Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Hanuš.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 6, článků celkem: 16830, komentáře < 7 dní: 568, komentářů celkem: 441838, adminů: 60, uživatelů: 5267  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 422 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
120848122
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Kdo je ten, kterého Písmo nazývá Bůh?
Vloženo Středa, 11. září 2024 @ 10:26:09 CEST Vložil: Tomas

Grano Salis poslal oko

Tímto článkem se obracím konkrétně na Rosmana, který stále odmítá uvěřit ve vtělení Boha do člověka Ježíše.


Kdo je tedy ten, kterého Písmo nazývá Bůh?

Pro mě Bůh není ani jenom nějakou bytostí - sám je zdrojem bytí všech ostatních bytostí (těch bytostí duchovních i těch bytostí přebývajících ve smrtelném těle).  
Bůh není ani žádnou  "entitou" či podobnou neosobní "silou", protože Bůh je velmi osobní a transcendentní - není sám součástí stvořeného světa, ale není nijak omezen v tomto světě sám kdekoli zasahovat.

Bůh je tedy osobní, vztahový, milující a dobrý.

Velmi dobře jej vystihuje ryze slovanský výraz "Hospodin" - (hospodář).
Hospodin je tím, kdo se o nás stará
Jako dobrý hospodář dohlíží na běh věcí ve světě, aby se vše nakonec obrátilo k uskutečnění toho, co si on sám na počátku věků předsevzal.

Mnoho lidí zde už uvedlo snad stovky různých důkazů o božské přirozenosti Ježíše Krista.
Ale nic z toho nepřimělo Rosmana, aby snad změnil svůj názor, že Ježíš byl pouhým člověkem - snad nástrojem v Božích rukou.
A "klobouk dolů" - Rosmanovy námitky nebyly všechny vždycky nelogické, nebo snad úplně hloupé, ale mnohé měly cosi "do sebe."


Kdysi před léty natočili Poláci film s lechtivým názvem "Sexmise".
Kupodivu letos to někdo vyhrabal v archívu a dávali to v televizi znovu. Navzdory názvu není samotný film nijak zvlášť pohoršlivý - pojednává o dvou mužích, kteří se zúčastnili pokusů s hybernací a probudili se až po padesáti letech - ve světě, kde žily už jenom samé ženy a žádný muž. Muže ony pokládaly za méněcenné, za neschopné. Všechny význačné osobnosti v historii lidstva prý byly jen ženy. 
Když oni dva oponovali třeba Einsteinem, odpověď byla: "Einstein byla ženou."
"A co Ježíš Kristus?  Ježíš Kristus byla také ženou."
............

Na tento způsob argumentace neexistuje žádná účinná odpověď, ani žádný argument.
Člověk už se jednou rozhodl a nemíní s tím nic dělat.
Když se totiž člověk rozhodne uvěřit v nějakém rámci ideologie, vždycky si dokáže nalézt vhodný logický protiargument, aby nemusel svoje přesvědčení změnit. To je lidská vlastnost.


Zkusme se ale, Josefe, podívat na tento problém z druhé strany:
Připusťme nyní hypoteticky, že Ježíš Kristus byl pouhým člověkem a že tedy nemá božskou přirozenost. Že není Bohem.


Jakou motivaci by měl takovýto člověk, který prožil svůj pozemský (a to dost krátký) život před nějakými dvěma tisíci roky na to, aby dneska miloval nějakého Josefa R. ze severní Moravy? O kterém pochopitelně  za celý svůj pozemský život nikdy ani neslyšel?
A jakou motivaci by měl takový pradávný člověk milovat dneska třeba jakéhosi Standu z Jižní Moravy?
Proč by vlastně měl tyto lidi milovat? Za svého života je neznal, nebyli mu blízcí ani trochu!


A jakou motivaci má Josef R. milovat tohoto Ježíše - toho pradávného člověka, kterého zná jenom z vyprávění, z doslechu?

Kde je jaký důvod živého vztahu mezi Ježíšem a dnešním člověkem? A proč by takový vztah vůbec měl být? K čemu by byl dobrý?




Ale něco jiného je, jestliže Ježíš je sám Hospodinem!

Hospodin se stará!
Zde už je vztah lásky - lásky, která může být člověkem následně i opětována.
Opětována láskou, plynoucí z bytostné závislosti každého člověka na Božím milosrdenství.



"Kdo je ten, kterého Písmo nazývá Bůh?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 107 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Kdo je ten, kterého Písmo nazývá Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Středa, 11. září 2024 @ 11:20:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Stando :-)

Žes mi věnoval článek  -  to jsi nemusel :-)



V srpnu jsem zde vložil 2 články




Ty články jsou k uvedenému tématu.  Zkus si je ještě jednou přečíst.

I ten poslední ze září také je k tomu tématu.



Ostatně všech možná 25 nebo kolik mých posledních článků je většinou o tom,   že z Písma je nad slunce jasnější, že Ježíš NENÍ HOSPODIN.    Ale že JE KRISTUS, MESIÁŠ,  což znamená HOSPODINŮV POMAZANÝ..

    A je někdo jiný ten, který pomazává, a jiný je ten, který je pomazán

  Jak říká Petr u Kornélia:
     
Sk 10:38:Jak Bůh pomazal Duchem Svatým a mocí Ježíše, toho z Nazareta, jenž procházel zemí, činil dobře a uzdravoval všechny, kteří trpěli pod mocí Ďábla, protože Bůh byl s ním.




Re: Kdo je ten, kterého Písmo nazývá Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Středa, 11. září 2024 @ 11:50:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

/ odmítá uvěřit ve vtělení Boha do člověka Ježíše. /

Stando, ale já vím a věřím, že Bůh v Ježíši přebýval. Že Bůh byl s Ním.  Proto také dává smysl Ježíšovo zvolání na kříži :  "Bože můj, proč jsi mne opustil !"
V případě teorií o tom, že údajně "Bůh se stal člověkem",  Ježíšovo zvolání na kříži nedává žádný smysl.
     A nepoužil bych obraty o "vtělení" - to mi přijde pohanské a nebiblické.
A Bůh přebýval v moci v Ježíši od momentu pomazání Duchem svatým.

A skutečnost, že Bůh v Ježíši přebýval, byl v Něm, byl s Ním,  neudělala z Ježíše Boha.
Ježíš pořád sám sebe vnímal jako člověka. I přesto, že Bůh v Něm přebýval, že konal skrze Něho mocné činy,...

    
J 8:40:     Nyní mne usilujete zabít, člověka, který vám pověděl pravdu, kterou slyšel od Boha. To Abraham neučinil.


Pořád, celé Písmo striktně odděluje (1)  BOHA  a   (2)   JEŽÍŠE





Re: Kdo je ten, kterého Písmo nazývá Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: Tolstoj v Středa, 11. září 2024 @ 11:57:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Způsob argumetace rosmana je velmi jednoduchý (a zároveň velmi směšný):

rosmano: Racek je savec.
křesťané: Racek není savec. Savci nemají křídla, peří a zobák a nesnáší vejce, ale rodí živá mláďata, která kojí.
rosmano: Jak vidíte, i savci můžou mít křídla, peří a zobák a snášet vejce, protože racek je savec. Proto racek je savec.

neboli:

rosmano: Ježíš je pouhý člověk.
křesťané. Ale Ježíš dělá věci, které může dělat jenom Bůh, a říká o sobě věci, které o sobě může říkat jenom Bůh: tvoří svět, je dříve nežli svět, je život a pravda, nese vše svým mocným slovem a je s Otcem jedno. Proto Ježíš je Bůh.
rosmano: Jak vidíte, i pouhý člověk může tvořit svět, být dříve nežli svět, být život a pravda, nést vše svým mocným slovem a být s Otcem jedno, protože Ježíš je člověk. Proto Ježíš je pouhý člověk

:-D

Je to přesně, jak píše oko: když se blb rozhodne pro nějakou blbost, pro pravdu už u něho není ani skulinka. Protože o pravdu blb nestojí a nechce ji. A to je tragikomický případ rosmana a spol. Úpně stejná "matrice" jak u dezolátů, jehovistů nebo plochozemců: pravdou je jejich smyšlená teorie, které podřizují a překrucují úplně vše. A nehodící se prostě škrtnou ("to kdysi zcenzůůůůůrovali"!). Je to směr myšlení, který lze směle nazvat DEZOLÁTISMUS - je to mentální nastavení, a pak je jedno, na co ho použijí. Rosmano ho použil na Trojici a Božství Syna, jehovisti podobně, dezoláti proti Západu a Ukrajině, plochozemci na kulatou zemi, antisemité na Židy atp. Je to vždycky to samé, jen se mění kulisy... ;-)









Re: Kdo je ten, kterého Písmo nazývá Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Středa, 11. září 2024 @ 12:39:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

/ Když se totiž člověk rozhodne uvěřit v nějakém rámci ideologie, vždycky si dokáže nalézt vhodný logický protiargument, aby nemusel svoje přesvědčení změnit. To je lidská vlastnost. /

S tím bych Stando i souhlasil. Je to ale dvojsečné.  Mistři světa jsou v tom ovšem trinitáři :-).  
Jen bych dodal, že aby nemuseli své přesvědčení změnit, dokážou nalézt i nevhodné nelogické argumenty :-)



    " Když člověk jednou příjme nějaké mínění za pravdu jak intelektuálně tak citově, téměř jistě zamítne jakékoliv zpochybnění svého vroucně chovaného mínění. Touha nás všech je přilnout ke skupině, která nás živila. Touha přilnout ke vzorcům myšlení, které jsme se za celý život naučili od upřímných učitelů, kterým jsme důvěřovali. Právě ta lidská touha má tendenci k budování barikád, které nás zabezpečují proti všem námitkám a mohou nás tak oslepit, že neuvidíme zjevnou pravdu. Když jsou taková hluboko chovaná mínění zpochybněna, přirozeně se cítíme ohroženi a bráníme se.    Někdo moudře postřehl, že: Cokoliv zadržuje zvídavého ducha, je příznivé k omylu a cokoliv ho prosazuje, k pravdě. Musí se ale uznat, že nic nemá tak velkou tendenci k překážení zvídavému duchu, jakou ji má duch a pocit stranictví. Když se doktrína stane rozlišujícím znakem strany, ať už je jakkoliv mylná, hned se zaryje do zájmů a příchylností a následkem toho ji i ta nejmocnější dělostřelba rozumu nesmírně těžko vyvrátí. "



Jeden příklad za všechny:

    Trinitární ortodoxie tvrdí, že jedině Bůh svou obětí nás mohl vykoupit, zaplatit za hříchy lidstva.

A to tvrdí dokolečka dokola navzdory jasnému svědectví Písma,  že za naše hříchy zaplatil k tomu vybraný a předzvěděný člověk Ježíš Kristus, Mesiáš.

 
1Tm 2:5:   Je totiž jeden Bůh, jeden je také prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš, který  (ten člověk Ježíš Kristus)  dal sám sebe jako výkupné za všechny, jako svědectví ve svůj čas. 7 K tomu jsem byl ustanoven hlasatelem a apoštolem — mluvím pravdu v Kristu, nelžu —, učitelem národů ve víře a v pravdě. 

Ř 5:15:   Avšak s darem milosti tomu není tak jako s proviněním. Jestliže proviněním jednoho člověka mnozí zemřeli, mnohem více se na mnohé rozhojnila Boží milost a dar spravedlnosti v milosti toho jednoho člověka, Ježíše Krista.

1K 15:21:   Když tedy přišla skrze člověka smrt, přišlo skrze člověka také vzkříšení mrtvých.

Sk 2:22:   „Muži izraelští, slyšte tato slova: Ježíše Nazaretského, MUŽE dosvědčeného vám od Boha mocnými činy, divy a znameními, které Bůh uprostřed vás skrze něho učinil, jak sami víte, 23 TOHOTO MUŽE, vydaného podle ustanoveného úradku a předzvědění Božího, jste skrze ruce bezbožníků přibili na kříž a odstranili. 24 Ale Bůh ho vzkřísil, zprostiv ho bolestí smrti, protože nebylo možné, aby byl od ní držen.





Re: Kdo je ten, kterého Písmo nazývá Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: Tolstoj v Středa, 11. září 2024 @ 12:43:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, všiml jste si, jak rosmano vůbec nepochopil, o čem píšete?
Píšete o lásce. Argumentujete láskou. A tu romano nezmínil ani jednou. Vůbec si jí nevšiml. A dál mele svoje flašinety pořád dokola. Podobně jako třeba jehovisti... 
Je to s ním jak házet hrách na stěnu... :-)








Re: Kdo je ten, kterého Písmo nazývá Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Středa, 11. září 2024 @ 13:05:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jakou motivaci by měl takovýto člověk, který prožil svůj pozemský (a to dost krátký) život před nějakými dvěma tisíci roky na to, aby dneska miloval nějakého Josefa R. ze severní Moravy? O kterém pochopitelně  za celý svůj pozemský život nikdy ani neslyšel?
A jakou motivaci by měl takový pradávný člověk milovat dneska třeba jakéhosi Standu z Jižní Moravy?
Proč by vlastně měl tyto lidi milovat? Za svého života je neznal, nebyli mu blízcí ani trochu!  /


Stando, důvod, motivace Pána Ježíše je láska Boží, která byla rozlita v Ježíšově srdci skrze Ducha svatého.
  Bůh je láska -  a ten Bůh v Ježíši skrze Ducha svatého mocně přebýval a působil.

To je stejný princip, jak to funguje u lidí, kterým byly odpuštěny hříchy, kteří jsou ospravedlnění Bohem
  Jak píše ap. Pavel:

Ř 5:1:   Když jsme tedy byli ospravedlněni z víry, máme pokoj s Bohem skrze našeho Pána Ježíše Krista. 2 Skrze něho jsme vírou získali přístup k této milosti, v níž stojíme a chlubíme se nadějí Boží slávy. 3 A nejen to, chlubíme se také souženími, neboť víme, že soužení působí vytrvalost, 4 vytrvalost osvědčenost a osvědčenost naději. 5 A naděje nezahanbuje, neboť Boží láska je vylita v našich srdcích skrze Ducha svatého, který nám byl dán. 

Duch svatý vylévá lásku do srdce.

Když Ježíši bylo 20, 25, 28 let, ještě nebyl pomazán Duchem svatým, neprožíval tak intenzivně lásku, milosrdenství a soucit se slepými, malomocnými, chromými, nechodil po kraji a neuzdravoval, neshromažďoval kolem sebe lidi, aby jim projevoval lásku a zvěstoval to, co vede k pokoji a k životu. Ani Jeho nejbližší na Něm nepozorovali nic zvlášť výjimečného.  
   Proto na začátku Jeho veřejného působení, po pomazání Duchem svatým, byli v šoku a domnívali se, že se zbláznil.




Re: Kdo je ten, kterého Písmo nazývá Bůh? (Skóre: 1)
Vložil: Tolstoj v Pondělí, 16. září 2024 @ 16:39:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A další biblický verš, kterého se heretik rosmano bojí, protože potvrzuje Ježíšovo Božství, je z Listu Židům:

 O Synovi však: 'Tvůj trůn, BOŽE, je na věky věků a žezlo práva je žezlem tvého království ...
 A dále: 'Ty, Pane, jsi na počátku založil zemi, i nebesa jsou dílem tvých rukou."

- Syn je Bůh
- Syn je Stvořitel
- a rosmano je jeho popírač

;-)









Stránka vygenerována za: 3.63 sekundy