|
Právě je 210 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 122808645 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Hledání: Psychologické aspekty křesťanské víry
Vloženo Sobota, 05. prosinec 2015 @ 09:21:55 CET Vložil: Tomas |
poslal pozorovatelnik K čemu vede křesťanská víra? Způsobuje změny ve vnímání reality?
Když se člověk
stane křesťanem, obvykle doprovází konverzi pozitivní očekávání.
A skutečně vetšinou převládají pozitivní změny v psychice
člověka. Vědomí, že jsem od nynějška v péči starostlivého
tatínka a navíc mám věčný život – zákonitě přichází
pozitivní odezva organismu, někdy pozorujeme stavy ne nepodobné
zamilovanosti. K příznivému psychickému naladění rovněž
přispívá vlídné přijetí v křesťanském sboru, úsměvy,
ochota se sdílet apod.
Ovšem když budu
poctivý, musím popsat i negativní důsledky křesťanské víry na
psychiku člověka.
Změny v psychice
člověka přicházejí s vědomím, že jsem od nynějška sledován.
Bůh jako skrytá kamera. To je jeden faktor. Další faktor jsou
svědectví ostatních křesťanů, jak Bůh zasáhl do jejich
života. Jedno z prvních svědectví, které si pamatuji, bylo od
dívky, která v letničním sboru svědčila o celkem banální
příhodě: Ujel ji autobus, další by ji jel za dlouho. Jelikož
byla čerstvá konvertitka, plná nadšení a důvěry v Pána, že
se postará, tak se pomodlila a jala se stopovat. A skutečně první
auto jí zastavilo. Bez ztráty květinky dojela do cíle. A v neděli
už svědčila, že křesťanství funguje, Bůh je mocný, haleluja
atd. Jenže nikdo z nás neví, zda by se dostala do cíle i bez
modlitby. Je spousta lidí, co se nepomodlí, zamávájí a auto
zastaví. Zda to byla náhoda nebo skutečně nadpřirozený zásah
shůry – záleží jen na našem výkladu a víře. A pokud to byl
zásah shůry, jak k němu došlo? Bůh zasáhl do myšlení řidiče,
že jí zastavil? Pokud Bůh takto zasahuje do myslí řidičů, dá
se vůbec hovořit o svobodné vůli člověka? Je vidět, kolik
souvislostí najednou vyplývá z křesťanské víry. Člověk začne
retrospektivně zkoumat, co z minulosti mohl být zásah Boží. Dále
člověk začne být podezíravý, podléhá iracionálním
spojitostem. Tohle je vzkaz od Boha, nebo snad tohle? Jak ke mně Pán
mluví?
Pro mě je ta
nejistota a nejednoznačnost deprimující. Ateista to má
jednoduché, vysvětluje si všechno, co se mu děje, přirozeným
způsobem. Křesťan všude hledá nějaké signály od Boha. Až z
toho vzniká paranoia. Nejsou na to žádné limity. Každý má
svoji fantazii. Někdo velmi bohatou. S tím úzce souvisí další
část křesťanské víry – víra v démony a ďábla. Znám lidi,
co se kvůli tomu dostali na psychiatrii. Zvláště v 90. letech
tady přišlo do letničních církví velké množství knih, které
viděly činnost ďábla a démonů skoro ve všem. V psychice
člověka to vyvolávalo, obavy, strachy. Podezřívavost. Nejistotu.
Někdy si říkám,
nemají to ti ateisti lepší? Pro ně jsou to všechno blbosti a
mají klid. Nezatěžují si hlavu neustálým zkoumáním, odkud
vítr vane. Berou život tak jak je. Křesťan neustále všechno poměřuje a hledá mezi řádky... Někdo slyší i trávu růst...
|
Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Úterý, 08. prosinec 2015 @ 20:11:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Pozorovatelniku, nemohu to najít, kde jsi hovořil o tom, že křesťanství je samý příkaz a zákaz. Je dobré si uvědomit, že Bůh nepřikazuje NIC, co by sám nedělal. Čili, jeho Zákon je vlastně On sám. A On je náš CÍL, kterému se máme PŘIPODOBNIT. Být jako On. A Jeho příkazy zjevují, KDO JE ON. |
Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: pozorovatelnik v Úterý, 08. prosinec 2015 @ 22:13:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No to se dobře přikazuje nesouložit, když jsem jako duch. To se dobře přikazuje neplavej, když jsem jako pták, nebo nelítej, když jsem jako ryba... Dobře se přikazuje sytému, nehltejte tak vy hladoví tady kolem.... |
]
Re: Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Úterý, 08. prosinec 2015 @ 23:08:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pozorovatelnik píše:No to se dobře přikazuje nesouložit, když jsem jako duch. Ježíš byl duch?
|
]
Re: Re: Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: pozorovatelnik v Středa, 09. prosinec 2015 @ 00:57:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nebyl, ale asi měl zvláštní sílu... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pátek, 11. prosinec 2015 @ 16:40:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pozorovatelnik píše:
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: pozorovatelnik v Pondělí, 14. prosinec 2015 @ 15:39:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Myslíš, že Ježíš ani nemasturboval? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Úterý, 15. prosinec 2015 @ 15:58:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pozorovatelnik píše:
Myslíš, že Ježíš ani nemasturboval?
To vím určitě. Ani náhodou.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: pozorovatelnik v Neděle, 20. prosinec 2015 @ 10:15:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Takže se mu ani netvořilo semeno a neměl pohlavní pud? Neměl ani poluce, ani erotické sny? |
]
|
|
Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: Grace v Pondělí, 07. prosinec 2015 @ 21:41:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | "Křesťan všude hledá nějaké signály od Boha. Až z toho vzniká paranoia. ... Každý má svoji fantazii." "...víra v démony a ďábla. Znám lidi, co se kvůli tomu dostali na psychiatrii."
Ahoj pozorovatelníku, myslím, že máš pravdu, že takové nesprávné chápání Boha a Jeho Slova musí být deprimující a učitelé, které je do církví přinášejí za to nesou zodpovědnost. Místo důvěry v Boží slovo a Boží svrchovanost zasévají do lidí strach a nejistotu a uvádějí je do otroctví novodobým šamanům. Takoví lidé jsou pak na tom opravdu asi hůř, než ateisté. Je smutné, jak moc je to dnes v církvích rozšířené. Není to ale křesťanské myšlení, naopak, jde o pohanské myšlení, které do církve proniká. Více o tom napsal například Bob DeWaay: http://www.reformace.cz/reformace-c-20/falesna-uceni-o-vedeni-duchovnich-bitev-zpohansteni-cirkve Na druhou stranu to, co tady říká twig, mi přijde jako něco jiného, než fantazie. Když víme, že Bůh tvoří každou situaci, a víme z Bible, jaký je, jak se svými dětmi zachází a že jim slíbil přísnou výchovu, tak můžeme někdy ve svých životech sledovat Jeho ruku.
|
|
|
Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Neděle, 06. prosinec 2015 @ 19:02:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | K čemu vede křesťanská víra?
Ke změně smýšlení a jednání - říká se tomu pokání. Jinak řečeno k proměně mysli, kdy si člověk postupně přestává myslet, co si kdy myslel a začíná si myslet to, co si myslí Bůh, což se dozvídá z Božího slova. A s proměnou mysli logicky dochází i ke změně jednání, k čemuž napomáhá věřícímu člověku jeho oživší svědomí.
Způsobuje změny ve vnímání reality?
Způsobuje naprosto zásadní změny. Do té doby, než člověk pozná Boha, de facto realitu nezná, ale ve světle Božího Slova začne realitu vidět Božím pohledem, jak je psáno v Žalmu 36:10 Neboť u tebe je pramen života; díky Tvému světlu vidíme světlo. Bez Božího světla vlastně skutečnost nevidíme a tudíž neznáme, jsme a žijeme v temnotě. Bůh nás vysvobodil z pravomoci temnoty a přenesl do království Syna své lásky (svého milovaného Syna). Stáváme se syny světla a chodíme ve světle, rozuměj v pravdě neboli realitě, skutečnosti. Bůh sám se jako světlo stává naší schopnost vnímat realitu takovou, jaká je. Není povolanější osoby, než Stvořitel všeho, Ten, kdo zná realitu lépe, než kdokoli jiný. Apoštol Jan neměl větší radost, než když viděl, že jeho (duchovní) děti chodí (žijí) v pravdě - pravda je vyústěním Světla. Tož tak.
|
Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: pozorovatelnik v Pondělí, 07. prosinec 2015 @ 00:18:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vy jste tady na GS takové evangelizační stroječky. Ale budiž.
Do té doby, než člověk pozná Boha, de facto realitu nezná, ale ve světle Božího Slova začne realitu vidět Božím pohledem,
Učitel národů Derek Prince vyučoval, že za vetšinou většinou nemocí a problémů stojí démoni, např. démon alkoholismu, deprese, hněvu, rozpačitosti, kompromisu, mluvení, spánku, obtěžování, rušení, dráždění, pochybnosti, nevíry, nenávisti, zuřivosti, vraždy, sebevraždy, nerozhodnosti, odkládání do budoucna, zapomnětlivosti, rouhání, pomlouvání, sexu, homosexuality, masturbace, nutkání bít děti, návykové závislosti, nadměrného užívání věcí, přejídání, kouření, rakoviny duch sevřený, alergie, deformace páteře, revmatismu, srdečního záchvatu…“
Shodnou se na tom křesťané? |
]
Re: Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pondělí, 07. prosinec 2015 @ 00:46:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To je jednak mimo téma a druhak Dereka Prince a jeho učení neznají všichni křesťané a i kdyby je znali, stejně se neshodnou. |
]
Re: Re: Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: pozorovatelnik v Pondělí, 07. prosinec 2015 @ 10:00:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Není to mimo téma. Pokud existuje tolik démonů a skoro na každou nemoc, tak to přece ovlivní psychiku věřícího. Jsme obklopeni démony a dokonce mohou za spoustu problémů. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Pondělí, 07. prosinec 2015 @ 15:01:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Víra D. Prince není universální víra křesťanů. Nemůžeš vzít víru jednoho bludného učitele a říct, že tomu, čemu věří on, věří všichni křesťani. To ,čemu věří všichni křesťané je, že je jeden Bůh otec, který poslal na svět svého Syna v těle Ježíše Krista, aby nám zjevil svého Otce a byl smírčí obětí za naše hříchy. Že ho vzkřísil z mrtvých a nyní je zachráncem všech, kteří mu důvěřují a poslouchají ho. Na tomhle se shodnou všichni křesťané a to je také podstatná víra pro spásu. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: pozorovatelnik v Úterý, 08. prosinec 2015 @ 00:20:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Víra D. Prince není universální víra křesťanů. Nemůžeš vzít víru jednoho bludného učitele a říct, že tomu, čemu věří on, věří všichni křesťani.
Zatím jsem nenatrefil na jiné než bludné učitele. Když nějaký křesťan prohlásí nějakého kazatele za pravého, ještě ten den se najde dalších 10 křesťanů, kteří ho prohlásí na falešného... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Úterý, 08. prosinec 2015 @ 11:20:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zatím jsem nenatrefil na jiné než bludné učitele. Když nějaký křesťan prohlásí nějakého kazatele za pravého, ještě ten den se najde dalších 10 křesťanů, kteří ho prohlásí na falešného...
Když někdo hledá Boha jen v lidech, vždy dojde ke zklamání. Bůh se hledá srdcem a srdcem poznáš, kdy z člověka mluví Bůh a kdy jen lidské představy. Stačí si zjistit, jaké ovoce přinesla služba určitého učitele a hned můžeš poznat, zda z něj mluví Bůh a koná své dílo tady na zemi. I já mám své oblíbené autory, kteří mě obohacují svým poznáním, ale nežeru jim vše, co říkají, protože i oni jsou omylní a jejich poznání, jako nás všech, je jen částečné. Sám jsi zodpovědný za to, komu a čemu nasloucháš. Problém mnoha lidí je, že se nechají druhými lidmi vodit za ručičku jako malé děti a místo Bohu, věří lidem. Když pak dojdou zklamání, zahořknou a svádějí svou chybu na druhé a na Boha. Ty jsi toho zářným příkladem. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: pozorovatelnik v Úterý, 08. prosinec 2015 @ 11:43:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bůh se hledá srdcem a srdcem poznáš, kdy z člověka mluví Bůh a kdy jen lidské představy.
Co je to srdce?
Stačí si zjistit, jaké ovoce přinesla služba určitého učitele a hned můžeš poznat, zda z něj mluví Bůh a koná své dílo tady na zemi.
Co to je ovoce? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Úterý, 08. prosinec 2015 @ 13:38:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Co je to srdce? Co to je ovoce?
Nebuď už dál tím miminem a nenech se vodit za ručičku. Zjisti si to sám, co se skrývá za těmito běžně užívanými pojmy. Dokonce i Tví milovaní ateisti tyto pojmy znají a používají je. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: pozorovatelnik v Úterý, 08. prosinec 2015 @ 13:51:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Takže nejsi schopen vysvětlit pojmy, s kterými operuješ. Ateisti sice používají pojem srdce, ale netvrdí, že to je nějaký duch. Slovo srdce se používá např. jako synonymum pro slovo charakter. Můžu říct: Ten člověk má dobrý charakter, nebo můžu říct: Ten člověk má dobré srdce. Je to cca totéž. Ale nemotají do toho ducha. Každý ví, že to je součást osobnosti člověka. |
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: pozorovatelnik v Úterý, 08. prosinec 2015 @ 17:37:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já nevěřím na žádné srdce. Věřím na vědomí člověka, které vyvěrá z aktivity mozku a osobnost člověka je tvořena jeho vzpomínkami a paměťovými stopami. Čili to jsi ty, jsou informace v tvém mozku. Pokud jsme byl zamilovaný, nedělo se to v žádném srdci, ale v mozku, dělají to hormony, endorfiny, oxytocin atd. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Úterý, 08. prosinec 2015 @ 17:56:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Věřím na vědomí člověka, které vyvěrá z aktivity mozku a osobnost člověka je tvořena jeho vzpomínkami a paměťovými stopami.
Říkáš, že nevěříš na evoluci a přitom tvrdíš, že hmota produkuje neviditelné věci - myšlenky, vzpomínky, stav zamilovanosti, touhu .... To, že hmota žije, není tou samotnou hmotou, ale duchem života. Tím dchnutím Boha, který oživil Adama a kterým oživuje celé stvoření, aby každá jeho součást zapadal do celého systému stvoření. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Psychologické aspekty křesťan (Skóre: 1) Vložil: pozorovatelnik v Úterý, 08. prosinec 2015 @ 22:21:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Hmota produkuje neviditelné věci. Když ti otevřou lebku při vědomí a budou ti elektrodami stimulovat různé části mozku, budeš mít různé vjemy, myšlenky, obrazy, vzpomínky atd. S evolucí to nemá nic společného, nevím, proč tu vzpomínáš evoluci.
Já ti to neberu, ale pro mě jsou duchy života a srdce atd. jen obrazná pojmenování. |
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Psychologické aspekty (Skóre: 1) Vložil: pozorovatelnik v Středa, 09. prosinec 2015 @ 12:52:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tady mluví Ježíš o change. On odcestuje na planetu Nebe a z planety Nebe sem přijde třetí osoba Boží.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Psychologické asp (Skóre: 1) Vložil: pozorovatelnik v Středa, 09. prosinec 2015 @ 12:55:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je zvláštní, že ačkoli zmrtvýchvstalý Ježíš byl proměněný, že ho ani zprvu nepoznali, přesto byl stále ohraničený v prostoru, byl lokalizován a nevypadá to, že by byl všudypřítomný... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Psychologické (Skóre: 1) Vložil: timg v Středa, 09. prosinec 2015 @ 14:23:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano ,Pán se učedníkům "ohraničený" zjevoval, mluvil s nimi .(To bylo před letnicemi a sesláním slíbeného Ducha sv.) Petrovi v té době po vzkříšení ještě prorokuje že ho také spoutají a zabijí.Petr se otočil a spatřil Jan a Pána se ptá , " co bude s ním? "Pán mu naznačuje aby , se nestaral , a Ho následoval .Pokud je Jan také jeden z těch,kteří spatří přicházet Boží království v moci.(„Jestliže chci, aby tu zůstal, dokud nepřijdu, není to tvá věc. Ty mne následuj!“) A tak se i na Janovi naplnilo Pánovo slovo , které řekl před svou smrtí, neboť se dožil vysokého věku: „Amen, pravím vám, že někteří z těch, kteří tu stojí, neokusí smrti, dokud nespatří Boží království přicházející v moci.“(Marek 9:1) |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Psycholog (Skóre: 1) Vložil: pozorovatelnik v Středa, 09. prosinec 2015 @ 16:01:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Takže všudypřítomnost Ježíš nabyl až v Nebi? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Psych (Skóre: 1) Vložil: timg v Středa, 09. prosinec 2015 @ 17:11:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | On všudypřítomnost Otce (Ducha sv.) měl již v sobě, v Něm přebýval a přebývá. V nebi došel oslavení,posadil se na trůn Boží ( Davidův) , vyvrhl ven satana, ( zajal nepřátele a rozdal dary lidem,) kterým slíbil že je nezanechá osiřelé , že zase přijde. Seslal nám svého Ducha ( "všudypřítomnost" v Duchu sv.) A jak slíbil , nás tak přitahuje do nebe. Abychom byli tam , kde je On.Potvrdil že cestu k Otci již známe, On je ta cesta, pravda , vzkříšení a život.. Tím způsobem začalo růst ( budování Davidova domu) království nebeské na zemi i na nebi (tzn.všechen nebeský zástup , který nás za celých 2000 let NZ předešel) Plus starozákonní spravedliví ,které vykoupil , vyvedl , vzkřísil..To je to vybudované město Krále - potomka z rodu Davidova - nebeský Jeruzalém.
Ostatní mrtví SZ i NZ nepovstanou k životu , dokud čas trvá. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: P (Skóre: 1) Vložil: pozorovatelnik v Středa, 09. prosinec 2015 @ 18:28:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A jak to vypadalo v Nebi, když Ježíš byl zde na Zemi? Po dobu 33 let bylo jeho místo v Nebi prázdné, nebo byl současně tady i tam? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: timg v Středa, 09. prosinec 2015 @ 18:40:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | V nebi? :-) Vždyť jsem Ti napsal že Bůh je Duch a ten je všudypřítomný. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: pozorovatelnik v Středa, 09. prosinec 2015 @ 23:09:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Počkej, já se tě ptal na Ježíše, ne na Otce. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: timg v Čtvrtek, 10. prosinec 2015 @ 16:32:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | :-) Vždyť Filipovi jasně řekl:„Tak dlouho jsem s vámi, Filipe, a ty mě neznáš? Kdo vidí mne, vidí Otce. Jak tedy můžeš říkat: Ukaž nám Otce? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R (Skóre: 1) Vložil: pozorovatelnik v Čtvrtek, 10. prosinec 2015 @ 22:43:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Takže podle tebe Ježíš nebyl na Zemi jako člověk? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Psychologické asp (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Středa, 09. prosinec 2015 @ 16:13:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | a z planety Nebe sem přijde třetí osoba Boží.
No a ta osoba je Duch. Takže podle Tebe je tu jen obrazně? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Psychologické (Skóre: 1) Vložil: pozorovatelnik v Středa, 09. prosinec 2015 @ 18:36:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pochopil jsem Bibli tak, že od roku 33 n. l. je v Nebi Otec (dříve Hospodin, případně Jahve) a Ježíš. Tedy v Nebi jsou dvě Božské osoby. A na planetě Zemi "operuje", je přítomen Duch svatý.
Je to obdivuhodné, páč zvládá 7 miliard lidí souběžně. Tuhle kapacitu nikdo jiný nemá. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pondělí, 07. prosinec 2015 @ 15:09:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Démoni mohou míst jistě vliv na psychiku lidí, dokonce i věřících, ale ty ses v článku neptal na démony, ale na křesťanskou víru, proto jsem napsal, že je to mimo téma. A jinak ti odpověděl správně i Bylina. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: pozorovatelnik v Úterý, 08. prosinec 2015 @ 00:21:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Démoni mohou míst jistě vliv na psychiku lidí, dokonce i věřících
A čím měříš ten vliv? Démonometrem? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Úterý, 08. prosinec 2015 @ 17:23:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
A čím měříš ten vliv? Démonometrem?
Čím ho podle Tebe měřil Ježíš a apoštolové? Obecně lze říct, že působení démonů se projevuje tak, že v té chvíli člověk se člověk nedokáže ovládat a dělá věci, s kterými by jinak nesouhlasil a nedělal by je. Jsou to všechny psychické stavy, které se nedají léčit pomocí psychologie a psychiatři je řeší jen uklidňujícími léky, ale nejsou schopni je vyléčit. Působení démona se projevuje neodolatelným nutkáním vykonat něco, s čím za normálních okolností zásadně nesouhlasím. Také se působení démona dá poznat podle toho, že dotyčný člověk mluví zcela jiným hlasem než normálně. Typickým projevem démona je třeba schizofrenie, nebo nutkání zabíjet. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: pozorovatelnik v Úterý, 08. prosinec 2015 @ 17:38:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Takže démon je zřejmě nějakým způsobem napojený na mozek toho člověka. Má přístup do mozku člověka. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Úterý, 08. prosinec 2015 @ 17:47:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Má přístup do mozku člověka.
Ano. Tím jsi také pochopil, co je to duch. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: pozorovatelnik v Úterý, 08. prosinec 2015 @ 22:25:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To je ale divné, že Bůh dovolil démonům ovládat mozky lidí, či jinak škodit... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Úterý, 08. prosinec 2015 @ 22:47:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Začínáš se tu projevovat jako bys soudil Boha, jako by s Bohem bylo něco špatně, a přitom víš nebo bys měl vědět, že špatně je něco s člověkem, ne s Bohem. který je svatý a dokonalý. A tento svatý a dokonalý Bůh ti dává ve svém Synu svůj život, abys žil Jeho životem, který je svatý a dokonalý a ne tím svým padlým, hříšným a ohavným životem, s nímž máš tolik problémů. Kdybys v Synu, Ježíši Kristu ten život přijal a Jím žil, přestal bys sem psát ty své výlevy, za které by ses měl před Bohem stydět a činit z nich pokání. Tož tak. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: pozorovatelnik v Středa, 09. prosinec 2015 @ 01:05:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Hele, ty posvátná nádhero. Kdybys byl férový, tak přiznáš, že taky nevíš, proč Bůh dovolil démonům ovlivňovat lidi, škodit... Já tobě i bylinovi říkám, že na mě kárající pančelka neplatí. Toho sis přece musel všimnout. Dávám otázky, na které neznáš odpověď a místo abys to čestně přiznal, tak se snažíš udělat bubudu tytyty, co si to dovoluješ se takto ptát.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Středa, 09. prosinec 2015 @ 01:39:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ty v mém komentáři vidíš nějaký otazník? Na nic jsem se neptal a nebylo to ani bububu. Teď se ptuám: a co na tebe platí?. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Psychologické aspekty křesťan (Skóre: 1) Vložil: pozorovatelnik v Středa, 09. prosinec 2015 @ 10:24:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Platilo by na mě, kdybych potkal křesťana, co má Boží moc, a ne jenom kecy.... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Úterý, 08. prosinec 2015 @ 23:50:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pozorovatelnik píše: To je ale divné, že Bůh dovolil démonům ovládat mozky lidí, či jinak škodit...<b> Není nic, co by tady už nebylo. Tohle je markionismus. Tvrdí, že ''zlý'' a krvelačný starozákonní Bůh, který miluje války, byl nahrazen hodným Otcem Ježíše Krista v Novém Zákoně. Tito lidé chtějí z Boha udělat otroka jejich vlastní morálky. Svoji představu morálky povýšili na boha a snaží se touto svojí představou Boha soudit. Bůh je ale víc, než naše morálka a to co je morální, o tom rozhoduje On. K markionismu zde inklinují často Pozorovatelnik a ještě častěji František 100.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: pozorovatelnik v Středa, 09. prosinec 2015 @ 01:13:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak mezi Leviticusem a Ježíšem je rozdíl. To se snad nedá popřít. Jak to mám zapasovat do sebe? Přečti si Leviticus a hned na to Janovo evangelium. Větší kontrast snad už nemůže být. Máš na to nějaké vysvětlení? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Středa, 09. prosinec 2015 @ 18:57:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pozorovatelnik píše: Tak mezi Leviticusem a Ježíšem je rozdíl. To se snad nedá popřít. Jak to mám zapasovat do sebe? Přečti si Leviticus a hned na to Janovo evangelium. Větší kontrast snad už nemůže být. Máš na to nějaké vysvětlení? Otec, Syn a Duch jsou stále stejní - na věky. Ale když byl Ježíš zde na zemi, tak jeho mise neměla za úkol svět soudit, ale spasit. Od okamžiku nanebevstoupení však opět soudní moc začala fungovat (Viz. Ananiáš a Zafira např.). A když si přečteš Zjevení - opět tam uvidíš, jak supi budou žrát těla antikristovských armád a dokonce je tím Bůh pozve na svou večeři...
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Psychologické aspekty křesťan (Skóre: 1) Vložil: timg v Středa, 09. prosinec 2015 @ 19:27:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To je pravda Gregu, kdo věří v Jeho jméno není souzen. Kdo nevěří, již je odsouzen..Pán Ježíš Kristus byl dán k pádu i k povstání mnohých jako znamení, kterému se budou vzpírat, aby vyšlo najevo myšlení mnohých srdcí. |
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Psychologické aspekty kře (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pátek, 11. prosinec 2015 @ 16:43:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pozorovatelnik píše:
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Psychologické aspekty (Skóre: 1) Vložil: pozorovatelnik v Neděle, 13. prosinec 2015 @ 01:47:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Přečetl jsem si, co to znamená http://www.katopedia.cz/index.php?title=Markionismus
Nemůžu se s tím ztotožnit. Jenom vidím rozdíly mezi Starým zákonem a Ježíšem a dokonce vidím i rozdíly mezi Pavlem a Ježíšem. Přesto si myslím, že apoštol Pavel byl pomazaný Boží služebník. Přes všechny výhrady k němu si myslím, že to byl člověk, který s Bohem a pro Boha žil. Má moji velkou úctu. Ale cítím z něj i to lidské, to jeho subjektivní vnímání. No a co se týká Starého zákona, vysvětluji si to tím, že Bůh tehdy zřejmě musel jednat tak jak jednal. I když tomu nerozumím, tak stejně vždycky spoléhám na to, že Bůh je dobrý a řídí to dobře. I když to někdy nevypadá... Vždycky nakonec víra a naděje přebije pochybnosti a zoufání... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Psychologické aspekty kře (Skóre: 1) Vložil: timg v Sobota, 12. prosinec 2015 @ 16:56:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | --- 33 let ne.
Na to aby , tenkrát sežehl svévolné ohněm , mu stačilo jen 3,5 let... Mnohým , kdo se bojí jeho jména, tak vzešlo slunce spravedlnosti.:-)
Nabídka Jeho milosti a spásy tak trvá (ne 33 let ) ale již cca 2000 let. |
]
|
|
Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: twig v Neděle, 06. prosinec 2015 @ 09:49:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Mňa kresťanská viera (= dôvera k Bohu a Pánovi Ježišovi) priviedla k pochopeniu, že Boh ma miluje, hoci nenávidí hriech. Pomohla mi uchopiť nezaslúženú Božiu milosť a odpustiť tým, ktorí mi akýmkoľvek spôsobom ublížili. Nestalo sa to v jednom okamihu všetko - je to prebiehajúci proces. Bol však jeden konkrétny deň v mojom živote, kedy som spoznala, že Ježiš Kristus je PRAVDA. A potom nasledovali spústy dní, kedy som spoznávala, kto som sama v sebe a čo mi Boh z milosti daroval v Kristovi.
Zmeny vo vnímaní reality sú prirodzeným dôsledkom toho, že myseľ znovuzrodeného človeka sa premieňa, že viac a viac uchopuje Boží pohľad na svet, na ľudí a život ako taký. Kým som nepoznala PRAVDU, hľadala som ju všade možne. Ako neveriaca som volala k Bohu, prečo sa u nás doma dejú zlé veci, prečo môj ocino nemôže byť stále triezvy, prečo toľko bolesti v našich životoch. Písala som si "denník", kde som svoje otázky adresovala Bohu, ktorého som nepoznala, o ktorom som vlastne ani nevedela, či je. A On napriek tomu odpovedal a priťahoval ma k sebe skrze svedectvo tých, čo už Pána Ježiša poznali.
Prvýkrát som si dotyk milujúceho Boha uvedomila pri čítaní knihy Carla Carretta o Františkovi z Assissi. A potom, rôznymi okľukami a blúdením v slepých uličkách, ktoré trvalo dlhých cca 15-16 rokov (!) som Pána Ježiša spoznala aj ja. Najdôležitejšou knihou sa mi stala Biblia, ale koľko vzdoru ešte vo mne bolo... Duch Boží stále viac a viac premieňa moju myseľ a tým spôsobuje nielen zmeny vo vnímaní reality, ale aj realitu samotnú. Viac napíšem neskôr, lebo momentálne sa mi nedá :o( |
Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: twig v Neděle, 06. prosinec 2015 @ 18:04:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Duch Boží stále viac a viac premieňa moju myseľ a tým spôsobuje nielen zmeny vo vnímaní reality, ale aj realitu samotnú.
Napríklad: raz v zime som išla hrať bedminton do krytej haly a ponáhľala som sa na autobus. Zrazu vedľa mňa zastalo auto s logom firmy, ktorá sídlila neďaleko a starší vodič sa ma pýta, či idem do mesta - že ma zvezie. Nikdy predtým sa mi niečo podobné nestalo. Nestopujem a nastúpiť do cudzieho auta k neznámemu mužovi len tak... Okamžite volám na Pána a v dôvere k Nemu, síce zaskočená aktuálnym dianím, ale s pokojom v srdci, súhlasím. Vodičovi hneď na to zazvoní mobil, a tak sa počas jeho telefonovania v duchu modlím, pýtajúc sa, čo sa deje a či Pán Ježiš chce tomuto mužovi niečo konkrétne povedať.
Keď vodič dotelefonuje, pýtam sa ho, či zvykne často len tak osloviť ľudí na ulici a zviezť ich, kam potrebujú. On odpovedá, že z času na čas áno, lebo jeho maminka mu vždy hovorila, aby každý deň urobil aspoň jeden dobrý skutok. A že keď ma videl, ako kráčam s batohom na chrbte, všimol si, že mi z neho trčí bedmintonová raketa - kvôli nej pri mne zastavil :o). Hráva totiž pravidelne tenis a rozhovorí sa o ňom. Vodopád jeho slov sa nedá zastaviť, a keď vystupujem na zastávke, na ktorej má do autobusu, ktorým som mala prísť, pristúpiť moja kamarátka, vykokcem jedinú vetu: "Dovoľte mi požehnať Vás v mene Pána Ježiša Krista - nie preto, lebo sa snažíte robiť dobré skutky, ale preto, lebo bez Neho nikto pravé dobré skutky konať nemôže."
A tak, stále v miernom šoku, stojím na zastávke, čakám na kamarátku... a oproti mne kráča dcéra (v tom čase 100% otrok rozvíjajúcej sa puberty) - topánky rozviazané, šnúrky napoly zasunuté v topánkach... a ja v okamihu CHÁPEM, prečo mi Pán Ježiš poslal svoj "taxík".
Dcéra mi totiž občas klamala. Veľakrát som jej dohovárala a rozhovor ukončievala s tvrdením: "Mňa možno oklameš, ale Pána Ježiša neoklameš nikdy. On vie všetko a ja sa o Tvojich klamstvách dozviem od Neho." Keď bola maličká, prezrádzala svoje klamstvo neprirodzeným pohybom jazyka a špúlením pier, práve keď ho vyslovovala, no časom sa naučila viac ovládať. A práve deň predtým, ako ma odviezol Boží taxík, som s ňou riešila, prečo si nezaväzuje topánky, keď je vonku zima a šmýka sa. Ona tvrdila, že nie je "blbá" a zaväzuje si ich, hoci ja som s istotou vedela, že to tak nie je. A tak som debatu ukončila s obligátnym "Mňa možno oklameš..."
A tak keď ma zbadala, pýta sa: "Mami a Ty si prečo tu?" a ja odpovedám: "A Ty prečo nemáš zašnurované topánky? Veď si tvrdila, že si šnúrky zaväzuješ... Som tu preto, lebo mi Pán Ježiš poslal "taxík", aby Ti ukázal, že On skutočne vie o každom Tvojom klamstve."
Všetko. Keby som Bohu nedôverovala, nikdy by som do cudzieho auta k cudziemu mužovi dobrovoľne nenasadla. Keby som nemala skúsenosť so živým Bohom, prítomným a zasahujúcim v mojom živote, nemohla by som dcére s dokonalou istotou tvrdiť, že sa o jej klamstvách tak či tak dozviem. A vďaka tejto skúsenosti jeden mladý človek (minimálne svojej mame) už radšej neklame :o)
|
]
Re: Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Úterý, 15. prosinec 2015 @ 16:08:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pekne svedectvo, Twig. Sláva Pánu. |
]
Re: Re: Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: twig v Úterý, 15. prosinec 2015 @ 19:04:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Sláva Pánu. Amen.
Bola to láska v akcii. A je v tom aj nežný Boží humor skrytý. Rozmýšľala som, ako dcéru prichytím "in flagranti", ale Pán Ježiš mal svoj vlastný spôsob, ako na to :o)
|
]
|
|
Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: Bonbon v Neděle, 06. prosinec 2015 @ 14:46:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Mám za to, že co člověk, to jiné prožívání víry. Rozumím tomu, co píšeš, ale sám to mám úplně jinak. Víra mi dává především sílu a důvěru v to, že naše momentální pinožení tady má smysl. Pokud se cítím pod psa, uvažuju, jak bych mohl pomoci někomu, kdo je na tom hůř. Jinak já osobně jsem měl problém především s tím, být součástí nějaké komunity věřících. Jsem solitér. Tedy mám vztah přímo s Bohem a své náboženské přesvědčení v žádné církvi nesdílím. Pro mnohé tím pozbývám status pravého křesťana, ale příliš mě to netrápí. |
|
|
Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Sobota, 05. prosinec 2015 @ 17:48:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Píšeš "Vědomí, že jsem od nynějška v péči starostlivého tatínka a navíc mám věčný život..."
Nevím, zda to platí obecně, ale jsi úplně vedle. Ale jak říkám, nemohu mluvit za všechny. Jsem totiž přesvědčen, že kdo byl a je skutečně obrácený, ten poznal skutečnou Lásku. To zdůrazňuji. Všechno ostatní jsou jen vedlejší účinky.
Jinak podle zkušenosti své i jiných potvrzuji, že člověk po obrácení hledá souvislosti mezi událostmi kolem něj a působením Boha. Zvláště v pozitivních případech. To ale vyplývá spíš z učení, které předkládají církve. Časem každý věřící přijde nato, že to tak prostě nefunguje. V každém případě si každý věřící může na vlastní kůži ověřit, co je to život s Bohem a jak Bůh zasahuje do jeho života. Pozná sílu modlitby, pozná Boží vedení. Nestává se tedy manipulovaný Bohem, jak tvrdíš, ale důvěřuje Božímu vedení a dobrovolně se mu poddává, zvláště v případech, kdy ateista spoléhá na náhodu (podivný a-teista, když věří v náhodu, což je pohanský bůh) nebo není schopen správně rozlišit, co je dobré a co špatné. A o to jde, to je celý rozdíl mezi věřícím a bezvěrcem.
Vrcholem pak bývá přijetí svého údělu - to přijetí spočívá třeba ve smíření se s nemocí, se smrtí. Což věřící může nést bez problémů, neboť v Bohu má naději. Nevěřící má pouze beznaděj. A u nevěřících umírajících svědkové slyší jako poslední slova "to je konec". Pro věřícího je to však začátek.
Naděje je základ víry. Viz Pavel.
Uvedená tvrzení vycházejí ze stovek svědectví, která jsem slyšel. |
Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: pozorovatelnik v Sobota, 05. prosinec 2015 @ 18:10:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nestává se tedy manipulovaný Bohem, jak tvrdíš,
Prosím? Kde jsem něco takového psal?
Časem každý věřící přijde nato, že to tak prostě nefunguje. V každém případě si každý věřící může na vlastní kůži ověřit, co je to život s Bohem a jak Bůh zasahuje do jeho života. Pozná sílu modlitby, pozná Boží vedení.
Nebo pozná, že to nefunguje a odejde od křesťanů. To je také častý případ. |
]
Re: Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Neděle, 06. prosinec 2015 @ 11:48:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | 1. Napsal jsi přece "Pokud Bůh takto zasahuje do myslí řidičů, dá se vůbec hovořit o svobodné vůli člověka?" Copak to není v případě věřícího člověka o manipulaci Bohem?
2. Když někdo odejde od křesťanů kvůli tomu, že to nefunguje (jak píšeš), tak odchází kvůli tomu, že mu někdo církevními poučkami nabulíkoval, že to tak fungovat musí. Já osobně se dlouhodobě snažím podobné mýty vyvracet. |
]
|
|
Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: timg v Sobota, 05. prosinec 2015 @ 21:45:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | --Pro mě je ta nejistota a nejednoznačnost deprimující--
Znám lidi, co se kvůli tomu dostali na psychiatrii
- 15„Vím o tvých skutcích; nejsi studený ani horký. Kéž bys byl studený anebo horký!
- 16Ale že jsi vlažný, a nejsi horký ani studený, nesnesu tě v ústech.(Zj3)
|
|
|
Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: reformovany v Sobota, 05. prosinec 2015 @ 09:47:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Ahoj pozorovatelniku,
Mám pocit, že problém je, že pohledy které prezentuješ jsou často dosti vzdáleny od Bible.
Třeba píšeš.
P S tím úzce souvisí další
část křesťanské víry – víra v démony a ďábla. Znám lidi,
co se kvůli tomu dostali na psychiatrii.
R Bible, jasně říká, že jediný Vládce je Bůh.
Ef 1,11 On je ten, v němž se nám od Boha, jenž všechno působí rozhodnutím své vůle, dostalo podílu na předem daném poslání,
V knize Jób je krásně vysvětleno jak to funguje. Kdo na to mám pohled odpovídající Bibli, tak nemůže kvůli strachu z démonů skončit na psychiatrii. Další příklad P Pokud Bůh takto zasahuje do myslí řidičů, dá
se vůbec hovořit o svobodné vůli člověka? R A ona někde Bible používá sousloví "svobodná vůle"? Již se opakuji, ale je dobré si definovat pojmy: http://granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=4616&mode=nested&order=0&thold=0Jen pro Ilustraci (z odkazovaného článku) jak je také lidské rozhodování utvářeno: IlustraceKdyž
dáte vybrat žíznivému člověku na poušti mezi šálkem grogu a
dvoulitrovkou studené minerálky, můžete tušit, že sáhne po minerálce.
Když tutéž nabídku učiníte prokřehlému člověku v zimě na horách, můžete
tušit, že sáhne po grogu. Volba je jasně podmíněna stavem člověka.
Podobné je to i v morální oblasti, ale k té se dostaneme až později. r |
Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Úterý, 15. prosinec 2015 @ 16:13:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Reformovaný píše:
Když dáte vybrat žíznivému člověku na poušti mezi šálkem grogu a dvoulitrovkou studené minerálky, můžete tušit, že sáhne po minerálce.
Omyl. Arabové a beduíni na poušti nepijí studené, ale horké - čaj.
|
]
|
|
Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 05. prosinec 2015 @ 11:07:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Zda to byla náhoda nebo skutečně nadpřirozený zásah shůry – záleží jen na našem výkladu a víře. A pokud to byl zásah shůry, jak k němu došlo? Bůh zasáhl do myšlení řidiče, že jí zastavil?
Mohl Bůh zasáhnout do myšlení té slečny, že šla zrovna stopovat po modlitbě, protože Bůh věděl, že kolem pojeden někdo, kdo má ochotu zastavit. Součástí víry, důvěry Bohu je to, že Bůh člověka v životě vede. A stejně tak to mohlo být něco jiného.
Změny v psychice člověka přicházejí s vědomím, že jsem od nynějška sledován. Bůh jako skrytá kamera.
To jsem tedy nezažil. Tohle je jedna z věcí, kterou znám z náboženství před tím, než jsem se stal křesťanem, tam byl takový pohled lidí, kteří v náboženství žili, velmi častý, včetně strachu z potrestání, z následků, ze soudu. Od křesťanů jsem takový pohled na Boha a vnímání Boha neslyšel.
Kde jsi tenhle pohled na Boha získal ty, z čeho? Jaký byl podnět pro takový způsob uvažování? Bylo podnětem nějaké kázání? Nebo samotná existence Boha?
Člověk začne retrospektivně zkoumat, co z minulosti mohl být zásah Boží. Dále člověk začne být podezíravý, podléhá iracionálním spojitostem. Tohle je vzkaz od Boha, nebo snad tohle? Jak ke mně Pán mluví?
Ani tohle jsem nezažil.
Zažil jsem opak: Když jsem se stal křesťanem, Bůh ke mne dlouhou dobu mluvil o mém životě a jedna z věcí, které probíral, bylo právě toto. Jak se díval na můj život. Jak odpovídal na moje modlitby. Co bylo od něj a co ne.
Pro mě je ta nejistota a nejednoznačnost deprimující.
Pro mne taky. Nejistota a nejednoznačnost je pro mne flustrující. V prostředí nejistoty nejsem schopen dlouhodobě dobře fungovat, nejednoznačnost a nejistota likviduje život. Proto by ani nebylo v náboženství a jeho křivolakých cestičkách, na kterých jsme bloudili, moc dobře. Proto jsem rád, že Bůh jedná a mluví ke svým dětem jednoznačně, přímo a jasně.
Nejistota a křivolaké cestičky nejsou doménou Boha. Když se podíváš do písma, tak Bůh mluví ke svým lidem jasně, přímo, jednoznačně. Zvlášť slova Ježíše jsou tak jasná, že jim rozumí i nevěřící: I kázání na hoře pochopí i ateista. Se slovy Ježíše mají problém jen náboženští lidé bloudící na křivolakých cestičkách, dohadují se kdo je jejich bližní, kdo jsou ti chudí duchem a tak...
Ono je teda Boží slovo nastavené tak, že v křivém srdci se převrací do podoby příkazů a zákazů, tak, aby člověk padnul. Je to jeho princip.
Pokyn za pokynem, pokyn za pokynem, míru k míře, míru k míře, trochu sem, trochu tam. Ano, žvatlavou řečí a cizím jazykem bude mluvit k tomuto lidu. Ten, který jim řekl: Toto je místo odpočinku, dejte odpočinek vyčerpanému, toto je místo odpočinutí; ale nechtěli poslechnout. I bude pro ně Hospodinovo slovo pokyn na pokyn, pokyn na pokyn, míru k míře, míru k míře, trochu tam, trochu tam, a tak půjdou, upadnou dozadu, polámou se, budou chyceni a zajati.
A z mé osobní zkušenosti mohu říci, že to slovo Izaijáše je velmi, velmi výstižné, jasné a přiléhavé. Přesně tak se jeví Boží slovo člověku, kterého chytne náboženství.
Křesťan všude hledá nějaké signály od Boha. Až z toho vzniká paranoia. Nejsou na to žádné limity. Každý má svoji fantazii. Někdo velmi bohatou. .... Nezatěžují si hlavu neustálým zkoumáním, odkud vítr vane.
No... Proč si to myslíš?
Pokud Bůh někomu chce něco říci, má dost moci na to, aby mu to řekl tak, aby tomu dotyčný rozuměl. V tom se dost liší od bohů, co si vyrobí lidi.
Stojí za to žít život pro boha, který je rozmazaný, rozplizlý a ani se pořádně nedokáže vymáčknout, co vlastně chce?
Toník |
Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: pozorovatelnik v Sobota, 05. prosinec 2015 @ 17:34:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zkušenosti jsou nepřenosné. Holt každý popisujeme své zkušenosti. Ty ji něco zažil a liší se to od toho, co jsem zažil já a naopak. Jsem rád, že jsi sem napsal svoje zkušenosti. Jak říkal Voltaire: "Nesouhlasím s vámi, ale budu ze všech sil prosazovat, abyste to mohl říkat". |
]
Re: Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 05. prosinec 2015 @ 20:44:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, já s tebou souhlasím, chápu, že jsi prožil to, co píšeš a věřím ti. Stejně tak jsem pro abys říkal cos zažil a čemu věříš. Proto jsem na GS, abych si přečetl zkušenosti lidí, které normálně nepotkávám nebo nemám příležitost s nimi otevřeněji mluvit.
Budu i rád, když odpovíš na otázky k tématu. Psal jsi: "Změny v psychice člověka přicházejí s vědomím, že jsem od nynějška sledován. Bůh jako skrytá kamera." Můžeš uvést zdroj takové změny v psychice? Byla to nějaka logická úvaha? Vyučování nějakého učitele? Vjem, pocit? Nebo z čeho nastala taková změna v psychice? |
]
Re: Re: Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: pozorovatelnik v Pondělí, 07. prosinec 2015 @ 00:22:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak Bůh je podle učení křesťanů všudypřítomný. A nejvíce času tráví pozorováním lidí v ložnicích.... |
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: pozorovatelnik v Úterý, 08. prosinec 2015 @ 00:17:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vycházím z Bible. Jenže Bible v tomto není jednotná. Starý zákon, třebas Leviticus je postaven na šmírování Boha, který bazíruje nejen na správném sexu, ale i na tom, abys neměl oblečení ze dvou druhů textilu. Proti tomu je Ježíš, který tyhle marginality neřeší, uzdravuje v sobotu a vůbec se chová velmi nestandardně, až tím dráždí rigidní židy tak, že ho chtějí tvrdě umlčet. Pak tu je apoštol Pavel, který má velké množství svých listů a kázání postaveno na boji proti sexu, takže se někdy zdá, že se s ním vrátil duch Starého zákona... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Úterý, 08. prosinec 2015 @ 11:00:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Co ty všechno z Bible nevyčteš. Fakt asi trpíš stihomamem. Víš proč věří většina křesťanů? Protože Boha poznali jako spravedlivého a milujícího otce a Ježíše jako vzor lidství. Proč věříš ty, který tvrdíš že věříš v Boha, to by mě teda fakt zajímalo. Zatím, co tu jsi, si o něm nic dobrého neřekl. Tak proč v něj věříš? Je hodně divné věřit někomu,kdo se mi nelíbí a nesouhlasím s ním. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: pozorovatelnik v Úterý, 08. prosinec 2015 @ 11:54:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Víš proč věří většina křesťanů? Protože Boha poznali jako spravedlivého a milujícího otce a Ježíše jako vzor lidství.
Hm, závidím a současně jim to přeju.
Proč věříš ty, který tvrdíš že věříš v Boha, to by mě teda fakt zajímalo. Zatím, co tu jsi, si o něm nic dobrého neřekl. Tak proč v něj věříš? Je hodně divné věřit někomu,kdo se mi nelíbí a nesouhlasím s ním.
Věřím, že někdo musel stvořit svět a život. Je příliš mnoho náhod, příliš mnoho podmínek, které musí platit současně, aby mohl být život. Na naší planetě je všechno tak uděláno, aby život mohl být možný. Dále nevěřím na evoluci, tedy že se z ničeho samo spontánně dělá něco vyššího a dokonalejšího. Ale Bůh přírody je jiný než Bůh Bible. Kdybych nečetl Bibli a dedukoval na vlastnosti Boha jen z pozorování přírody, vyšlo by mi něco jiného, než co hlásají křesťané.
Druhý důvod mé víry je, že si myslím, že Ježíš nebyl jen člověk. Když čtu jeho kázání, tak cítím, že to nemohl vymyslet člověk. I to, jak se choval. Nemohla to být vybájená postava, páč lidi takovou fantazii nemají. Ale je to jen pocit, to nemohu dokázat. No a jeho tělo se nenašlo. Přitom bylo tak hlídané. Takže to fakt vypadá, že vstal z mrtvých. Na tom to vlastně stojí i padá. Pokud by Ježíš nevstal z mrtvých, tak mohu Bibli vyhodit do popelnice. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: Bylina (k.bylina@seznam.cz) v Úterý, 08. prosinec 2015 @ 13:50:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Na tom to vlastně stojí i padá. Pokud by Ježíš nevstal z mrtvých, tak mohu Bibli vyhodit do popelnice.
A jak víš, že vstal Ježíš z mrtvých. Vždyť jediní, kdo o tom svědčí, jsou křesťani, kterými Ty vysloveně pohrdáš a o největším z apoštolů - Pavlovi mluvíš také jako kdyby patřil do blázince. Pokud se dá brát vážně, co tady stále opakuješ, tak Ti vadí zákazy ohledně nějakého druhu sexu. A pak tu najednou tvrdíš, že Boha vidíš jen v Ježíšovi. To je divné, vždyť on říká, že už jen to, pohledět na ženu chtivě je hřích cizoložství. A kdo si vezme rozvedenou, cizoloží. To Ti u Ježíše nevadí? Přijdeš mi jak rozmazlené děcko, které si nevymohlo to, co chtělo a teď uraženě trucuje a obviňuje kde koho z kde čeho, jen aby se utvrdilo v tom, že má právo na to, co chce. S tím ale nikam nedojdeš. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: pozorovatelnik v Úterý, 08. prosinec 2015 @ 14:06:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A jak víš, že vstal Ježíš z mrtvých. Křesťany nepohrdám. Musel bych probrat každého křesťana jednotlivě. O Pavlovi nemluvím, že by patřil do blázince - to sis vymyslel. Ale začínám mít podezření na účastníky tohoto diskusního fora :-)
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: pozorovatelnik v Úterý, 08. prosinec 2015 @ 14:20:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | |
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: pozorovatelnik v Úterý, 08. prosinec 2015 @ 22:38:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kdybys byl na KD, tam bys dostal za osobní hodnocení padáka. :-) Leda bys byl kámoš s adminem. Jinak řešení složitých teologických otázek - to mě taky nebaví a ani se toho neúčastním. Nemám na to mozek. Jsem praktik. Ale ty základní pojmy, s kterými křesťané šermují, mě zajímají a vím, že si tam každý dosazuje to svoje... |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 08. prosinec 2015 @ 08:55:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tak Bůh je podle učení křesťanů všudypřítomný.
?? Podle jakých křesťanů? Neříkají například křesťané, že Bůh v pekle není? Že Bůh je oddělený od hříchu?
A nejvíce času tráví pozorováním lidí v ložnicích....
?? Zdroj této informace?
Tvoje zkušenost, že tě Bůh šmíroval v ložnici?
Nebo jsi to od někoho slyšel, že by ho Bůh šmíroval v ložnici?
?? A mohl bys uvést nějaké místo bible, kde Bůh lidi pozoroval v ložnicích a trávil tím nejvíce času? Případně nějaké místo, které uvádí, že Bůh nejvíce času tráví tím, cos napsal?
Znovu stejný dotaz: Odkud jsi získal informaci, že "Bůh je jako skrytá kamera"? Bavil jsem se s mnoha křesťany a v životě jsem od nich neslyšel takový pohled na Boha, že by se k nim Bůh takto choval. Takový pohled je ale hojně rozšířený v náboženstvích, třeba mnozí římští katolíci mají takového boha, jako ty. Opravdu ses tedy s tímto bohem potkal mezi křesťany? Není ten bůh, o kterém píšeš, spíše bohem nějakého jiného kultu?
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: pozorovatelnik v Úterý, 08. prosinec 2015 @ 09:25:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je to v Bibli. Viz co píšu nicku bylina výše. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 08. prosinec 2015 @ 20:24:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Je to v Bibli. Viz co píšu nicku bylina výše.
Ach jo. Bibli jsem četl a nevzpomínám si, že by tam bylo cokoliv o tom, že Bůh je všudypřítomný, že nejvíce času tráví pozorováním lidí v ložnicích, či že Bůh je jako skrytá kamera.
No, vzhledem k tomu, že to vypadá, že se odpovědi nedočkám, napíšu ti alespoň svůj názor: To, co ty nazýváš pojmem "bůh", tomu my říkáme "démon" nebo taky "nečistý duch". Ti se chovají tak, jak ty popisuješ "boha" a vzbuzují v lidech takové zdání a pocity, jako píšeš.
Toník |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Psychologické aspekty křesťanské víry (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Úterý, 08. prosinec 2015 @ 20:38:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cizinec píše: Bibli jsem četl a nevzpomínám si, že by tam bylo cokoliv o tom, že Bůh je všudypřítomný<b>No, pokud je Bůh v nás, pak je s námi i v ložnici... |
]
|
|
|
|