|
Zaznamenali jsme 121157154 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
°
GRANO SALIS - ZRCADLO NAŠÍ EKUMENY
I ty můžeš ovlivnit, jaké budou tyto stránky!
GRANO SALIS si tvoří návštěvníci sami!
Nebojme se říci nahlas, co si myslíme
GRANO SALIS vám nabízí možnost říci nahlas, co si myslíte. Jako zaregistrovaný uživatel pod přezdívkou se můžete svobodně vyjadřovat k tématům, týkajících se křesťanství. GRANO SALIS je místem setkávání, výměny názorů a pohledů víry, diskusí i polemik. Máte-li zájem zveřejnit svůj názor na jakýkoliv příspěvek, můžete tak velice snadno učinit pouhým kliknutím na odkaz Poslat článek v hlavním menu.. Můžete též reagovat pomocí odkazu komentář , který je v úpatí každého článku. Na jednotlivé komentáře lze pak reagovat odkazem odpovědět nebo Poslat komentář. Pro další informace klikněte zde.
|
|
Velikonoční přání 2021 si můžete na portálu Síť víry stáhnout a poslat svým přátelům a známým
|
|
poslal Nepřihlášený Agrese "křesťanů" (?) - je lékem fackovací panák, boxovací pytel, lékař, Ježíš?
Stupně a formy pomoci lidem s agresivními sklony:
|
poslal brusle7 Co je svědomí? Takto mluví Wikipedie:
Svědomí je vnitřní instance, „mlčenlivé volání“, které vede soudy člověka o tom, co sám způsobil nebo co se chystá způsobit. Navazuje na lidskou schopnost sebereflexe, tj. schopnost uvažovat o sobě samém, „podívat se“ na sebe jinýma očima než je pohled vlastního zájmu a prosazování. Proto se svědomí chápe jako podstatný příznak a atribut lidské osoby a vyžaduje si respektování ze strany druhých i společnosti (svoboda svědomí).
|
poslal oko Pokud takový člověk jako křesťan i žije, tak se to samozřejmě vylučuje. Kdo má víru v Boha, není ateistou.
|
poslal brusle7 - Odpověděl: „Mějte se na pozoru, abyste se nedali svést. Neboť mnozí přijdou v mém jménu a budou říkat: ‚Já jsem to‘ a ‚nastal čas‘. Nechoďte za nimi.
- Až uslyšíte o válkách a povstáních, neděste se: neboť to musí nejprve být, ale konec nenastane hned.“
- Tehdy jim řekl: „Povstane národ proti národu a království proti království,
- budou veliká zemětřesení a v mnohých krajinách hlad a mor, hrůzy a veliká znamení z nebes.
- Ale před tím vším na vás vztáhnou ruce a budou vás pronásledovat; budou vás vydávat synagógám na soud a do vězení a vodit před krále a vládce pro mé jméno.
- To vám bude příležitostí k svědectví.
- Vezměte si k srdci, abyste si předem nepřipravovali, jak se budete hájit.
- Neboť já vám dám řeč i moudrost, kterou nedokáže přemoci ani vyvrátit žádný váš protivník.
- Zradí vás i vaši rodiče, bratři, příbuzní a přátelé a někteří z vás budou zabiti.
- A všichni vás budou nenávidět pro mé jméno.
- Ale ani vlas z vaší hlavy se neztratí.
- Když vytrváte, získáte své životy.
|
poslal Ekrazit Spasitel o Janovi:
Matouš 11, 10 To je ten, o němž je psáno: ‚Hle, já posílám posla před tvou tváří, aby ti připravil cestu.‘
Matouš 11, 11 Amen, pravím vám, mezi těmi, kdo se narodili z ženy, nevystoupil nikdo větší než Jan Křtitel; avšak i ten nejmenší v království nebeském je větší nežli on.
|
poslal Willy Ve světle Božího Slova se v tomto článku zamysleme nad účastníky Svatby Beránkovy.
1. Nevěsta
Kdo tvoří Nevěstu Kristovu? Řekli byste, že slovo "nevěsta" je v celé Bibli zmíněno jen 6x? Poprvé se objevuje u proroka Izaiáše. Zde je zmíněno v souvislosti se shromážděním Božího lidu Bohem k ní a kolem ní; Boží zvláštní shromáždění jejích synů a dětí, ačkoli byla bezdětná, dětí nejen z vyvoleného národa, ale z dalších národů.
Toto praví Panovník Hospodin: Hle, pozdvihnu ruku k národům a pozvednu korouhev k lidem. A v náruči přinesou tvé syny a tvé dcery budou neseny na ramenou. Králové budou tvými vychovateli a jejich kněžny tvými kojnými; budou se ti klanět tváří k zemi a prach tvých nohou budou lízat. I poznáš, že já jsem Hospodin, takže nebudou zahanbeni ti, kdo na Mne očekávají. Cožpak lze vzít hrdinovi lup, či násilníkovi vychvátit zajatce? Avšak toto praví Hospodin: I zajatec bude vzat hrdinovi a lup bude vychvácen násilníkovi. Tvému odpůrci budu Já odporovat a tvé syny Já zachráním. Tvé utiskovatele nakrmím jejich vlastním masem a opijí se vlastní krví jako sladkým vínem, a pozná veškeré tělo, že já jsem Hospodin, tvůj zachránce a vykupitel, Mocný Jákobův. (Iz 49:22-26)
Druhá zmínka je v 61.kapitole, jejíž úvod četl Pán Ježíš při zahájení své veřejné služby v synagoze v Nazaretu. V posledních dvou verších je napsáno toto: Velice se budu veselit v Hospodinu, má duše bude jásat v Mém Bohu, protože mne oděl rouchem záchrany, zahalil mne pláštěm spravedlnosti. Jsem jako ženich, který má kněžský turban, jako nevěsta, která se zdobí svými předměty. Neboť jako země nechává vzejít svůj výhonek a jako zahrada dává vyrůst své setbě, tak Panovník Hospodin dá vyrůst spravedlnosti a chvále přede všemi národy.
Dalších tvarů slova "nevěsta" (nevěstu, nevěsty, nevěsto) je už více, především tedy v souvislosti s Ženichem. Šestkrát ve starém a jednou v Novém zákoně, v knize Zjevení a všude jde o hlas Ženicha i hlas Nevěsty. Hodna naší pozornosti je rozhodně také zmínka v Písni písní, kde je zmíněna také jako Šulamít/ka (7:1), ženský protějšek jména Šalomoun.
|
poslal Nepřihlášený Může mít křesťan jistotu spásy? Odpovědi bývají různé.
Jistota spásy je tématem ve kterém se objevují více náboženské
názory než to, co o spasení říká Boží slovo.
Spasení jsme již
byli, spasení jsme, anebo spasení teprve budeme?
|
poslal Nepřihlášený Jestli nečtete Písmo, tak můžete třeba studovat národního hrdinu... https://kramerius5.nkp.cz/view/uuid:79cd9aa0-dfd2-11e2-9923-005056827e52
(možná jste si tajně přáli padnout za nějakého prezidenta a jeho rodinu)
|
poslal Willy Video - 51 minut z biblické hodiny jednoho sboru.
|
poslal rosmano
Jestliže Duch svatý je osoba, jak na to přišli "moudří mužové" v roce 381 AD na koncilu v Konstantinopolu, a to ve smyslu jako 3. osoba Trojice, jak to koncipují trinitární doktríny, tedy plně Bůh, odlišný od Boha Otce, na stejné "úrovni" jako Bůh Otec, kdy se o nikom z trojice nedá říct, že je větší nebo menší než ostatní dva, apod.....
tak prosím vysvětlete
|
poslal Nepřihlášený Ontologický důkaz existence Boha nebo přesněji ontologický argument je myšlenkový postup, který chce filosoficky zdůvodnit víru v Boha tím, že dokáže jeho existenci. Původ Autorem této myšlenky je arcibiskup Anselm z Canterbury, který ji ve svém díle Proslogion (Proslogium seu Alloquium de Dei existentia) vyjádřil (jako oslovení Boha) takto:
|
poslal Willy Video Davida Wilkersona - dar spravedlnosti a moc nad hříchem (slovenský dabing a titulky, 41 minut)
|
poslal brusle7 - "A sám Otec, který mě poslal, vydal o mně svědectví. Vy jste však nikdy neslyšeli jeho hlas ani jste nespatřili jeho tvář a jeho slovo ve vás nezůstává, poněvadž nevěříte tomu, koho on poslal. Zkoumáte Písma a myslíte si, že v nich máte věčný život; a Písma svědčí o mně. Ale vy nechcete přijít ke mně, abyste měli život." (Jan 5, 37-40)
|
poslal brusle7 Odvahu stát blízko Kříže měly ženy a později nedospělý učedník Jan. Tedy ženy a děti.
Naopak muže si Ježíš vyvolil jako své učedníky, které vyučil tak, že i oni v odvaze dali později za Krista život (jen potřebovali k tomu rozhodnutí stát na správné straně, více času, než ženy).
Jsme na cestě. Modleme se za sebe navzájem.
Brusle7
|
poslal Ekrazit I. Nejdříve si ujasněme, kdo ke Kristově církvi patřit nemůže:
1. Efezským 5, 5 [biblenet.cz] Dobře si pamatujte, že žádný smilník, prostopášník ani lakomec, jehož bohem jsou peníze, nemá podíl v království Kristovu a Božím.
2. Efezským 5, 12 [biblenet.cz] O tom, co oni dělají potají, je odporné i jen mluvit.
3. Efezským 5, 13 [biblenet.cz] Když se však ty věci správně pojmenují, je jasné, oč jde.
|
|
|