|
Právě je 410 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 120847127 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Hledání: DRUHY BOŽÍCH SOUDNÍCH TRŮNŮ ( STOLCŮ )
Vloženo Úterý, 01. leden 2008 @ 19:02:02 CET Vložil: spuntik |
poslal Gregorios777 Nový Zákon rozlišuje tři Boží soudní stolce, každý s jiným řeckým názvem a tedy i s jiným účelem. Před každým z nich bude souzena jiná skupina lidí nebo andělé.
1) SOUDNÁ STOLICE KRISTOVA - Protože se soud začíná od Domu Božího ( 1Pt 4,17 ), tedy od pravých věřících v Krista ( kteří jsou zapsáni v Knize života Beránka ), tak prvním soudním stolcem, na kterém zasedne Pán Ježíš Kristus bude soudná stolice Kristova ( řecky "béma" ), aby odplatil věřícím podle jejich skutků, podle toho, jak působili ve svém fyzickém těle za svého života, buď v dobrém, či ve zlém ( 2Kor 5,10-11 ). Apoštol Pavel popisuje tento soud věřících v těchto verších jako HRŮZU Páně. Nebude to tedy žádná legrace, až ohnivé oči Pána Ježíše započnou propátrávat naše dílo a skutky ( Zj 1,14 ).
Půjde o událost plnou bázně a posvátné hrůzy. Před touto stolicí se rozhodne, zda dotyčný vstoupí za ODMĚNU do Království nebes na zemi, zda obdrží zemi za dědictví ( Mt 5,5 ), což je synonymní výraz pro Království nebes na zemi, nebo pro ODPLATU V NEBESÍCH ( Mt 5,12 ). Nebo o tom, zda bude spasen skrze oheň a bude se dočasně pálit v žaláři ( 1Kor 3,11-17 // 1Kor 7,9 // Jan 15,6 // Žd 6,8 // Žd 10,27 ), dokud nezaplatí do posledního haléře svůj dluh ( Mt 5,22-26), který nenechal odčinit skrze Kristovu vzácnou krev ( půjde o nevyznané nebo neopuštěné ( trvalé a trvající ) hříchy, které nemohly být odpuštěny a očištěny obvyklým způsobem - viz např.Mt 5,22 nebo např. o soužití s druhem bez manželství, které nebylo napraveno sňatkem - 1Kor 7,9). Trvalý hřích je např. nelegální rozvod s manželem a vstup do nelegálního nového manželství, které se tím pádem stává po celou dobu jeho trvání trvalým cizoložstvem ( Mt 5,32 ), které nelze napravit, odpustit a očistit jakožto nevyznaný a neopuštěný hřích.
2) TRŮN VELEBNOSTI ( SLÁVY ) KRISTOVY - před tímto trůnem proběhnou tři soudy. Prvním bude soud 12 izraelských pokolení, jehož se zůčastní i věrní Kristovi učedníci ( Mt 19,28 ), kteří obstojí před soudnou stolicí Kristovou.
Druhým soudem bude soud národů ( neznovuzrozených ), kteří přežijí velké soužení a budou se nacházet na zemi v době Kristova příchodu ve slávě a moci. ( Mt 25,31-46 ). Tohoto soudu se také jako spolusoudci zůčastní věrní věřící, kteří budou vládnout s Kristem v Království ( 1Kor 6,2-3 ). Kristus rozdělí tyto lidi na ovce a kozly, podle toho zda prokazovali milosrdenství "nejmenším Ježíšovým bratrům ( věřícím a Židům) Ovce vstoupí spolu svěrnými věřícími do Království nebes na zemi a kozlové půjdou do věčného zatracení.
Třetím soudem před trůnem velebnosti Kristovy bude soud satana a jeho andělů, jehož se také zůčastní věrní a vítězní věřící ( 1Kor 6,3 // Zj 20,10 ), kteří budou mít účast na Království.
3) VELIKÝ BÍLÝ TRŮN - před nímž bude Ten, před jehož tváří utekla země i nebe, soudit všechny MRTVÉ ( Zj 20,11-15 ) , neznovuzrozené lidi všech věků, podle toho, zda jejich jméno ještě bude nalezeno v knize života. Kriteria soudu budou s největší pravděpodobností totožná s kriterii pro národy přeživší velké soužení, které budou souzeny před trůnem velebnosti Kristovy. To znamená, že ti, kteří byli na seznamu nenapravitelných hříšníků ve Zj 21,8 a Zj 22,15 ( zbabělí, nevěrní, ohavní, vražedníci, smilníci, čarodějníci, modláří, lháři a psi ( bludní učitelé a proroci ), a kteří alespoň neprokazovali milosrdenství, které vítězí nad soudem ( Jak 2,13 ), skončí navěky v ohnivém jezeře, aby již nemohli nakažovat zemi ( Zj 11,18 ).
Dále pak před tímto trůnem budou uvrženy do ohnivého jezera také smrt a peklo. Tento soud bude tedy slavným a konečným verdiktem Pána Boha nad hříchem. Smrt bude zahlazena jako poslední nepřítel ( 1Kor 15,26 ).
|
Podobná témata
|
|
Re: DRUHY BOŽÍCH SOUDNÍCH TRŮNŮ ( STOLCŮ ) (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Úterý, 01. leden 2008 @ 20:06:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Nebo o tom, zda bude spasen skrze oheň a bude se dočasně pálit v žaláři ( 1Kor 3,11-17 // 1Kor 7,9 // Jan 15,6 // Žd 6,8 // Žd 10,27 ), dokud nezaplatí do posledního haléře svůj dluh ...
Gregory, som si tie slova "prebehol" a ani v jednom s nich som nenasiel ani zmienku o ocistci, teda "docasnom" paleni v nejakom zalari. Ak Tvoje dielo "zhori" je to preto lebo bolo slamou a nemalo cenu. Ty ale budes zachraneny skrze obet Jezisa Krista. Ty prechadzas na katolicku tradiciu?
A najviac nechapem, co s tym ma spolocne 1 Kor 7-9 ...
|
Re: Re: DRUHY BOŽÍCH SOUDNÍCH TRŮNŮ ( STOLCŮ ) (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Úterý, 01. leden 2008 @ 20:26:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Milý Gojim,
1Kor 7,9 hovoří o tom, že věřící má mít raději svoji manželku, než aby žil ve smilstvu ( na hromádce ) s nějakou sestrou nebo aby střídal své partnerky, za což by byl pak počas Království pálen. Zde se nemluví o nějakém abstraktním pálení se skrze své žádosti, jak to někteří tvrdí.
To, že budou nevěrní a zlí Boží služebníci, kteří se neosvědčí páleni ohněm na místě, kde bude pláš a skřípění zubů, je na mnohem více místech Nového zákona. Jestliže u soudné stolice Kristovy dostane každý věřící buď dobrou nebo zlou odplatu, podle svého působení v těle, tak se i ta zlá odplata musí někde projevit. A není to rozhodně pouze ztráta postavení v Království, ale také aktivní trest.
Na katolickou tradici jsem se nedal, protože to, o čem mluvím nijak nesouvisí s věčnou spásou věřícího a s Kristovým spásným dílem na kříži, ale pouze s odplatou za skutky věřícího. A o katolický očistec zde samozřejmě nejde. Katolíci tvrdí, že bez očistce by věřící nemohl být spasen, čímž katolický očistec zasahuje do díla věčné spásy vykonané Kristem na kříži, což pojetí Nového zákona ohledně odplaty nevěrných věřících NEDĚLÁ.
Přečteš-li si poctivě 1Kor 3,11-17, musíš dojít k závěru, že ze zde nejedná jen o DÍLO věřícího, které projde ohněm, ale i o samotnou OSOBU věřícího. Kdo kazí chrám Boží, toho zkazí Bůh - ale nejde zde o věčné zatracení. Tak to také učili a učí bratrské hnutí 19. století ( Británie, Německo ).
Až vyhledám všechna ta místa o dočasném pobytu věřících v Gehenně, tak je sem napíši.
|
]
Re: Re: DRUHY BOŽÍCH SOUDNÍCH TRŮNŮ ( STOLCŮ ) (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Úterý, 01. leden 2008 @ 21:37:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Milý Gojim,
přesný překlad 1Kor 7,9 podle řeckého originálu je tento:"Jestliže se nemohou zdržeti, nechť VSTOUPÍ DO MANŽELSTVÍ ( to hovoří o nutnosti legálního sňatku, svatby ) neboť lépe je vstoupit do manželství, nežli se PÁLIT." Slovo "pálit se" v originále je řecké "pyroisthai", což znamená "hořet, být v plamenech, být pálen, páliti se, žhnouti, být rozžhaven." Prostředkem pálení je zde oheň, nikoli nějaké psychické a tělesné trápení se žádostmi.
Což koresponduje i s dalšími místy Písma ( Mt 5,22 // Mt 18,8-9 // Lk 12,1.5 // Jan 15,6 // Zj 2,11 // Žd 6,7-8 ) na podobné téma, která později ( snad zítra ) podrobněji vysvětlím. Těch podobných míst je mnohem více: např. Mt 8,12 // 22,13 // 25,30 // Lk 13,28. Musím je vyhledat. Ale již nyní je jasné, že žádné z těchto Slov, která Pán Ježíš promlouval KE SVÝM VLASTNÍM UČEDNÍKŮM! spaseným zdarma z milosti bez skutků, nehovoří o věčném zatracení věřících, ale o jejich odplatě v době Království ( ne hned po smrti, jak o tom učí katolický očistec ).
Již nyní jsem jmenoval dostatek biblickým svědků, které o tomto tématu ( navzdory klasické protestantské teologii ) hovoří.
|
]
Re: Re: Re: DRUHY BOŽÍCH SOUDNÍCH TRŮNŮ ( STOLCŮ ) (Skóre: 1) Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Čtvrtek, 03. leden 2008 @ 19:11:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Gregory, ale to by potom nedavalo zmysel. Ak by ta veta znamenala, ze lepsie je vstupit do manzelstva ako horiet v plamenoch/byt paleny ... bol by to nezmysel a dalo by sa to dokonca vysvetlit ako ze manzelstvo je podmienka spasenia ...co tak urcite nieje, nakolko to doklada aj vers tesne pred tym, teda 1Kor 7:8. Na druhej strane ale oznacovat sexualnu tuzbu ako "horiet" je logicke a vypliva to s kontextu celej kapitoly.
Mt 5,22 - nevidim v tom slove podporu tejto teorie, je to o niecom inom ... Mt 18,8-9 - to iste ... Lk 12,1.5 - neviem co to ma s temou spolocne Jan 15,6 - nevidim v tom slove podporu tejto teorie, je to o niecom inom ... Zj 2,11 - detto Žd 6,7-8 - to iste
|
]
Zde nejde o věčnou spásu (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pátek, 04. leden 2008 @ 13:54:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Gojim,
ale já nikde netvrdím, že manželství je podmínkou spásy. Ani, že slovo "pálit se", zde znamená věčné zatracení. Pálit se zde znamená trest obdržený před soudnou stolicí Kristovou, za neposlušnost - v tomto případě za nevyznané a neopuštěné smilstvo - žití na hromádce a nevstoupení do legálního manželství.
|
]
Re: Re: Re: Re: DRUHY BOŽÍCH SOUDNÍCH TRŮNŮ ( STOLCŮ ) (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pátek, 04. leden 2008 @ 14:25:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
///Mt 5,22 - nevidim v tom slove podporu tejto teorie, je to o niecom inom ...///
A o čem to je? Platí to jen pro Židy? Nebo se snad jedná o věčné zatracení za jednu nadávku? V originále je tam:"musí trpět oheň Gehenny".
///Mt 18,8-9 - to iste ...///
Co, to jistě? Jde tam podle tebe o věčné zatracení?
///Lk 12,1.5 - neviem co to ma s temou spolocne///
To, že nevěrní věřící budou dočasně uvrženi do Gehenny, neboť nenechali své hříchy očistit krví Krista, a proto již nezůstávalo žádné oběti za hříchy, kromě možnosti jejich vlastního dočasného utrpení až do zaplacení dluhu ( Žd 10,26-27 ). Kristova oběť pak na nevyznaný a neopuštěný hřích nemůže být uplatněna, neboť schází pokání.
///Jan 15,6 - nevidim v tom slove podporu tejto teorie, je to o niecom inom ...///
O čem?
///Zj 2,11 - detto///
O čem?
///Žd 6,7-8 - to iste///
O čem?
Pokud řekneš, že to je o věčném zatracení hřešících věřících, pak je tím popřeno Evangelium milosti, Kristovo dílo na kříži a spása z víry a milosti.
V tom případě je spása ze skutků a my se v ničem nelišíme od pohanských, satanských náboženství ani od judaismu- synagogy satanovy.
|
]
Re: Nevěrní služebníci Pána budou biti! (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Úterý, 01. leden 2008 @ 22:46:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Další místa Gojime, jsou zde:
Mt 13,42-50 // Mt 24,42-51 // Lk 12,35-48 // Mt 25,1-13 // Mt 25,14-30.
Tato místa potvrzují potrestání nevěrných Božích služebníků v době Království. Nevěrní služebníci budou BITI, podle toho zda znali nebo neznali vůli Páně. Někdo bude bit a jiný bude bit velmi, podle světla, které obdrželi.
Ve všech případech se opět nejedná o věčné zatracení věřících ( = naprosté popření Evangelia ), ale pouze o odplatu zlým služebníkům v době Království.
Království je totiž velmi přísné, protože více než s milostí, souvisí s Božími zákony, se spravedlností, se soudy a s našimi skutky. V Království se bude hodnotit, zda jsme žili podle Božího zákona, zda jsme skrze Ducha vyplňovali spravedlnost zákona (Ř 8,4 ).
Nemyslete si, že zákon byl vírou zrušen a pozbyl platnosti ( opět asi NOVINKA... ). Apoštol Pavel, největší učitel milosti napsal:"Což tedy zákon vyprazdňujeme skrze víru? Bože chraň! Nikoli, nýbrž zákon tvrdíme." ( Ř 3,31 ). Ani Pán Ježíš nepřišel rušit zákon. Pouze antikrist je bezzákonný.
Skrze skutky zákona a skrze zachovávání zákona pouze nezískáme odpuštění hříchů, ospravedlnění a věčnou spásu. Jinak však zákon nepozbyl platnosti a je dobrý, svatý a spravedlivý ( Ř 7,12 // 1Tim 1,8 ) a proti zákonu nesmíme hřešit ( Jak 4,11 // 1Jan 3,4 ), ale musíme podle něj jednat. Skrze vyplňování spravedlnosti zákona v moci Ducha svatého totiž získáme budoucí ODMĚNU, tedy Království nebes na zemi ( Mt 5-7. kap.). Království úzce souvisí se zákonem a se skutky.
Oč jednodužší je v lidských očích věčná spása ( pouze uvěříš v Krista bez skutků zákona ), o to těžší je protlačit se do Království. Mnozí budou usilovati vejíti, ale nebudou moci ( Lk 13,24 ). Úzkou branou a úzkou cestou ( = cesta kříže ) vedoucí k životu v Království, půjde jen malá menšina věřících. Jen ti, co zapřou sami sebe a dají se usměrnit a OMEZIT Boží vládou, budou HODNI vejít do Království. Ostatní půjdou širokou cestou a okusí tak dočasně utrpení záhuby ( Mt 7,13-23 ). Pán Ježíš vyzná, že je nikdy neznal. Tím je myšleno, že je nikdy neznal, jako ty, kdo činí Jeho vůli. Znal je pouze jako činitele nepravosti. Neznal je jako jejich Pán a Král, znal je pouze jako jejich Spasitel. A oni také tak. Neznali ho jako Pána a Krále, ale pouze jako svého Spasitele. Proto také nevstoupí do Království nebes na zemi. Pán je nezná v tom smyslu, že se k nim nepřizná před soudnou stolicí Kristovou. Je to stejné, jako kdyby otec nějakého syna byl soudcem a syn by spáchal zločin. Jako otec by své dítě doma samozřejmě znal ( tak jako Bůh a náš Pán zná své děti ). Ale ve funkci soudce a autority, by tento otec svého syna musel přestat znát a musel by ho spravedlivě odsoudit. Ten syn by svůj statut syna neztratil, ale zároveň by nabyl statut zločince, který musí být dočasně potrestán, dokud nezaplatí svůj dluh.
|
]
Re: Re: DRUHY BOŽÍCH SOUDNÍCH TRŮNŮ ( STOLCŮ ) (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Středa, 02. leden 2008 @ 20:16:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Další místa o potenciální možnosti dočasného pálení se neposlušných věřících v Gehenně:
Mt 18,8-9: Pán Ježíš zde mluví k VLASTNÍM UČEDNÍKŮM ( 18,1 ), spaseným zdarma milostí skrze víru. Pán zde nemluví o věčné spáse, ale o vejití do života v budoucím Království ( podobně i Mt 7,14 ). Na počátku tohoto Království dostanou věřící odměny nebo tresty. Proto Pán učedníkům říká, že mají raději utnout své fyzické údy ( ne doslovně ), než hřešit a skončit za trest dočasně v Gehenně.
Jedná se zde o vejití do života v budoucím věku. Je to CESTA. Věčný život však máme již od okamžiku znovuzrození ( 1Jan 5,13 ). Věčný život není cesta, ale bezplatný okamžitý DAR.
Alternativou k vejití do života ( v Království ) je zde uvržení do Gehenny. Že jde jen o dočasný trest, je jasné již ze skutečnosti, že věčná spása je zdarma, z milosti, nezávislá na našich dobrých nebo zlých skutcích před uvěřením, ale i po uvěření. Dočasnost tohoto trestu přímo potvrzuje i Mt 5,22-26, kdy zlý sluha vyjde ze žaláře ( z Gehenny - verš 22. v originále ), až zaplatí svůj dluh do posledního haléře, za to, že ublížil svému bratru a nečinil z toho pokání.
Někdo by mohl říci: Ale vždyť Pán Ježíš zemřel za všechny naše hříchy, tak proč potom nějaký dodatečný trest? Avšak 1Jan 1,9 nám říká, že Bůh nám odpouští hříchy a očišťuje nás od nepravosti, když tyto hříchy vyznáváme. A v souladu s tím říká Žd 10,26-27, že pro toho, kdo dobrovolně hřeší při současné známosti pravdy ( a nečiní z toho pokání ), pro toho již nezůstává oběti za hříchy, ale pouze hrozné očekávání soudu a ohně prudká pálivost, která má žráti protivníky. Na hříchy věřících, které nejsou vyznávány a nečiní se z nich pokání, nemůže být Kristova oběť uplatněna a nemůže dojít k jejich odpuštění a očištění, přestože Kristus zemřel za všechny hříchy.
Protože ale věřící nemůže být navěky zatracen, pak jediné vyrovnání ( které MUSÍ nutně nastat ) mezi Bohem a trvale hřešícím věřícím se může stát skrze ohnivý trest. Věřící takto zaplatí dluh, který si u Pána vytvořil, a který nemohl být vyrovnán obvyklým způsobem - tedy očištěním krví skrze pokání.
Další místa uvedu níže.
|
]
Re: Re: DRUHY BOŽÍCH SOUDNÍCH TRŮNŮ ( STOLCŮ ) (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Středa, 02. leden 2008 @ 20:42:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Další místo o dočasné Gehenně pro věřící:
Lk 12,4-5: Pán Ježíš zde mluví k učedníkům před velkými zástupy. Varuje je, aby se více než fyzické smrti BÁLI TOHO, který má pravomoc uvrhnout do Gehenny. Bylo by zbytečné jim to říkat, kdyby taková možnost nemohla nastat.
Zj 2,11 říká, že věřící, kteří zvítězí, nebudou uraženi od smrti druhé. Výraz "uraženi" znamená v řečtině "nezpůsobí škodu, neukřivdí, neublíží." To koresponduje s 1Kor 3,15, kde věřící, jehož dílo neobstojí "vezme škodu", ale sám spasen bude, avšak tak, jako skrze oheň.
Nejde zde o pohlcení druhou smrtí, ale jde o úraz, zranění od druhé smrti, o vystavení utrpení druhé smrti. Proto je o vítězných věřících, kteří budou účastni PRVNÍHO VZKŘÍŠENÍ psáno, že "nad nimi druhá smrt nemá ( žádné ) moci." (Zj 20,6 ) Nad poraženými věřícími však druhá smrt bude mít částečnou a dočasnou moc ( Zj 2,11 ).
Je to podobné jako s nabouraným autem. Buď může být zcela zničeno a posláno do šrotu, anebo na něm může být způsobena menší či větší škoda, ale samotné auto bude opravitelné a bude opět jezdit. A věřící znovuzrozený nemůže být poslán do šrotu k úplnému zničení, ale může mu být způsobena škoda.
Pánova kázeň směřuje právě k tomuto - abychom nemuseli být odsouzeni spolu se světem ( my dočasně ) - 1Kor 11,32 a aby náš díl nemusel být položen s nevěrnými ( Lk 12,46 ) po dobu Kristova tisíciletí na zemi.
Uvědomte si, že i dočasný pobyt v Gehenně je něco nepředstavitelně strašného - zkuste si podržet ruku jen pár se***** nad ohněm. O co strašnější bude dočasný trest trvající několik měsíců, či let ( jako ve vězení ) a rozložený plošně po celém těle ( uvržení do Gehenny ). Tam bude skutečně pláč a skřípot zubů.
|
]
Re: Re: DRUHY BOŽÍCH SOUDNÍCH TRŮNŮ ( STOLCŮ ) (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Středa, 02. leden 2008 @ 20:58:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Další místo:
Jan 15,6:"Nezůstal-li by kdo ve mně, vyvržen bude ven jako ratolest a uschne, a budou sebrány a na oheň uvrženy a HOŘÍ" ( kral. špatně shoří ).
Mluví se zde o ratolestech vinného kmene, tedy o pravých věřících, kteří mají Kristův život ( mízu z kmene ). Kdyby tyto ratolesti vírou nezůstaly při kmenu, budou vyvrženy ven ( z Království ), uschnou ( ztratí život ze své duše, z ducha nemůže být odstraněn ), neponesou ovoce a budou uvrženy na oheň, kde budou hořet. Není tam, že shoří úplně. Budou se prostě pálit. Zde se nemluví o ztrátě věčného života.
O nemožnosti ztráty věčného života hovoří již Gn 3,22: "Tedy řekl Hospodin Bůh: "Aj, člověk učiněn jest jako jedn z nás, věda dobré i zlé, pročež nyní ABY NEVZTÁHL RUKY SVÉ, a nevzal také ze stromu života, a jedl by, I BYL BY ŽIV NAVĚKY, vyžeňme jej."
Možnost nabytí a nemožnost ztráty věčného života byla hlavním důvodem pro vyhnání Adama a Evy z ráje.
|
]
Re: Re: DRUHY BOŽÍCH SOUDNÍCH TRŮNŮ ( STOLCŮ ) (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Středa, 02. leden 2008 @ 21:00:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ještě k Jan 15,6 - řecké "hoří" - kaietai - znamená doslova, že bude "zapálen, bude hořet, bude spalován."
|
]
Re: Re: DRUHY BOŽÍCH SOUDNÍCH TRŮNŮ ( STOLCŮ ) (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Středa, 02. leden 2008 @ 22:22:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Další místa:
Mt 13,49-50 : "Při skonání světa vyjdou andělé a oddělí zlé z prostředku spravedlivých ( platí pro národy i pro věřící ). A uvrhnou je do pece ohnivé. Tam bude pláč a skřípění zubů."
Mt 24,42-51: Pán říká opět SVÝM UČEDNÍKŮM v soukromí ( 24,1 ), že mají bdít, neboť neví, kdy Pán přijde. Mají být připraveni a být věrnými a opatrnými služebníky. Pokud budou zlými služebníky, přijde Pán nenadále, oddělí je a díl jejich položí s pokrytci. Tam bude pláč a skřípění zubů.
Zde se nejedná o nějaké falešné služebníky, ale o pravé, avšak zlé. Ježíš se nazývá jejich Pánem ( v.50 ).
Lk 12,35-48:Je to paraelní místo s předchozími verši. Ale je tam dodatek, že služebník, který znal vůli svého Pána, a nečinil ji, BIT BUDE VELMI. Služebník, který neznal vůli svého Pána a nečinil ji, a činil věci hodné trestání, BIT BUDE MÉNĚ.
Opět vidíme, že zlí služebníci Páně, kteří budou činit trestuhodné věci, také svůj trest sklidí a BUDOU BITI. Nejen že přijdou o odměnu v Království, o své postavení v Království, o svou korunu, o trůn a o slávu v Království, ale navíc budou BITI, dostanou v souladu s 2Kor 5,10-11 to ZLÉ, které působili skrze své fyzické tělo. To je Boží spravedlnost!
Mt 25,1-13: Podobenství o moudrých a hloupých pannách. Podobný princip jako v předchozích verších. Moudré panny měly olej Ducha svatého ) nejen ve svých lampách ( = v duchu, "duch je lampa Hospodinova" ), ale i ve svých nádobkách ( = v duši ). Měly proměněnou a obživenou i duši, protože ji zapíraly, aby v ní mohl přebývat Pán a nést ovoce. Byly moudré, protože byly naplněny Duchem ( Ef 5,15-18 ).
Hloupé panny neměly nádobky ( duše ) naplněné Duchem, žily životem své staré duše, milovaly tento svět, nazapíraly své duše a užívaly si tohoto světa. Nebyla v nich láska Otcova. Nezaplatily cenu za olej v duši, který se musí draze kupovat ( v.9 ) za cenu nesení kříže a sebezapření. Nepřijaly sebeomezení a utrpení nutné ke vstupu do Království.
Moudré panny byly hotové vejít s ženichem na svatbu ( = Království ), hloupým pannám Pán vyznal:"Amen pravím vám, NEZNÁM VÁS." Pokud šlo o ně jako o panny, tak je znal, protože jejich panenství ( postavení před Bohem ) je sám Kristus jako jejich spravedlnost. Nebyly věčně zatracené. Ale pokud šlo o vstup do Království a o přijití za Pánem ( o stav před Pánem Ježíšem ) k vládě v tomto Království, tak je NEZNAL, neboť nečinily Jeho vůli, protože nebyly jeho učednicemi naplněnými Duchem. Proto nemohly ve svých duších ( bez Ducha ) poznat Pána a Pán zase naopak nemohl v jejich duších ( skrze Ducha ) znát je.
Mt 25,14-30: Služebník Pána, který svoji jednu hřivnu zakopal v zemi a způsobil, že investované peníze nepřinesly jeho Pánu užitek. Jako neužitečný služebník bude uvržen do vnějších temností, kde bude pláč a skřípění zubů.
Naproti tomu dobří a věrní služebníci, kteří přinesli užitek, vešli v radost svého Pána. V těchto verších opět vidíme princip soudu před soudnou stolicí Krista, kde každý služebník Páně, vezme přesně to, co skrze tělo působil, buď dobré nebo zlé ( 2Kor 5,10-11 ).
Odměna i trest však zde mají omezenou časovou platnost právě tak jako Království Krista na zemi ( max. 1000 let ).
Lk 13,23-28: Pro spásu v Království je nutné vcházet těsnou branou, jinak nás Pán nebude znát. Verše říkají, že učedníci, kteří měli vejít úzkou branou a neučinili tak, uvidí Abrahama, Izáka a Jákoba a všechny proroky v Království Božím, sami pak sebe vyhnané ven.
Podobně mluví i Mt 22,13.
A nakonec Žd 6,4-9: Kdyby ti, co byli osvíceni, zakusili daru nebeského, byli učiněni účastníky Ducha svatého a okusili dobré Boží Slovo, okusili moci budoucího věku, ODPADLI od víry v Krista k judaismu, k jinému náboženství nebo do světa, nebo kdyby PADLI nějakým vážným pádem, nemuseli by již být obnoveni ku pokání, ale propadli by neodvolatelnému soudu Božímu.
Zde nejde opět o věčné zatracení, píše se zde, že země nerodící ovoce, je BLÍZKÁ ZLOŘEČENÍ, nepíše se, že je přímo ZLOŘEČENÁ, je BLÍZKÁ PROKLETÍ, ale není PROKLETÁ a trní a bodláčí, které na ní vyrostlo jako "ovoce", musí být spáleno, čímž samozřejmě ale utrpí i ta země, která bude při tom také pálena. Až bude všechno trní a bodláčí kompletně spáleno, pálení přestane, oheň uhasne. Dotyční hřešící věřící neztratí věčnou spásu, ale ztratí spásu v Království, nebudou zachráněni ( spaseni ) od dočasného pobytu v ohni.
Něco podobného ( ale bez toho ohně ) se stalo Mojžíšovi, když udeřil ve vzteku do skály kvůli vodě, místo, aby k ní promluvil. Následovalo Boží vládní neodvolatelné rozhodnutí, že Mojžíš zemře a nevstoupí do zaslíbené země ( obraz Království ). Mojžíš ani neprosil za odpuštění neboť věděl, že se již nemůže obnovit ku pokání pro svůj pád, kdy veřejně celému lidu reprezentoval Boha, jako jednajícího ve vzteku. A to byl v Hospodinových očích velký pád na tak zralého Božího muže, který byl tak osvícen, zakusil nebeské dary, byl účasten Ducha, okusil dobré Boží Slovo a moc budoucího věku.
Mojžíš spáchal hřích k smrti, za který zemřel, nevstoupil do zaslíbené země a jakákoli modlitba za nápravu, by byla zbytečná ( 1Jan 5,16 - nemáme se modlit za bratra hřešícího k smrti ). Mojžíš to věděl a proto jen mlčky přijal Boží soud.
Také král Saul třikrát padl a potřetí mu byla odejmuta možnost učinit pokání. Přišel o Království a zemřel, neboť zhřešil hříchem k smrti, za který následuje neodvolatelné vládní Boží rozhodnutí z něhož již není úniku. Nešlo zde opět o věčné zatracení Saula, ale o ztrátu Království.
Také Ananiáš a Zafira spáchali hřích k smrti a nebyla jim již dána možnost obnovit se ku pokání. Podobně také Ezau, když se zřekl prvorozenství a přišel tak navždy o otcovo lepší požehnání. A pak nenalezl místa ku pokání, ačkoli ho s pláčem hledal (Žd 12,15-17 ). Ani Ananiáš a Zafira ani Ezau však nejsou věčně zatraceni. Ezau nakonec prokázal milosrdenství vracejícímu se Jákobovi. A Ananiáš a Zafira byli Božími dětmi. Důkazem byla např. rychlost a tvrdost kázeňského zásahu.
|
]
Problém neužitečného služebníka (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 03. leden 2008 @ 11:51:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Mt 25,14-30: Problém neužitečného služebníka byl v tom, že svoji hřivnu zakopal v ZEMI, což je zde obraz tělesnosti. To, co v něm bylo z Boha, a co měl dále rozmnožit, aby to přineslo Pánu užitek, tento zlý služebník zakopal ( ZAKRYL to svojí tělesností). Místo Pána byla vidět jen tělesnost a on tak Pána Ježíše zapřel.
Pán Ježíš zůstal uvězněn v jeho lidském znovuzrozeném duchu, ale nedostal se již do jeho duše, odkud teprve může Duch svatý přinášet ovoce. Ponechal Pánu Ježíši jen malou část svého domu, a nedovolil, aby Pán
Ježíš skrze svého Ducha naplnil celý jeho dům, tak, aby mohl přetékat i
ven z domu. Teprve když Duch svatý zalije duši a obnoví mysl ( Ef 4,23 // 1Kor 2,16 ), city ( Fil 2,5 ) a vůli ( Žd 10,36 ), můžeme skrze naši duši, naši osobnost přinášet Život a Ducha Pánu jako duchovní oběť pro Něj a jako zaopatření ostatním bratřím. To však není možné bez předchozího zapření duše, které spočívá v úplném oddělení se od ducha a slova tohoto světa - především v médiích, ve svých zálibách a koníčcíh apod.
Tento služebník tedy nevzal svůj kříž, nezapřel sám sebe, své JÁ (= svou duši ), a proto jeho duše nemohla být obživena Duchem, spasena pro Království ( Jak 1,21 ). Přestože je tento zlý služebník věčně spasen, přijde o svoji odměnu ( Království ) a ještě bude přísně potrestán.
|
]
Bez svatosti nikdo neuzří Pána (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pátek, 04. leden 2008 @ 22:24:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Věřící lidé mají jak v tisíciletém Království na této stávající zemi ( Mt 5,8 ), tak potom na Nové zemi a v Novém nebi UZŘÍT Boha. Je ale psáno, že bez SVATOSTI, nikdo Boha neuzří.
Proto, jestliže věřící nebudou do své smrti nebo do druhého příchodu Pána Ježíše mít odpuštění od všech hříchů a očištění od všech nepravostí, skrze KREV Páně, budou muset být očištěni skrze OHEŇ, aby byli účastni Boží svatosti ( Žd 12,10 ). Trní a bodláčí musí být spáleno ( Žd 6,8 ). Boží svatosti dosáhneme buď dobrovolně za svého života zde na zemi, nebo nám k ní bude muset dopomoci oheň Gehenny. Stoprocentně ji však dosáhneme ( všichni věřící ).
|
]
|
|
Re: DRUHY BOŽÍCH SOUDNÍCH TRŮNŮ ( STOLCŮ ) (Skóre: 1) Vložil: Nematemne v Úterý, 01. leden 2008 @ 21:07:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | .....kozlové půjdou do věčného zatracení.....
Nebylo by přesnější napsat do věčného trápení, aby byla zřetelněji zjevená Agape? (Mt25,46)
Tvůj výklad by totiž bylo možno vykládat jako, že již jich (myšleno nemilosrdných lidi) nebude. Toto však Bohu nestačí, za jejích krátký, špatný život dostanou věčnou odměnu v podobě věčného utrpení. "Krása". Ó, kéž by se raději nenarodili, kéž by raději nedošlo k stvoření, které končí tak "pěkným" koncem, zvlášť když Bůh tento konec jasně viděl jíž v okamžiku kdy tvořil. Zajisté vy křesťane tomuhle přikyvujete, berete to jako nanejvýš spravedlivou věc. "Dobře jim tak, lumpům. Mohli si vybrat, tak ať se trápí, žádné slitováni s nimi. Žádný trest, který by ukončil jejích vědomé býti, věčné utrpení na ně." Tady nejde o to aby...aby již nemohli nakažovat zemi....tady jde o pomstu. |
Re: Re: DRUHY BOŽÍCH SOUDNÍCH TRŮNŮ ( STOLCŮ ) (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Středa, 02. leden 2008 @ 22:42:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Milý Nematemne,
Gehenna je nejspravedlivější místo na světě. Bude tam slyšet bolestný nářek, ale nikdo nevznese ani jedinou stížnost (Lk 16,22-31 ).
Všichni, kdo tam budou, budou vědět, že jsou tam právem. Gehenna je určená ďáblu, jeho andělům a ďáblovým synům v lidské kůži ( synové Zlostníka ), kteří jsou zlí ( Mt 13,38-42 ). Žel, duše byla stvořená jako nesmrtelná a vzkříšené tělo je také nezničitelné, takže úplný zánik, zde není možný. A také by to nebyl žádný trest. Přestat existovat, to by nebyl žádný spravedlivý trest. Pak by se Boha nikdo nebál. Nejhorší varianta by byl odchod do nevědomí. To by byl trest k smíchu. Jak se občas říká ve filmech velkým lotrům - "Smrt by byla pro tebe příliš malým trestem."
Takže ani ti, co budou v Gehenně, ani ti, co budou spaseni anebo kteří jen přijdou ke spasení ( národy ), nevznesou jedinou námitku ani jediné obvinění Boha z nespravedlnosti ( Zj 16,5 ).
Věz, že dokonce ani ty již pak nevzneseš žádnou námitku.
|
]
Poznámka (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 03. leden 2008 @ 11:53:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Poznámka: Lk 16,22-31 sice nepopisuje Gehennu, ale peklo po smrti, které bude také nakonec uvrženo do Gehenny. Ale to nevadí, princip je stejný. Bohatec v pekle nevznesl jedinou námitku nebo stížnost na Boží nespravedlnost.
|
]
Re: Re: Re: DRUHY BOŽÍCH SOUDNÍCH TRŮNŮ ( STOLCŮ ) (Skóre: 1) Vložil: Nematemne v Čtvrtek, 03. leden 2008 @ 19:47:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ....Žel, duše byla stvořená jako nesmrtelná a vzkříšené tělo je také nezničitelné....
Zvláštní, jako by si Bůh při stvoření dal závazek, slib, že když stvoří lidskou duši, učiní ji nesmrtelnou, nezničitelnou, učiní ji tak, že už nebude schopen ji zničit. Sám sebe omezí. Ještě, že si nedal závazek raději nic netvořit. To by pak seděl osamocen, smutný, uvězněn ve svém rozhodnutí.
....Věz, že dokonce ani ty již pak nevzneseš žádnou námitku.....
To znamená, že se mi rozsvítí, pochopím kde jsem udělal chybu a uznám jí a příjmu trest. Škoda jen, že teď si toho nejsem vědom, vědom toho kde vzniklo mé zaslepení vůči evangeliu abych to mohl napravit.
....Přestat existovat, to by nebyl žádný spravedlivý trest. Pak by se Boha nikdo nebál.....
Taky jsem nad tím takhle přemýšlel. Ale cožpak je nutné pro vaší věčnou blaženost si být vědom toho, že někde jinde jiní věčně trpí? Zvyšuje to váš pocit štěstí, radosti z Boží spravedlnosti? K druhé větě toto: že by satan a jeho pomocníci byli ještě horší, kdyby věděli, že je nestihne věčný trest, ale jen ukončení býti? Že by potom neměli strach z Boha? A co vy křesťane, také by jste ztratili respekt z Boha, který by věčně netrestal? Vzbouřili by jste se vůči Němu? Přestali byste mít strach z Něj? Že by vás Bůh potom i teď věčným utrpením držel v šachu? Divný to Bůh.
|
]
Re: Re: Re: Re: DRUHY BOŽÍCH SOUDNÍCH TRŮNŮ ( STOLCŮ ) (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pátek, 04. leden 2008 @ 13:31:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Nematemne,
Bůh stvořil lidskou duši a ducha, jako nehmotné části člověka. A zničit lze pouze hmotu. Duši, myšlení a vědomí zničit nelze. Lze je pouze vzít do zajetí. Lidské tělo po vzkříšení již také nebude zničitelné. Bůh má samozřejmě také svá sebeomezení. Omezil se svým vlastním zákonem a protože je Spravedlivý, dodržuje svůj vlastní zákon. Co řekl, to činí a učiní. Právě proto, že Bůh je Láska, tak nechtěl "sedět osamocen a smutný." Touží po společenství se svým stvořením, lidmi i zvířaty. Touží po rodině z lidí a zvířat.
///To znamená, že se mi rozsvítí, pochopím kde jsem
udělal chybu a uznám jí a příjmu trest. Škoda jen, že teď si toho
nejsem vědom, vědom toho kde vzniklo mé zaslepení vůči evangeliu abych
to mohl napravit.///
Tohle Nematemne nemohu vědět. Teď říkáš, že jsi nevěřící, ale kdoví, jak to bude zítra nebo později? Nyní ti bůh tohoto světa ještě zakrývá evangelium. Ale kdo ví, zda třeba zítra Bůh nevyslyší něčí modlitbu za tebe, a nerozkáže, aby se z temností světlo zablesklo, a zda se neosvítí v tvém srdci světlo evangelia slávy Kristovy? ( 2Kor 4,3-6 ).
Věčnému utrpení bude vystaven pouze ďábel a jeho rodina - jeho andělé a lidé, kteří byli syny ďáblovými ( Mt 13,37-42 ). A těch nebude líto opravdu nikomu. Tak jako nikomu nebude líto ďábla, neboť oni s ním budou jedno, jeden duch. Lidé se budou chodit dívat na ďábla do Geheny jako na ATRAKCI ( Iz 14,16: "Ti, kdo tě uzří, za tebou se ohlédati, a tebe spatřovati budou, říkajíce: To-liž jest ten muž, kterýž nepokojil zemi a pohyboval královstvími?" ). Všichni budou mít vědomí spravedlnosti. Žádný hříšník by se Boha nebál, kdyby věděl, že v nejhorším skončí pouze a pohodlně v nevědomí. Proto to Bůh zařídil tak, že není úniku. Pokud jde o nás, věřící, tak nás se věčná záhuba přestala navěky týkat již v okamžiku našeho uvěření v Krista, proto nás Bůh nemůže držet v šachu možností trvalého, věčného utrpení. My již na soud před velikým bílým trůnem, kde půjde o věčné zatracení, nepřijdeme ( Jan 5,24 ). Pokud však budeme neposlušní a svatí, budeme vystaveni dočasnému utrpení Gehenny - a opět zase spravedlivě, podle míry provinění ( Zj 2,11// Mt 5,22-26 ).
Ale Bůh je skutečně spravedlivý. A proto tak, jako budou věčně spasení věřící vystaveni utrpení druhé smrti, pokud budou neposlušní Pánu, tak také nevěřící, kteří budou nakonec nalezeni v Knize života při soudu před velikým bílým trůnem, budou předtím vystaveni spravedlivému utrpení v pekle (pozor - ne v Gehenně, to jsou dvě různá místa ).
Peklo ( hádes ) je místo, kam odchází všichni mrtví ( jejich duše ) ihned po smrti. Peklo má dvě oddělení - ráj pro spravedlivé a místo muk, pro hříšníky. Takže i nevěřící, kteří budou nakonec nalezeni v knize života ( ne v Knize života Beránka - Zj 13,8 ) před velikým bílým trůnem, si budou muset své hříchy dočasně odtrpět v pekle, protože, nebyly vyrovnány krví Kristovou skrze víru. O tomto pekle ihned po smrti hovoří např. Lk 16, 19-31. Toto peklo bude nakonec jako poslední se smrtí uvrženo po soudu před velikým bílým trůnem do Gehenny ( Zj 20,14 ). Utrpení v pekle tedy není věčné, ale pouze dočasné. Věčné je utrpení v Gehenně - v ohnivém jezeře.
Odměny i tresty a utrpení v pekle i v ohnivém jezeře ( Gehenně ) budou spravedlivě nadávkovány podle míry provinění. Každý bude mít jiný stupeň utrpení a jiný čas trvání.
Všichni věřící v Krista odchází ( jejich duch a duše ) po smrti do ráje, kde jsou s Kristem a kde čekají na vzkříšení a soud před soudnou stolicí Krista při Jeho druhém příchodu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: DRUHY BOŽÍCH SOUDNÍCH TRŮNŮ ( STOLCŮ ) (Skóre: 1) Vložil: Nematemne v Pátek, 04. leden 2008 @ 15:46:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ...zničit lze pouze hmotu. Duši, myšlení a vědomí zničit nelze....
To jsou samozřejmě spekulace a myslím i nesmysl. Já jsem schopen umlčet své vědomi, své myšlení každou noc, uspát ho, a pro Boha taková malicherná věc, utišit myšlení, uspát vědomí je nemožné? Podivné.
....Žádný hříšník by se Boha nebál, kdyby věděl, že v nejhorším skončí pouze a pohodlně v nevědomí.....
I proto hříšník hřeší, protože se Boha nebojí. Nejenže nevěří v nějake peklo, ale on nevěří ani v Boha. A proto nutnost strašit věčným utrpením bere za své u člověka jenž nevěří, že nějaký Bůh je.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: DRUHY BOŽÍCH SOUDNÍCH TRŮNŮ ( STOLCŮ ) (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pátek, 04. leden 2008 @ 17:55:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Nematemne,
já mluvím o ZNIČENÍ duše, myšlení a vědomí. Ty mluvíš jen o jejich uspání.
Jak jsem psal ve vedlejším tématu, každému člověku, dal Bůh alespoň minimální zjevení o sobě ( Ř 1,19 ) - a to ve svém stvoření a v našem lidském svědomí, které je nastaveno tak, že i nevěřící člověk skrze své svědomí ví jasně, ( i když jen hrubě ), co je dobré a co zlé.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: DRUHY BOŽÍCH SOUDNÍCH TRŮNŮ ( STOLCŮ ) (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pátek, 04. leden 2008 @ 19:20:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nematemne,
píšeš:
///I proto hříšník hřeší, protože se Boha nebojí.
Nejenže nevěří v nějake peklo, ale on nevěří ani v Boha. A proto
nutnost strašit věčným utrpením bere za své u člověka jenž nevěří, že
nějaký Bůh je.///
Myslím, že drtivá většina ateistů skutečně netvrdí, že věří, že Bůh není. Oni ve skutečnosti pouze DOUFAJÍ, že Bůh není. Nejsou opravdu přesvědčeni, že Bůh není. Ano. Byli by raději, kdyby žádný Bůh nebyl. Bylo by to pro ně z mnoha hledisek výhodnější. Tvrdí ústy, že Bůh není. Někde v hloubi srdce, však mají možná nevýrazný hlásek, kerý říká: "Bůj je". Jejich rty to však odmítají připustit, aby mohli mít omluvu pro páchání hříchů.
Čili ústy jsou to ateisté, v hlobi srdce však jsou to agnostici.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DRUHY BOŽÍCH SOUDNÍCH TRŮNŮ ( STOLCŮ ) (Skóre: 1) Vložil: f0gl v Pátek, 04. leden 2008 @ 20:22:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No já když byl "ateista", tak jsem o tom že Bůh není nepochyboval ani nepřemýšlel, prostě pro mě Bůh nebyl a ty kdo v Něj věřili jsem považoval za magory. Teprve když jsem uvěřil skrze Bibli jsem věděl že Bůh je. Do té doby mě ani nenapadlo, že by na Boží existenci mohlo být byť i jen smítko pravděpodobnosti.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DRUHY BOŽÍCH SOUDNÍCH TRŮNŮ ( STOLCŮ ) (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pátek, 04. leden 2008 @ 20:27:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ano F0gle,
to byl rozum. A co tvé svědomí? A co hloubka tvého srdce? Tam také nebylo nic?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DRUHY BOŽÍCH SOUDNÍCH TRŮNŮ ( STOLCŮ ) (Skóre: 1) Vložil: f0gl v Pátek, 04. leden 2008 @ 20:31:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já to nespojoval, ateistu asi těžko napadne spojovat svědomí s Bohem, teda aspoň mě to nenapadlo. Když jsem měl výčitky svědomí, nebo když jsem třeba kvůli něčemu brečel, protože mě trápilo že se ubližuje jiným a tak, tak mě ani ve snu nenapadlo spojovat to s Bohem.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DRUHY BOŽÍCH SOUDNÍCH TRŮNŮ ( STOLCŮ ) (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pátek, 04. leden 2008 @ 22:29:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
to F0gl:
ani s nějakou nejasnou Vyšší spravedlností?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DRUHY BOŽÍCH SOUDNÍCH TRŮNŮ ( STOLCŮ ) (Skóre: 1) Vložil: f0g1 v Sobota, 05. leden 2008 @ 08:24:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ne, myslím že jsem to nespojoval s ničím
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DRUHY BOŽÍCH SOUDNÍCH TRŮNŮ ( STOLCŮ ) (Skóre: 1) Vložil: Nematemne v Pátek, 04. leden 2008 @ 21:34:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ....já mluvím o ZNIČENÍ duše, myšlení a vědomí. Ty mluvíš jen o jejich uspání.....
Ano je v tom rozdíl, ale byla to reakce na to, že věčná duše, myslím zatracená, musí věčně trpět i proto, že je nezničitelná. Já jsem poukazal na možnost, že když ji Bůh nemůže zničit, může udělat na věky to co dělám já každý večer, celou noc.
Být absolutním ateistou mi připada nemožné. K tomuto by totiž člověk potřebovál jasné dukazy o tom, že Bůh není a tyto nejsou a myslím, že nikdy nebudou. Myslím, že toto platí i opačně, i když zde je možnost osobního setkání s Bohem, pokud On je, což pro daného člověka může znamenat absolutní jistotu Jeho existence. Ale jen pro něj. Je to jeho věc, jeho upřímné dotazování, jestli to byl Bůh s čím se setkal, anebo jen nějaký duchovní stav, mozková příhoda.
To co napsal f0gl jako reakci na ....Oni ve skutečnosti pouze DOUFAJÍ, že Bůh není.... s tím souhlasím, odráží to i můj názor. |
]
Re: Re: DRUHY BOŽÍCH SOUDNÍCH TRŮNŮ ( STOLCŮ ) (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pátek, 04. leden 2008 @ 22:00:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Nematemne,
jinak - KOZLOVÉ jsou to proto, že jsou to synové ďáblovi. Kdo někdy viděl ďábla, ví, že se často zjevuje s kozlí hlavou ( v jejích obrysech ).
|
]
|
|
Ještě jsem zapomněl na "nultý" soud (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pátek, 04. leden 2008 @ 14:38:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
Ještě jsem zapomněl na soud, kterých bych v souladu s číslováním v článku nazval "NULTÝM".
Je popsán v Žd 9,27:"A jakož uloženo lidem jednou umříti, a potom bude soud."
Je to krátké vyslechnutí verdiktu o tom, zda duše po smrti půjde do části pekla, která se nazývá ráj, anebo zda půjde do místa muk ( Lk 16,22-23 ). Ani toto umístění nebude bez soudního rozhodnutí.
|
Peklo je čekárna na soud (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pátek, 04. leden 2008 @ 20:13:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Peklo ( hádes ), neboli říše mrtvých, se svými dvěma odděleními ( rájem a místem muk ) je vlastně čekárna na ty tři výše zmíněné soudy - soudnou stolici, trůn velebnosti a veliký bílý trůn.
|
]
|
|
Re: DRUHY BOŽÍCH SOUDNÍCH TRŮNŮ ( STOLCŮ ) (Skóre: 1) Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Sobota, 05. leden 2008 @ 10:52:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Co se zde píše mne zarmucuje, protože je to hádání se lidí a představy podle lidských pravidel. Poznání před Bohem je nevyslovitelné. Naše představy jsou falešné. Podporují domnění, že u Boha je vše jako ve společnosti: soud, trůn, ,, atd. Je to lidské, odpovídá to přání rozumět tomu – ale jak je to opravdu? myslím, že to je jiné, než víme. A dolovat ve slovech význam je nebezpečné – snadno vznikne omyl. Slovo je náznak, skutečnost je třeba. Malá odbočka: Ve SZ zákoně bylo zakázané udělat si obraz pro uctívání. To vyřknutí ale nemuselo znamenat, že by se nemohl udělat obraz pro jiný účel, třeba zkrášlení (stejně i tak byl stánek ozdobený obrazy palem a cherubů a umývací nádrž – moře měděné- stálo na býcích a také ženy se stále zdobí, i když to nemusí být obraz stvořené věci, ale jen třeba obtáhnutý obrys rtu). Ale nerozumné úplné rozšíření na všechno vedlo k tomu, že se nemohlo vyobrazit vůbec nic (na příklad podle toho by ani nesměla být vyobrazena postava na semaforu při přechodu pro chodce, přesto, že se tam nedává proto, ´aby se tomu někdo klaněl´). A tak se soustředil zájem Hebrejců na neobrazné předměty zájmu mysli a k takovým neobrazným činnostem patřilo jednání se slovy. Slovo se stalo důležité a svobodně dovolené. Z toho pochází jednak zájem o požehnání i chvály, jednak teorie o významu písmen. A tady co to má společného s otázkou soudu ? Asi se to spolu stýká v jedné věci: slova a slova – slovo je účinné a ukazuje co má být. Na slova se obracíme, slova nám pomohou vyřešit budoucnost a všechny problémy. Slovo, slovo a v tom slovním maratónu se zamotáme. Řeší se takové subtilnosti, jako že i v pekle je ráj (Gregorios napsal že gehenna má dva oddíly, peklo a ráj a jsou to čekárny na soud a myslí tím lidsky, jako u soudů zde na zemi, ještě zapomenul na vrátnici a evidenci atd.) Myšlení lidská nejsou myšlení jako u Boha. Co je naše myšlení? jsou to námahy, které máme. Ale lepší je znát pravdu, a je-li ukryta, Hospodin ví proč a včas se vše dozvíme. Důležité je mít správný život a zabývat se spíše takovými věcmi jako je odpuštění, krev Beránka, skutky (protože to k tomu patří – žádný znovuzrozený nikdy nekopne do bližního – má správné chování) atd. Nemohu vlastně mít nic proti myšlení, ani proti touze porozumět věcem. Jen se mi zdá, že do boží oblasti vtahujeme lidské myšlení.
I když víme, že litera umrtvuje ale duch oživuje, přece se snažíme vydolovat více ze sledu písmen, zvaném řeč.
|
Klasický relativismus (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Sobota, 05. leden 2008 @ 12:28:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Milý Mk,
tohle je klasický relativismus: Žádné slovo neplatí, ani Bible není spolehlivá, všechno může být jinak, nejspolehlivější budou asi OBRAZY, které jsme si vytvořili, a které tím pádem uctíváme.
Tak v tomhle nejedu - já hledám Pravdu jedině v Bibli - věčném Božím Slovu.
A pokud neporozumíme některým tématům ( zvláště tématu Království, odměny a trestu pro věřící ), neporozumíme ani Boží milosti a zůstaneme v judaismu, tak jako ŘKC nebo letniční a charismatici.
Kromě toho, milý Mk, nikdy jsem nenapsal, že Gehenna má dva oddíly. Napsal jsem, že peklo má dva oddíly - což je v souladu s učením Bible. Hádes - říše mrtvých, neboli peklo, se skládá z ráje a z místa muk.
A k tomu lidskému myšlení: rád bych připomněl, že "neviditelné věci Jeho, hned od stvoření světa, po věcech učiněných, rozumem pochopeny bývají." ( Ř 1,20 )
Jinými slovy, hmotný svět a poměry v něm, jsou uspořádány tak, aby odrážely poměry v neviditelném, duchovním světě.
Proto také Bible mluví o pekle, jako o místu utrpení a muk, neboť předobrazem pekla na zemi, jsou nápravná zařízení, tedy kriminály a také trest smrti, který je předobrazem věčného zahynutí ( druhé smrti ).
|
]
|
|
|
|