|
Právě je 412 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 120847149 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Život víry: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!!
Vloženo Neděle, 10. březen 2024 @ 11:26:58 CET Vložil: Tomas |
poslal Frantisek100 Na čem je založena církev ? Na jediném člověku? Na nějakém
fanatickém náboženském kazateli? Proč je často evangelium tak zneužito?
Pozorně si přečteme:
·
13Když Ježíš
přišel do končin Cesareje Filipovy, ptal se svých učedníků: „Za koho lidé
pokládají Syna člověka?“
· 14Oni řekli:
„Jedni za Jana Křtitele, druzí za Eliáše, jiní za Jeremiáše nebo za jednoho z
proroků.“ 15Řekne jim:
„A za koho mě pokládáte vy?“
· 16Šimon Petr
odpověděl: „Ty jsi Mesiáš, Syn Boha živého.“
· 17Ježíš mu
odpověděl: „Blaze tobě, Šimone Jonášův, protože ti to nezjevilo tělo a krev,
ale můj Otec v nebesích.
· 18A já ti
pravím, že ty jsi Petr; a na této skále zbuduji svou církev a brány pekel ji
nepřemohou.
· 19Dám ti
klíče království nebeského, a co odmítneš na zemi, bude odmítnuto v nebi , a co
přijmeš na zemi, bude přijato v nebi.“
· 20Tehdy
nařídil učedníkům, aby nikomu neříkali, že je Mesiáš.
Pár veršů a copak tam není to pravdivé?
Učedníci už nějakou dobu chodí s Pánem Ježíšem. Leccos
viděli a poznali a leccos ještě nechápali. A když Pán Ježíš položí svoji otázku
a rád by věděl, co si o jeho osobě myslí, odpoví jen Šimon Petr. Jak podobné i
dnešní době. Mnoho lidí navštěvují kostel či různé pobožnosti, ale kolik
z nich odpoví stejně jako Šimon Petr?
Pán Ježíš Petrovu odpověď ocení: Blaze Tobě Šimone… Dosud je
tento apoštol Šimon. Od Ježíše dostává nové jméno: Petr , což znamená skála.
Co se Pánu Ježíši na Šimonovi tak zalíbilo? Petr vyjádřil
základ víry a církve. On Petr tím základem není, ale víra, že Ježíš je Mesiáš,
Syn Boha živého. A ty klíče do nebeského království nemá Petr, ale každý, kdo
takto věří:
- Jan 3, 16Neboť
Bůh tak miloval svět, že dal svého jediného Syna, aby žádný, kdo v něho
věří, nezahynul, ale měl život věčný.
Ke
klíčím mám vřelý vztah. Uvědomuji si jejich cenu, když odemykám dveře našeho bytu
a tam mne vítá manželka anebo náš kocourek, dříve naše děti a někdy dnes
i vnoučata. V nebi nás jistě bude vítat Pán Ježíš. A ty klíče mám já, a ne nějaká církev se svými hodnostáři. Církev
jsou všichni lidé s touto vírou a žijí různě po světě. Nepotřebují nějakého lidského
vůdce, který se pasoval na zástupce Krista, aby jim pak diktoval svá nařízení a
ovládal je. A proč by Bůh dával takové pravomoci, kterými se chlubí některé církve,
do rukou jednoho člověka? A víme , jací ti papežové byli zlí lidé. Katolická církev
je krutý omyl víry.
|
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Neděle, 10. březen 2024 @ 21:23:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Pro všechna období starověku napříč lidskými kulturami platí, že naprostá většina obyvatelstva byla negramotná. Například ve starověkém Egyptě se umění číst a psát omezovalo pouze na úzký okruh královského dvora, a to zejména na úzkou vrstvu profesionálních písařů. Negramotnost byla i v dnes vyspělých zemích velmi vysoká až do 19. století, zejména na venkově, kde lidé číst a psát nepotřebovali. Teprve moderní společnosti ji vyžadují u každého a v průběhu 19.–20. století se zde skutečně podstatně snížila.
Většina středověké společnosti byla negramotná a to včetně jejich nejvyšších světských představitelů. Vzdělanost nebyla u osob světského stavu pociťována jako nutnost. Cena pergamenu byla velká a levnější papír přišel z Číny do Evropy (přes islámský svět) až později.
Wikipedia
Když bylo 99,9% společnosti negramotných, tedy analfabeti, tak si těžko mohli přečíst Bibli, Franto. Jednak bible nebyly k dispozici a jednak neuměli číst. Takže logicky musel těm lidičkám někdo číst něco pobožného. A to byli kněží. Ti uměli číst.
Je pochopitelné, že když tolik staletí, skoro dva tisíce let neměli lidi přístup k psanému textu, tak vůbec nevěděli, co tam je v těch knihách. Takže církev měla velkou moc nad lidmi a mohla jim nabulíkovat cokoli. A většina obyčejných lidí věřila spíše na nějakou synkrezi toho, co jim říkali kněží a co se tradovalo v dané lokalitě. Směs pověr a pobožnosti různého druhu.
Většina informací se předávala ústně. Neexistovala kontrola ničeho. Pro nás dneska nepředstavitelná doba. Ale takto jsme se vyvíjeli.
Takže já rozumím tomu, že církev měla moc a pravomoci. A myslím, že to ani jinak nešlo v té době. A první křesťané to měli taky tak. Šířilo se to jako tichá pošta. Předáváním od jednoho k druhému. Neměli žádné Bible. Neexistoval knihtisk. Byli negramotní. Neexistoval ani papír. Těch pár lidí, co měli jakési texty a uměli číst, měli velkou moc.
Dneska, když si může každý přečíst Bibli nebo cokoli sám, význam a status duchovních klesl.
|
|
|
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 11. březen 2024 @ 06:01:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Církev je Božím dílem.
Sám Ježíš se s církví osobně bytostně ztotožňuje, když se ptá Saula u Damašku: "Proč mě pronásleduješ?" (Saul nepronásledoval přece Krista, ale pronásledoval křesťany - církev!).
Před svým nanebevstoupením Kristus přislíbil apoštolům, že jim pošle místo sebe Zastánce (Utěšitele - Ducha svatého), který bude v církvi působit místo něho (J 14. kap.; J 16 kap.; ) až do skonání věků.
Spisy apoštolů jasně hovoří o tom, že Pán Ježíš tuto svoji církev ustanovil hierarchicky - na křesťanech - pastýřích stáda zvlášť pověřených touto službou (Mt 16,18 19; Mt 18,18; Mk 3,16; Sk 14,23; Sk 20,28; 1 Kor 12,28; 1 Tim 1,12; Tit 1,5; ...)
Pán Ježíš tedy od samotného počátku uvedl do struktur svojí církve řád, jaký je přirozený každému živému organismu (1 Kor 12,14 ...). Tento řád je opakem chaosu "něcistů", kterí si sami tvoří podoby své víry svévolně - jak sami chtějí - tzv" coch cár nu".
(1 Kor 12,14 ...) Vždyť také tělo není jeden úd, nýbrž mnoho údů. 15Kdyby noha řekla: ‚Protože nejsem ruka, nepatřím k tělu ‘, nepatří snad proto k tomu tělu? 16A kdyby řeklo ucho: ‚Protože nejsem oko, nepatřím k tělu‘, nepatří snad proto k tělu? 17Kdyby celé tělo bylo jen oko, kde by byl sluch? Kdyby celé tělo bylo jen ucho, kde by byl čich? 18Ale Bůh umístil údy: každý z nich v těle umístil tak, jak chtěl. 19Kdyby bylo všechno jedním údem, kde by bylo tělo? 20Je mnoho údů, ale jedno tělo. 21Oko však nemůže říci ruce: ‚Nepotřebuji tě,‘ ani hlava nemůže říci nohám: ‚Nepotřebuji vás.‘ 22Naopak ty údy těla, které se zdají být slabší, jsou nezbytné. 23A části těla, které pokládáme za méně čestné, obklopujeme zvláštní ctí a našim neslušným částem dáváme tím větší slušnost, 24což naše slušné údy nepotřebují. Ale Bůh sestavil tělo tak, že tomu potřebnému dal zvláštní čest, 25aby v těle nebyla roztržka, ale aby údy navzájem o sebe stejně pečovaly. 26A když jeden úd trpí, trpí spolu s ním všechny údy; a když je jeden úd oslavován, radují se všechny údy spolu s ním. 27Vy jste tělo Kristovo a jednotlivě jste jeho údy. 28A v církvi Bůh ustanovil nejprve apoštoly, za druhé proroky, za třetí učitele, potom projevy moci, potom dary uzdravování, pomoci, vedení, druhy jazyků. 29Jsou snad všichni apoštolové? Jsou snad všichni proroci? Jsou snad všichni učitelé? Mají snad všichni projevy moci? 30Mají snad všichni dary uzdravování? Mluví snad všichni jazyky? Nebo je snad všichni vykládají? ...
|
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 11. březen 2024 @ 07:07:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Řád a pořádek je důležitý, ale z římského sboru vnikla nebezpečná
organizace, která chtěla vládnout světu a určovala i kdo světu bude vládnout. Tvrdá
totalitní moc. O pořádku a řádu lze mluvit třeba v jednom sboru, ale ne celosvětově.
Tohle byla moc sekty, která se později rozštěpila a i tak měla velkou moc.
Díky Bohu, že tato sekta už takovou moc nemá.
Nakonec
ta slabost té druhé části, pravoslavné církve, je vidět ve válce mezi bratrskými
národy. Katolické náboženství zničilo pravou víru v Ježíše Krista ukřižovaného,
jak zvěstoval Pavel. Dějiny katolické církve jsou dějinami válek a zla. |
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 12. březen 2024 @ 04:49:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Žiješ si, Františku, ve svojí bublině, kterou jsi si zbudoval z nepravd o skutečné realitě katolické a pravoslavné církve.
Podoba katolické víry s vírou pravoslavnou je v podstatě stejná - dokonce pravoslavní věřící mohou u nás v katolických kostelích přistupovat ke svátostem!
|
]
|
|
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 11. březen 2024 @ 07:40:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Ahoj Františku.
To, co dostal Petr, tomu Ježíš řekl "zjevení", to je když něco člověku ukáže Bůh. Nemusel to zjevení dostat jen Petr - klidně ho mohli mít další učedníci, a nejspíš ho i měli - Jakub, Jan, ... Petr jen vyjádřil to, co ostatní mohli stejně tak vědět od Boha.
Slovo Petr pak neznamená "skála".
Petr pak měl "klíče", otevřel nebeské království pohanům, známý příběh v domě Kornelia. Ty klíče měl nejen Petr, ale stejně tak Pavel - a víme, že dosah Pavla byl o kus větší. Církev pohanů tam pak na Petrovi nestála - není záznam o tom, že by nějak dlouhodobě tu církev vedl, nebo že by se lidi opírali o Petra.
Jsou ale církve, co stojí na jednom člověku. Člověku, který má klíče od nebeského království. Dobrý příběh z nedávné doby je popsaný v téhle knížce. A není na tom nic nenormálního, když je církev založena na jednom člověku, i delší dobu. Stává se to.
Toník |
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 12. březen 2024 @ 05:02:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Slovo Petr pak neznamená "skála"....."...
Pán Ježíš nehovořil řecky, nýbrž aramejsky.
Aramejské slovo "Kéfas" pak znamená "Skála".
..."Petr pak měl "klíče", otevřel nebeské království
pohanům, známý příběh v domě Kornelia. Ty klíče měl nejen Petr, ale
stejně tak Pavel "...
Petr u Kornélia neotevřel dveře pohanům do žádného "nebeského království", nýbrž otevřel jim přímý přístup do církve. Nemuseli se tedy už nejdříve stát židy (proselyty) a projít obřízkou, aby se následně mohli nechat pokřtít a stát se křesťany. Do té doby totiž do církve mohli vstupovat pouze židé a proselyté.
Dokonce ani sám apoštol Pavel se o sobě za svého pozemského života nedomníval, že by on už snad byl v nebeském království úplně - On věděl, že dokud žije, je stále jen "člověkem na cestě".
(2 Tim 4,8) Pán mě vysvobodí od každého nepřátelského činu a zachová pro své nebeské království. Jemu buď sláva na věky věků! Amen. |
]
|
|
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: Magdalena07 v Úterý, 12. březen 2024 @ 14:03:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Církev je Boží lid, není to žádná organizace s předsedou, pokladníkem, tajemníkem a spoustou "poddaných" Církev byla a je založena Ježíšem Kristem, On je zakladatel. On zná jménem jednotlivé "členy" kteří patří mezi Jeho lid. On rozhoduje o svém lidu a protože je svým Duchem stále živ a mezi námi, nepotřebuje žádného zástupce na zemi.
Jediný Ježíš Kristus má Davidův klíč do Božího království, jedině On odemyká svému lidu bránu království
Izaiáš 22:22 A vložím klíč domu Davidova na rameno jeho. Když otevře, žádný nezavře, a když zavře, žádný neotevře.
Zj.3, 7 [www.biblenet.cz] Andělu církve ve Filadelfii piš: Toto prohlašuje ten Svatý a Pravý, který má klíč Davidův; když on otvírá, nikdo nezavře, a když on zavírá, nikdo neotevře:
"Ježíš je výlučná hlava všech věcí: „A všecko poddal pod nohy jeho, a jej dal hlavu nade všecko církvi, kterážto jest tělo jeho a plnost všecko ve všech naplňujícího“ (Ef, 1:23).
(Dan.2:34–35) .„Hleděls na to, až se utrhl kámen, kterýž nebýval v rukou, a udeřil obraz ten v nohy jeho železné a hliněné, a potřel je. A tak potříno jest spolu železo, hlina, měď, stříbro i zlato, a bylo to všecko jako plevy z placu letního, a zanesl to vítr, tak že místa jejich není nalezeno. Kámen pak ten, kterýž udeřil v obraz, učiněn jest horou velikou, a naplnil všecku zemi“ Kámen, který tu Daniel popisuje, není nikdo jiný než Ježíš Kristus. On je Skála věků. A on sestupuje z nebe, aby roztříštil všechny říše na zemi. Až svět uvidí, že se to děje, bude božství našeho Pána nepopiratelné. Každé koleno před Ním poklekne a každý jazyk vyzná, že Ježíš Kristus je Pán." 1Petr 2,4 Přistupujte k Pánu, živému kameni, lidé ho odhodili, ale je vyvolený
Mk 12, 10 Kámen, který stavitelé odvrhli, stal se kvádrem nárožním
Žádný smrtelný člověk nemůže stát v čele Božího lidu, tam navždy stojí náš Pán a Král !!!
Halelujah
Magdalena
|
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 12. březen 2024 @ 15:09:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Církev není jen organizace (je ale i lidskou organizací) a je hlavně organismem - tajemným Kristovým tělem.
V tomto těle je řád, je hierarchie. Jsou v něm údy ušlechtilé i méně ušlechtilé.
Kdyby byli všichni rukou, kde by byly ostatní údy?
(1 Pt 5,1 ...) Starší mezi vámi vybízím, já spolustarší a svědek Kristových utrpení a také účastník budoucí slávy, která bude zjevena: Paste Boží stádo, které je u vás; dohlížejte na ně ne z donucení, ale dobrovolně, podle Boha, ne z nízké zištnosti, ale ochotně, ne jako páni nad svým podílem, ale jako ti, kteří se svému stádu stávají vzorem. A když se ukáže nejvyšší pastýř, dostanete nevadnoucí věnec slávy. Stejně se vy mladší podřiďte starším. A všichni se oblečte v pokoru jeden vůči druhému, neboť ‚ Bůh se staví proti pyšným, ale pokorným dává milost.‘ Pokořte se tedy pod mocnou Boží ruku, aby vás povýšil v příhodný čas. Všechnu svou starost uvrhněte na něho, neboť mu na vás záleží.
..."Jediný Ježíš Kristus má Davidův klíč do Božího království ..."...
Tuto svoji pravomoc "klíčů" Pán přece odevzdal Petrovi:
(Mt 16,18...) A já ti pravím, že ty jsi Petr, a na té skále vybuduji svou církev a brány podsvětí ji nepřemohou. A tobě dám klíče království Nebes, a cokoli svážeš na zemi, bude již svázáno v nebesích, a cokoli rozvážeš na zemi, bude již rozvázáno v nebesích.“
|
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: mikim v Středa, 13. březen 2024 @ 19:11:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pán Ježíš Kristus není žádnou Skálou věků to se v Bibli nikde nepíše, ale je kamenem úhelným:
CEP Ekumenický překlad, 1979 1Pe 2:3-8: "vždyť jste `okusili, že Pán je dobrý!´ Přicházejte tedy k němu, kameni živému, jenž od lidí byl zavržen, ale před Bohem je `vyvolený a vzácný´. I vy buďte živými kameny, z nichž se staví duchovní dům, abyste byli svatým kněžstvem a přinášeli duchovní oběti, milé Bohu pro Ježíše Krista. Neboť v Písmu stojí: `Hle, kladu na Siónu kámen vyvolený, úhelný, vzácný; kdo v něj věří, nebude zahanben.´ Vám, kteří věříte, je vzácný, ale nevěřícím je to `kámen, který stavitelé zavrhli; ten se stal kamenem úhelným´, ale i `kamenem úrazu a skálou pádu´. Oni přicházejí k pádu svým vzdorem proti slovu - k tomu také byli určeni."
Jediný kdo je popsán Skálou v Bibli je Bůh Otec a nikdo jiný.
Iz 44:8: "Nestrachujte se a nebuďte ochromeni! Což ti to odedávna nezvěstuji a neoznamuji? Vy jste mými svědky. Cožpak je Bůh kromě mne? Není jiná skála, o žádné nevím."
CSP Český studijní překlad (2009) Ž 89:27: "On ke mně bude volat: Tys můj otec, můj Bože, tys skála mé spásy!"
Žl 89:27: "‚Ty jsi můj Otec‘ – tak mě osloví – ‚ty jsi můj Bůh, skála mé záchrany!‘"
CSP Český studijní překlad (2009) Ž 89:27: "On ke mně bude volat: Tys můj otec, můj Bože, tys skála mé spásy!"
Žl 89:27: "‚Ty jsi můj Otec‘ – tak mě osloví – ‚ty jsi můj Bůh, skála mé záchrany!‘"
Izajáš 26:4 Doufejtež v Hospodina až na věky; nebo v Hospodinu, v Hospodinu jest skála věčná.
Izajáš 44:8 Nebojtež se, ani lekejte. Zdali hned zdávna nepověděl jsem tobě a neoznámil, čehož vy sami mně svědkové jste? Zdaliž jest Bůh kromě mne? Neníť jistě žádné skály, jáť o žádné nevím. |
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 13. březen 2024 @ 19:36:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ježíš je výlučná hlava všech věcí. A hlavou Ježíše je Bůh. |
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 14. březen 2024 @ 06:04:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ježíš ve svém lidství může (a také je) hlavou církve - protože církev také sestává z dalších lidí. Kdyby Ježíš nebyl i člověkem, nemohl by být hlavou církve (toto je totiž slabý bod v nestoriánské herezi).
V Ježíši se ale také snoubí tajemným způsobem lidství s božstvím (s Ježíšovou božskou přirozeností) - hlavou Ježíše v jeho lidství je tedy ten samý Ježíš v jeho božství (spolu s Otcem i s Duchem svatým).
Rozumím tomu, že pro mnohé je těžké přijat, že Bůh je pořád jenom jeden a proto že nebeský Otec, Syn i Duch svatý jsou pořád jediným Bohem - Pánem (který je ovšem už ve svojí přirozenosti vnitřně vztahový). Proto je Bohem dokonalým, který k sobě nepotřebuje už nikoho dalšího a přesto má plnost všeho přímo v sobě - má tedy i vztahovost, kterou by Bůh v jedné osobě mít nemohl a tvor vstupující s ním do vztahu, by mu tuto vztahovost vlastně přidával.
Byl by to už "bůh" závislý na tvoru.
A tento vnitřně vztahový jediný Bůh je hlavou Krista - člověka.
Jen v tomto případě pořád platí, že je jenom jediný Pán - Bůh ve svojí velikosti a moci, který přijal za své lidské tělo Ježíše..
Je jenom jediný Pán! - to je Kristovo učení.
Nejsou žádní "dva různí Páni".
(Mt 22,44) ‚Řekl Pán (Bůh) mému Pánu (Ježíši v jeho lidství - Ježíši člověku): Seď po mé pravici, dokud tvé nepřátele nepoložím za podnož tvých nohou ‘?
Ježíš ve svém božství (spolu s Otcem i s Duchem svatým) a spolu s Ježíšovým lidstvím je pořád jenom jedním stejným Pánem.
(Mk 28 ...) ... „Které přikázání je první ze všech?“ Ježíš odpověděl: „První je: ‚Slyš, Izraeli, Pán, náš Bůh, Pán jediný jest‘ a ‚budeš milovat Pána, svého Boha, z celého svého srdce, z celé své duše, z celé své mysli a z celé své síly‘.
(1 Kor 15,47) První člověk je ze země, z prachu, druhý člověk Pán z nebe.
(1 Kor 12,3) ... nikdo nemůže říci: "Ježíš je Pán," ne-li z Ducha Svatého.
(2 Kor 3,17) Ten Pán je Duch. Kde je Duch Pánův, tam je svoboda.
(Zj 1,7 ...) Hle, přichází s oblaky‘ a ‚uzří jej každé oko, i ti, kteří jej probodli‘, a ‚budou se pro něho bít v prsa všechny kmeny země‘. Ano, amen. Já jsem Alfa i Omega, počátek i konec, praví Pán Bůh, Ten, který jest a který byl a který přichází, ten Všemohoucí.
(Zj 19,11) A uviděl jsem otevřené nebe, a hle, bílý kůň, a ten, kdo na něm seděl, se jmenoval Věrný a Pravý; spravedlivě soudí a bojuje. Jeho oči byly jako plamen ohně a na hlavě měl mnoho diadémů; má napsané jméno, které nezná nikdo než on sám. Je oblečen do pláště zbroceného krví a jeho jméno je Slovo Boží. A vojska, která jsou v nebi, jela za ním na bílých koních, oblečená do bělostného čistého kmentu. Z jeho úst vychází veliký ostrý meč, aby jím bil národy; bude je pást železnou berlou. On bude šlapat lis vína planoucího hněvu Všemohoucího Boha. Na plášti a na svém boku má napsáno jméno: Král králů a Pán pánů.
|
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 14. březen 2024 @ 06:08:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pro nedovtipné toto znovu zopakuji:
(Zj 1,7 ...) Hle, přichází s oblaky‘ a ‚uzří jej každé oko, i ti, kteří jej probodli‘, a ‚budou se pro něho bít v prsa všechny kmeny země‘. Ano, amen. Já jsem Alfa i Omega, počátek i konec, praví Pán Bůh, Ten, který jest a který byl a který přichází, ten Všemohoucí.
|
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 14. březen 2024 @ 08:00:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/hlavou Ježíše v jeho lidství je tedy ten samý Ježíš v jeho božství/
Hlavou Ježíše je Ježíš ..... no to je bomba Stando ! Fakt ?
/Nejsou žádní "dva různí Páni"./
David i sám Pán Ježíš o tom mluví něco jiného: L 20:42: Vždyť sám David v knize Žalmů říká: ‚Řekl Pán mému Pánu: Seď po mé pravici,
Jeden Pán - ten, který mluví Druhý Pán - ten, ke kterému je mluveno. Ke kterému první Pán mluví
(Zj 1,7 ...) Hle, přichází s oblaky‘ a ‚uzří jej každé oko, i ti, kteří jej probodli‘, a ‚budou se pro něho bít v prsa všechny kmeny země‘. Ano, amen. Já jsem Alfa i Omega, počátek i konec, praví Pán Bůh, Ten, který jest a který byl a který přichází, ten Všemohoucí.
Tak k tomu je třeba si pořádně přečíst Zjevení Janovo.
Je to Zjevení, které dal Bůh Ježíši. Čili Bůh je autorem toho Zjevení - a předal ho Ježíši.
A jsou zde pasáže, kde evidentně mluví Bůh o sobě, anebo ty pasáže mluví o Bohu, a také jsou pasáže, kde je řeč o Ježíši.
Tak tedy: Zj 1,4 - zde je řeč o Bohu Zj 1,5-7 - zde je řeč o Ježíši Zj 1,8 - zde mluví o sobě Bůh - ten, který je autorem Zjevení
Takže motat k sobě verš 7 a 8 jako by mluvily o jedné bytosti je prostě nepozornost a chyba.
|
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: mikim v Čtvrtek, 14. březen 2024 @ 20:21:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je přesně tak jak jsi to napsal dost jednoduché k pochopení a zároveň nepochopitelné jak to může vůbec někdo chápat jinak :). Jak vůbec může někdo spojovat Boha Otce s člověkem Ježíšem Kristem skrze kterého dělal Bůh zázraky opět zcela nepochopitelné.
|
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 14. březen 2024 @ 20:36:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To není mikime o tom "jak může". Musí. Ty trinitární brýle jsou jak okovy. Není jednoduché je shodit.
To je rámec, za který není možné vylézt.
Lidé to mají zažrané pod kůži už 1600 let.
1600 let opakované lži se stávají pravdou. Bohužel. |
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 15. březen 2024 @ 05:49:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Hlavou Ježíše v jeho lidství je věčný Bůh (Otec, Syn a Duch svatý).
|
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 15. březen 2024 @ 11:23:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Jj, hlavou Ježíše je Syn Ježíš.......
Stando, to jsou vymyšlené úsměvné báchorky.
Apoštol Pavel jasně říká: 1K 11:3: Chci, abyste věděli, že hlavou každého muže je Kristus, hlavou ženy její muž a hlavou Krista Bůh. U Pavla vždycky, bez výjimky (a nejen u něho, u všech pisatelů Písem NZ) " Bůh " znamená Bůh Nejvyšší, Jediný, nesmrtelný, nade vším a nade všemi. Bůh Otec. Nikdy ne Bůh Trojice. A Kristus je pro Pavla celistvá bytost, ten vyvýšený Bohem Pán a Mesiáš, který je po Boží pravici a žije Bohu.. Není žádný "Ježíš v jeho lidství" - ten je údajně Kristusa pak údajně Ježíš v Jeho božství - ten není Kristus, ten je Bůh Syn. A údajně není Kristem, ale je hlavou Krista....
Pro tebe tedy "hlavou muže je Kristus" znamená, že pro tebe je hlavou Ježíš v Jeho lidství ? A Ježíš v Jeho božství není tvou hlavou, ten je hlavou Ježíše v Jeho lidství, ne tvou ?
Ježíš v Jeho lidství je pro tebe prostředníkem k Ježíši v Jeho božství ? |
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 15. březen 2024 @ 12:44:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Že je hlavou člověka Ježíše Bůh - to ti připadá úsměvné?
Věčný Syn nebeského Otce se stal člověkem, aby nás zachránil - Bůh nás zachránil.
Člověk Kristus je tedy svou lidskou přirozeností napojen na Boha, na přirozenost Syna nebeského Otce.
Ježíšovo jméno je "Slovo Boží". To Slovo Boží je sám Bůh!
(J 1,1) Na počátku bylo Slovo a to Slovo bylo u Boha a to Slovo bylo Bůh. |
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 15. březen 2024 @ 20:51:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/ Že je hlavou člověka Ježíše Bůh - to ti připadá úsměvné? /
Ne Stando, to mi úsměvné nepřijde. Úsměvné mi přijde, že je údajně hlavou člověka Ježíše Ježíš Bůh.
Nebeský Otec nemá věčného Syna. Syn byl v určitém dni zplozen (a zrozen).
A ten Syn (věčný nebo nevěčný) se nestal člověkem. Nikdy před svým narozením nebyl Bohem. Tak se nemohl stát člověkem. Bůh je Jeden. Bůh se nemnoží, nedělí, neklonuje, nevytváří rodinku Bohů. To jsou koncepce z pohanských náboženství.
Pamatuj, že J 1,1 není
"Na počátku bylo Slovo a to Slovo bylo u Boha a to Slovo bylo Bůh."
jak to zkresleně a omezeně překládají mnohé překlady
Ale
Na počátku byl Logos a ten Logos byl u Boha a ten Logos byl bůh (božský).
A Logos znamená Boží moudrost, plán, záměr, logické uspořádání (odtud logika), Boží předzvědění, úradek, vyjádření se Boha, - a ten Logos není druhým Bohem vedle Boha, ale je tím stejným Bohem (Bůh je Jeden), je Jeho vyjádřením, Jeho tvůrčí emanací. Proto v řečtině je k pojmu Bůh použito "ho theos", a k pojmu Božího logosu "theos" . Bez "Ho".
A ten Boží záměr, plán, předzvědění, úradek, Logos se realizoval narozením Ježíše, uskutečnil se. Stal se realitou, skutečností.
To je smysl "Logos se stal tělem".
Všelijací "teologové", myslitelé, filosofové ovlivnění řecko-platónským myšlením, křesťanští učitelé, se snaží Janovi připsat něco, co on sám nevěřil a nezamýšlel. Co zamýšlel nám otevřeně píše i ve svém evangeliu, i ve svých listech.
A určitě to co zamýšlel není předat lidem víru v to, že Ježíš je Bůh.
|
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 16. březen 2024 @ 05:19:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Takto jsi to ale pojmenoval ty sám!
Vysmíváš se tajemství Boha, který se rozhodl zachránit člověka.
Hlavou člověka Ježíše není Ježíš - člověk, ale Syn nebeského Otce spolu s Otcem i Duchem svatým. Otec, Syn i Duch dělají všechno spolu - kde koná jeden, jsou nutně vždycky přítomni i další dva.
..."A Logos znamená Boží moudrost, plán, záměr, logické uspořádání (odtud logika), Boží předzvědění, úradek, vyjádření se Boha, ..."...
A tohle tvoje "logické uspořádání" se pak stalo člověkem? (J 1,14) A Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi
námi. Spatřili jsme jeho slávu, slávu, jakou má od Otce jediný Syn, plný
milosti a pravdy.
Tak tahle pohádka o tom, jak se sám "plán" stal rázem člověkem ve slávě Boží připadá zase hodně úsměvná mně.
(Zj 1,7 ...) Hle, přichází s oblaky‘ a ‚uzří jej každé oko, i ti, kteří jej probodli‘, a ‚budou se pro něho bít v prsa všechny kmeny země‘. Ano, amen. Já jsem Alfa i Omega, počátek i konec, praví Pán Bůh, Ten, který jest a který byl a který přichází, ten Všemohoucí.
Přichází s oblaky ten, kterého probodli a říká o sobě: Já jsem Alfa i Omega - ten Všemohoucí ...
(Mk 14,62) Ježíš řekl: „Já jsem (JHWH). A spatříte Syna člověka sedícího po pravici Moci a přicházejícího s nebeskými oblaky. “.
(Zj 21,6 ...) A řekl mi: „ Stalo se. Já jsem Alfa i Omega, počátek i konec. Já dám žíznivému zadarmo napít z pramene vody života. Kdo vítězí, dostane toto jako dědictví; budu mu Bohem a on mi bude synem.
(J 4,13) Ježíš jí odpověděl: „Každý, kdo pije z této vody, bude opět žíznit. Kdo by se však napil z vody, kterou mu dám já, nebude nikdy žíznit, ale voda, kterou mu dám, se v něm stane pramenem vody tryskající k věčnému životu.“
(J 7,37) V poslední, velký den svátku Ježíš vstal a zvolal: „Žízní-li kdo, ať přijde ke mně a pije. Kdo věří ve mne, jak praví Písmo, řeky živé vody poplynou z jeho nitra! “
|
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: mikim v Sobota, 16. březen 2024 @ 08:52:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko ty to máš v té hlavně ale už stářím hodně popletené takový nesmysl ještě nikdo na světě asi nenapsal pudle Tebe (nikoliv pokdle Bible) je hlavou člověka Ježíše jiný syn Ježíš v nebi. To je tak k smíchu a nebo spíše k pláči :(.
Mk 14.62 zde Ježíš říká jen Já jsem (to) čti verš předtím na co odpovídá nebo jiné překlady které to překládají přesněji:
PMP-cz Český studijní překlad Miloše Pavlíka Mk 14:61-62: "On však mlčel a nic neodpověděl. Opět se ho velekněz dotazoval, i praví mu: Ty jsi KRISTUS, Syn Velebeného? A Ježíš řekl: Jsem to já, a uvidíte Syna člověka sedícího na pravici moci a přicházejícího s oblaky nebe."
Tedy zde Ježíš neřekl Jsem který jsem aby se identifikoval jako Bůh. Jsem, který jsem Ježíš neřekl nikdy!!!
Zj.21.6 zde mluví Bůh Otec JHVH celé Zjevení je od Boha Otce:
CEP Ekumenický překlad, 1979 Zjev 21:5-7: "Ten, který seděl na trůnu, řekl: "Hle, všecko tvořím nové." A řekl: "Napiš: Tato slova jsou věrná a pravá." A dodal: "Již se vyplnila. Já jsem Alfa i Omega, počátek i konec. Tomu, kdo žízní, dám napít zadarmo z pramene vody živé. Kdo zvítězí, dostane toto vše; já mu budu Bohem a on mi bude synem."
Pořád zůstává až na věčnost jen jeden Bůh. Zjevení 1:8 "Já jsem Alfa a Omega," praví Pán Bůh, "který je a který byl a který přijde, Všemohoucí." (NIV)
Mnoho trinitářů věří, že tato pasáž odkazuje na Ježíše kvůli slovům „Alfa a Omega“, a že to dělá z Ježíše Boha. Tento verš se však netýká Ježíše, ale Boha Otce, takže rozhodně nedělá z Ježíše Boha.
Ten, „kdo je a kdo byl a kdo přijde“, je jasně identifikován z kontextu. Zjevení 1:4-5 zní: „Milost vám a pokoj od toho, který je, a který byl a který má přijít, a od sedmi duchů před jeho trůnem, A od Ježíše Krista, který je věrným svědkem, prvorozený z mrtvých a vládce králů země." Oddělení mezi „tím, který byl, je a má přijít“ a Kristem je jasně vidět. Ten, „kdo je a kdo byl a který přijde“, je Bůh. Tento verš je v KJV poněkud nejednoznačnější, protože slovo „Bůh“ je v řeckém textu, ze kterého byl KJV přeloženo, vynecháno. Moderní textový výzkum však přesvědčivě ukazuje, že by měl být zahrnut, a moderní verze obsahují slovo „Bůh“.
Dalším důvodem, proč víme, že se tento verš týká Boha, a nikoli Krista, je to, že slovo „všemohoucí“ (pantokratōr, Strongovo číslo 3841 παντοκράτωρ) je o Bohu použito pouze v písmech (2. Kor. 6:18; Zj. 4:8; 15:3; 16:7; 19:15; 21:22). On je jediný „všemohoucí“, žádný jiný neexistuje.
Proto by tato pasáž neměla být použita k podpoře Trojice.
Další informace o titulech „Alfa a Omega“, „Počátek a Konec“ a „První a Poslední“ jako tituly pro Ježíše a jako tituly pro Boha, viz Zjevení 22:13. ⁰
|
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 17. březen 2024 @ 10:51:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mikime, až ty někdy pochopíš věci skutečně tak, jak byly mnou myšleny, tak se asi samou radostí zblázníš...
..."Já jsem Alfa a Omega," praví Pán Bůh, "který je a který byl a který přijde, Všemohoucí."...
A dále podrobněji popisuje , jak přijde Ježíš ve své slávě, aby soudil všechny živé i mrtvé ....
Tak bude tebe soudit sám Bůh - nebo tě bude soudit člověk Ježíš, který tě za svého pozemského života ani nepoznal?
Pokud je Ježíš jenom člověkem, pak to bude logicky pořád jenom lidský soud!
(Žl 9,8 ...) Hospodin ale navěky trůní. Svůj trůn připravil k soudu, on bude soudit celý svět spravedlivě; národy rozsoudí s přímostí.
(Ř 14,10) Ty pak, proč soudíš svého bratra? Nebo i ty, proč zlehčuješ svého bratra? Všichni se přece postavíme před soudnou stolici Boží.
(2 Kor 5,10) Neboť my všichni se musíme objevit před soudnou stolicí Kristovou, aby každý přijal odplatu za to, co vykonal v těle, ať už to bylo dobré nebo zlé.
Tak je Kristus Bůh, nebo není Bůh?
Písmo říká, že je Bůh!
|
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: mikim v Neděle, 17. březen 2024 @ 11:36:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Samozřejmě že je Ježíš jen člověk od začátku zplozený Bihem Otcem jsko člověk nyní po vzkříšení vysocecvyvýšený i nad anděly, ale pořád jen člověk a nikoliv Bůh. Bude soudit jako člověk lidstvo v zastoupení Bohu, který mu tento soud svěŕil. Stejnè tak bude soudit i přímo sám Bůh Otec a stejně tak bude soudit i Boží lid, takže to bude Boží soud nás, kteří chcrme býr spasení a tento soud už probíhá i dnes (soud, který začal od ludu Božího a v den příchodu JK už bude jasno kdo bude spasen a kdo ne a pak při Miléniu v nebi budeme spolu s Ježíšem a anděly soudit všechny hříšníky co kdy žili na zemi a nebyli spaseni
CEP Ekumenický překlad, 1979 1Kor 6:2: "Což nevíte, že Boží lid bude soudit svět? Jestliže budete soudit svět, nejste snad schopni rozsuzovat takové maličkosti?" |
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 17. březen 2024 @ 13:11:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ne Stando. Písmo neříká, že Ježíš je Bůh.
Pokud Písmo někde říká, že soudit bude Bůh
a také říká, že soudit bude Ježíš, že Bůh předal soud Ježíši,
tak to přece vůbec neznamená, že Ježíš = Bůh.
To znamená pouze to, že Bůh předal soud Synovi. Že bude soudit prostřednictvím Ježíše.
Zcela zřetelně o tom povídá ap. Pavel Atéňanům na Areopagu.
Sk 17,30: "Když tedy Bůh přehlédl ty doby nevědomosti, nařizuje nyní lidem, aby všichni a všude činili pokání. 31 Neboť ustanovil den, v němž bude spravedlivě soudit obydlený svět SKRZE MUŽE, kterého k tomu určil. Všem o tom poskytl důkaz tím, že jej vzkřísil z mrtvých.“" |
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 18. březen 2024 @ 06:16:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."SKRZE MUŽE, kterého k tomu určil. "...
Soudit bude Bůh - skrze Ježíšovo lidství, které Bůh přijal za své tím, že se stal člověkem.
Ve tvojí verzi je Ježíš - soudce živých i mrtvých - pouze bezmocnou loutkou, která tu má zastupovat Boha (jenom jakási "stafáž" bez vlastní vůle a názoru) a která přitom nemá vůbec ani nejmenší předpoklady vyslovit svůj vlastní soud (protože jen jako člověk by postrádal Boží vševědoucnost o každém souzeném člověku).
Tvoje víra je tedy zkreslená a pokřivená od nepodoby - a proti zdravému rozumu.
|
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 18. březen 2024 @ 11:22:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/ Soudit bude Bůh - skrze Ježíšovo lidství, které Bůh přijal za své tím, že se stal člověkem. /
Ale kecy. Smyšlenky.
Soudit bude SKRZE MUŽE - skrze Ježíše. Skrze toho, koho vzkřísil z mrtvých. (Bůh nevzkřísil Ježíšovo lidství. Bůh vzkřísil Ježíše.)
Ježíš byl vyvýšen a Bůh Ho učinil Pánem a Mesiášem. A dal Mu moc na nebi i na zemi. Dal Mu k tomu autoritu a vybavil Ho vším, co je k Jeho poslání potřeba.
J 5:27:A DAL MU PRAVOMOC KONAT SOUD, protože je Syn člověka.
|
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 19. březen 2024 @ 05:46:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | (Žl 9,8 ...) Hospodin ale navěky trůní. Svůj trůn připravil k soudu, on bude soudit celý svět spravedlivě; národy rozsoudí s přímostí.
Ty jsi tu udělal svými herezemi z Božího soudu obyčejnou frašku.
Z jakého rozumného důvodu by poslední soud nad lidmi Bůh přenechal komusi úplně jinému, než právě sobě?
|
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 19. březen 2024 @ 08:54:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Já nevím. To se zeptej Boha.
Nebo možná, že to ap. Pavel špatně pochopil a Atéňanům blafoval. Anebo ap. Jan ve Zjevení to viděl zkresleně... |
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 20. březen 2024 @ 12:19:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Takže co se nám do našich lidských představ z Písma nehodí - to prostě vyškrtneme? Upravíme si to "správně" jak to má být?
|
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 22. březen 2024 @ 14:11:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
No, Stando, proč to tedy děláš, že vyškrtáváš to, co se ti nehodí ? :-)
A píšeš a ptáš se:
"Z jakého rozumného důvodu by poslední soud nad lidmi Bůh přenechal komusi úplně jinému, než právě sobě?"
Ap. Pavel přece jasně mluví:
Sk 17,30: "Když tedy Bůh přehlédl ty doby nevědomosti, nařizuje nyní lidem, aby všichni a všude činili pokání. 31 Neboť ustanovil den, v němž bude spravedlivě soudit obydlený svět SKRZE MUŽE, kterého k tomu určil. Všem o tom poskytl důkaz tím, že jej vzkřísil z mrtvých.“"
To Pavlovo slovo vyškrtneš ? Nehodí se ? :-) Není rozumný důvod, aby to Bůh dělal ?
Anebo toto Pavlovo slovo, to se také nehodí, také ho vyškrtneme ? :
2Tm 4:1: Zapřísahám tě před Bohem a Kristem Ježíšem, který bude soudit živé i mrtvé, a při jeho zjevení a jeho kralování:
|
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 23. březen 2024 @ 08:58:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já přece nepsal nic o tom, že Pavel blafoval, nebo že Jan ve Zjevení kecal!
(Žl 9,8 ...) Hospodin ale navěky trůní. Svůj trůn připravil k soudu, ON bude soudit celý svět spravedlivě; národy rozsoudí s přímostí.
Jestliže "muž, kterého určil" je pořád také Bohem Hospodinem, pak platí, že bude soudit národy přímo Hospodin.
Pokud by měl být tento "muž" jenom jakási nastrčená figura
- pak by se už nejednalo o soud s přímostí, ale jednalo by se o opak - o soud nepřímý. |
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 23. březen 2024 @ 11:33:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/ Jestliže "muž, kterého určil" je pořád také Bohem Hospodinem, /
Muž, kterého Bůh Hospodin určil, není také Bohem Hospodinem. Nejsou 2 Bohové Hospodinové.
Ježíš, Mesiáš a Pán, určený Bohem, NENÍ JENOM JAKÁSI NASTRČENÁ FIGURA. To bych si o Ježíši neodvážil takto mluvit.
Ten tvůj "soud s přímostí" (nebo nepřímostí) znamená toto:
Jeruzalémská bible: Ž 9:9: On bude svět soudit spravedlivě, národy rozsoudí podle práva. Katolická liturgická bible: Ž 9:9: Podle práva bude svět soudit, podle spravedlnosti vyřkne rozsudek nad národy.Bible králická: Ž 9:9: Onť soudí sám okršlek v spravedlnosti, a výpověd činí národům v pravosti. Ekumenický překlad: - 9 [www.biblenet.cz] Rozsoudí svět spravedlivě, povede při národů dle práva.
|
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 24. březen 2024 @ 10:40:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jak by mohl jenom člověk soudit spravedlivě?
Vždyť už toto je jasný protimluv!
Jen Bůh vidí do každého lidského srdce - člověk nikoli.
Bůh je duch. Je jeden jediný. Ve svém božském srdci má ale společenství Otce se Synem v Duchu svatém.
To podobné můžeme pozorovat i na člověku - obrazu Boha. Člověk je také jenom jeden - ve svém srdci má ale také společenství - může hostit Boha, může mít naopak také společenství se zlými duchy. Ve svém srdci také svádí boje sám se sebou - své vnitřní boje. Kdo tam s kým bojuje (uvnitř lidského srdce), když je člověk pořád jenom jeden?
|
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 24. březen 2024 @ 12:36:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Na to se Stando zeptej Boha.
On to tak rozhodl, a muži Ježíši Kristu dal pravomoc a kompetence soudit. Jak to bude dělat je Jeho věc.
Ježíš je Bohem ustanoveným Pánem, je duchem oživujícím. Skrze Ducha je přítomen všude tam, kde se sejdou 2 nebo 3 v Jeho jménu.
Ježíš byl "ospravedlněn v duchu", pronikl nebesa, apod.
1Tm 3:16: A vpravdě veliké je to tajemství zbožnosti: Ten, který se zjevil v těle, byl ospravedlněn v Duchu, ukázal se andělům, byl hlásán národům, ve světě mu uvěřili, byl přijat ve slávě vzhůru. |
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 24. březen 2024 @ 21:13:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
A připadá ti toto jako vlastnosti typicky lidské, nebo jako vlastnosti božské?
Víš, já respektuji, že ty to vidíš takto:
A nedivím se tomu, že nevidíš to, co v Kristu vidím já.
Blahoslavení čistého srdce, neboť oni uvidí Boha. (Mt 5,8).
.
|
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 24. březen 2024 @ 21:26:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Stando :-))
Vždyť vy v řkc bez uzardění takové vlastnosti připisujete kde komu.. a vůbec vám to nepřipadá divné. Ty modlitby ke svatým, k Marii,... ti jsou přece také všudypřítomní, ne ?
Mají oni vlastnosti božské nebo typicky lidské ?
/ A nedivím se tomu, že nevidíš to, co v Kristu vidím já.
Blahoslavení čistého srdce, neboť oni uvidí Boha. (Mt 5,8). /
Vidíš to.. to máš čistší srdce než měl ap. Petr, ap. Pavel, ap. Jakub, Barnaba, Apollos, ..... oni v Kristu Boha neviděli...
|
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 25. březen 2024 @ 06:59:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Vůbec ne! Svatí v nebi bez Krista by nevěděli o ničem z tohoto světa. Když jsou však spolu s Kristem (Žd 2,11, který jako Bůh slyší všechny modlitby, ve společenství s Ním slyší i andělé a svatí v nebi to samé, jako Kristus v jeho božství.
Představ si, že by jsi stál na povrchu Slunce. I když sám nejsi Sluncem, přesto můžeš odtud uvidět zároveň každičké místo ve vesmíru , na které dopadají sluneční paprsky.
A Kristus je v Písmu nazýván apoštoly "Sluncem spravedlnosti". Což samo o sobě už svědčí o jeho božských vlastnostech.
Takže apoštolové Boha v Kristu viděli - a proto se mu klaněli (Mt 28,17). Klanět se tvoru je modlářstvím - pokud tedy ten tvor není zároveň i Bohem, Hospodinem. Pak to modlářstvím není.
|
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: mikim v Pondělí, 25. březen 2024 @ 08:04:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To jsou zase bláboly jak prase. V Bibli je x případů kdy se lidé klaní významným lidem stejně tak se mohli poklonit i člověku Ježíši, když byl jediným Bohem Otcem poslán jako Boží zástupce na zemi. |
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 25. březen 2024 @ 11:52:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Eee, Stando, to jsou fabulace :-)
/ ..."Vždyť vy v řkc bez uzardění takové vlastnosti připisujete kde komu.. a vůbec vám to nepřipadá divné. Ty modlitby ke svatým, k Marii,... ti jsou přece také všudypřítomní, ne ?"... Vůbec ne! Svatí v nebi bez Krista by nevěděli o ničem z tohoto světa. Když jsou však spolu s Kristem (Žd 2,11, který jako Bůh slyší všechny modlitby, ve společenství s Ním slyší i andělé a svatí v nebi to samé, jako Kristus v jeho božství./
Když tedy svatí v nebi nic bez Krista neslyší, pak proč tedy k ním směřujete své prosby a modlitby ? Proč je nesměřujete přímo ke Kristu ?
/ Takže apoštolové Boha v Kristu viděli - a proto se mu klaněli (Mt 28,17). /
Apoštolové viděli konat Boha v Ježíši Kristu. Bůh skrze Něho jednal, konal zázraky, uzdravoval, vyháněl démony. Bůh byl S NÍM. Proto v Něm viděli Boha. Ale ne že viděli, že On je Bůh.
Proto také Ježíš říkal:
J 12:45: A kdo vidí mne, vidí toho, kdo mne poslal. (a nikoliv: kdo vidí mne, vidí Boha Syna)
|
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 16. březen 2024 @ 10:24:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Takto jsi to ale pojmenoval ty sám! /
Ne, Stando. Takto jsi to napsal ty, parafrazuji: "Hlavou Ježíše je věčný Bůh Syn (i Otec i Duch svatý)".
Tak Bůh Syn není Ježíš ? Bůh Syn není Ježíš Bůh ? Bůh má ještě nějakého jiného Syna kromě Ježíše ?
/ ..."A Logos znamená Boží moudrost, plán, záměr, logické uspořádání (odtud logika), Boží předzvědění, úradek, vyjádření se Boha, ..."...
A tohle tvoje "logické uspořádání" se pak stalo člověkem? /
Ne Stando, Logos se nestal člověkem. Že by se někdo nebo něco stalo člověkem, o tom nikde v Písmu není řeč. Taková formulace nikde v Bibli není. To je klasická NADinterpretace Písma. Logos "se stal tělem". Ten Boží plán, záměr získal zcela konkrétní podobu. Uskutečnil se, stal se skutečností. Stal se tělem. Bylo možné ho vidět, nahmatat,.. Ježíš, Mesiáš, už nebyl pouze v Božím záměru, předzvědění, vyřčeném zaslíbení, stal se zcela konkrétní, hmatatelný.
/ (Zj 1,7 ...) Hle, přichází s oblaky‘ a ‚uzří jej každé oko, i ti, kteří jej probodli‘, a ‚budou se pro něho bít v prsa všechny kmeny země‘. Ano, amen. Já jsem Alfa i Omega, počátek i konec, praví Pán Bůh, Ten, který jest a který byl a který přichází, ten Všemohoucí.
Přichází s oblaky ten, kterého probodli a říká o sobě: Já jsem Alfa i Omega - ten Všemohoucí ... /
Ne, to neříká o sobě ten, kterého probodli. Zase motáš Stando verš 7 a 8 1.kapitoly Zjevení. Už jsem ti Stando říkal, že verš 7 hovoří o Ježíši, kdežto verš 8 hovoří o sobě Bůh. Jiná bytost než Ježíš.
Přečti si tu 1. kapitolu Zjevení pořádně.
/ (Mk 14,62) Ježíš řekl: „Já jsem (JHWH). A spatříte Syna člověka sedícího po pravici Moci a přicházejícího s nebeskými oblaky. “. /
:-))
Stando, smiluj se ! :-) To je tak průhledná a laciná, klasická trinitářská NADinterpretace a DEZinterpretace Písma ! Lacinější už ani nemůže být :-)
Ono je to tak:
Mar 14,61 "On však mlčel a nic neodpovídal. Znovu se ho velekněz otázal a řekl mu: „ Jsi ty Mesiáš, Syn Požehnaného?“ 62Ježíš řekl: „ Já jsem. A spatříte Syna člověka sedícího po pravici Moci a přicházejícího s nebeskými oblaky. “ "
Ježíš na otázku, jestli je Mesiáš, odpověděl kladně - ano jsem. A to je celé. Žádné JHWH, žádné Jahwe.
Když se tě někdo zeptá: Vy jste pan Stanislav ? Tak mu odpovíš JHWH ? Odpovíš mu, že jsi Bůh Všemohoucí Jahwe, když řekneš "ano, já jsem" ???
(Zj 21,6 ...) A řekl mi: „ Stalo se. Já jsem Alfa i Omega, počátek i konec. Já dám žíznivému zadarmo napít z pramene vody života. Kdo vítězí, dostane toto jako dědictví; budu mu Bohem a on mi bude synem.
Opět klasická trinitářská snaha o dezinterpretaci Písma. Ten oddíl se zcela zjevně týká Boha, nikoliv Ježíše.
Zj 21,4 "A Bůh setře každou slzu z jejich očí. A smrti již nebude, ani žalu ani křiku ani bolesti již nebude, neboť první věci pominuly.“ 5Ten, který seděl na trůnu, (Bůh) řekl: „Hle, činím všechno nové.“ A řekl mi: „ Napiš: Tato slova jsou věrná a pravá.“ 6A řekl mi: „ Stalo se. Já jsem Alfa i Omega, počátek i konec (to stejné jako Zj 1,8). Já dám žíznivému zadarmo napít z pramene vody života. 7Kdo vítězí, dostane toto jako dědictví; budu mu Bohem a on mi bude synem."
|
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 17. březen 2024 @ 10:39:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Takto jsi to napsal ty, parafrazuji: "Hlavou Ježíše je věčný Bůh Syn (i Otec i Duch svatý)". "... Neparafrázuj!
Komolíš pak má vyjádření:
Hlavou Ježíše člověka je Bůh (trojjediný).
..." Že by se někdo nebo něco stalo člověkem, o tom nikde v Písmu není řeč. Taková formulace nikde v Bibli není."...
V Bibli je, že Slovo, které bylo Bůh, se stalo tělem. (Bůh se stal tělem, přijal na sebe lidství Ježíše Krista. S tělem a nesmrtelnou duší člověka ...
..."
/ (Zj 1,7 ...) Hle, přichází s oblaky‘ a ‚uzří jej každé oko, i ti, kteří jej probodli‘, a ‚budou se pro něho bít v prsa všechny kmeny země‘. Ano, amen. Já jsem Alfa i Omega, počátek i konec, praví Pán Bůh, Ten, který jest a který byl a který přichází, ten Všemohoucí.
Přichází s oblaky ten, kterého probodli a říká o sobě: Já jsem Alfa i Omega - ten Všemohoucí ... /
Ne, to neříká o sobě ten, kterého probodli. "...
Ujasněme si to - kdo že to přichází oblaky?
Ten, kterého probodli, či ten, kterého neprobodli? Nebo snad přicházejí oblaky různí dva?
Kdo že to přichází soudit živé i mrtvé? Sám Hospodin, nebo ho zastupuje jen člověk - Ježíš? A podle čeho bude "jen člověk" soudit?
Vždyť "jen člověk" nemá Boží vševědoucnost, nevidí do srdcí ostatních lidí! Podle čeho tedy bude soudit?
(Mk 14,62 ...) Ježíš řekl: „Já jsem. A spatříte Syna člověka sedícího po pravici Moci a přicházejícího s nebeskými oblaky. “ Velekněz roztrhl svá roucha a říká: „Nač ještě potřebujeme svědky? Slyšeli jste rouhání. Jak se vám to jeví?“
(J 19,7) Židé mu odpověděli: „My máme zákon, a podle toho zákona musí zemřít, protože se vydával za Syna Božího. “
Kdyby Ježíš tehdy o sobě prohlásil, že je jenom člověkem z Nazareta, nebylo by to pro židy rouhání.
(Zj 21,6 ...) A řekl mi: „ Stalo se. Já jsem Alfa i Omega, počátek i konec. Já dám žíznivému zadarmo napít z pramene vody života. Kdo vítězí, dostane toto jako dědictví; budu mu Bohem a on mi bude synem.
Opět klasická trinitářská snaha o dezinterpretaci Písma. Ten oddíl se zcela zjevně týká Boha, nikoliv Ježíše.
Jak to, že se to netýká i Ježíše?
(J 7,37) V poslední, velký den
svátku Ježíš vstal a zvolal: „Žízní-li kdo, ať přijde ke mně a pije.
Kdo věří ve mne, jak praví Písmo, řeky živé vody poplynou z jeho nitra! “ |
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 17. březen 2024 @ 12:58:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/V Bibli je, že Slovo, které bylo Bůh, se stalo tělem. (Bůh se stal tělem, přijal na sebe lidství Ježíše Krista. S tělem a nesmrtelnou duší člověka .../
Slovo, Logos, ten Boží záměr, předzvědění, plán v Boží mysli - se uskutečnilo. Narozením Ježíše v Betlémě se stalo skutečností.
1P 1:20: on byl předzvěděn před stvořením světa, zjeven pak na konci časů pro vás,
/Přichází s oblaky ten, kterého probodli a říká o sobě: Já jsem Alfa i Omega - ten Všemohoucí ... /
Ne, to neříká o sobě ten, kterého probodli. "... Ujasněme si to - kdo že to přichází oblaky? Ten, kterého probodli, či ten, kterého neprobodli? Nebo snad přicházejí oblaky různí dva?/
Ano, ujasněme si to.
1) PŘICHÁZÍ BŮH Zj 1,4: " 4Jan sedmi sborům v Asii: Milost vám a pokoj od Toho, který jest a který byl a který přichází, i od sedmi duchů, kteří jsou před jeho trůnem, " - toto je řeč o Bohu Nejvyšším, Všemohoucím, Jediném, Bohu . On přichází
Stejně jako Zj 1,8: " 8Já jsem Alfa i Omega, počátek i konec, praví Pán Bůh, Ten, který jest a který byl a který přichází, ten Všemohoucí. "
A stejně tak Zj 4,8: " 8Ty čtyři živé bytosti měly každá po šesti křídlech, dokola i uvnitř plno očí. A bez přestání dnem i nocí říkají: „Svatý, svatý, svatý Pán, Bůh Všemohoucí, ten, který byl a který jest a který přichází.“"
2) A kromě Něho PŘICHÁZÍ I PÁN JEŽÍŠ, Syn člověka:
Zj 1,7: " 7‚Hle, přichází s oblaky‘ a ‚uzří jej každé oko, i ti, kteří jej probodli‘, a ‚budou se pro něho bít v prsa všechny kmeny země‘. Ano, amen. "
Přicházejí oba dva. Bůh i Ježíš Kristus, Syn člověka. Jak to řekl Ježíš Mk 8:38: Kdo by se styděl za mne a za má slova v tomto cizoložném a hříšném pokolení, za toho se bude stydět i Syn člověka, když přijde ve slávě svého Otce se svatými anděly.“
/ Kdyby Ježíš tehdy o sobě prohlásil, že je jenom člověkem z Nazareta, nebylo by to pro židy rouhání. /
Ale Ježíš neprohlásil, že je jenom člověkem z Nazareta. To přece nikdo netvrdí a otázky velekněze byly zcela jasné. Rouháním pro Židy bylo to, že Ježíš tvrdil o sobě, že je Mesiáš, Syn Boží. Ne že je Bůh.
Zjevení 21,6.. se netýká Ježíše.
Bůh je pramenem živé vody:
Jr 2:13: Vždyť můj lid spáchal dvojí zlo: Opustili mne, pramen živé vody a vykopali si cisterny, puklé cisterny, které vodu nedrží.
Jr 17:13: Naděje Izraele, Hospodine! Všichni, kdo tě opouštějí, se budou stydět. Ti, kteří se od tebe odvrátili, budou zapsáni do země stínů, protože opustili pramen živé vody, Hospodina.
To, že z toho pramene živé vody můžeme pít tak, že přijdeme k Ježíši Kristu, a On nám dá napít, znamená, že Ježíš je Prostředníkem mezi Bohem a lidmi. Skrze Něho (On je ta cesta) přicházíme k Bohu, k trůnu milosti, k prameni vody živé.
|
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 18. březen 2024 @ 06:08:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Hlavou Ježíše je Bůh.
Je to samozřejmě také Ježíš (Bůh i člověk v jedné osobě) - je to snad logické a přirozené, že Ježíš je hlavou sebe sama (Ježíše).
A kde je v Písmu psáno něco o tom, že přicházejí dva různí? Na kterém místě?
Písmo říká, že při skonání věků Hospodin bude soudit svůj lid.
Bude ho soudit před soudnou stolicí Boží. Všemohoucí Bůh je zde jako soudce.
... Všichni se přece postavíme před soudnou stolici Boží. (Ř 14,10).
A jelikož Kristus je ten Bůh, který bude soudit, budeme souzeni před Kristovou soudnou stolicí.
Neboť my všichni se musíme objevit před soudnou stolicí Kristovou, aby každý přijal odplatu za to, co vykonal v těle, ať už to bylo dobré nebo zlé. (2 Kor 5,10).
Nejsou dva různí soudci - nejsou dvě různé soudní "stolice".
Je jenom jeden soudce a jedna soudná stolice - stolice Boží - stolice Kristova.
Kdyby byl Mesiáš pouze člověkem, nemohl by soudit lidi, protože jako pouze člověk by postrádal Boží vševědoucnost.
|
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 18. březen 2024 @ 11:49:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/ Hlavou Ježíše je Bůh.
Je to samozřejmě také Ježíš (Bůh i člověk v jedné osobě) - je to snad logické a přirozené, že Ježíš je hlavou sebe sama (Ježíše). /
Ano, hlavou Ježíše je Bůh.
Není to samozřejmě také Ježíš (Bůh i člověk v jedné osobě), jak tvrdíš. Takový neexistuje. A nikde Písmo netvrdí, že hlavou Ježíše je Ježíš.
Pro tebe je to Stando logické, že údajně hlavou Ježíše je Ježíš ? Že je hlavou sebe sama ?
Tak potom je také logické, že hlavou muže je muž. Muž je hlavou sám sobě.
A také je logické, že hlavou ženy je žena. Že žena je hlavou sama sobě.
/ A kde je v Písmu psáno něco o tom, že přicházejí dva různí? Na kterém místě? /
Proč se ptáš ? Vždyť jsem ti ta místa, ty texty, vypsal. (Zjevení 1,4; 1,7; 1,8; 4,8;...)
/ Písmo říká, že při skonání věků Hospodin bude soudit svůj lid.
Bude ho soudit před soudnou stolicí Boží. Všemohoucí Bůh je zde jako soudce. ... Všichni se přece postavíme před soudnou stolici Boží. (Ř 14,10).
A jelikož Kristus je ten Bůh, který bude soudit, budeme souzeni před Kristovou soudnou stolicí. /
Kristus NENÍ TEN BŮH, který bude soudit.
BŮH BUDE SOUDIT SKRZE MUŽE - JEŽÍŠE KRISTA (to jsou 2 různé entity, bytosti - (1) Bůh a (2) muž - Ježíš Kristus
J 5:27: A dal (BŮH) mu (JEŽÍŠI) pravomoc konat soud, protože je Syn člověka. |
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 19. březen 2024 @ 05:41:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."A dal (BŮH) mu (JEŽÍŠI) pravomoc konat soud, protože je Syn člověka."...
Pokud dal tuto pravomoc někomu jinému (člověku), pak mu musel nutně dát také svoji Boží vševědoucnost, aby byl vůbec jako jenom člověk schopen soudit všechny ostatní lidi.
Pak by ovšem ale už neplatilo, že to Hospodin Bůh bude soudit lidi. Pak je tu nějaká soudná stolice Boží úplně zbytečná - nadbytečná.
Bůh by svěřil soud jakési nastrčené figuře (člověku) - ale stejně by tuto figuru musel obdařit svými božskými vlastnostmi, aby vůbec byla takového úkolu schopna. A nepřipadá ti tento scénář tak trochu nedůstojný Boha?
Pokud ovšem platí, že Ježíš je člověk i Bůh v jedné osobě, pak lidi bude soudit tento Ježíš a jeho soudná stolice je zároveň i soudnou stolicí Boží.
Pak pořád platí, že Hospodin bude soudit svůj lid a zároveň i platí, že Ježíš ve svém oslaveném těle bude soudit úplně každého člověka.
(Žl 9,8 ...) Hospodin ale navěky trůní. Svůj trůn připravil k soudu, on bude soudit celý svět spravedlivě; národy rozsoudí s přímostí.
|
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 19. březen 2024 @ 09:02:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/ Pokud dal tuto pravomoc někomu jinému (člověku), pak mu musel nutně dát také svoji Boží vševědoucnost, aby byl vůbec jako jenom člověk schopen soudit všechny ostatní lidi. /
Asi jo. Já nevím, co všechno obsahuje předání pravomoci "konat soud". Ty detaily v Písmu popsány nemáme.
Nebo co všechno obnáší skutečnost, že Bůh učinil Ježíše Pánem a Mesiášem. |
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 20. březen 2024 @ 08:58:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pak (podle tebe) Bůh učinil Ježíše Bohem?
|
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 20. březen 2024 @ 11:50:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ne. Vybavil Ježíše pravomocí konat soud. Protože je Syn člověka. |
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 20. březen 2024 @ 12:17:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Pak by tohle podle tebe ale najednou neplatilo: Soudil by totiž někdo docela jiný, nastrčená figurka. A i ta by navíc musela vlastnit atribut Boží vševědoucnosti, jinak by ani soudit nebyla schopna.
Byla by to takto podle tebe prostě jenom fraška, divadlo.
Ale náš Bůh je opravdový. Když říká, že ON bude soudit - můžeš se spolehnout, že ON sám soudit také bude!
(Žl 9,8 ...) Hospodin ale navěky trůní. Svůj trůn připravil k soudu, ON bude soudit celý svět spravedlivě; národy rozsoudí s přímostí.
|
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 22. březen 2024 @ 14:14:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ano. ON (Bůh) bude spravedlivě soudit obydlený svět SKRZE MUŽE, kterého k tomu určil. Všem o tom poskytl důkaz tím, že jej vzkřísil z mrtvých. |
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 23. březen 2024 @ 08:54:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | (Žl 9,8 ...) Hospodin ale navěky trůní. Svůj trůn připravil k soudu, ON bude soudit celý svět spravedlivě; národy rozsoudí s přímostí.
Jestliže "muž, kterého určil" je pořád také Bohem Hospodinem, pak platí, že bude soudit národy přímo Hospodin.
Pokud by měl být tento "muž" jenom jakási nastrčená figura
- pak by se už nejednalo o soud s přímostí, ale jednalo by se o opak - o soud nepřímý.
|
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 23. březen 2024 @ 11:38:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ježíš, Mesiáš a Pán, určený Bohem, aby soudil svět, NENÍ JENOM JAKÁSI NASTRČENÁ FIGURA. To bych si o Ježíši neodvážil takto mluvit.
Ten tvůj "soud s přímostí" (nebo nepřímostí) znamená toto:
Jeruzalémská bible: Ž 9:9: On bude svět soudit spravedlivě, národy rozsoudí podle práva. Katolická liturgická bible: Ž 9:9: Podle práva bude svět soudit, podle spravedlnosti vyřkne rozsudek nad národy.Bible králická: Ž 9:9: Onť soudí sám okršlek v spravedlnosti, a výpověd činí národům v pravosti. Ekumenický překlad: - 9 [www.biblenet.cz] Rozsoudí svět spravedlivě, povede při národů dle práva.
Ta "PŘÍMOST" tedy neznamená to, co si pod přímostí představuješ. |
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 24. březen 2024 @ 10:34:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pokud Bůh určil někoho místo sebe aby soudil - i když ve svém slovu ujišťuje, že Bůh bude soudit svět (a Boží slovo nemůže být zrušeno) - pak by Ježíš ve tvém pojetí jenom člověk, byl skutečně jen zástupnou figurou, nastrčeným náhradníkem.
Samozřejmě ve skutečnosti tomu tak vůbec není - to je jenom tvoje mylná víra.
Ježíš je vtělený Bůh a ten bude soudit svět!
|
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 24. březen 2024 @ 12:43:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ne Stando :-)
Neznáš Boží slovo a vzdoruješ mu pro tvé utkvělé představy.
Sk 17:31: Neboť (Bůh) ustanovil den, v němž bude spravedlivě soudit obydlený svět skrze MUŽE, kterého k tomu určil. Všem o tom poskytl důkaz tím, že jej vzkřísil z mrtvých.“
J 5:27: A dal (Bůh) mu (Ježíši) pravomoc konat soud, protože je Syn člověka. |
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 25. březen 2024 @ 06:48:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ve tvém pojetí by se Ježíš stal nastrčenou figurou za Boha - jeho náhradníkem, "zástupcem". Pokud je ten "muž" jenom člověkem, je nutně náhradníkem za boha. Pak nesoudí lidi sám Bůh, ale náhradník - člověk.
Tolik snad dokážeš pochopit!
Pokud je však Ježíš vtěleným Bohem do "muže", pak je všechno docela jinak a není nic v rozporu s Božím slovem o tom, že lidi bude soudit sám Bůh. Tento muž už není náhradníkem, není nastrčenou figurou. Je to Bůh v lidském těle, který má všechny předpoklady soudit spravedlivě - protože sám vidí do každého lidského srdce.
A je mu v nebi vzdávána chvála, která přináleží jedině Bohu. Klanět se jakémukoli jenom tvoru je totiž čisté modlářství.
|
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 25. březen 2024 @ 15:27:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Bůh vždycky v dějinách jednal skrze své zástupce. Své zplnomocněné reprezentanty, vyslance - a nikdo z nich nebyl Bohem. Nebo vtěleným Bohem. Toto zástupnictví, zplnomocnění, se v Písmu jmenuje v hebrejštině "Shalijah". (obdobně je Massiah - Mesiáš)
Mnohokrát skrze anděly. Například se zjevil Mojžíšovi v ohnivém keři anděl Hospodina, který mluvil v zastoupení Boha. Mluvil s Mojžíšem, jako by mluvil sám Bůh. Anděl říkal "Já jsem Hospodin..."
Stejně tak na hoře Horeb předal přikázání Mojžíšovi anděl Hospodina, který s Mojžíšem mluvil v zastoupení Boha. Jako by mluvil sám Bůh.
A anděl nebyl vtěleným Bohem do "anděla". Stejně tak muž Ježíš není vtěleným Bohem do "muže Ježíše".
Sk 7, 30-38
Nevím, jestli to dokážeš pochopit.
/ A je mu v nebi vzdávána chvála, která přináleží jedině Bohu. Klanět se jakémukoli jenom tvoru je totiž čisté modlářství. /
Ne, nikoliv.
Ježíši je vzdávána chvála za jiné věci než Bohu.
Ježíši je vzdávána následující chvála:
Zj 5: " 9A zpívají novou píseň: „Jsi hoden vzít ten svitek a otevřít jeho pečeti, protože jsi byl zabit a svou krví jsi vykoupil Bohu lidi z každého kmene, jazyka, lidu a národu, 10a učinil jsi je králi a kněžími našemu Bohu; a budou kralovat na zemi.“ 11I uviděl jsem a uslyšel jsem hlas mnoha andělů okolo trůnu a těch živých bytostí a těch starších, jejich počet byl desetitisíce desetitisíců a tisíce tisíců, 12a říkali mocným hlasem: „Hoden jest Beránek, ten zabitý, přijmout tu moc a bohatství, moudrost, sílu a úctu, slávu a dobrořečení.“"
Kdežto Bohu je vzdávána následující chvála:
Zj 4: " A bez přestání dnem i nocí říkají: „Svatý, svatý, svatý Pán, Bůh Všemohoucí, ten, který byl a který jest a který přichází.“ 9A kdykoli ty živé bytosti vzdají slávu a čest a díky Sedícímu na trůnu, Žijícímu na věky věků, 10padne těch čtyřiadvacet starších před Sedícím na trůnu a pokloní se Žijícímu na věky věků; pak hodí své věnce vítězů před trůn a říkají: 11„Hoden jsi, Pane a Bože náš, Svatý, přijmout slávu a úctu i moc, neboť ty jsi stvořil všechny věci, z tvé vůle existovaly a byly stvořeny.“"
/ Klanět se jakémukoli jenom tvoru je totiž čisté modlářství. /
To by potom modlářství museli pěstovat Abraham, Mojžíš, David, Šalamoun, prorok Nátan,.... |
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 15. březen 2024 @ 05:53:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mikim říká: "Ježíš není žádnou skalou!"
Apoštol Pavel zase říká opak:
(1 Kor 10,1 ...) Nechci, bratři, abyste nevěděli, že naši otcové byli všichni pod oním oblakem a všichni prošli mořem, všichni byli pokřtěni v Mojžíše v oblaku a v moři, všichni jedli týž duchovní pokrm a všichni pili týž duchovní nápoj; pili totiž z duchovní skály, která je doprovázela, a tou skálou byl Kristus.
|
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: mikim v Sobota, 16. březen 2024 @ 08:55:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Typy překladů Přeložit text angličtina – zjištěno Zdrojový text clear Výsledky překladu Výsledek překladu 1 Korin
1. Korinťanům 10:4b
Pili z té duchovní skály, která je následovala, a tou skálou byl Kristus. (KJV)
1. Tento verš je problémem pouze v případě, že je špatně pochopen nebo přeložen. Někteří trinitáři jej používají k tomu, aby učili, že Kristus byl ve skutečnosti s Izraelity a následoval je. Starý zákon však nezmiňuje, že by Kristus byl s Izraelity na poušti. A kdyby byl, určitě by je „nenásledoval“.
2. Slovo „následovat“ znamená „jít po“, a to může znamenat jak v čase, tak v prostoru. Izraelité skutečně „pili“, tj. dostávali potravu, protože věděli o Kristu, který měl přijít po nich. Samotný trinitářský NIV překládá slovo „následovat“ jako „doprovázet“, jako by Ježíš doprovázel Izraelity na jejich cestě. Řecké slovo, které se obvykle překládá jako „následovat“, je akoloutheo. V řeckém Novém zákoně Nestlé-Aland se objevuje 90krát. Dokonce i v NIV je to přeloženo jako nějaká forma „následovat“ (jako „následuje“, „následuje“ atd.) 83krát. NIV překládá akoloutheo jako „doprovázené“ pouze dvakrát, zde a v Markovi 6:1, a my tvrdíme, že NIV tak zde činí kvůli trojiční zaujatosti překladatelů a ne proto, že to kontext vyžaduje. I když je pravda, že akolutheo lze přeložit jako „doprovázet“, nemělo by se to tak překládat zde, ale lépe by bylo přeložit jako „následováno“. Naprostá většina překladů souhlasí. Jak jsme řekli, ve Starém zákoně není žádný verš, který by zachycoval Ježíše Krista cestujícího s Izraelity, takže překlad „doprovázený“ neodpovídá zbytku Písma. Kristus byl nadějí Izraele a lidé, kteří se na něj těšili, byli posíleni svým očekáváním svého příchodu Mesiáše.
3. Vzhledem k tomu, že tento verš zmiňuje Izraelity na poušti, stává se putování pouští „vzdáleným kontextem“, proti kterému je třeba ověřovat jakýkoli výklad. Jak jsme již poznamenali, neexistuje žádný odkaz, který by mohl být předložen, aby ukázal, že Kristus byl buď s Izraelity, nebo je nějak pronásledoval. Existují verše, které ukazují, že se Izraelité těšili na Mesiáše? Ano mnoho. Velikonoční beránek předznamenal Mesiáše. Manna předpokládala, že Kristus je „pravý chléb z nebe“. Svatostánek se všemi svými nabídkami v mnoha ohledech předznamenával Krista, včetně toho, že byl místem, kde se lidé setkávali s Bohem. Velekněz byl předobrazem Velkého Velekněze, Ježíše Krista. Bylo to na poušti, kde bylo dáno ono velké proroctví o příchodu Mesiáše: „Hvězda vyjde z Jákoba; z Izraele povstane žezlo“ a „jejich království bude vyvýšeno“ (Nm 24:7,17). Není pochyb o tom, že z těchto veršů plyne ponaučení, že lidé se těšili na příchod Mesiáše a „pili“, tj. dostávali sílu a výživu, když věděli, že přichází. |
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 17. březen 2024 @ 10:15:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Děkuji za toto výmluvné "okénko" sektářské popletenosti (promiň!).
(1 Kor 10,1-4) Nechci, bratři, abyste nevěděli, že naši otcové byli všichni pod oním oblakem a všichni prošli mořem, všichni byli pokřtěni v Mojžíše v oblaku a v moři, všichni jedli týž duchovní pokrm a všichni pili týž duchovní nápoj; pili totiž z duchovní skály, která je doprovázela, a tou skálou byl Kristus.
Mojžíš (prostředník Staré smlouvy) je předobrazem Krista (prostředníka Nové smlouvy). Židé, které vedl k dobytí Palestiny předobrazují křesťany, které Kristus vede do nebe. Jako křesťané jsou křtem "přivtěleni" ke Kristu a mají zachovávat jeho zákony, podobně pro židy bylo přejití Rudým mořem pod ochranou oblaku symbolicky jako nějaký "křest", kterým byli jaksi "přivtěleni" k Mojžíšovi a podrobeni Zákonu, který on ohlásil.
Mana se tady nazývá "duchovní pokrm", protože byla dána způsobem zázračným a měla předobrazný význam: znamenala eucharistii. (Srov. J 6,31-33).
"Duchovním nápojem nazývá Pavel vodu, která pro Izraelity vyprýštila ze skály na poušti (Ex 17,6; Nm 20,8;). "Duchovní" se nazývá proto, že se jí židům dostalo způsobem nadpřirozeným - a také proto, že to byl předobraz Kristovy krve, dané nám za nápoj. "Pili z duchovní skály" - tato slova vysvětlují, v jakém smyslu se říká o tomto nápoji, že byl duchovní. Obyčejná skála jim vodu dát nemohla. Když jim ji poskytla, stalo se to silou "skály duchovní" - Krista.
On jako Bůh byl s nimi stále v poušti a konal kvůli nim velké zázraky.
(Takto nás tomuto naučila rozumět katolická církev.)
|
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: mikim v Neděle, 17. březen 2024 @ 11:45:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mana nebxla žádným duchovním pokrmem, ale zcela reálným pokrmem, který Izraelité jedli. Ve SZ nikdo Krista neznal a už vůbec si nikdo z nich nemyslel že jde nějaký Kristův duch za nimi.
Typy překladů Přeložit text angličtina – zjištěno Zdrojový text clear Výsledky překladu Výsledek překladu menu předchozí
1Co 10:4 cm
další pref
R
E
VRevidováno
Angličtina
Verze®
Hledání v Bibli MyREV Témata Přílohy Co je nového Zdroje Chronologie Nápověda O Donate Invisible
nastavení záložky Světlý motivSépiový motivTmavý motiv
© 2013–2024
Duch & Pravda
Jdi zpět
a všichni pili stejný duchovní nápoj, protože pili z duchovní skály, která je následovala, a tou skálou byl Kristus. Bible viz další překlady
a[4] lit. "Pomazaný"
"duchovní skála, která je následovala." Skála, která přišla po Izraelitech, jak se ukázalo v historii, dlouho po nich, byl Kristus.
Řecký text nemá člen „the“, ale není nutné používat určitý člen, když podstatné jméno následuje za předložkou (v tomto případě ek; viz komentář k Mt 1:18).
Řecké slovo přeložené jako „následovat“ je akoloutheō (č. 190 ἀκολουθέω vyslovováno ah-koe-loo-'thay-ō) a jeho základní význam je „přijít po“, což může být buď v časové nebo prostorové posloupnosti. Znamená to tedy následování po něčem postupně. Může to také znamenat doprovázet někoho, kdo se ujal vedení, tedy „jít s ním“. Bylo použito metaforicky pro následování někoho doktrinálně jako učedníka, tedy „buď učedníkem“. Toto použití vycházelo ze skutečnosti, že žák skutečně „následoval“ učitele, kam šel fyzicky i duševně. Bylo také použito následování ve smyslu poslechnout nebo vyhovět, jako v „následuj mé pokyny“.
Společná definice akoloutheō v kombinaci s rozsahem Písma ukazuje, že v tomto případě „následovat“ znamená přijít po: Ježíš přišel staletí po Izraelitech. Izraelité skutečně „pili“, tj. dostávali potravu z toho, že věděli o Kristu, který měl přijít po nich, stejně jako Abraham, který se radoval, že viděl den Kristův (Jan 8:56).
Existují některé velmi trinitární verze, jako je NIV, které překládají slovo „následovat“ jako „doprovázet“, jako by Ježíš doprovázel Izraelity na jejich cestě. Ale akoloutheō se v řeckém Novém zákoně Nestle-Aland objevuje 90krát a dokonce i v NIV je přeloženo jako nějaká forma „následovat“ (jako „následuje“, „následuje“ atd.) 83 z těch časů. NIV překládá akoloutheō jako „doprovázené“ pouze dvakrát, zde a v Markovi 6:1, a my tvrdíme, že NIV tak zde činí kvůli trojiční zaujatosti překladatelů, a ne proto, že by to kontext vyžadoval.
I když je pravda, že lexikálně lze akoloutheō přeložit jako „doprovázet“, nemělo by se to zde překládat z několika důvodů. Za prvé, musíme si pamatovat, že když se akoloutheō používá jako „doprovázet“, stále se používá ve smyslu následování nebo chození s vůdcem. Nepoužívá se ve smyslu „doprovázet“ skupinu a zároveň být vedoucím skupiny. Ale kdyby byl Mesiáš s Izraelem, zjevně by skupinu nějakým způsobem vedl, nejen že by je následoval.
Rozsah Písma také ukazuje, že „následovat“ ve smyslu „přijít po“ je správný výklad. Vzhledem k tomu, že tento verš zmiňuje Izraelity v poušti, putování pouští se stává „vzdálenějším kontextem“, proti kterému je třeba ověřovat jakýkoli výklad. Jak jsme již poznamenali, neexistuje žádný odkaz, který by mohl být předložen, aby ukázal, že Kristus byl buď s Izraelity, nebo je nějak pronásledoval. Existují verše, které ukazují, že se Izraelité těšili na Mesiáše? Ano mnoho. Jednak to bylo na poušti, kde bylo dáno ono velké proroctví o příchodu Mesiáše: „Hvězda vyjde z Jákoba; z Izraele povstane žezlo“ a „jejich království bude vyvýšeno“ (Nm 24:7, 17). Toto proroctví o Mesiáši o něm hovořilo jako o budoucí realitě, nikoli o současné. Kromě toho velikonoční beránek předznamenal Mesiáše. Manna předpokládala, že Kristus je „pravý chléb z nebe“. Svatostánek se všemi svými nabídkami v mnoha ohledech předznamenával Krista, včetně toho, že byl místem, kde se lidé setkávali s Bohem. Velekněz byl předobrazem Velkého Velekněze, Ježíše Krista.
Nejen verše spojené s putováním pouští, ale celý Starý zákon hovořil o Mesiáši jako o budoucí naději. Například Micheáš 5:2 předpovídá jeho narození v Betlémě a Izajáš 53 ukazuje jeho budoucí život a smrt. Také verše jako Jeremjáš 33:14–15 ukazují, že Kristus byl „zaslíbený Mesiáš“. Ale není třeba slibovat Mesiášovi, pokud už byl s lidmi. Žádné jasné verše neříkají, že Mesiáš byl s Izraelem, a Židé nikdy nepochopili, že tomu tak je.
Poučení z tohoto verše je, že lidé se těšili na příchod Mesiáše a „pili“, tj. dostávali sílu a výživu z vědomí, že přichází, stejně jako my dnes získáváme sílu a výživu z vědomí, že přichází. znovu. |
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 18. březen 2024 @ 13:59:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Proto, řekl Petrovi, že je skála, to znamená duchovní význam. Petr vyjádřil, že základem
křesťanství je víra v Ježíše jako v Mesiáše a Syna Božího. Na tom má být
založena církev a pokud má takový základ,
tak ji nic nepřemůže. |
]
|
|
Všude jen emoce a rozum žádný (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Úterý, 12. březen 2024 @ 23:47:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Mladý muž žijící a studující v Rusku mluví pochvalně o Rusku a Putinovi.
Položil jsem rusofilům otázku a taky se nic nedozvím, než tupé fandění. :-)
Takže rusofobové nemají nic k dispozici než emoce a rusofilové nemají nic k dispozici než emoce.
|
Re: Všude jen emoce a rozum žádný (Skóre: 1) Vložil: mikim v Čtvrtek, 14. březen 2024 @ 20:24:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mluvíš o ničem co nikoho nezajímá v komentářích které se k ničemu nevztahují nejsi dement? :). |
]
Profesor Nutella (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Pátek, 15. březen 2024 @ 20:02:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nejsem dement, bobku. Podle testu IQ zatím nemám úpadek mentálních schopností. Samozřejmě spousta neuronů je už nenávratně v tahu, ale zatím ztrátu neuronů dovedu kompenzovat novými spoji.
Díky za optání.
Demence se vyskytuje spíše u starších osob, než jsem já. O generaci starších.
Co se týká mého vkládání příspěvků, už jsem to vysvětloval. Klidně to vysvětlím znovu:
Používám granosalis jako úložiště dat a příspěvků. Píšu paralelně na různé weby, velmi často o politice nebo společenských jevech, také i o náboženstvích a ideologiích obecně a jelikož si nechci zaplnit svoje dokumenty na svém PC, tak to ukládám na granosalis, páč vím, že tu mám registraci a snadné vyhledávání toho, co jsem vložil.
|
]
Re: Profesor Nutella (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Pátek, 15. březen 2024 @ 22:48:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jo a mýlíš se, že to nikdo nečte. Čtou to jednak uživatelé granosalis, dále moje příspěvky tu chodí sledovat uživatelé z dalších webů. Z doktorky, ze zpovednice, z nakluky, z ČSFD a dalších webů.
|
]
|
|
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: martino v Neděle, 17. březen 2024 @ 11:31:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Církev je založena na Kristu. Kristus vložil kompetence, pravomoc do úřadu "Petra". Vše ostatní je nadbytečná diskuse. |
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 18. březen 2024 @ 13:52:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zapomínáš že ten úřad Petrův dávno mnohokrát selhal. |
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: martino v Pondělí, 18. březen 2024 @ 15:42:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | František
Zapomínáš že ten úřad Petrův dávno mnohokrát selhal.
martino
Ale to nic nemění na příslibu Krista. Kristus nedal příslib, že úřad Petra nemůže občas selhat, ale dal příslib, že brány pekla ho nepřemohou. Atak to trvá již 2000 let a bude až do konce světa.
|
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 18. březen 2024 @ 16:17:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To je sice pravda, že nemluvil nic o selhání, ale každé selhání
kazí reputaci. K čemu je církev, která selhává? Pak ztrácí hodnotu a důkaz,
že je od Boha. Aspoň ta vatikánská, které se to týká. V době Jana, když píše
Zjevení, Jan nepíše jedné církvi, ale sedmi
církvím. Proč Jan nepíše o Petrově církvi? Nedorozumění je asi v pojmu slova
církev. Tady si jedna církev, skupina, přivlastnila moc a tu stále více zvětšovala.
Záleželo ji více na zlatě, bohatství, honosných chrámech i oděvech než na Kristu.
Nebyla Mu v ničem podobná. Tuhle církev brány pekel bohužel přemohly.´, ale jsou i jiné založené na tom, co bylo sděleno Petrovi. |
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: martino v Úterý, 19. březen 2024 @ 08:15:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | František
|
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Úterý, 19. březen 2024 @ 18:40:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A co když jsi selhal Ty? Nikdy si nevysvětlil krutosti páchané katolíky. Jen ji fanatický hájíš, ale ona už ztratila morální hodnotu. Kdy to pochopíš? |
]
Re: Na jednom člověku nemůže být založena církev!!!! (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Čtvrtek, 21. březen 2024 @ 08:06:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Co dělali katolíci ve středověku, je už dávno. Mně a moji rodině ublížili letniční, nikoli katolíci. Kdyby naše rodina zůstala u katolíků, jako jsme byli v 80. letech, tak se nic nestane. Všecko zlé přinesli letniční. Fanatismus, psychózy, bludy, lži, falešné sliby, fejky, pseudozázraky ala Benny Hinn, Kenneth Hagin, atd. Všecko, svinstvo, co tu přišlo po převratu.
V 89. r. jsem si pro sebe a svoji rodinu vycinkal katastrofu a tragédie.
|
]
|
|
|
|