Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Hanuš.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 6, článků celkem: 16830, komentáře < 7 dní: 568, komentářů celkem: 441838, adminů: 60, uživatelů: 5267  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 410 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
120847127
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: DRUHY BOŽÍCH SOUDNÍCH TRŮNŮ ( STOLCŮ )
Vloženo Úterý, 01. leden 2008 @ 19:02:02 CET Vložil: spuntik

Kázání poslal Gregorios777

Nový Zákon rozlišuje tři Boží soudní stolce, každý s jiným řeckým názvem a tedy i s jiným účelem. Před každým z nich bude souzena jiná skupina lidí nebo andělé.

1) SOUDNÁ STOLICE KRISTOVA - Protože se soud začíná od Domu Božího ( 1Pt 4,17 ), tedy od pravých věřících v Krista ( kteří jsou zapsáni v Knize života Beránka ), tak prvním soudním stolcem, na kterém zasedne Pán Ježíš Kristus bude soudná stolice Kristova ( řecky "béma" ), aby odplatil věřícím podle jejich skutků, podle toho, jak působili ve svém fyzickém těle za svého života, buď v dobrém, či ve zlém ( 2Kor 5,10-11 ). Apoštol Pavel popisuje tento soud věřících v těchto verších jako HRŮZU Páně. Nebude to tedy žádná legrace, až ohnivé oči Pána Ježíše započnou propátrávat naše dílo a skutky ( Zj 1,14 ).

Půjde o událost plnou bázně a posvátné hrůzy. Před touto stolicí se rozhodne, zda dotyčný vstoupí za ODMĚNU do Království nebes na zemi, zda obdrží zemi za dědictví ( Mt 5,5 ), což je synonymní výraz pro Království nebes na zemi, nebo pro ODPLATU V NEBESÍCH ( Mt 5,12 ). Nebo o tom, zda bude spasen skrze oheň a bude se dočasně pálit v žaláři ( 1Kor 3,11-17 // 1Kor 7,9 // Jan 15,6 // Žd 6,8 // Žd 10,27 ), dokud nezaplatí do posledního haléře svůj dluh ( Mt 5,22-26), který nenechal odčinit skrze Kristovu vzácnou krev ( půjde o nevyznané nebo neopuštěné ( trvalé a trvající ) hříchy, které nemohly být odpuštěny a očištěny obvyklým způsobem - viz např.Mt 5,22 nebo např. o soužití s druhem bez manželství, které nebylo napraveno sňatkem - 1Kor 7,9). Trvalý hřích je např. nelegální rozvod s manželem a vstup do nelegálního nového manželství, které se tím pádem stává po celou dobu jeho trvání trvalým cizoložstvem ( Mt 5,32 ), které nelze napravit, odpustit a očistit jakožto nevyznaný a neopuštěný hřích.


2) TRŮN VELEBNOSTI ( SLÁVY ) KRISTOVY - před tímto trůnem proběhnou tři soudy. Prvním bude soud 12 izraelských pokolení, jehož se zůčastní i věrní Kristovi učedníci ( Mt 19,28 ), kteří obstojí před soudnou stolicí Kristovou.

Druhým soudem bude soud národů ( neznovuzrozených ), kteří přežijí velké soužení a budou se nacházet na zemi v době Kristova příchodu ve slávě a moci. ( Mt 25,31-46 ). Tohoto soudu se také jako spolusoudci zůčastní věrní věřící, kteří budou vládnout s Kristem v Království ( 1Kor 6,2-3 ). Kristus rozdělí tyto lidi na ovce a kozly, podle toho zda prokazovali milosrdenství "nejmenším Ježíšovým bratrům ( věřícím a Židům) Ovce vstoupí spolu svěrnými věřícími do Království nebes na zemi a kozlové půjdou do věčného zatracení.

Třetím soudem před trůnem velebnosti Kristovy bude soud satana a jeho andělů, jehož se také zůčastní věrní a vítězní věřící ( 1Kor 6,3 // Zj 20,10 ), kteří budou mít účast na Království.



3) VELIKÝ BÍLÝ TRŮN - před nímž bude Ten, před jehož tváří utekla země i nebe, soudit všechny MRTVÉ ( Zj 20,11-15 ) , neznovuzrozené lidi všech věků, podle toho, zda jejich jméno ještě bude nalezeno v knize života. Kriteria soudu budou s největší pravděpodobností totožná s kriterii pro národy přeživší velké soužení, které budou souzeny před trůnem velebnosti Kristovy. To znamená, že ti, kteří byli na seznamu nenapravitelných hříšníků ve Zj 21,8 a Zj 22,15 ( zbabělí, nevěrní, ohavní, vražedníci, smilníci, čarodějníci, modláří, lháři a psi ( bludní učitelé a proroci ), a kteří alespoň neprokazovali milosrdenství, které vítězí nad soudem ( Jak 2,13 ), skončí navěky v ohnivém jezeře, aby již nemohli nakažovat zemi ( Zj 11,18 ).

Dále pak před tímto trůnem budou uvrženy do ohnivého jezera také smrt a peklo. Tento soud bude tedy slavným a konečným verdiktem Pána Boha nad hříchem. Smrt bude zahlazena jako poslední nepřítel ( 1Kor 15,26 ).


Podobná témata

Kázání

"DRUHY BOŽÍCH SOUDNÍCH TRŮNŮ ( STOLCŮ )" | Přihlásit/Vytvořit účet | 33 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: DRUHY BOŽÍCH SOUDNÍCH TRŮNŮ ( STOLCŮ ) (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Úterý, 01. leden 2008 @ 20:06:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nebo o tom, zda bude spasen skrze oheň a bude se dočasně pálit v žaláři ( 1Kor 3,11-17 // 1Kor 7,9 // Jan 15,6 // Žd 6,8 // Žd 10,27 ), dokud nezaplatí do posledního haléře svůj dluh ...

Gregory, som si tie slova "prebehol" a ani v jednom s nich som nenasiel ani zmienku o ocistci, teda "docasnom" paleni v nejakom zalari. Ak Tvoje dielo "zhori" je to preto lebo bolo slamou a nemalo cenu. Ty ale budes zachraneny skrze obet Jezisa Krista. Ty prechadzas na katolicku tradiciu?

A najviac nechapem, co s tym ma spolocne 1 Kor 7-9 ...




Re: DRUHY BOŽÍCH SOUDNÍCH TRŮNŮ ( STOLCŮ ) (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne v Úterý, 01. leden 2008 @ 21:07:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
.....kozlové půjdou do věčného zatracení.....

Nebylo by přesnější napsat do věčného trápení, aby byla zřetelněji zjevená Agape? (Mt25,46)

    Tvůj výklad by totiž bylo možno vykládat jako, že již jich (myšleno nemilosrdných lidi) nebude. Toto však Bohu nestačí, za jejích krátký, špatný život dostanou věčnou odměnu v podobě věčného utrpení. "Krása". Ó, kéž by se raději nenarodili, kéž by raději nedošlo k stvoření, které končí tak "pěkným" koncem, zvlášť když Bůh tento konec jasně viděl jíž v okamžiku kdy tvořil. Zajisté vy křesťane tomuhle přikyvujete, berete to jako nanejvýš spravedlivou věc. "Dobře jim tak, lumpům. Mohli si vybrat, tak ať se trápí, žádné slitováni s nimi. Žádný trest, který by ukončil jejích vědomé býti, věčné utrpení na ně."
    Tady nejde o to aby...aby již nemohli nakažovat zemi....tady jde o pomstu.



Ještě jsem zapomněl na "nultý" soud (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 04. leden 2008 @ 14:38:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Ještě jsem zapomněl na soud, kterých bych v souladu s číslováním v článku nazval "NULTÝM".

Je popsán v Žd 9,27:"A jakož uloženo lidem jednou umříti, a potom bude soud."

Je to krátké vyslechnutí verdiktu o tom, zda duše po smrti půjde do části pekla, která se nazývá ráj, anebo zda půjde do místa muk ( Lk 16,22-23 ). Ani toto umístění nebude bez soudního rozhodnutí.





Re: DRUHY BOŽÍCH SOUDNÍCH TRŮNŮ ( STOLCŮ ) (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Sobota, 05. leden 2008 @ 10:52:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co se zde píše mne zarmucuje, protože je to hádání se lidí a představy podle lidských pravidel.
Poznání před Bohem je nevyslovitelné. Naše představy jsou falešné. Podporují domnění, že u Boha je vše jako ve společnosti: soud, trůn, ,, atd.
Je to lidské, odpovídá to přání rozumět tomu – ale jak je to opravdu? myslím, že to je jiné, než víme. A dolovat ve slovech význam je nebezpečné – snadno vznikne omyl.
Slovo je náznak, skutečnost je třeba.
Malá odbočka: Ve SZ zákoně bylo zakázané udělat si obraz pro uctívání. To vyřknutí ale nemuselo znamenat, že by se nemohl udělat obraz pro jiný účel, třeba zkrášlení (stejně i tak byl stánek ozdobený obrazy palem a cherubů a umývací nádrž – moře měděné- stálo na býcích a také ženy se stále zdobí, i když to nemusí být obraz stvořené věci, ale jen třeba obtáhnutý obrys rtu). Ale nerozumné úplné rozšíření na všechno vedlo k tomu, že se nemohlo vyobrazit vůbec nic (na příklad podle toho by ani nesměla být vyobrazena postava na semaforu při přechodu pro chodce, přesto, že se tam nedává proto, ´aby se tomu někdo klaněl´).
A tak se soustředil zájem Hebrejců na neobrazné předměty zájmu mysli a k takovým neobrazným činnostem patřilo jednání se slovy. Slovo se stalo důležité a svobodně dovolené. Z toho pochází jednak zájem o požehnání i chvály, jednak teorie o významu písmen.
A tady co to má společného s otázkou soudu ? Asi se to spolu stýká v jedné věci: slova a slova – slovo je účinné a ukazuje co má být. Na slova se obracíme, slova nám pomohou vyřešit budoucnost a všechny problémy. Slovo, slovo a v tom slovním maratónu se zamotáme.
Řeší se takové subtilnosti, jako že i v pekle je ráj (Gregorios napsal že gehenna má dva oddíly, peklo a ráj a jsou to čekárny na soud a myslí tím lidsky, jako u soudů zde na zemi, ještě zapomenul na vrátnici a evidenci atd.)
Myšlení lidská nejsou myšlení jako u Boha. Co je naše myšlení? jsou to námahy, které máme. Ale lepší je znát pravdu, a je-li ukryta, Hospodin ví proč a včas se vše dozvíme. Důležité je mít správný život  a zabývat se spíše takovými věcmi jako je odpuštění, krev Beránka, skutky (protože to k tomu patří – žádný znovuzrozený nikdy nekopne do bližního – má správné chování) atd.
Nemohu vlastně mít nic proti myšlení, ani proti touze porozumět věcem. Jen se mi zdá, že do boží oblasti vtahujeme lidské myšlení.
I když víme, že litera umrtvuje ale duch oživuje, přece se snažíme vydolovat více ze sledu písmen, zvaném řeč.




Stránka vygenerována za: 0.49 sekundy