|
Právě je 365 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 120845146 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Kontrasty: Otevřený dopis představitelům české katolické církve
Vloženo Neděle, 14. říjen 2012 @ 20:50:01 CEST Vložil: Stepan |
poslal Nepřihlášený V roce 1974 napsal ruský spisovatel Alexandr Složenicyn Dopis představitelům Sovětského svazu, jímž se pokusil apelovat na jejich soudnost a zdravý rozum. Mimo jiné v něm napsal: „Nedělám si naději, že se vám zachce zabývat se úvahami, které jste si neobjednali, přestože pocházejí z pera vašeho spoluobčana … Jsem si dobře vědom, že mluvím k naprostým realistům a odpustím si vzdychání jako: ó, vezměme si aspoň něco z úspěchy neoplývajícího idealismu … zrevidujme mravní základy naší vítězné diplomacie…“
Vy, představitelé české katolické církve, jste dnes podle názoru Charty 2012 v téměř stejné situaci, v jaké se nacházelo sovětské vedení v sedmdesátých letech minulého století. I vy hájíte neobhajitelné a stojíte proti většině českého, převážně agnostického až ateistického národa. Pokud nepřikročíte k zásadním změnám, stejně i skončíte. Byla by to obrovská škoda. Stále ještě máte společnosti co říci, můžete nadále pracovat na tom, co vás vždy posvěcovalo. Křesťanství dalo v minulosti světu ideje a hodnoty, na nichž svět dodnes stojí a z nichž mnohé jsou nadčasové a univerzálně platné. Je „pouze“ třeba se k těmto idejím a hodnotám vrátit a „pouze“ je obohatit o ideje, ke kterým lidstvo za dobu dvou tisíciletí od vzniku křesťanství dospělo, zejména díky poznatkům humanitních věd a rozvoji kritického myšlení. Je třeba oprostit Evangelia od dobových mýtů a integrovat je do dnešního světového vědomí. Katolická církev Evangelia od mýtů nikdy neoprostila, naopak vůči jejich univerzálně platným tezím vždy hrála dvojakou roli: na jedné straně je hlásala, na druhé straně se podle nich nechovala. Po vzoru Římské říše si vytvořila hierarchicky organizovanou politickou organizaci, materiální mocí konkurující moci světské. Ruku v ruce se světskou feudální totalitou se stala novým „zlořádem světa“. Hlavně z toho důvodu vznikla reformační, protestantská hnutí. Proto se Evropa dodnes dělí na protestantskou severozápadní, katolickou jihozápadní a – nejmýtičtější a tudíž nejhorší - pravoslavnou východní. Jedním z dělítek je korupce, mravní pokleslost a z toho pramenící ekonomická neprosperita. Na českém národě se katolická církev, nejméně od doby Karla IV., který jí poskytl příliš velký mocenský prostor, podepsala a dodnes podepisuje převážně negativně. Každý Čech zná okolnosti, za jakých byl upálen Jan Hus a jak nás poznamenala protireformace. Ne každý si ovšem plně uvědomuje, že protireformace nás svou násilností poznamenává stále, hlavně proto, že jsme dodnes, až na krátké údobí 1. republiky, nikdy nepřestali být utlačováni: katolicismus Habsburků ve 20. století vystřídala nová „náboženství“ – fašismus-nacismus, komunismus a současný „nový řád světa“, jehož je katolická církev opět integrální součástí. Staletí útlaku v nás vypěstovala řadu negativních povahových rysů, jako je morální nepevnost, neúcta ke státu, zákonům a (skutečným) autoritám, náchylnost podléhat demagogii a tolerance vůči korupci. Jak ukazují četné statistiky, naše společnost je v civilizovaném světě jednou z psychicky nejnemocnějších.Katolická církev v minulosti projevovala úpornou rezistenci vůči novým idejím, vědeckým poznatkům a kritickému myšlení. Pokud se zásadním způsobem neozdraví, je u nás dějinně odepsána, neboť bude dál přispívat k ateizaci společnosti a tím i k zániku smyslu své vlastní existence. Představitelé české katolické církve, měli byste začít alespoň tím nejnezbytnějším: - oddělit se od Vatikánu, jednoho z největších současných nadnárodních monopolů, - respektovat stanovisko kardinála Tomáška a upustit od požadavku dalšího vracení hmotných majetků - neboť je pro své duchovní působení nepotřebujete, nenabyli jste je v souladu s Evangelii a vesměs ani v souladu transkulturálně uznávanými dobrými mravy. Solženicynův dopis by pro vás měl být tím nejvážnějším varováním. Podle názoru Charty 2012 máte nyní historicky poslední šanci zachránit svou pověst a tím i sami sebe. V Brně a v Praze Mluvčí Charty 2012 PhDr. Bohumil Sláma Prof. PhDr. Anna Hogenová, CSc Prof. PhDr. Stanislava Kučerová, CSc
|
Podobná témata
|
|
Re: Otevřený dopis představitelům české katolické církve (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 12:25:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Naši pravoslavní bratři a sestry jsou blahoslavení. Toto je první případ kdy je někdo z našich nepřátel vyzdvihnul a ocenil víc než nás. Pro jejich věrnost Bohu a tradici. Ať už si to opravdu myslí nebo nás chtěl naštvat a popudit proti nim. Raději jim to přejme a berme to jako výzvu, my i protestanti. Škoda že všichni dizidenti nebyli a nejsou jako věznění duchovní našich církví a jako je pan prezident Václav Havel. |
|
|
Re: Otevřený dopis představitelům české katolické církve (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 12:33:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Rád bych také upozornil na to že tihleti "chartisté" toho mají se skutečnou chartou 77 společného asi tolik jako s protestantskými církvemi, tedy nic. Svým postojem ke kradenému majetku, k církvím a k náboženství se momentálně asi nejvíc blíží komunistům. |
|
|
Re: Otevřený dopis představitelům české katolické církve (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 14:33:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | poutnicku je chválihodné že máš taký pozitívny vzťah k ortodoxným kresťanom...jenom řekni, kto je heretik...svatý otec ktorý preklial patriarchu v 11. st, alebo heretik je pápež Pavol 6. ktorý kliatbu zrušil v roku 1965......alebo rímska cirkev je aj tak svatá či už preklína alebo žehná...lebo ona má postupnosť od Petra a má tiež učiteľský úrad....takže nie je čo riešiť....oba výroky z histórie sú z ,,ducha svatého,,...amen
ivanp |
Re: Re: Otevřený dopis představitelům české katolické církve (Skóre: 1) Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 14:40:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A co sv. Pavel, ten tiez musel prekliat, v zmysle ze vylucil niekoho zo spolocenstva. na tom nic nie je ivan,ked sa clovek polepsi, alebo nastane taka situacia, ze je lepsie snat kliatbu/ cize prijat niekoho spat, alebo pre nieco ine ju snat/ tak sa to proste urobi. Co to ma spolocne s herezou? |
]
Re: Re: Otevřený dopis představitelům české katolické církve (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Pondělí, 15. říjen 2012 @ 14:51:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Již svatý Petr a apoštolové dostali od Krista moc svazovat a také rozvazovat. Aniž by se kvůli tomu stali heretiky. |
]
|
|
Skupina poblouzněných pokládá biskupy za Jidáše? (Skóre: 1) Vložil: martino v Úterý, 16. říjen 2012 @ 10:29:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Představitelé české katolické církve, měli byste začít alespoň tím nejnezbytnějším: - oddělit se od Vatikánu, jednoho z největších současných nadnárodních monopolů, - respektovat stanovisko kardinála Tomáška a upustit od požadavku dalšího vracení hmotných majetků - neboť je pro své duchovní působení nepotřebujete, nenabyli jste je v souladu s Evangelii a vesměs ani v souladu transkulturálně uznávanými dobrými mravy. Solženicynův dopis by pro vás měl být tím nejvážnějším varováním. Podle názoru Charty 2012 máte nyní historicky poslední šanci zachránit svou pověst a tím i sami sebe. V Brně a v Praze Mluvčí Charty 2012 PhDr. Bohumil Sláma Prof. PhDr. Anna Hogenová, CSc Prof. PhDr. Stanislava Kučerová, CSc Martino I kdyby před svá jména vypsali celý seznam akademických titulů, tak každý kdo nerezignoval na zdravý rozum, rozpozná, že se jedná o spolek poblouzněných, kteří nic nejsou, nic nemají a nic neznamenají, pokud bojují proti Kristu, svůj konec si zvolili dobrovolně a svobodně. Ubožáci nevědí, že Církev je zde až do konce světa. Bojovat proti Církvi, znamená bojovat proti Kristu. Není snad součástí Písma sv. cesta svatého Pavla do Damašku? Pavel se vydal na cestu proti Církvi. Kristus ho zastavil svojí mocí a obrátil svojí láskou. Neřekl Pavle, proč pronásleduješ mou Církev, ale řekl, Pavle, proč mne pronásleduješ? Signatáři jsou spolkem poblouzněných mimo Církev a nevědí, že Církev je tam, kde je Petr a jednota s Petrem. Proto blábolí své nesmysly. Nebo to vědí a pokládají biskupy Církve v ČR za Jidáše. |
Re: Skupina poblouzněných pokládá biskupy za Jidáše? (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Úterý, 16. říjen 2012 @ 14:09:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je „pouze“ třeba se k těmto idejím a hodnotám vrátit a „pouze“ je obohatit o ideje, ke kterým lidstvo za dobu dvou tisíciletí od vzniku křesťanství dospělo, zejména díky poznatkům humanitních věd a rozvoji kritického myšlení. Je třeba oprostit Evangelia od dobových mýtů a integrovat je do dnešního světového vědomí.
Myslím že naše kněze a biskupy za jidáše rozhodně nepovažují. Nic z toho co říkají tomu nenasvědčuje a kromě toho jsem přesvědčen o tom že by nám je přáli a doporučovali, kdyby jen náznakem pochybovali o jejich věrnosti Bohu, Svatému Otci Benediktu XVI. a svěřenému stádu. Psali by petice na jejich podporu, ne proti nim. Možná si Bohu žel jejich kvality uvědomují lépe než my sami.
|
]
|
|
|
|