Pokud se Seniorát ohání Unitas Fratrum a dokazuje tak, jak je ta současná JB špatná (a jak neposlouchá - představte si - ani Unitas Fratrum), měl by říct i to "b" a sice, že jim UF několikrát uložil ihned ukončit všechny soudní spory. A to se nestalo.
Takže typická argumentace (koho?, jak že se jim říká?) - když se mi to hodí, tak pokyny UF platí pro druhé, ale když mají platit i pro mne, tak 150 výmluv.
ad 2) I kdybyste byli oloupeni (což není pravda), neměli byste nést škodu? Neměli byste se pokořit a raději trpět, než podávat žalobu k civilnímu soudu a dělat ostudu křesťanstvu? Moc hezké svědectví před civilním soudcem ...
ad 3) Trvám na svém. Použít razítko sboru na potvrzení o převzetí peněz (razítko sboru, který v té době už asi 3 roky neexistuje) - to chce hodně odvahy.
ad 4) volání Seniorátu bylo velmi hlasité. Až tak, že neváhali do situace zatáhnout zahraniční diplomatické orgány. Prostě kudy chodili, tudy dělali ostudu.
5) Ještě jedna věc - k těm tvrzením o "vykopnutí". Po jednom Synodu dnešní seniorát - tj. lidi tam dnes patřící - prohlásí - "už nadále se necítíme být členy JB a z JB vystupujeme" - následně si založí Seniorát pod patronací ČCE a až následně je pražský sbor JB zrušen. Vykopnutí vypadá trošku jinak. Trošku inteligentnější člověk si to může najít na servru MK ČR. Takže nikdo nikoho nevykopnul, sami odešli a až potom byl pražský sbor jako vlastně skoro prázdná "slupka" zrušen.
6) A ještě jedna drobnost k tomu domu - ještě asi v devadesátých letech minulého století ten dmů byl evidován na JB - ústředí, nikoliv na Pražský sbor JB. Přičiněním dnešního vedení seniorátu (tehdy vedení pražského JB) se "najednou" ocitl dům "v evidenci majetku" Pražského sboru JB. Jistě jen velkým omylem a nedopatřením.
a ještě ad 1) "100 let fungující sborový dům" není totéž jako ten dům vlastnit. Ten dům byl totiž darován právnímu předchůdci JB (před těmi 100 lety) a pražský sbor JB (ani nějaký pražský sbor toho předchůdce) v té době ještě neexistoval, jinak (logicky) by byl darován pražskému sboru. Ostatně až do shora uvedeného zásahu vedení tehdejšího pražského sboru JB (tedy dnešnícho vedení seniorátu) byl ten dům stále evidován na JB ústředí.
Pro mne osobně je velkým svědectvím chování obou stran (a připomínám si něco o ovoci, po kterém se "někdo" pozná):
- Seniorát podává žaloby, iniciuje televizní reportáže, šíří o JB řekněmě různé informace kudy může,
- zatímco JB žalobu nepodala, plní pokyny UF (např. nabídka bezplatného (za údržbu a pojištění) pronájmu těch "ukradených" domů - na kterou se Seniorát ani neobtěžoval odpovědět), žádná štvavá televizní reportáž ...
Stejně si říkám, na co si ti křestani hrajou - umřít se dá velmi velmi rychle a před Bohem stejně nikdo nic neutají. A nikdo nebude mít omluvu ani pro své vlastní "utlučené" svědomí. Všichni jednou budou stát před Bohem a ten se zeptá, proč si dělal to a to, když jsem ti nechal do Bible napsat, že to dělat nemáš nebo že se máš chovat jinak.
O co vlastně seniorátu jde? O majetky? Ale kdež, jak mne to mohlo napadnout... Jim jde přece o vrácení ukradeného a to je naprosto legitimní požadavek - hájit svůj majetek; proto jsou ochotni vést "svatou válku". A že jim ten majetek nikdy nepatřil? Ale prosímvás, taková maličkost, koho to zajímá .... Že by uražená ješitnost, že byli "vykopnuti"? No a co, že odešli sami, vždyť oni k tomu vlastně byli donuceni!!! Chudáci, takže domy jim nepatřili, odešli sami ... takže co vlastně chtějí, proč dělají takové rozbroje?
Jo, já zapomněl - oni ti charismatici jsou vlastně něco jako okultisti a ouplně ovádli myšlení těch ostatních, takže ti chudáci ani nevěděli, co dělají, ale hned za měsíc po vystoupení prohlédli a je potřeba přece bránit právo a spravedlnost. I se "zbraní" v ruce. A že to Bible zakazuje? Co si to dovoluješ, bráníme se přeci zlému, a tomu se musíme postavit rozhodně a za použití všech dostupných prostředků.
Jen pozn. jestli Seniorát považuje JB za zloděje a své nepřátele - neměli by se za ně (ne za majetky) modlit? Postit? Ehm a dělají to?
Shrnuto - ono je celkem jedno, jestli je někdo charismatik, letniční, reformovaný, tradiční - ono jaksi víc záleží na charakteru člověka, jeho vlastnostech, potřebném sebepoznání - a jak vidno, chybí to u spousty lidí bez ohledu na to, jakou mají nálepku anebo jak sami sebe označují.
Takže si beru inspiraci u současného JB a nebudu už ztrácet čas vyvracením již několikráte vyvráceného. V Božích očích se lež i milionkrát opakovaná nestává pravdou - tak jak to funguje v lidské společnosti.
Milý příteli,
Možná že mnoho z tvého neporozumění situaci je způsobeno zacházením s fakty. Když začínáš: vedení pražského sboru= vedení seniorátu. V době podání žaloby byl ve čtyřčlenném vedení seniorátu jeden člen pražského sboru. Ta rovnice tedy vypadá jinak.
1/proč píšeš o 150 výmluvách na straně distriktu? Pročteš-li si všechna usnesení Unitas fratrum, pak jednoduchým počtem zjistíš, kolik usnesení nenaplnila provincie a kolik distrikt. Pak musíš konstatovat, že v neplnění usnesení vysoce vede provincie.
2/ děkuji za upřesnění o co s penězi šlo. Situaci pozoruji zpovzdálí ale snažím se, zjistit všechna fakta. Je možné, že došlo k používání starého razítka pro fungování nového sboru. V žádném případě však nemohlo jít o zpronevěru ale pouze o hospodaření s vlastními prostředky. Právě o tom byla žaloba, zda je možné direktivně zrušit živoucí sbor a zda je nový sbor právním nástupcem atd.
3/ vykopnutí, vytlačení, vyhnání – říkejme tomu jak chceme, nebyl to odchod, natož dobrovolný. Existuje záznam o trefném přirovnání biskupa Ulricha: piráti, kteří se nechali najmout na loď a poté vyhodili přes palubu původní posádku. Když si srovnáš časovou posloupnost, tak distrikt deklaroval „že se nadále necítí být součástí JB v ČR!!! až poté, co provincie neuposlechla rozhodnutí UF o ustavení distriktu a proklamativně zrušila 5 (slovy pět) sborů
4/to, že se o celou záležitost začala zajímat veřejnost a také TV bylo dáno skandálností jednání provincie – ruší existující sbory, vytlačuje členy z kostelů…. To je ostuda církve uprostřed sekulární společnosti.
5/ plně s tebou souhlasím, že nejde o to, zda je člověk charismatik, reformovaný, tradiční ale o to jak jedná. Je-li schopen konat zlo, škodit, podvádět je to zlé a nekřesťanské. Protože jsi se svým příspěvkem přihlásil k provincii JB, nemohl by jsi zapůsobit aby došlo k nápravě?
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Můžete přidat nové téma do tohoto fóra. Můžete odpovídat na témata v tomto fóru. Můžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Můžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Můžete hlasovat v tomto fóru.