|
Právě je 213 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 122808776 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Povzbuzení: Bůh je láska
Vloženo Čtvrtek, 13. září 2007 @ 00:05:52 CEST Vložil: Bolek |
poslal Ferda Bůh je láska
Nevím,zda nám mohl lépe ap. Jan vtisknout do paměti,co je láska než tím“Bůh je láska“.Stručná a velká chvála. Stručná slovy,velká domyšlením. Jak rychle se vysloví“Bůh je láska“!Krátká věta,jedna věta,a když se nad ní zamyslíš,kolík toho v sobě obsahuje.
Bůh ti buď domem a ty buď Božím domem. Zůstaň v Bohu a Bůh ať zůstane v tobě. Bůh zůstává v tobě,aby tě držel,ty zůstáváš v Bohu,abys nepadl. Tak mluví o lásce Apoštol.“Láska nikdy nepadá“( 1Kor.13,8).Jak může klesnout,koho drží Bůh?
„V tom vrcholí naše láska k Bohu,že můžeme mít důvěru v soudný den,poněvadž tak jako je On,jsme i my na tomto světě.“Ukazuje tu,jak v kom pokročila láska,či spíše jak kdo pokročil v lásce. Je-li Bůh láska,Bůh ani neroste ani neubývá. Že v tobě láska roste,říká se proto,že ty rosteš v ní. Zeptej se ,jak jsi pokročil v lásce,a podle toho,co ti odpoví tvé srdce, poznáš,jak jsi v ní pokročil-----
Sv.Augustin--------------------Ferda
|
Podobná témata
|
|
několik láskyplných biblických veršů (Skóre: 1) Vložil: nula v Čtvrtek, 13. září 2007 @ 09:01:00 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Tím se dovrší můj hněv, upokojím své rozhořčení proti nim, a tak se potěším. I poznají, že já Hospodin jsem promluvil ve své žárlivosti, že mé rozhořčení proti nim se dovršilo
Iz 5,13
Takový je výrok Pána, Hospodina zástupů, Přesilného, Boha Izraele: "Ach, jak se potěším na svých protivnících, vykonám pomstu na svých nepřátelích!
Iz 1:24
Zahladím vaše posvátná návrší a roztříštím vaše kadidlové oltáříky, vaše mrtvoly pohodím na mršiny vašich hnusných model a zprotivíte se mi.
Leviticus 26,30
Tu zatvrdím faraónovo srdce a on vás bude pronásledovat. Já se však na faraónovi a na všem jeho vojsku oslavím, takže Egypťané poznají, že já jsem Hospodin." I učinili tak.
Exodus 14:4
vyhladím zraele z povrchu země, kterou jsem jim dal, a zřeknu se domu, který jsem oddělil jako svatý pro své jméno. Izrael se stane pořekadlem a předmětem výsměchu mezi všemi národy
1.Královská 9:7
Hle, praví Hospodin, uvedu na tebe zlo, vymetu ty, kdo přijdou po tobě, vyhladím Achabovi toho, jenž močí na stěnu, a v Izraeli zajatého i zanechaného.
1.Královská 21:21
vyleji své rozhořčení na Sín, záštitu Egypta, vyhladím thébský hlučící dav.
Ezechiel 30:15
|
Re: několik láskyplných biblických veršů a jazyk starých Izraelitů o potomcích (Skóre: 1) Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pátek, 14. září 2007 @ 20:37:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | V hebrejském jazyku prý není skovo pro pojem ´mužský potomek´ a proto se o nich mluví obrazně. Je to ´močící na stěnu´. Dívek, jak porozumíme z praxe, se tento způsob netýká. Takže slova ´…vyhladím Achabovi toho, jenž močí na stěnu…´znamenají, že vyhladí Achabovi jeho mužské potomky. |
]
Re: Re: několik láskyplných biblických veršů a jazyk starých Izraelitů o potomcích (Skóre: 1) Vložil: joker v Pátek, 14. září 2007 @ 20:55:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No on termín "jenž močí na stěnu" znamená totéž, co podstatně jadrnější "přizdi*****č" a označuje muže změkčilého, zbabělého. Opravdový chlap se pohodlně vymočí i uprostřed pole :)
PS: neznamená termín "mužský potomek" náhodou totéž, co lze vyjádřit podstatně jednodušeji termínem "syn". Mělo by to jít snad vyjádřit i slovem "jeled" (ילד) či vhodnějším "ben" (בן). |
]
Re: Re: Re: několik láskyplných veršů a jazyk starých Izraelitů o potomcích a Baalovi (Skóre: 1) Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Sobota, 15. září 2007 @ 18:28:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vysvětlení, že ´močící na stěnu´ znamená mužského potomka píši spaměti podle biblického výkladového slovníku. takže tam se najde ta věc. Jak se zbavovali moče potomkové na poli, na poušti a v lese jsem se nedočetl. Může to být pozdější výraz z modernější doby, kdy se stavělo. Kdyby nebylo slovníku, mohl jsem si vymýšlet, že šlo o perverzní kult Baala, takže vyhobení toho, do močí na stěnu by znamenalo, ´toho,kdo kultuje Baalovi´, ale to bych se pouštěl na moc tenký led. Nicméně jedním ze způsobů, jak znehodnotit budovu bylo nejen ji pobourat, ale také z ní ´udělat záchody až do dnešního dne´, jak udělal také Jehu s kultovní budovou Baala. tam ta půda by byla pěkně prosolená a nenesla by plody, žádná zahrada v blízkosti těch stěn. |
]
Re: Re: Re: Re: několik láskyplných veršů a jazyk starých Izraelitů o potomcích a Baa (Skóre: 1) Vložil: joker v Sobota, 15. září 2007 @ 20:05:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | O znehodnocení budovy (kostela) o*****váním se píše v krásné knize "Zvonokosy". |
]
|
|
Re: Bůh je láska aneb starý a nový způsob (Skóre: 1) Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pátek, 14. září 2007 @ 10:31:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Někdy se srovnvá stará církev s novým Zákonem. Tvrdá slova, která vedle cituje Nula jsou za nepořádky v národě, za chování lidí. Také Noe přežil proto, že byl spravedlivý, podobně Lot. Kdoví, jaká byla ta doba, o které se píše, že je potrestají. Stejně tak se mluví o dobrých výsledcích při dodržování Zákona a o spravedlivosti. Deuteronomium 30,6 : …., abys miloval Hospodina Boha svého z celého srdce svého, a ze vší duše své, abys živ byl. Neboli: ve SZ není pořád samý hněv, ale také dobro. Ale na druhé straně text Nového Zákona je ještě více mírnější. Lukáš 9, 54 : ´když to viděli Jakub a Jan, řekli: Chceš, abychom řekli: ´Ať sestoupí oheň s nebe a zničí je´ ? 9,55 Ale On .. řekl: nevíte, jakého jste ducha přijali. 9,56: protože Syn Člověka nepřišel, aby lidské duše zahubil, ale zachránil. To je rozdíl mezi poselstvím Starého Zákona a Nového. Dříve se řešilo silou a byla poslušnost a přátelé a nepřátelé. Člověk ve Starém Zákoně je náš nebo ne-náš, buď poslušný nebo ne. V Novém Zákoně se na všechny díváme jako na potřebné. Už nejsou nepřátelé. V Novém je milosrdenství, ve Starém byl soud, ne-li pomsta. I apoštol Petr mírní členy poukazem na to, že není vhodné se pomstít. A uklidňuje je slovy, která bychom řekli modeně ´pusť to s hlavy´, ale protože lidé ve staré době se domnívali, že vše musí být potrestáno, odmlouvá je od toho slovy : Římanům 12,19 : Nechtějte sami odplácet, milovaní, ale nechte místo pro Boží soud, neboť je psáno: 'Mně patří pomsta, já odplatím, praví Pán.' a tím je apoštol odvádí od toho, aby nečinili nic zlého. Možná by si nedali říci, když u všech bylo ještě myšlení podle Starého Zákona a to Nové Slovo bylo jako zrno zaseté, které potřebuje čas na vyklíčení dobra. 2. Petrova 1,19 : Tím se nám potvrzuje prorocké slovo, a činíte dobře, že se ho držíte; je jako svíce, svítící v temném místě, dokud se nerozbřeskne den a jitřenka vám nevzejde v srdci. A Petr píše o potřebě utvrzování toho, co je Nové: 2. Petrova 1,12 Proto vám hodlám ty věci stále připomínat, ačkoliv o nich víte a jste utvrzeni v pravdě, kterou jste přijali. Rozlučme se s takovými slovy, která jsou o zkáze, čas Nový je čas milosti, odpouštění a pěstování. Svědectví Bohu vydal Syn slovy : Lukáš 11,11 Což je mezi vámi otec, který by dal svému synu hada, když ho prosí o rybu? 11,13 Jestliže tedy vy, ač jste zlí, umíte svým dětem dávat dobré dary, čím spíše váš Otec z nebe dá Ducha svatého těm, kdo ho prosí!" U Ježíše Bůh není Bohem ukrutným. Nedrtí své nepřátele. A citoval bych od Stendhala z románu Červený a černý, stránky podle vydání Mladá fronta 1977 Praha: mladík Julien prožil bouřlivý život a nakonec ve vězení bilancuje o Bohu, jaký vylíčil ve spisech biskup Fénelon a naproti tomu jaká je tradiční nesmlouvavá představu Boha. Kopíruji ze svých poznámek ke školní četbě k maturitním otázkám, kterými jsem prošel a zapsal významné myšlenky z románu: Stendhal píše tak, jako když představa ze SZ se promítá do křesťanství a domnívá se, že ta starozákonní představa je ještě v jeho době platná i v křesťanství. (opis) : ´´ je-li posmrtný život? ... Namouvěru, najdu-li tam křesťanského Boha, jsem ztracen. Je to despota a jako takový má plno myšlenek na pomstu; jeho bible mluví jen o krutých trestech (poznámka: více než o křesťanského Boha tu jde o představu starých Izraelitů, kde Hospodin trestá nevěru, ale u Ježíše je Bůh líčen jako dobrý Otec, Julien se tedy zmiňuje o představě, kterou šířili z neznalosti kněží opisováním pasáží ze Starého Zákona nebo výkladem Boha podle SZ). Nikdy jsem ho nemiloval; nechtěl jsem ani věřit, že by ho někdo mohl upřímně milovat. Je nemilosrdný. Potrestá mne strašně ... Ale najde-li Boha Fénelonova ! Snad mi řekne : bude ti mnoho odpuštěno, protože jsi mnoho miloval ...´´. (strana 278). K tomu poznámka (ze strany307 o Fénelonovi): Fénelon , francouzský arcibiskup a náboženský myslitel; chápe Boha jakožto bytost svrchovaně dobrou a odpouštějící). Jinde (strana 287) ´´Ten dobrý kněz by s námi mluvil o Bohu. Ale o kterém Bohu? Ne o Bohu biblickém, o tom malicherném, ukrutném despotovi žíznícím po pomstě.... ale o Bohu Voltairově, spravedlivém, dobrém, nekonečném...´´ a vedle: ´´ jak budou moci lidé věřit v to velké jméno BŮH, když ho tak strašně naši kněží zneužili? ´´ (tamtéž strana 287). (konec opisu z doby před maturitou).
|
Re: Re: Bůh je láska aneb starý a nový způsob (Skóre: 1) Vložil: Ferda v Pondělí, 17. září 2007 @ 19:43:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Souhlasím,že Bůh je láska,a předkládá nám život nebo smrt,požehnání nebo zlořečení.Je to na mně jak odpovím Panu Bohu.Stále platí zákon sedby a žně...Pakli se obrátiš jinám nemám v tobě zalíbení,to plati těm kdo řekli Panu Bohu splnim všechno co žádáš a pak šel za jiným"bohem"A stále bude platit,že můj Bůh je láska,a protu lásku nám dává vypit náš kalich kolikrát až do dna,abychom mohli vstát v novotě života.----Ferda |
]
|
|
|
|