|
Právě je 415 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 120847362 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Teologie: VĚČNÁ SPÁSA NENÍ ZÁVISLÁ NA PŘIJATÉM UČENÍ
Vloženo Čtvrtek, 14. únor 2008 @ 16:35:58 CET Vložil: gojim |
poslal Gregorios777 V poslední době je zde často slyšet slova, že ti, kteří zde varují před bludy katolicismu to dělají z toho důvodu, aby "nebyla ohrožena spása římských katolíků", že prý jde o jejich spásu.
Biblickým faktem ale je, že věčná spása je závislá pouze na víře v Syna Božího, v Pána Ježíše Krista. A ten nikdy neřekl, že ti, kteří v Něj věří a jsou znovuzrozeni, by mohli být skrze přijetí falešného učení znovu zatraceni. Ano, pokud věřící přijme falešné učení, ztratí svoji ODMĚNU (2Jan 7-9), ale nikoliv svoji věčnou spásu. Nevejde do Království Kristova (1000 let na zemi), a ve své duši bude nakažen bludným duchem cizího učení a neponese tedy Bohu ovoce, protože ve své duši většinou nebude mít Ducha svatého (má ho jen ve svém duchu), ale o věčnou spásu nepřijde.
Jestliže tedy nějaký katolík skutečně uvěřil v Syna Božího, pak má ve svém duchu věčný život a přijetí falešného učení katolicismu na to nemůže mít žádný vliv. Není to otázka věčné spásy. Je sice faktem, že v ŘKC je skutečně znovuzrozených věřících jen pomálu, většina jsou neznovuzrození náboženští lidé širokého spektra, počínaje upřímnými katolíky až po formálně věřící, kteří navštíví kostel jednou, dvakrát za rok. Ale ani to neznamená automaticky jejich věčné zatracení. Jako příklad uvedu nábožného římského setníka Kornélia (Sk 10,1-2), který byl "nábožný a bohabojný a činil almužny mnohé lidu (Židům)" a je o něm psáno, že byl Bohu příjemný (Sk 10,35). Přesně v tomto stavu je mnoho katolíků a pravoslavných, jsou to nábožní lidé, mají Boží bázeň, činí dobré skutky a jsou to slušní lidé, ale NEJSOU ZNOVUZROZENI. I přesto se však mohou líbit Bohu a být v Jeho očích spravedlivými. Oni totiž patří do skupiny, které nebylo dáno znovuzrození, protože nebyli Bohem předzřízeni k věčnému životu (Sk 13,48), nebyli vyvoleni před ustanovením světa (Ef 1,4) za syny Boží. Proto, i kdyby jim někdo kázal Evangelium horem dolem, stejně by nikdy nedošlo k jejich znovuzrození. Rozumově však Evangelium přijímají a ústy vyznávají, že věří v Ježíše Krista. Tito lidé budou Bohem souzeni podle svého svědomí, podle zákona Božího a podle svých skutků (Ř 2,13-16). Mnozí z nich třeba na soudu svým ctnostným životem potupí i znovuzrozené věřící nebo Židy (Ř 2,27). Důkazem toho je i soud nad pohanskými neznovuzrozenými národy před trůnem velebnosti Kristovy v Mt 25,31-46. Mnozí z těchto národů vstoupí do Tisíciletého Království Krista na zemi (Zj 20,7-9), zatímco mnozí znovuzrození věřící (a bude jich většina), tam nevstoupí (Mt 7,21-23). Bůh a Pán Ježíš zná tyto věřící pouze jako jejich Otec a Spasitel, ale už je NEZNÁ jako jejich PÁN a KRÁL. Pán je zná v tomto smyslu pouze jako činitele nepravosti. Proto do Království nevstoupí, přestože jejich věčná spása jim nebude odňata. Do Království je však předejdou třeba i některé milosrdné prostitutky a jiní hříšníci, kteří i přes své neznovuzrození projevovali svým přirozeným životem Kristův charakter. Proto je také o nich řečeno, že jsou požehnaní Pánova Otce, a že se mají dědičně ujmout Království, které je pro ně připraveno od ustanovení světa (Mt 25,34).
Samozřejmě, klasický protestant mi hned namítne, že není spravedlivého ani jednoho a že v všichni zhřešili a že naše vlastní lidská spravedlnost je jako ohyzdné roucho. A to je pravda. Zároveň však také platí, že i mnozí neznovuzrození lidé, jsou v Bibli nazváni spravedlivými ( např. Noé, Job, Kornelius a mnoho jiných). A také platí, že i neznovuzrození lidé mohou žít ctnostnější život, než mnozí znovuzrození, kteří měli být pod vlivem a mocí Ducha svatého, a tak měli možnost žít kvalitativně mnohem vyšším Božím životem. Dělo se tak z toho důvodu, že jim byla Bohem dána velká míra tzv. všeobecné milosti, protože i toto je milost a je to dar z milosti.
Jinak řečeno, Bůh bude každého soudit podle světla, které mu bylo dáno a podle jejich skutků. A každopádně také platí, že když neznovuzrozený přirozený člověk činil ve svém životě milosrdenství a jednal skrze lásku (i když přirozenou - žádnou jinou neměl), tak toto milosrdenství nakonec zvítězí nad soudem (Jak 2,13). Neboť Bůh se má k milosrdným milosrdně a k upřímným upřímně. On je spravedlivý.
Proto ohledně katolíků platí, že pokud jsou někteří z nich znovuzrozeni, mají věčný život, o který nepřijdou ani kvůli přijetí falešného učení. Kdyby tato možnost existovala, byly by zatraceny i desítky miliónů pravých Božích dětí, které naivně naletěly falešným učitelům a prorokům současnosti (např. některé větve charismatiků, Hnutí víry apod.). Pán Ježíš neřekl, že věčná spása je závislá na kvalitě učení. Ta závisí pouze na víře v Krista, která byla vlita do ducha člověka s Božím Slovem, které znovuzrodilo jeho ducha. A ti neznovuzrození katolíci, pokud nebudou ještě znovuzrozeni později (do konce života), se líbí Bohu, pokud jsou zbožní a bohabojní a pokud činí skutky lásky a milosrdenství.
Uvědomme si, že podle Bible půjdou do věčného zatracení pouze ďábel, jeho andělé, démoni a synové Zlostníka (Mt 13,37-43), tedy ti, kteří jsou zrozeni z ďábla - krátce řečeno - bude to pouze satanova rodina - on a ti, co jsou jeho. Ne všichni nevěřící jsou synové Zlostníka. Jsou lidé, kteří jsou z Boha, pak lidé, kteří jsou z ďábla a pak jsou lidé, kteří nepatří ani do jedné ze dvou jmenovaných skupin. To jsou národy, které "přijdou ke spasení". Ty nebudou znovuzrozeny, budou pouze obnoveny do původního Adamova postavení (Zj 21,24 // Zj 22,2). Nebudou mít věčný život v sobě (v kvalitativním smyslu), ale přesto budou v časovém smyslu žít navěky. A Boží synové jim budou s Kristem spravedlivě vládnout (Zj 2,26-27). A to jak v Království, tak i na Věčnosti.
|
Podobná témata
|
|
taktika (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Čtvrtek, 14. únor 2008 @ 18:46:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Gríšo, přiznám se bez mučení, že uspořádání v Nebesích neni moje parketa,tak Ti tady položim několik otázek technicko-taktickýho charakteru, neber to prosím, jako manévr, jen jako mou soukromou zvědavost: 1)Když budou znovuzrozený a odměněný vládnout s Ježíšem v Království, tak komu tam budou vládnout? Tj. kdo tam bude bydlet mimo nich (nás?) Mám-li usilovat vo odměnu, tak čim detailnějc si jí představim, tim silnější motivace. 2)Co je takticky výhodnější? Přijmout Ježíše a nemít skutky, anebo mít jenom ty skutky? Co je pro člověka lepší jenom víra či jenom skutky? 3)Věříš ve věčný utrpení (vobojí podtrženo) zavrženců? 4)Věříš na ňákou alternativu mezi Královstvim a peklem? Meziprostor? Neexistence? 5)Myslíš si, že mezi smrtí a vzkříšením člověk žije, anebo je mrtvej (nic necejtí, nic ho nezajímá...)? dík za odpovědi eleazar
|
Re: taktika (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pátek, 15. únor 2008 @ 00:50:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Eleazare,
1) Odměnění znovuzrození, neboli vítězové (např. Zj 2,7) budou v Království s Kristem vládnout národům, t.j. neznovuzrozeným pohanům. Rozuměj - jde o kralování s Kristem tisíc let na této stávající zemi (Zj 20,4). Toto Království bude především odměnou samotnému Kristu za Jeho dílo spásy - kdy On obdrží zaslíbený trůn Davidův v Jeruzalémě (Ž 89,20-38 // Lk 1,31-33). Za druhé bude toto Království odměnou Jeho věrným - vítězům, těm, kteří překonali své hříchy a také falešná učení - tedy přemožitelům. Že v tomto Království budou přítomní neznovuzrození pohané dokazují verše Zj 20,7-9 a také Mt 25,31-46.
Část z těchto neznovuzrozených pohanů se dostane dokonce až do Věčnosti, po skončení oněch tisíce let. Budou to např. ti, co přežijí poslední bitvu - bitvu u Jeruzaléma (Zachariáš 14,14-18) a také ti, co obstojí před posledním soudem všech mrtvých - před soudem velikého bílého trůnu, kde budou souzeni všichni neznovuzrození mrtví všech dob. Ti, co budou nalezeni v Knize života (pozor - ne v Knize života Beránkova - tam jsou pouze znovuzrození), ještě vstoupí i na Věčnost jako národy obývající Novou zemi a Nové nebe. Tyto národy, které "přijdou ke spasení", se budou živit LISTÍM ze stromu života ke svému zdraví. Znovuzrození budou mít přístup k OVOCI stromu života. Pohané budou mít alespoň LISTÍ ( Zj 21,24 // Zj 22,2). Budou obnoveni do původního Adamova stavu.
Pro znovuzrozené věřící v Krista, kteří mají věčný život, o který již nemohou přijít (Gen 3,22), je jedinou motivací cíl, který je PŘED nimi - tedy ODMĚNA - Království, koruna, trůn a sláva Království. Věčná spása je již ZA nimi. Tou se již zabývat nemusejí. Tu za ně vydobyl Ježíš Kristus na kříži. Musejí se však zabývat otázkou ODMĚNY (VSTUPEM do Království - 2Pt 1,5-11). A proto jsou pro ně nyní rozhodující pouze skutky a činění Boží vůle (Mt 7,21-23) pod vedením Ducha svatého. Víru v Krista již ztratit nemohou. Mohou ztratit pouze praktickou víru, skrze kterou právě činí Boží vůli, žijí svatě a přemáhají svoji tělesnost, satana a svět. Proto apoštol Pavel hřešícím Korintským píše, aby se zkoumali, zda jsou VE VÍŘE, a nemyslí tím základní víru v Krista (tu oni měli), ale víru v to, že Ježíš Kristus žije v nich a za ně (2Kor 13,5 // 1Kor 3,16), víru v Krista, který v nich skrze Ducha (Ga 5,17a) překonává pokušení a vede je k vítězství a který v nich sám žije bohulibý život. Víru, že "nežijí již oni, ale že v nich žije Kristus" (Ga 2,20). Proto se jich ptá, či snad nejsou zavrženi, a tím nemyslí věčné zatracení. To slovo znamená "neosvědčení", věřící, kteří nebudou HODNI Království (Zj 3,4).
2) Pro znovuzrozené věřící by absence skutků znamenala výmaz z Knihy života v Království (Zj 3,1-5) - tedy dočasný výmaz a současný dočasný pobyt v Gehenně mimo probíhající tisícileté Království. Měli by tak podíl na odsouzení se světem (1Kor 11,32) a jejich díl ( jako nevěrných služebníků) by byl počas Království položen s nevěrnými (Lk 12,45-48), byli by uraženi (zraněni) od druhé smrti (Zj 2,11).
Paradoxně tak neznovuzrození a nevěřící pohané mohou tyto poražené křesťany PŘEDEJÍT do Království, jestliže je budou svojí praktickou spravedlností převyšovat (což, jak víme, se také často kolem nás děje). Může se tedy lehce stát, že prostitutka, která ve svém milosrdenství se ujala a vychovala několik sirotků (viz. např. Latinská Amerika), se bude těšit tomuto Království, kdežto věřící Boží dítě, které jednalo zločinně a nečinilo z toho pokání, bude z tohoto Království vyvrženo ven a ještě bude mít dočasný podíl na Gehenně (Mt 5,22-26). Tato prostitutka ho na soudu dokonce potupí (Ř 2,13-16 // Ř 2,27).
Tedy - pro nevěřícího člověka jsou rozhodující pouze skutky. Byl-li milosrdný, tak toto milosrdenství zvítězí nad soudem (Jak 2,13). Bůh je spravedlivý. K milosrdným se má také milosrdně (2Sam 22,26 // Ž 18,26).
Avšak pro věřícího, který mohl být pod vlivem a mocí Ducha svatého, avšak i přes toto zaopatření žil převážně v těle, je absence Božích skutků trestuhodná a on je hoden odsouzení ( 1Tim 5,12) před soudnou stolicí Kristovou, před kterou stanou všichni znovuzrození věřící v Krista (2Kor 5,10-11).
Čili - jak věřící, tak nevěřící budou souzeni POUZE PODLE SKUTKŮ. Víra pouze odděluje věčně spasené od těch ostatních a dává jim zdarma věčnou spásu, ke které byli předzřízeni, protože si je Bůh vybral. S tím oni nemají prakticky téměř nic společného. Vydobyl jim to Ježíš Kristus a k víře je přivedl Duch svatý. Tedy z Božího pohledu. Z našeho pohledu si můžeme myslet, že jsme na tom nějaký podíl měli. Naše zdání však v tomto případě klame. Vše byla ve skutečnosti jen Boží milost. (A působí to i opačně. Mnozí, kteří zastávají zcela zcestné názory a učení, si myslí, že to jsou JEJICH VLASTNÍ myšlenky a názory a přitom za tím stojí démoni, kteří jim to vnukli a udržují to).
Proto pro účely soudu jsou důležité pouze skutky. Avšak ti, co věří, nikdy nepřijdou na SOUD (Jan 5,24), kde se bude jednat o jejich věčnou spásu nebo věčné zatracení - tedy před veliký bílý trůn ( Zj 20,11-15), kde budou souzeni pouze všichni nevěřící mrtví, nebo před trůn velebnosti Kristovy ( Mt 25,31-46), kde budou těsně po příchodu Páně souzeny pohanské národy přeživší velké soužení.
3) Ano. Věřím. Věčné utrpení je připraveno pro ďábla, jeho anděly a jeho syny a dcery - tedy pro ty, co jsou zrozeni z ďábla. Myslím, že proti tomu nebude nikdo nic namítat. Co když se Bůh se rozhodl stvořit některé nádoby ke cti a k Boží slávě a některé nádoby k necti a k zavržení (Ř 9,13-23)? Kdo mu v tom může zabránit?
4) Jestli myslíš Království Krista tisíc let na zemi, tak je zde pouze buď Království nebo dočasné vyvržení do vnější temnosti, kde je pláč a skřípění zubů, vězení či ohnivá pec. Ale nevím, jestli je to popis jedné a téže skutečnosti, nebo tří různých skutečností.
5) Mezi smrtí a vzkříšením je člověk buď v ráji nebo v pekle. Peklo a smrt nakonec také budou uvrženy do Gehenny. Věřící v Krista nebo prakticky spravedlivý člověk (viz. Lazar) je po své smrti s Kristem vědomě v ráji (Lk 23,43) - v nebi, pod Božím oltářem. Tedy, je tam jeho duše. (Fil 1,21-23 // Zj 6,9-11). Nespravedliví jsou po své smrti v hádu, dole v podzemí - v pekle, v místě muk, také vědomě (Lk 16,22-31). Ráj i peklo je vlastně jen čekárna na poslední soud před velikým bílým trůnem (Zj 21,11) pro neznovuzrozené a na soudnou stolici Krista pro znovuzrozené (Ř 14,10).
Pokud jsem něco vynechal, tak řekni.
|
]
Re: Re: taktika (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Pátek, 15. únor 2008 @ 14:16:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jesli Tě chápu správně, tak během Království budou některý znovuzrození (bez skutků) v pekle, zatímco některý pohani v Království a po poslední bitvě se ty znovuzrozený bez skutků přemístej do ráje, některý pohani zustanou v ráji a jiný pudou do pekla? |
]
Re: Re: Re: taktika (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pátek, 15. únor 2008 @ 21:56:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Eleazare,
ano, rozumíš tomu dobře.
|
]
Re: Re: Re: Re: taktika (Skóre: 1) Vložil: Hopp v Pondělí, 18. únor 2008 @ 09:50:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | .. tož to je divné ...
Římanum 3:20 Vždyť ze skutků zákona `nebude před ním nikdo ospravedlněn´, neboť ze zákona pochází poznání hříchu.
Římanum 3:28 Jsme totiž přesvědčeni, že se člověk stává spravedlivým vírou bez skutků zákona.
Galatským 2:16 víme však, že člověk se nestává spravedlivým před Bohem
na základě skutků přikázaných zákonem, nýbrž vírou v Krista Ježíše. I
my jsme uvěřili v Ježíše Krista, abychom došli spravedlnosti z víry v
Krista, a ne ze skutků zákona. Vždyť ze skutků zákona `nebude nikdo
ospravedlněn´.
Efezským 2:9 Spasení není z vás, je to Boží dar; není z vašich skutků, takže se nikdo nemůže chlubit.
Rímanum 11:6 Když z milosti, tedy ne na základě skutků - jinak by milost nebyla milostí.
Spasení je z milosti. Né ze skutků .... jaká pak by to byla milost, kdybychom si to mohli zasloužit. Pak se spasením nemůžeme chlubit .....
Nikdo nepříchází k Otci než skrze Něj ...... pamatovat!!!!
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: taktika (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 18. únor 2008 @ 11:56:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Milý Hoppe,
ta místa, která uvádíš, jsou samozřejmě pravda. Ale platí především pro věřící v Krista a pro ty, kteří v Něj mají ještě uvěřit.
Ale, co ti ostatní, kteří nejsou Bohem vyvoleni a předzřízeni k věčnému životu? Ti také samozřejmě nebudou spaseni (pokud tedy budou) tak úplně ze skutků, ale proto, že se nad nimi Bůh smiluje. Budou tedy spaseni také jen z milosti. Činili ve svém životě milosrdenství a proto k nim Bůh bude spravedlivě také milosrdný. Navíc tato jejich spása bude také založena na oběti Ježíše Krista (na ní je založena i naše existence a třeba to, že nám po probuzení neupadne ruka). Tato oběť umožnila smířit s Bohem celé lidstvo. Rozdíl je ale v tom, že ne každý je s Bohem smířen tím samým způsobem a někteří ( synové ďábla) nebudou s Bohem smířeni nikdy.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: taktika (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 18. únor 2008 @ 12:03:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Hoppe,
ze skutků zákona nebude nikdo ospravedlněn před Bohem, ale není zde řečeno, že je nemožné, aby se nad ním Bůh smiloval.Na takovém člověku je sice hněv Boží a přijde na soud, ale to neznamená automatické věčné zatracení. Ř 2,13-16 a Ř 2,27 o tom píše.
Každý bude souzen podle světla, které mu bylo dostupné.
|
]
|
|
znovuzrození??? (Skóre: 1) Vložil: Marobud v Pátek, 15. únor 2008 @ 00:44:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Co je to podle tebe znovuzrození? Podle mého křesťnem je každý, kdo vyzná, že Ježíš je Pán. Pokud se toho drží, tak to ke spáse stačí. Jak si dovoluješ soudit, kdo je znovuzrozený a kdo ne???
|
Re: znovuzrození??? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pátek, 15. únor 2008 @ 01:13:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Milý Marobude,
ale to není pravda. Již do první Církve se vloudili falešní bratři, kteří také vyznávali Ježíše jako Pána. Někteří z nich byli třeba i judaisté, kteří chtěli úmyslně infiltrovat Církev a zneutralizovat ji falešným učením (Ga 2,4). To může klidně udělat (vyznat Pána) i nějaký neznovuzrozený člověk. A tito falešní učitelé a proroci, o kterých apoštol Petr říká, že jsou a budou v lidu Božím, jsou právě ti, kteří jsou ve skutečnosti zrozeni z ďábla a jsou již ode dávna předem určeni k věčnému odsouzení ( Ju 4 // 2Pt 2,1-2). Tito synové Zlostníka jsou nejvíce nositeli a šiřiteli bludných učení a hříšných způsobů života v Božím lidu (2Pt 2,17-19). Bludný náboženský duch v člověku vždy vede k produkci bludného učení a VĚDOMÉHO a ÚMYSLNÉHO hříšného způsobu života (který oni však za hříšný nepovažují). Nemůže jinak. V těchto posledních dnech tito synové Zlostníka sedí dokonce na vedoucích místech a ovlivňují svým bludným učením celá hnutí, která tak na sebe váží desítky miliónů skutečně znovuzrozených oklamaných Božích dětí. Bez bázně mohu za všechny jmenovat např. Kenetha Hagina a spol.
V Církvi však mohou být také neznovuzrození lidé, kteří nešíří žádné bludy ani nežijí příliš hříšným životem. Toto nejsou pochopitelně synové ďábla jdoucí do zatracení, ale jsou to nábožní lidé typu Kornelia před jeho znovuzrozením (Sk 10,1-3 // Sk 10,34-35), kteří se mohou Bohu líbit, pokud žijí bohulibě.
Proto je rozhodující pouze to, zda je člověk SKUTEČNĚ znovuzrozen - tedy zda slyšel (nebo četl) Slovo Boží, které v něm (v duchu) zplodilo nový život - Božský život Krista. Je mnoho lidí, např. většina studentů teologie, kteří věří jen vlastní duší a rozumem (nikoli srdcem - Ř 10,10), ale znovuzrozeni nejsou, protože nebyli narozeni, zplozeni z vody (Slova) a Ducha (Jan 3,5 // Jak 1,18). V Církvi však často zastávají místa tzv. "duchovních."
|
]
Re: Re: znovuzrození??? (Skóre: 1) Vložil: aviaf v Pátek, 15. únor 2008 @ 01:42:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek | To může klidně udělat (vyznat Pána) i nějaký
neznovuzrozený člověk. A tito falešní učitelé a proroci, o kterých
apoštol Petr říká, že jsou a budou v lidu Božím, jsou právě ti, kteří
jsou ve skutečnosti zrozeni z ďábla a jsou již ode dávna předem určeni
k věčnému odsouzení ( Ju 4 // 2Pt 2,1-2).
No, kdyz si najdu ty dva tebou citovane verse, tak tam naopak stoji, ze tyhle bludari prave Pana popiraji:
2 Pt 2,1 V
Božím lidu bývali ovšem i lživí proroci; tak i mezi vámi budou lživí
učitelé, kteří budou záludně zavádět zhoubné nauky a budou popírat
Panovníka, který je vykoupil. Tím na sebe uvedou náhlou zhoubu.
Ju 4 Vloudili
se totiž mezi vás někteří bezbožní lidé, zapsaní už dávno k odsouzení,
kteří zaměňují milost našeho Boha v nezřízenost a zapírají jediného
vládce a našeho Pána Ježíše Krista.
Takze me se spis zda, ze pravdu ma Marobud a ze to vyznani Jezise za Pana naopak nevericim moc pres pysky nepujde, to clovek uprimne vyzna jen z Ducha (1K 12:3).
Jako, ja souhlasim s tim, ze spasu clovek kuli chybnemu uceni neztrati - kdo jsi neomylnej, prvni hod kamenem, ale myslim, ze kuli tomu neni potreba psat tenhle krkolomnej clanek, cos sem poslal.
Proste dulezity je vyznat Jezise za Pana a uverit, ze Buh premohl smrt, jak stoji v R 10:9. To je, abych tak rekl, veroucne minimum.
Aviaf
|
]
Re: Re: Re: znovuzrození??? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pátek, 15. únor 2008 @ 21:48:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Aviafe,
kdyby ti bludaři OTEVŘENĚ popírali Pána, pak by nebyli do prvotní Církve ani vpuštěni. V té době byli ještě apoštolé Kristovi naživu. Ale oni se tam vloudili (aniž by byli znovuzrozeni), přičemž tedy neměli Ducha svatého, ale měli bludného ducha (Ju 19). A tento bludný duch v Církvi se snažil šířit bludná učení. Bludný duch totiž ani nic jiného šířit nemůže. A nejen bludná učení, ale i hříšný život pod záminkou falešné svobody (2Pt 2,17-19). Petr o nich píše, že jsou studnice bez vody (2,17), Juda o těch samých lidech píše, že jsou oblaka bez vody a že jsou dvakrát mrtví (Ju 12-13). To znamená, že vůbec nebyli znovuzrozeni z Boha, ale že jsou naopak synové ďáblovi.
Oni tedy popírali Pána, ale dělali to skrytě. Démoni skrze ně lstivě přinášeli falešné učení, podobné pravdě a oni šířili falešnou svobodu mezi věřícími - a tím popírali a zapírali Pána. Navenek však samozřejmě vyznávali, že Ježíš, je jejich Pán. Ale byli to lháři.
Píši to vše v minulém, čase, ale platí to i pro dnešek a platilo to vždy.
A vyznat Pána a uvěřit lze i falešným, nepravým způsobem. Pouze ve svém rozumu, bez jakékoli duchovní reality - pouze duševně. A na příkladu Jidášově vidíme, že "uvěřit" v Pána, může dočasně i člověk, který je ve skutečnosti syn ďáblův, ba podle slov samotného Pána, člověk, který je ďábel (Jan 6,70). On o tom pochopitelně nemá ani potuchy. Avšak ve skutečnosti je Bohem připravován k věčné záhubě a k odchodu na SVÉ vyhrazené, předem určené místo (Ř 9,21-23 // Sk 1,25 // Ju 4).
V Církvi však kromě synů ďábla z něj zrozených mohou být také neznovuzrození lidé typu Kornelia nebo Lydie před znovuzrozením, kteří se mohou Bohu svým životem líbit a být Mu příjemní, a kteří rozhodně nebudou zatraceni. Ti však programaticky nešíří bludné učení (kardinální bludy), jako synové ďábla s ďábelským duchem. Mohou se však snadno stát oběťmi těchto synů ďábla a naletět na jejich bludy, což se dnes také masově děje. To také předpovídal apoštol:"Duch pak světle praví, že v posledních časích odvrátí se někteří od víry, poslouchajíce DUCHŮ BLUDNÝCH a UČENÍ ĎÁBELSKÝCH" (1Tim 4,1).
|
]
Re: Re: Re: Re: znovuzrození??? (Skóre: 1) Vložil: aviaf v Sobota, 16. únor 2008 @ 23:01:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek | Oni tedy popírali Pána, ale dělali to skrytě.
To se tam ale nepise, to sis dovyspekuloval. Naopak se tam pise, ze to byli ucitele (2Pt 2:1-2), tedy lide verejne cinni v nejakem smyslu. To, ze popirali, ze Jezis je Pan dobre stymuje s Judovym tvrzenim, ze nemeli Ducha svateho (Ju 19), protoze Pavel prave pise, ze "Jezis je Pan" lze vyznat jedine v Duchu. Takze ja vubec nevidim zadnej duvod se domnivat, ze to popirani se delo tajne. Vsechny ty vypovedi v Pismu jsou dobre slucitelne s predstavou, ze Pana popirali verejne, a navic takove vysvetleni dava lepsi smysl v souvislosti s tim, ze to byli bludni ucitele: evidentne to bludne ucili nahlas.
A.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: znovuzrození??? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Neděle, 17. únor 2008 @ 14:50:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Aviafe,
samozřejmě, že to falešní učitelé učili nahlas a veřejně. Ale to bludné učení samotné bylo skryté, protože šlo o falešné učení smíšené s pravdou. Přesně tak, jako dříve, se to nyní děje v současnosti. Pro Boží děti, které nemají vycvičené duchovní smysly k rozeznání dobrého a zlého a které neznají dobře Bibli, je velmi těžké rozeznat falešného učitele. Spíše mu naletí, než aby ho odmítly. Dokonce mnozí tyto bludné učitele a proroky považují za vysoce pomazané "Boží služebníky", a dokonce jim bezhlavě věří, i když se jejich falešná proroctví 100% neplní. I přesto např. investují milióny dolarů za jejich bludné knihy.
A klidně ti vyznají, že "Ježíš je Pán" - nebude to však v Duchu svatém. Podobně jako klidně mohou nést OVOCE - lásku, radost a pokoj, ale nebude to OVOCE Ducha svatého, neboť to záleží mimo jiné také na "vší dobrotě, spravedlnosti a pravdě ( Ef 5,9).
|
]
Re: Re: znovuzrození??? (Skóre: 1) Vložil: Marobud v Pátek, 15. únor 2008 @ 11:03:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | zda slyšel (nebo četl) Slovo Boží, které v něm (v duchu) zplodilo nový život - Božský život Krista. To zní gnosticky, jako by se Kristus rodil uvnitř mě, mojí zásluhou, což je nesmysl.
Vyznáním, že Ježíš je Pán nemyslím, že to někdo jen tak řekne aniž by si to doopravdy myslel, ale že z toho opravdu žije. Jinak jsme lidé hříšní stále upadající a definitivně budeme zachráněni až po smrti, pokud se definitivně přimkneme v Kristu. A zásadně odmítám tvrzení, že tenhle bratr/sestra, katolík/charismatik/... je/není znovuzrozený; to žádný člověk takhle nemůže soudit, co je uvnitř jiného. A stejně tak považuji za pýchu tvrdit to o sobě.
|
]
Re: Re: Re: znovuzrození??? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pátek, 15. únor 2008 @ 22:11:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Milý Marobude,
Kristus se rodí uvnitř věřícího, protože Bůh ho CHTĚL zplodit Božím Slovem (Jak 1,18). A Bůh ho také svým Duchem, který ho hledal jako žena ztracený groš (Lk 15,8-10), přivedl k věčné spáse. Přitáhl ho ke Kristu a k Bohu (Jan 12,32). Nikdo nemůže příjíti ke kristu, aniž by ho Otec k němu přitrhl (Jan 6,44) a nikdo si nemůže NIC vzít z nebe, pokud mu to není DÁNO (Jan 3,27).
Proto, pokud by to bylo "mojí zásluhou", byl by to skutečně nesmysl, to souhlasím. Jinak ale Evangelium obsahuje i mnoho gnostických prvků - např. skutečnost, že Boží zjevení a tajemství Hospodinovo je dáváno pouize těm, kteří se Ho bojí a následují ho, tedy pouze Jeho skutečným učedníkům. Jiným tajemství Království Božího není dáno (Mk 4,10-11). Jen těm, co jsou při Ježíšovi se Dvanácti.
V Církvi musí být jasné, kdo je znovuzrozený, nebo přinejmenším, kdo není, a kdo je ve skutečnosti bludař. že je pýchou, říkat to o sobě, to je klasický katolický pohled.
|
]
Jak se pozná znovuzrození. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Pátek, 15. únor 2008 @ 20:16:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj, kdysi před mnoha lety, když jsem měl ještě v hodně živé paměti rozdíl mezi znovuzrozením a náboženským životem, jsem do jedné diskuze napsal tenhle článek. Nemám moc ve zvyku tapetovat, ale třeba bude někomu k užitku a taky se můžu podívat, jak moje názory obstojí v proudu času...
Toník
Tak jsem tady a zkusim k tomu jeste neco napsat. Pro zacatek trochu objasnim pojmy. Budu psat hlavne o spaseni z milosti, tom nejdulezitejsim spaseni, t.j. spaseni ducha. Spaseni, ktere znamena, ze se clovek stane Bozim ditetem (narodi se znovu z Boha), ze ma vecny zivot, ze je v bozim kralovstvi, ze jde do nebe (Nebudu psat o spaseni duse ani tela). A zkusim taky popsat rozdil, ktery je mezi "Spasenim, znovuzrozenim" a "svatosti krtu". A taky zkusim napsat, jak se to pozna, jestli je clovek spasen. Aby duchovni starici neprisli zkratka ;-), zminim se na konci taky o zasluhach a o skutcich (a spaseni ze skutku). Jeste jednou tedy napisu : jsem spaseny (mam vecny zivot). Jsem spaseny z milosti. Na tom, ze jsem spaseny, nemam zadnou zasluhu. A je dobre byt se spasenymi lidmi. Do svych sedmnacti let jsem nepotkal nikoho, kdo by byl spaseny. Ted jsem se spasenymi lidmi casto, nekolikrat za tyden. A je to dobre, videt JAK zijou, jaci jsou. Tak tedy - nevim, jak ci bible, ale ta moje, kterou mam ted pred sebou nenechava nikoho, kdo ji cte na pochybach, JAK se deje spaseni, JAK se to stane, ze je nekdo spasen (opet opakuji : z milosti). Rim 10,16 : "Vyznas-li svymi usty Pana Jezise a uverisli ve svem srdci, ze ho Buh vzkrisil z mrtvych, budes spasen. Srdcem se totiz veri ke spravedlnosti a USTY SE VYZNAVA KE SPASENI". Tahle bible ani nenechava nikoho na pochybach, jestli lide, kteri veri Jezisi maji nebo nemaji vecny zivot. 1Jan 5,11: A to svedectvi je toto: ze Buh nam DAL vecny zivot a ten zivot je v jeho synu. Kdo ma syna, MA zivot, do nema Syna Boziho, NEMA zivot. Tyto veci pisi Vam vericim ve jmeno Boziho Syna, ABYSTE VEDELI, ze MATE vecny zivot. Podstatny rozdil o proti katolicke teologii je to, ze bereme zasluhy Jezise jako DOKONANE, uplne a dostatecne. K tomu, aby byl kterykoliv clovek spasen. A ke spaseni cloveka k nim neni treba neco pridavat. Jak se tedy pozna, jestli je clovek spasen (ma vecny zivot) ? To je prave ten krasny rozdil mezi spasenim a svatosti krtu. Kdyz jsou dva lide, z nichz jeden dostal svatost krtu a druhu ne, nepoznate mezi nimi rozdil jenom kvuli te svatosti. Nepoznate rozdil zvenku a nepoznate rozdil ani uvnitr. Byl jsem 20 let po svatosti krtu a BYL JSEM UVNITR UPLNE STEJNY, jako kluci, kteri tuto svatost neprodelali. Se spasenim, znovurozenim je to trochu jinak. JE VIDET (projevuje se uvnitr a navenek). Clovek, ktery je znovuzrozeny JE JINY, nez byl pred tim. Je to zmena, ktrou VIDITE A CITITE (jak by rekla reklama). Bible tomu rika "Stary clovek" a "Novy clovek". A je dobre si uvedomit jednu vec : spaseni, znovuzrozeni se prvne projevi uvnitr cloveka. To, co tu budu uvadet, NESLOUZI K TOMU, ABY NEKDO ZVENKU KASTOVAL LIDI na SPASENE-NESPASENE. Budu se tedy snazit prisne odlisit vnitrek a vnejsek. Druha vec : znaky, ktere uvedu, jdou ruku v ruce a taky ten vycet nebude uplny.
Prvni znameni znovuzrozeni je pokoj. Pokoj v Jezisi, pokoj s Bohem. (Jan 17,33; Sk 10,36). Je to zvlastni znameni, ktere je asi nejcitelnejsi. Jako ostry protiklad tady uvedu depresi. Pokoj je vyslovene vnitrni znameni. Nabozensti lide dobre o tomto znameni vedi, na venek ho dokazou velmi verohodne predstirat. Druhe znameni je vedomi spaseni, vedomi toho, ze jsem bozi dite (vnitrni svedectvi o spaseni Rim 8,16; Gal 4,6; Zid 10,16; 1Jan 5,10-13. Tohle znameni je opet vnitrni. Lide, kteri ziji v nabozenskem prostredi a jsou spaseni, jsou casto pod velkym tlakem toho, ze clovek prece nemuze byt spasen. A tak tohle svoje vnitrni svedectvi nedavaji na venek znat. Naopak clovek, ktery se pohybuje v mezi spasenymi lidmi a spaseny neni (a treba ani nechce), muze tohle svedectvi lehko predstirat, aby vypadal jako ostatni. Dalsi znameni je svoboda a autorita (moc) - ale tady davam PODSTATNE upresneni ke slovu soboda - SVOBODA OD HRICHU (jeste jinak - autorita nad hrichem). Svobodu libovolne hresit jsem mel i pred tim, nez jsem byl spasen. A svoboda k tomu delat dobre veci. Tohle znameni je opet vnitrni, i kdyz se velmi brzo projevi navenek (viz nize). Ale velmi, velmi tezko se predstira. Dalsi znameni je reakce na milost. Jakoukoliv milost, kterou clovek vidi, ale zvlaste milost, ktere se dostava od Boha druhym lidem. Znovuzrozeny clovek reaguje na milost RADOSTI a CHVALOU. Neznovuzrozeny clovek (a tady uvedu jeste specialne kastu "nabozensky clovek") reaguje na milost neverou, VYPOCITAVOSTI a zlobou (napr. Kdybych byl spasen, mohl bych hresit, jak bych chtel, a presto bych se dostal do nebe ? a pod.). Tohle znameni se da samozrejme velmi dobre predstirat, ale presto je v nasich podminkach asi nejjistejsi vnejsi znameni. Lide o nem nevedi (a to ani nabozenststi lide), tak se ho ani nepokousi napodobit. Zkuste nekdy sledovat reakci nabozenskeho cloveka na milost (treba na to, ze Bozi spaseni je zadarmo, bez skutku, na to, ze Buh dava sveho Ducha kazdemu, zadarmo a bez skutku, nebo jen na milost od prezidenta). Kdyby o nic neslo (ale ono jde), bylo by to velmi zabavne. Dalsi znameni jsou skutky. Tohle znameni velmi uzce souvisi se svobodou a autoritou. Krasne to vystihuje Jakub : "ukaz mi svoji viru bez skutku a ja ti ukazu svoji viru na svych skutcich". Tohle znameni spaseni je opet vnitrni. Skutky milosrdenstvi se daji velmi dobre predstirat, delat skutky podobne skutkum viry muze i clovek pod vlivem demonu. Pokud vsak nekdo skutky milosrdenstvi ani viry nedela dlouhou dobu, je to velmi silnym znamenim toho, ze spaseny neni (viz ten citovany Jakub). Protoze mam rad hnuti viry, uvedu dalsi znameni. Tim jsou slova, usta. To co clovek vyznava a vyznaval. Kazdy svepravny clovek (a i mnozi nesvepravni) vi, jestli vyznal Pana Jezise a jestli uveril ve svem srdci. Tohle znameni muze byt vnitni i vnejsi, podle toho, kde clovek to vyznani udela. Kdyz ho udela doma, treba o tom ani nikdo nevi. Kdyz ho udela na verejnosti, vi o tom mnoho lidi. Velmi hezkym znamenim, a to jak vnejsim, tak vnitrnim, je prijeti Ducha svateho (Sk 10,44-48).
Tak ted trochu k zasluham. Zatim jsem o nich nepsal, tak bych je rad trochu oprasil. Zasluhy jsou dobra vec, pro toho, kdo se s nimi snazi. Pokud jde o mne, mam velmi mnoho zasluh. Za kazdou z nich bych se mohl z fleku dostat do pekla a za kazdou z nich se velmi stydim, proto tu o tech konkretnich nebudu psat. Nejak si nemohu vzpomenout na alespon jednu zasluhu, kterou bych se mohl chlubit, kdybych sel na soud mrtvych a nejak se mel obhajit. Treba ze bych rekl: Tohle a tohle jsem udelal dobre, a tak to vyvazi moje zasluhy ve spatnem a proto bych se mohl dostat do nebe. A nijak nezavidim lidem, kteri na ten soud pujdou a budou tohle muset delat, a jsem rad, ze tam nepujdu. Ale jinak hodne verim na to, ze existuje spaseni ze skutku. Hodne verim na to, ze kdyz clovek bude dodrzovat Zakon (tedy CELY Zakon), bude spasen (bude mit vecny zivot). Ale rozhodne bych se tohle spaseni neodvazil nabidnout nekomu jinemu. Uz jen proto, ze bible uvadi, ze za nekolik tisic let lidske existence nebyl takovy clovek ani jeden (mimochodem, tady ani Marie, maminka Jezise, ani Abraham, ani Elias a ani Henoch). A taky proto, ze si myslim, ze dodnes zadny takovy nebyl. Pokud ale clovek vi o spaseni z milosti, a micha ho dohromady se zasluhami ci spasenim ze skutku, je jeste v horsim prokleti, nez kdyby jen dodrzoval zakon. A pokud takovyto gulas zvestuje ostatnim (nerkuli z nej vyrobi podobne falesne skutkarske evangelium, jake nekdo zvestoval Galatskym), tak mu vubec nezavidim. A jeste drobnost ke skutkum. Prisne logicky vzato, nebyl jsem spasen uplne bez skutku. Musel jem udelat dve veci (dva skutky). Uverit a vyznat (prijmout). Tak tady na zaver znovu zopakuji ten podstatny rozdil vztahu skutku a spaseni, tak jak to vidim ja : Spaseni ze skutku : "Protoze delam skutky, budu spasen." Spaseni z milosti : "Protoze jsem BYL spasen, delam skutky." Skutky a spaseni jsou tam v obojim pripade. Skutky jsou vsak jednou jako pricina, podruhe jako nasledek. Spaseni ze skutku, tak jek je uvedeno v prvni vete, je NEJHORSI KLAM A PODVOD, KTERYM SE KDY NEKDO SNAZIL ZASTINIT BOZI EVANGELIUM. Hezky den Tonik
|
]
Re: Jak se pozná znovuzrození. (Skóre: 1) Vložil: Irena v Pátek, 15. únor 2008 @ 20:58:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Krásné a pravdivé vyznání, díky za ně!
Irena |
]
Re: Jak se pozná znovuzrození. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Neděle, 17. únor 2008 @ 19:05:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Milý Cizinče,
zde je třeba varovat. Je pravda, že věřící v Krista má v sobě pokoj, který převyšuje veškeré poznání. Ale to ještě není důkaz toho, že je spasen, protože satan dokáže imitovat také OVOCE. Dokáže naimitovat lásku, radost i pokoj. Dokonce je dokáže dát v takové míře, že ani věřící v Krista nic takového ve svém životě nazažije, pokud nebude žít skutečným a věrným životem Kristova učedníka.
I Jehovisté mohou prožívat falešný pokoj toho jejich ducha. Příslušníci New Age zase mohou prožívat hlubokou lásku, pokoj a radost, které jim zase dá ten jejich duch.
Právě tímto se nechávají v současnosti svést desetimilióny Božích dětí falešnými učiteli a proroky, když místo toho, aby srovnali jejich učení s Písmy, se nechávají unést tzv. OVOCEM těchto falešných služebníků. Dávají pouze přednost tomu, co vidí jejich oči, místo toho, aby zkoumali duchovní realitu, která je za tím. A ta je poznatelná obvykle pouze tak, že se zkoumá jejich učení, zda je v souladu s Písmy (Sk 17,11)
|
]
]
Re: Re: Re: Jak se pozná znovuzrození. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Neděle, 17. únor 2008 @ 20:40:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Aviafe,
satan je lhář a otec lži. akže jediné, co nedokáže imitovat je 100% čisté učení Písem. Takže ve falešných učeních, která on tvoří může být třeba 95% pravdy, ale zbývajících 5% je tak kardinální blud, že ho to prozradí.
Proto také hlavní spolehlivý rozeznávací bod je soulad nebo nesoulad učení s Písmy (Sk 17,11). Satan nedokáže imitovat 100% apoštolské učení.
A pokud jde o jednotlivce, tak pokud ten učí nějaké kardinální bludy, lze se důvodně domnívat, že znovuzrozen není - v lepším případě. V horším případě to může být i ďáblův syn, nejen tedy, že není zrozen z Boha, ale je naopak zrozen z ďábla. Ten bludný duch v něm, ho musí prozradit, protože není schopen ničeho jiného, než lži.
|
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Jak se pozná znovuzrození. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Neděle, 17. únor 2008 @ 22:37:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Aviafe,
na 100% by asi nebyly, ale obviň mě, pokud obsahují nějaký kardinální blud. Rozdíl mezi bludaři a nebludaři je ten, že zatímco bludaři jdou do stále horších a horších bludů, tak ti, kterým je dáno znáti tajemství Hospodinovo, naopak stále z bludů více a více vybředávají a jdou k Pravdě, která se řetězí. U bludařů se řetězí pouze horší a horší bludy.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak se pozná znovuzrození. (Skóre: 1) Vložil: aviaf v Pondělí, 18. únor 2008 @ 00:41:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek | obviň mě, pokud obsahují nějaký kardinální blud.
To bude tezky, kardinalni blud v Bibli nikde definovanej neni.
Rozdíl mezi bludaři a nebludaři je ten, že
zatímco bludaři jdou do stále horších a horších bludů, tak ti, kterým
je dáno znáti tajemství Hospodinovo, naopak stále z bludů více a více
vybředávají a jdou k Pravdě, která se řetězí.
Problem je ten, ze to si vo sobe myslime vsichni, ze se priblizujeme pravde. I ja. I ty.
Ale hlavne: pred tim jsi muvil o lzi a ted o bludu. Blud prece neni nutne lez. Blud je spis omyl.
A kdyz teda to tvoje uceni neni 100%, znamena to, ze teda jeste nejses znovuzrozenej?
A.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak se pozná znovuzrození. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 18. únor 2008 @ 09:17:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Aviafe,
píšeš:
///To bude tezky, kardinalni blud v Bibli nikde definovanej neni.///
Ale je. Např.:"Každý, kdo přestupuje a nezůstává v učení Kristovu, NEMÁ Boha, kdož zůstává v učení Kristovu, ten i Otce i Syna má." (2Jan 9).
Takže - jestliže se někdo mýlí v nějaké nepodstatné, dílčí otázce učení, tak se na něj pochopitelně tento verš nevztahuje. Příklad - bude vytržení před velkým soužením, uprostřed něj nebo až po něm? Pokud se někdo mýlí v takovýchto článcích učení, je to skutečně jen OMYL.
Pokud však někdo káže jinak, než učí fundamentální články učení Kristova, tak jeho učení NEMÁ Boha - to učení v sobě NEMÁ Ducha svatého, protože Ten takovému učení nikdy nedá svoji pečeť. Taková věc, je již BLUD a ne jen prostý OMYL.
To nejhrubší provinění proti učení Kristovu, by bylo např. popření Kristova Božství, popření Jeho narození z panny, popření, že přišel ve fyzickém těle, popření, že je Kristus Syn Boží, popření toho, že zemřel nebo, že byl vzkříšen, popření Božství nebo Osoby Ducha svatého apod., směšování nebo úplné rozdělení Božích Osob (modalismus nebo triteismus), učení o božství věřícího apod.
V další kategorii takových bludů (vždy je menší a větší zlo), by bylo učení o duchovní smrti Krista v pekle, učení o tom, "že se již stalo vzkříšení" (2Tim 2,18), učení o tom, že "budeš mít, cokoli řekneš, a čemukoli věříš", že stačí věřit a brzo budeš mít naftová pole v Texasu, nebo učení o tom, že musíš být těhotný vírou, dokud neporodíš kolo, auto nebo rodinnej barák apod., učení o tzv. vnitřním uzdravování, psychologizace církve apod., učení, že spása pochází ze skutků a ne z víry (resp. že je možné ztratit věčnou spásu).
Ve třetí kategorii pak jsou bludy týkající se postavení žen v Církvi (učení Jezábel - Zj 2,20), popírání nutnosti pokrytých hlav u sester minimálně při shromáždění apod., učení Mikulášenců (Nikolaitů) apod.(Zj 2,15).
Prostě každý nesoulad s učením Písem, se dá posoudit a zařadit podle vážnosti bludu či omylu. Existuje hranice, jejíž přestoupení znamená, že ani to učení, nemá pečeť Ducha svatého, ani jeho autor či nositel, a pokud v tom vězí dlouho, dokazuje, že nemá Ducha svatého, že nebyl znovuzrozen a že NEMÁ Boha vůbec. A pokud tomuto bludnému učení naletí např. skutečně znovuzrozený věřící (nebo skupina věřících) v Krista, který má Ducha svatého, pak také NEMÁ Boha, ale pouze v tom smyslu, že Duch svatý se stáhne z jeho duše, která je naplněná duchem tohoto bludného učení a přebývá pak (Duch svatý) pouze ve znovuzrozeném duchu věřícího, kde je však jakoby ve vězení a nemůže se projevit. (Navíc tento věřící nemá ani vnější přítomnost Ducha svatého kolem něj. To samé plaí i o skupině takto bludem pojatých skutečných věřících). Aby se Kristus mohl projevit a nést skrze věřícího OVOCE Ducha, musela by být naplněna a obživena zejména duše věřícího, jeho mysl, city a vůle. Takovýto bludem pojatý věřící však nemá v duši Boha a nachází se ve smrti (Ř 8,13). Proto také nás Pán Ježíš vyzývá k zapření duše, aby mohla být obživena Duchem svatým a Životem Ducha a abychom tak mohli být Jeho učedníky, kteří jsou schopni přijímat Jeho vyučování a vydávat ovoce Ducha Bohu jako duchovní oběti a navenek lidem (svědectví).
Pochopitelně, že takové rozsouzení bludu lze dělat pouze u někoho, kdo již dlouhá léta v církvi vystupuje veřejně jako učitel Písma (na jakékoli úrovni - sboru nebo jen malé skupiny), který je schopen sám si dělat závěry z učení Písem a formulovat samostatně učení. Nelze to objektivně udělat u věřících, kteří jsou v cíkrvi jen pár let. Ti pochopitelně mohou třeba věřit i některému kardinálnímu bludu a budou z toho později vyvedeni.
/// Problem je ten, ze to si vo sobe myslime vsichni, ze se priblizujeme pravde. I ja. I ty.///
No, to je zcela přirozené a logické. Žádný bludař si totiž svého bludu není vědom. Duch bludu mu totiž lehce nasadí růžové brýle, aby byl o pravdivosti toho bludu téměř 100% přesvědčen a ještě aby si myslel, že to je čistě jeho vlastní závěr. Rozsoudit by nás dokázal pouze apoštol nebo někdo, kdo je skutečně duchovní.
///A kdyz teda to tvoje uceni neni 100%, znamena to, ze teda jeste nejses znovuzrozenej?///
Proto jsem se tě ptal, zda mě obviníš z nějakého kardinálního bludu. To by byl jasný důkaz.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak se pozná znovuzrození. (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Pondělí, 18. únor 2008 @ 13:45:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Gríšo, to, jak píšeš o Ježíšově Božskosti, tak si myslim, naopak, že popsat tento jev tak, aby na něm nebylo nic bludnýho velmi velmi složitý, spíš nemožný. Obzvlášť proto, že Ježíš je naprosto unikátní, a tak jakýkoliv analoický přiblížení je nepřesný, navíc, ne každej rozumí biologii. Ad Ježíšova smrt - sám nemám jistotu (jen představu), jak to vlastně s Pánem bylo mezi smrtí a zmrtvýchvstáním, jinými slovy sem docela slušnej adept na bludaře, zvlášť, když neni uplně jednoduchý pro neřečtináře pochopit vztah mezi pojmama peklo, smrt, podsvětí, hrob a tak. eleazar |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak se pozná znovuzrození. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 18. únor 2008 @ 14:54:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Eleazare,
od toho je tady společenství věřících, kteří uznávají Písma svatá jako Bohem vdechnuté Slovo a jako jedinou normu pro poznání Pravdy.
S těmi, kteří to neuznávají se o těchto věcech ani nelze bavit, natož pak dojít k nějakému závěru. Ale ti, kteří berou Boží Slovo jako jedinou normu, mohou dát hlavy a srdce dohromady a k nějakým závěrům dojít na základě zevrubného vyšetření biblického textu.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak se pozná znovuzrození. (Skóre: 1) Vložil: aviaf v Neděle, 24. únor 2008 @ 19:28:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek | ///To bude tezky, kardinalni blud v Bibli nikde definovanej neni.///
Ale je. Např.:"Každý, kdo přestupuje a nezůstává v učení Kristovu, NEMÁ Boha, kdož zůstává v učení Kristovu, ten i Otce i Syna má." (2Jan 9).
Prosimte ukaz mi presne, kde se tam definuje pojem "kardinalni blud". Jako: doslovne to tam nikde napsany nevidim - a ty sam jsi tu v "Mlceni Pisem" vehementne argumentoval, ze bychom si do Bible nemeli nic primejslet. Krome toho, nejde jen o to, jestli Bible zna pojem kardinalniho bludu, ale i o to, ktere bludy patri mezi ty kardinalni a ktere mezi ty ne zas tak vyznamne. Ty sam jsi ve svem prispevku nastinil tri kategorie, ale kde v Bible jsi k jejich vymezeni prisel, to neosvetlujes. Proc by ty kategorie mely bejt jen tri? Proc je psychologizace cirkve v druhe kategorii a postaveni zen az ve treti? Nemelo by to spis bejt naopak?
Vetsina tech kardinalnich bludu, ktere jmenujes (prvni, nejhrubsi kategorie), jsou az na vyjimky povetsinou formulace ruznych koncilu ze ctvrteho stoleti, nikoli formulace Bible. Za "kardinalni bludy" je rovnez prohlasili az cirkevni otcove. Neni lepsi se drzet Bible?
Konecne, vers 2J 9 se mi zda hovorit o "uceni Kristovu", nikoli "uceni o Kristu". Proto mam spis za to, ze to, o cem se v tomto versi mluvi, jsou napriklad principy Jezisova kazani na hore, nikoli konciloveho uceni o Kristove dvoji podstate. Nema Boha ten, kdo nemiluje Boha celym svym srdcem, dusi a mysli, a kdo nemiluje blizniho jako sebe sama. Jezis nikde nepovazoval za nutne vysvetlovat, jak se to ma s jeho podstatou, vuli, s Bozi Trojici atd. Uceni Kristovo, o nemz hovori 2J 9, je tedy spis to, co Jezis sam ucil, nikoli to, co o nem se ctyrsetletym zpozdenim ucili mudrlanti, kteri se s nim nikdy za jeho zivota nepotkali.
Myslis teda, ze clovek, kterej zna zpameti clanky viry, ale chova se k bliznim jako prase, muze klidne bejt znovuzrozenej, zatimco clovek, kterej v Kristu slouzi svym bliznim, ale za to ma odlisnej nazor na trojicni teologii (jako je treba Karels), tak je evidentne neznovuzrozenej? S takovym nazorem bych asi mel problem.
Konecne, v jednom svym prispevku vyse pises, ze satan dokaze imitovat i ovoce. To je podle me omyl. Pokud nam Jezis rika, ze strom lze poznat podle ovoce, tak je nabiledni, ze ovoce se imitovat neda (to by se pak podle nej nedalo nic poznat). Proste, spatny strom dava spatne ovoce a dobry strom dobre. Stejne dabel nedokaze napriklad uzdravovat, protoze pak by dabel vyhanel sam sebe a jeho dum - takto rozdvojen - by neobstal.
Proto se mi - po tom celotejdennim premejsleni - zda, ze to mas zcela postaveny nahlavu: za Kristovo uceni povazujes koncilni teologii misto evangelia lasky k bliznimu; za znamku znovuzrozeni povazujes "ryzost stranicke linie" misto zbozneho zivota sluzby v Kristu; a misto "po ovoci poznate je" tvrdis "po ovoci nic nepoznate, protoze satan ho dokaze imitovat."
Vers 2J 9 navic nerika nic o znovuzrozeni doslova.
O znovuzrozeni se mluvi napriklad v Tt 3:5, kde stoji, ze Buh " nás zachránil obmytím, jímž jsme se znovu zrodili k novému životu skrze Ducha svatého" - nikoli k pravemu uceni, jak bys tam asi chtel videt.
O znovuzrozeni se pise i v 1J 2:29: "Víte-li, že on je spravedlivý, pochopte, že také každý, kdo činí spravedlnost, je z něho zrozen." Opet: kdo CINI SPRAVEDLONOST, nikoli, kdo ma 100% ciste uceni.
To neznamena, ze na uceni nezalezi - a budu ti vdecnej, kdyz mi nebudes takove tvrzeni podsouvat. Jiste, ze na uceni zalezi: clovek by mel mit pomerne jasnou predstavu o tom, cemu veri. Ale to tvoje jednoznacne spojeni mezi koncilni teologii - respektive 100% cistym ucenim - a znovuzrozenim, to teda v Bibli nenachazim a i tva biblicka podpora pro takove tvrzeni je miziva.
Znamkou znovuzrozeni je tedy podle me zivot v svatosti a v sluzbe evangeliu, je to laska k Bohu a laska k bliznimu, ktera nehleda svuj prospech, nybrz ktera vydrzi, at se deje cokoliv (1K 13:5-7). To je to ovoce Ducha, ktere se neda imitovat a podle nejz pozname znovuzrozeneho krestana.
Aviaf
|
]
Re: Re: Re: Jak se pozná znovuzrození. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Neděle, 17. únor 2008 @ 21:58:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Pokud jde Aviafe o imitaci Božích zázračných znamení a skutků, tak zde je satan omezen. Egyptští čarodějníci dokázali imitovat pouze 3 z 10 Božích ran, které zasáhly Egypt.
|
]
|
|
Re: VĚČNÁ SPÁSA NENÍ ZÁVISLÁ NA PŘIJATÉM UČENÍ (Skóre: 1) Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pátek, 15. únor 2008 @ 00:45:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Gregorie, tímto příspěvkem jsi nejen vyrovnal třecí plochy mezi charismatiky a necharismatiky a jinými, ale povýšil jsi v mé hlavě na znalého člověka. S povděkem Miro
|
Re: Re: VĚČNÁ SPÁSA NENÍ ZÁVISLÁ NA PŘIJATÉM UČENÍ (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pátek, 15. únor 2008 @ 01:19:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Rádo se stalo milý Mk.
|
]
Opravdu znamenitý příspěvek. Díky ! (Skóre: 1) Vložil: dinosaurus v Neděle, 17. únor 2008 @ 14:55:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Připojuji se k bratru mk. Děkuji Gregovi za skvělý článek, je na úrovni a hlavně podnětný. Myslím, že / na rozdíl od Mira /, že především vyrovnává třecí plochy mezi katolíky a námi protestanty. Dino Petr |
]
|
|
zpověď agnostika? (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Sobota, 16. únor 2008 @ 22:33:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Zdravim kluci (hlavně Gríšu a Toníka), přečítával sem si s Písmi v ruce Vaše názory, a tak bych měl asi zareagovat:
1)myslim si, že neni možný zjistit o nikom, ani o sobě samym, jestli je spasenej, předurčenej do pekla či něco jinýho, protože člověk se dycky muže stát obětí sebeklamu, viz tamty bludaři, jak učej blbosti a myslel si, kdoví jak všemu nerozumněj 2)kdybych žil v I.století, tak bych byl asi saducej (nejen muj názor) 3)kdybych byl současníkem St.Pavla, tak by přede mnou nejspíš lidi varoval 4)neni mi blízkej tzv. "duchovní pohled";= že za všim stojí nějakej duch, protože to vlastně popírá svobodnou mysl člověka, prostě mě uráží jako biologickej druh myšlenka, že démoni by měli mít právo myslet a lidi ne 5)nedovedu pochopit, že jak se jednou někdo narodí, tak vlastě by měl už furt existovat i po smrti, tj. že je buď v pekle, anebo v ráji, že by vlastně nemělo bejt ňáký čekání na vzkříšení, během něhož nikdo nic nevnímá. 5a)pojetí smrti je dost důležitý. Buď je smrt vysvobozením od nepravossti světa (člověk už "neexistuje"), anebo je to po smrti ve většině případů horší než zaživa (=sebevražda nic neřeší, narození v dřívějších dobách sou natom hůř než ti, co umřou těsně před apokalypsou, případně je proti zájmu těch, co sou aktuálně v ráji apo soudu by měli přijít do pekla, aby soud přišel...) eleazar
|
Re: zpověď agnostika? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Neděle, 17. únor 2008 @ 14:41:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Eleazare,
1) Má-li někdo v sobě potvrzení Ducha, že je Pánův Duch v něm, může zhruba s 92-95% pravděpodobností o sobě soudit, že je znovuzrozen. Protože synů ďábla, kteří jsou zrozeni v ďábla je v okruhu věřících v Krista všech možných křesťanských směrů (a proto vypadají na první pohled k nerozeznání od Božích synů - jsou to duchovní lidé - avšak s ďáblovým duchem), tak max. 5-8%. Mezi 12 apoštoly bylo toto číslo 1/12, tedy asi 8%. A nejinak tomu bude mezi ostatními znovuzrozenými věřícími v Krista.
Pochopitelně, nejsou zde započítáni ještě synové ďábla mimo Církev, tedy různí okultisté, mágové, věštci apod. Z nich se však ještě určitá část (i když malá) obrátí ke Kristu a prokáže tak, že ve skutečnosti nejsou synové ďábla, ale že jsou vlastně z Boha a že jejich synovství ďábla bylo pouze domnělé, pouze vnější.
Takže - myslí-li si někdo na základě potvrzení přítomnosti Ducha (1Jan 3,24 // 4,13), že je znovuzrozen - myslí si to s 95% pravděpodobností dobře. Nejlepší důkaz o správnosti svého tvrzení získá, když on anebo jeho okolí srovná své učení, které hlásá, nebo kterému věří s Písmy svatými.
2) To znamená, že nevěříš v Kristovo vzkříšení, protože saduceové ve vzkříšení nevěří. Pokud by to byla pravda, tak by jsi ani nebyl skutečným Kristovcem
3) Pokud je pravda bod 2., tak určitě.
4) Není nikde tvrzeno, že za vším stojí duch. Jsou tři zdroje lidských myšlenek - 1) Bůh, 2) ďábel, zlí andělé a démoni a 3) člověk sám. Avšak i myšlení člověka je vždy nějakým duchem minimálně ovlivněno. Podobně, jako myšlení mas je velmi ovlivněno předkládanými myšlenkovými schématy v masových sdělovacích prostředcích, která jsou mimochodem velmi pod vlivem satana.
5) Tak to říká Bible, jak Starý, tak Nový Zákon. Pokud např. Kniha Kazatel naznačuje něco jiného, týká se to (jako celá Kniha Kazatel) bytí člověka POD SLUNCEM - tedy pouze na zemi. A tam pochopitelně platí, že z této destinace mrtvý člověk nevnímá nic.
6) Samozřejmě, že sebevražda NIC neřeší - vědomí pokračuje i po smrti, sebevražda ještě stav člověka naopak zhorší, protože se stal vrahem a nemůže z toho již učinit pokání. Sebevraždou člověk problémům neunikne - naopak je jen zhorší.
|
]
Re: Re: zpověď agnostika? (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Neděle, 17. únor 2008 @ 18:42:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | díky Gríšo za povzbuzení, 1) Je to strašná představa, že by člověk měl nepotkat v Nebi každýho 12-15-týho bratra, co zná. Vlastně člověk ani neví, je-li skutečně znovuzrozen, anebo, je-li v souladu s (přeloženou) Biblí "jenom" proto, že má dostatek pudu sebezáchovy, aby byl. 2-3) trochu sem uvažoval, jak velká milost se mi vlastně stala, že sem nezažil apoštolský časy, a že se na odkaz tehdejší Církve (k níž nevzhlížim zdaleka tolik, kolik bych možná měl) mužu podivat s odstupem, a toto učení přijmout. Jako současník bych se pravděpodobně nechal svíst samospravedlností saduceů, o Pavlovi ani nemluvim (Ty víš asi proč). 4) eště prostuduju, nemam v tom vůbec jasno eleazar
|
]
|
|
Ne každý chce být spasen (Skóre: 1) Vložil: nula v Neděle, 17. únor 2008 @ 11:31:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Ptá se Kudlanka nábožná jetele: "Jeteli, proč se nemodlíš?" "Nechci být spasen." |
|
|
Re: VĚČNÁ SPÁSA NENÍ ZÁVISLÁ NA PŘIJATÉM UČENÍ (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Pondělí, 18. únor 2008 @ 15:30:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/ | Dovolte mi prosim poznamenat, ze neni jineho evangelia nez toho v Bibli. Ze v Bibli je proklet kazdy, kdo jine evangelium, nez ono biblicke, prinasi.
Dale mi dovolte poznamenat, ze kralostvi nebes neni totozne s tisiciletym kralostvim, z jednoducheho duvodu: Tisicilete kralsotvi bude jeste na tomto svete, kralostvi nebes, o kterem je rec v evangeliich, vsak neni z tohoto sveta. Kralostvi nebes, ktere je kazano v evangeliich, prijde az po tisiciletem kralsotvi. Je to Novy Jeruzalem na Novem nebi a na Nove Zemi. |
Re: Re: VĚČNÁ SPÁSA NENÍ ZÁVISLÁ NA PŘIJATÉM UČENÍ (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 18. únor 2008 @ 15:42:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Demagogu,
to je omyl - výraz Království nebes je souhrnným názvem jak pro Tisícileté Království (protože to bude Království nebes NA ZEMI), tak pro dispenzaci Věčnosti na Novém nebi a na Nové zemi. Tisícileté Království je úvodní fází Království nebes. Ještě je jeden rozdíl v tom, že do Tisíciletého Království se vstupuje skrze SKUTKY, skrze spolupráci s Boží milostí, kdežto do Věčnosti věřící vstupují opět jen z nezasloužené milosti skrze pouhou víru.
Celé kázání Páně na hoře (Mt 5-7 kap.) není ničím jiným, než vyhlášením podmínek pro vstup do Království nebes ( do Tisíciletého Království). Do té úvodní fáze Království nebes - tedy do Království nebes na zemi.
|
]
Re: Re: Re: VĚČNÁ SPÁSA NENÍ ZÁVISLÁ NA PŘIJATÉM UČENÍ (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Pondělí, 18. únor 2008 @ 15:59:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.bohu-a.svetu.cz/ | Tisícileté Království je úvodní fází Království nebes...
S tim osobne souhlasim, tisicilete kralostvi muze byt "uvodni fazi..." Ale je rozdil, je li neco neceho "uvodni fazi," anebo kdyz neco s necim ztotoznujes. Zavod formule jedna ma take uvodni fazi v prvnim kole, ale jedno kolo neni cely zavod formule jedna! A ten ridic, ktery se nedostane na uvodni kolo zavodu formule jedna se uz nedostane ani do kol dalsich...
Cele kazani na hore neni o nicem jinem nez o tom, jak se vira projevuje. Dat se vest sobectvim znamena smrt, dat se vest telem je zivot a pokoj. Kazani na hore je o tom, kam Kristus chce, abychom jednali. Duch nas vede smerem, jakym chce Kristus, abychom sli. A vira, neni li spojena s ciny, je na nic, jak pise apostol Jakub, viz nasi druhou diskuzi.
|
]
Oprava Re: Re: Re: Re: VĚČNÁ SPÁSA NENÍ ZÁVISLÁ NA PŘIJATÉM UČENÍ (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Pondělí, 18. únor 2008 @ 16:01:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.bohu-a.svetu.cz/ | Dat se vest sobectvim znamena smrt, dat se vest telem je zivot a pokoj...
Samozrejme, dat se vest Duchem je Zivot a pokoj... Cervenam se... |
]
Re: Re: Re: Re: VĚČNÁ SPÁSA NENÍ ZÁVISLÁ NA PŘIJATÉM UČENÍ (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 18. únor 2008 @ 16:21:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Demagogu,
Ano. Avšak každý spasený člověk se projevuje alespoň nějakými skutky víry. Díky své tělesnosti ale může způsobit, že jeho skutky nebudou shledány PLNÉ před Bohem, a že proto bude nazván Pánem MRTVÝM (Zj 3,1-5). Bude vymazán z Knihy života v Království, nebude HODEN procházet se tam s Pánem v bílém rouše, ale nepřestane být věčně spaseným. Před soudnou stolicí Krista sice sklidí zasloužený trest, to zlé, co působil skrze fyzické tělo (2Kor 5,10-11) a jeho díl bude položen s nevěrnými (Lk 12,46) bude bit, jako zlý služebník (Lk 12,47-48), bude mít určitý podíl na odsouzení se světem (1Kor 11,32), druhá smrt ho sice zraní (Zj 2,11), ale zcela ho nepohltí. Po určitém čase stráveném v Gehenně (Mt 5,22-26) vstoupí (po ukončení Tisíciletí) spolu s ostatními věřícími na Věčnost - do Nového nebe a na Novou zemi.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: VĚČNÁ SPÁSA NENÍ ZÁVISLÁ NA PŘIJATÉM UČENÍ (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Pondělí, 18. únor 2008 @ 16:32:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.bohu-a.svetu.cz/ | Buh je Bohem Zivych... Ano, vlivem telesnosti muzeme zhresit. Ale musime cinit pokani. V okamziku hrichu clovek neni verici a neni ani vedeny Duchem (1 Jan 3,6 a 5,18). Duch nikdy k hrichu nevede. Clovek MUSI uznat svuj hrich, vyznat jej a cinit pokani. Jinak zustava ve smrti, jsa veden telem a ne Duchem. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: VĚČNÁ SPÁSA NENÍ ZÁVISLÁ NA PŘIJATÉM UČENÍ (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 18. únor 2008 @ 16:41:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Demagogu,
aha, takže podle tebe, rozumím-li tomu správně, po každém hříchu, je věřící člověk opět zatracen, dokud neučiní pokání? A kdyby náhodou při tom hříchu zemřel ( a zemřel by tedy v hříchu), byl by podle tebe zatracen? Takže např. Ananiáš a Zafira jsou podle tebe zatraceni?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VĚČNÁ SPÁSA NENÍ ZÁVISLÁ NA PŘIJATÉM UČENÍ (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Pondělí, 18. únor 2008 @ 16:52:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.bohu-a.svetu.cz/ | Äno, Duch nad nimi vyrknul svuj soud. Ano, clovek v okamziku hrichu je mrtvy. Vis Gregu, apelujes na rozum. Ale vira neni zalezitosti rozumu. Nebot Buh nas vsechny presahuje. Je li muj radoby rozum v rozporu s Pismem, pak ma pravdu Pismo a ne muj rozum. Radeji budu v rozporu s rozumem nez s Pismem. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VĚČNÁ SPÁSA NENÍ ZÁVISLÁ NA PŘIJATÉM UČENÍ (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 18. únor 2008 @ 18:00:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Demagogu,
z tvých slov je zřejmé, že vůbec nemáš ani ánung o tom, co je to milost, co je to Evangelium. Opravdu jsi spíše katolík - protestant nejsi zcela určitě.
Člověk je v okamžiku hříchu samozřejmě mrtvý, ale kde je mrtvý? Proti čemu bojuje hřích? Proti duši (1Pt 2,11). Jestliže někdo zhřeší, zhřeší proti Bohu a proti své duši. Jestliže ale věří v Krista, má od okamžiku svého uvěření ve svém lidském duchu věčný život (Jan 3,6), který není navěky možné z jeho ducha odstranit (Gen 3,22).
Hřích tedy vyhání věčný život (Ducha svatého) z naší duše (mysl, vůle, city), ale nikoli z našeho ducha, kde je usídlen navěky. Hřích způsobuje poskvrnění naší duše (a někdy v těžkých případech i ducha, ale bez průniku do ducha), způsobí to, že naše duše je pak pro hřích mrtvá, dokud neučiníme pokání a dokud nebude znovu očištěna a obživena.
Proto také nás Pán Ježíš vyzývá k zapření duše, aby mohla být obživena Jeho Duchem - Životem (Lk 17,33). Protože Jeho cílem není jen spása našeho ducha, která je zdarma, ale také spása naší duše (Jak 1,21 // Fil 2,12), na které musíme spolupracovat s Pánem. Stav spásy naší duše nakonec rozhodne o našem vstupu nebo nevstupu do tisíciletého Království. Zatímco spása našeho ducha je již minulostí, spása duše je budoucností. Pojí se s věčným životem v budoucím věku, v Království (Mk 10,30 // 1Tim 6,12). Zatímco věčná spása je již jistá, díky Kristovu dílu na kříži, tak náš vstup do Království jistý není vůbec. Apoštol Pavel si tímto vstupem začal být jistý až v závěru svého života (asi v roce 63), když bilancoval. Duch svatý mu o tom svědčil, že dokonal své dílo, které mu Pán Ježíš uložil (2Tim 4,7-8). Avšak o deset let dříve, v roce 53, psal Korintským (1Kor 2,3), že byl mezi nimi v "mdlobě, bázni a mnohém strachu", aby neselhal, neudělal něco nepatřičného a aby nikdo nevzal jeho korunu - symbol Království (Zj 3,11). Chodil mezi nimi ve veliké bázni Boží, aby neudělal něco, co nebylo z Pána a co nebyla Jeho vůle - Ř 15,18. A BĚDA by mu bylo, kdyby opustil svoji apoštolskou službu a kdyby přestal kázat (1Kor 9,16)!!! Je smutnou skutečností, že tato bázeň a toto smýšlení nám většinou chybí a proto většina věřících půjde po široké cestě do dočasné záhuby a do Království nevstoupí (Mt 7,13-14 // Mt 7,21-23), protože nepůjde nepohodlnou cestou vedoucí k životu v jejich duši duši a potažmo v Království. Spása duše v Království je právě ta spása, o které apoštol Petr tvrdí, že se k ní SOTVA PŘICHÁZÍ (1Pt 4,18). To o věčné spáse neplatí. Ta je okamžitá a je ZDARMA, bez skutků. Spása duše zde a v Království je však velmi náročná, protože se pojí s našimi skutky, s naším sebezapřením, učednictvím a snášením mnohého utrpení, mnohdy i mučednictví (Zj 20,4). Do Království se vchází skrze MNOHÁ SOUŽENÍ (Sk 14,22).To zajisté o věčné spáse neplatí. Tam se vchází tím nejlehčím způsobem - tedy pokud Bůh dá.
Proto je také o krvesmilníkovi v Korintu řečeno, že je vydán satanu k zahubení těla, protože pokud by zemřel, a neměl by možnost pokání a nápravy, jeho duše by spasena nebyla (a on by nevstoupil do tisíciletého Království), ale jeho duch bude přesto spasen v Den Pána Ježíše (1Kor 5,5). Podle tebe, Demagogu, však bude zatracen.
Tvé pojetí je klasickým pojetím katolíků, kteří učí, že zemře-li někdo ve stavu smrtelného hříchu, tak bude zatracen. Ale to je nebiblický zákonický nesmysl.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VĚČNÁ SPÁSA NENÍ ZÁVISLÁ NA PŘIJATÉM UČENÍ (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 18. únor 2008 @ 22:43:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Demagogu,
to judaistické učení, které zastáváš (spása ze zákona, ze skutků), je dáno tvým nepochopením rozdílu mezi VĚČNOU SPÁSOU a mezi ODMĚNOU (Královstvím).
Věčná spása je zdarma z milosti skrze víru, ne ze skutků, aby se někdo nechlubil (Ef 2,8-9).
Ale vstup do Království, o kterém se píše v kázání Páně na hoře v Mt 5-7 kap. je vázán na plnění zákona Kristova (1Kor 9,21 // Ř 8,2, // Gal 6,2). Podmínky pro ulehčení vstupu nebo přímo pro vstup do tisíciletého Království Krista na zemi jsou např.:
1) chudoba ducha 2) tichost 3) hlad a žízeň po spravedlnosti 4) milosrdenství 5) čisté srdce 6) úsilí o pokoj 7) snášení utrpení 8) snášení protivenství pro Krista 9) svícení světlem před lidmi 10)úcta k Božímu zákonu 11)hojnější spravedlnost nežli zákoníků a farizeů 12)vystříhání se hněvu proti bratrům 13)vystříhání se ubližování bratrům 14)vystříhání se nečistých cizoložných myšlenek a činů 15)vystříhání se rozvodu 16)vystříhání se přísah 17)vystříhání se pomsty 18)vystříhání se lakomství 19)milování nepřátel 20)činění dobra nepřátelům 21)modlitby za nepřátele a žehnání nepřátelům 22)dokonalost 23)varování se zbožných skutků činěných před lidmi (na odiv) 24)varování se marnomluvnosti 25)varování se neodpuštění 26)odpouštění křivd 27)varování se pokrytectví 28)varování se skládání pokladů na zemi 29)skládání pokladů v nebi 30)čistota očí 31)vystříhání se mamonu 32)nepečování o svůj život 33)hledání Království Božího a jeho spravedlnosti 34)vystříhání se nespravedlivého sudičství 35)činění spravedlivého soudu 36)vytrvalost v modlitbě za určitou věc 37)činění lidem tak, jak bychom chtěli, aby činili oni nám 38)vcházení těsnou branou po úzké cestě 39)varování se vcházení širokou branou po široké cestě 40)varování se falešných proroků a učitelů 41)činění Boží vůle 42)vystříhání se činění nepravosti (toho, co není Boží vůle) 43)plnění Božího Slova, Kristových příkazů 44)zdržení se manželství pro usnadnění vstupu do Království (Mt 19,10-12) 45)život v chudobě (Mt 19,22-24) 46)opuštění všeho a následování Krista (Mt 19,27) 47)milující nenávist ke své rodině (Lk 14,26) 48)nesení svého kříže ( = zapírání své duše, svého JÁ)- Lk 14,27. 49)odřeknutí se všech věcí, kterými vládneme (Lk 14,33) 50)být solí země (Lk 14,34) 51)mučednictví (Zj 20,4) 52)vítězství nad hříchem a nad falešným učením (Zj 2.a3.kap.) 53)mít ženu, jako bych ji neměl 54)užívat tohoto světa, jako bych ho neužíval 55)kupovat, jakobychom nic nevlastnili (1Kor 7,29-31) 56)vynaložení veškeré snahy (2Pt 1,5) 57)přidat k víře své ctnost, poznání, zdrženlivost, vytrvalost, zbožnost, milování bratrstva a lásku (2Pt 1,5-11) 58)položit pro Krista za škodu, vše, co je nám ziskem (Fil 3,7) 59)úsilí o to, abychom poznali Krista (Fil 3,10) 60)snažný běh o získání tohoto poznání Pána a o účast na prvním vzkříšení (Fil 3.kap.) 61)běh závodu víry se zdrženlivostí ve všem a s cílem doběhnout závod jako první ze všech Kristovců (1Kor 9,24-27) 62)podmaňování si těla pro tento cíl 63)bojování boje víry, dokonání běhu a zachování víry 64)držení na uzdě svého jazyka (Jak 1,26) 65)prokazování praktického milosrdenství a lásky k vdovám, sirotků a trpícím bratrům (Jak 1,27) 66)zachování sebe sama neposkvrněného od světa (tamtéž) 67)vystříhání se přijímání osob (Jak 2,1) 68)zůstávání v Kristu (Jan 15,4) 69)nesení ovoce Bohu (Jan 15,2) 70)poslušnost Kristovým příkazům - milování Pána Ježíše (Jan 14,21).
A mohl bych toho jmenovat ještě mnohem více z Nového zákona.
A uvědomme si, že ANI JEDEN Z TĚCHTO KRISTOVÝCH PŘÍKAZŮ NENÍ PODMÍNKOU NAŠÍ VĚČNÉ SPÁSY !!! Tou je pouze VÍRA = počáteční UVĚŘENÍ v PÁNA JEŽÍŠE KRISTA.
Jsou však podmínkou vstupu do Království nebes na zemi, trvajícího tisíc let.
|
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VĚČNÁ SPÁSA NENÍ ZÁVISLÁ NA PŘIJATÉM UČEN (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Úterý, 19. únor 2008 @ 21:27:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Demagogu,
to máš pravdu. A co nežije, není znovuzrozeno.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VĚČNÁ SPÁSA NENÍ ZÁVISLÁ NA PŘIJATÉM UČENÍ (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Úterý, 19. únor 2008 @ 07:47:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.bohu-a.svetu.cz/ | Gen 3,22 nerika nic o tom, co o tom rikas ty. Zalezi na tom, jestli jsi telem, nebo duchem. Jestli jsi telem, pak duch, ktery je zachranen v den Pane, nema nic spolcneho s tebou. Kdyz hresis, pak jsi telem, ne duchem. Protoze nemuze hresit ten, kdo je jeden duch s Kristem. Duch, o kterem se zminuje Pavel, je Panovo pozehnani, ktere maji i zvirata, viz Kazatel. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VĚČNÁ SPÁSA NENÍ ZÁVISLÁ NA PŘIJATÉM UČENÍ (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Úterý, 19. únor 2008 @ 21:39:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Demagogu,
co to je za podivnou slátaninu? Kde máš něco podobného napsáno v Písmu? Zase děláš své výklady? Svoji moudrost?
A s kým má tedy ten duch, který bude spasen v Den Pána Ježíše, co společného?
Co to je za nesmysly? Byli snad Korintští hřešící věřící tělem? Co je to za blud, že nemůže hřešit ten, kdo je jeden duch s Kristem? Je to tak, že nemůže vytrvale hřešit, jako je tomu u synů ďábla. Ale zhřešit může.
Duch o kterém se zmiňuje Pavel je "Pánovo požehnání?" Prosím tě, kde jsi to vyčetl v Bibli? Demagogu, ty už mluvíš ale úplně z cesty? Stalo se ti něco?
Co takhle, kdyby to bylo tak, jak říká Písmo? Že ten duch byl JEHO vlastní? Toho věřícího? Že to byl jeho lidský duch? Protože Písmo říká, že máme ducha, duši a tělo? (1Tes 5,23)
Nejsi tak trochu hodně mimo?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VĚČNÁ SPÁSA NENÍ ZÁVISLÁ NA PŘIJATÉM UČEN (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Středa, 20. únor 2008 @ 06:24:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.bohu-a.svetu.cz/ | Ano, Pavel pise do Korintu: Telesni jste..."
Je rozdil MIT ducha a BYT duchem. Co se zrodilo z tela je telo, co z ducha je duch. Jestli jsi telem, pak ti muze byt jedno, co se stane s tvym duchem, nebot nejsi duch, ale jsi telo. To telo, o kterem je psano, ze prach jsi a v prach se obratis.
Panovo Pozehnani, odkazoval jsem na clanek, ktery tu nedavno zverejnil Karels. Jedna se o analyzi hebrejskeho slova duch. Velmi zajimave.
A kde ze je napsano, ze nemuze zhresit ten, kdo je jeden duch s Kristem? Kdo je narozen z Boha, nedopouští se hříchu, protože Boží símě v něm zůstává; ba ani nemůže hřešit, protože se narodil z Boha. 1. Janova 3, 9.
V okamziku, kdy zhresis, pak nejsi zrozen z Boha, nebot jinak bys zhresit nemohl. V okamziku hrichu jsi TELO.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VĚČNÁ SPÁSA NENÍ ZÁVISLÁ NA PŘIJATÉM (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Středa, 20. únor 2008 @ 09:56:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Demagogu,
ty v tom máš tedy solidní guláš. Dost ostrej, mimochodem. Pán Ježíš mluví v jan 3.kap. o znovuzrození. A říká, že zatímco před znovuzrozením je člověk "tělo" (= je 100% tělesností), tak znovuzrozením se v člověku zrodí nový duch - jeho lidský duch. Neříká tam, že člověk se znovuzrozením stává duchem.
A o Korintských řekl Pavel, že jsou ještě "tělesní", ale nikde je nenazývá "tělem", protože oni již tělem nebyli - jejich lidský duch byl znovuzrozen a oni byli Božími dětmi. Tady je praktický výsledek tvého zcela mechanického, robotického pojímání Bible. S něčím takovým jsem se doposud nesetkal, abych pravdu řekl a fakt je mi tě hodně líto. Ty vybočuješ dokonce i z všeobecně uznávaných norem.
....duch toho krvesmilníka v 1Kor 5. je podle tebe "Pánovo požehnání". Takže "Pánovo požehnání" bude spaseno v Den Pána Ježíše. No, čím dál tím lepší.
1Jan 3,9 říká, že ten, kdo je narozen z Boha, nemůže HŘEŠIT - a tím se myslí soustavné nekající hřešení ve stylu úplně nevěřících lidí, kteří hřích považují za normální, přirozenou věc. Pochop prosím rozdíl mezi HŘEŠIT a ZHŘEŠIT, mezi činit HŘÍCH a činit HŘÍCHY.
I ten, kdo je zrozen z Boha, se může dopustit hříchu, a apoštol Jan dokonce říká, že kdyby tvrdil opak, že je lhář a není v něm pravdy. Jestliže však Boží dítě zhřeší, nepřestává být znovuzrozeno, nepřestává být Božím dítětem. Kam na takové nesmysly chodíš? Boží dítě již nikdy nemůže být "tělo". Může být tělesné a může žít tělesně, ale stále má znovuzrozeného ducha, protože hřích se v první řadě a přímo dotýká jeho duše (1Pt 2,11 // 4M 16,38 // 2Sam 18,13 // 3M 11,43), ve které se projevuje SMRT za hřích. Právě proto musela být na očištění duše pouřita krev (duše). Duši může očistit zase jen duše. proto je hříchů odpuštění pouze na základě vylité krve ( Iz 53,12). Avšak duch věřícího může být hříchem poskvrněn pouze povrchově a hřích nikdy nepronikne přímo do ducha. To by pak skutečně došlo k duchovní smrti. Což by ovšem také znamenalo, že smrt by byla silnější než Bůh.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VĚČNÁ SPÁSA NENÍ ZÁVISLÁ NA PŘIJA (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Středa, 20. únor 2008 @ 17:31:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.bohu-a.svetu.cz/ | Re" Neříká tam, že člověk se znovuzrozením stává duchem.
Jaktoze ne. Co se rodi z tela, je telo, co z Ducha, je duch. Jsi li zrozeny z Ducha (a z Ducha a z vody se MUSIS narodit znovu), pak jsi duch. Ne jiz telo. Ale duch, ktery je jednim duchem s Kristem skrze Ducha Svateho hresit, dopustit se hrichu, nemuze, nebot kdo se dopousti hrichu, je z dabla 1. Jan 3,9. Pritomny prubehovy cas tu neni proto, ze by sloveso hresit znamenalo "myslí soustavné nekající hřešení", ale pro to, ze tento vyrok je platny prave pro okamziku hrichu tehdy, jak je cinen. Kdyz cinime hrich, kdyz se dopoustime hrichu, tak v tom danem okamziku nejsme deti Bozi, ale Dablovi. Ve versi 3, 12 uvadi Jan priklad, ktery nebyl soustavne nekajici hreseni, ale jednorazovy akt, za ktery Kain i cinil pokani. Duch, ktery je jeden duch s Kristem skrze Ducha Svateho, zhresit nemuze, nebot sam Kristus jej pred hrichem chrani, takze zly se ho ani dotknout nemuze (1Jan 5, 18)
Ale to neznamena, ze znovuzrozeny krestan nemuze zhresit, jak spravne reagujes. Ne. Jenom to znamena, ze v okamziku hrichu krestan neni zrozen z Boha, ale z dabla, tudiz neni duch, ale telo. Takovyto krestan nesmi nad svym hrichem mavnou rukou s tim, ze je znovuzrozeny, vzdyt mluvi v jazycich atd a ze ma tudiz spasu v kapse, ale naopak, nesmi setrvavat v tele, nesmi se dale nechat ridit telem, ale opet stat se onim z Ducha zrozeneho duchem, tim, ze v pokani vyzna svuj hrich.
Pojem telesnost je tusim v rectine stejny jako pojem telo. Prinejmensim se jedna o synonyma. Dale, jini biblicti autori mohli ty same pojmy charakterizovat trosku jinak, majice jiny, odlisny slovnik.
,4 Každý, kdo se dopouští hříchu, jedná i proti zákonu Božímu, neboť hřích je porušení zákona. 3,5 A víte, že Syn Boží se zjevil, aby hřích sňal, a v něm žádný hřích není. 3,6 Kdo v Synu zůstává, nehřeší; kdo hřeší, ten ho neviděl, ani nepoznal. 3,7 Dítky, ať vás nikdo neklame: Spravedlivý je ten, kdo činí spravedlnost - tak jako on je spravedlivý. 3,8 Kdo však se dopouští hříchu, je z ďábla, protože ďábel od počátku hřeší. Proto se zjevil Syn Boží, aby zmařil činy ďáblovi. 3,9 Kdo je narozen z Boha, nedopouští se hříchu, protože Boží símě v něm zůstává; ba ani nemůže hřešit, protože se narodil z Boha. 3,10 Podle toho lze rozeznat děti Boží a děti ďáblovy: Není z Boha, kdokoliv nečiní spravedlnost a nemiluje svého bratra. 3,11 Neboť to je zvěst, kterou jste slyšeli od počátku: abychom se navzájem milovali
Duch Svaty nikdy k hrichu nevede, k hrichu vede jen a pouze telo. Dat se vest telem znamena smrt.
Re: Což by ovšem také znamenalo, že smrt by byla silnější než Bůh. Nikoliv. Nebot je to Buh, kdo dava onu Milost, ktera vede k poznani hrichu, vyznani, pokani. Bez Bozi Milosti neni pokani. Proto ani pokani neni nic, cim se muzeme chlubit. Je to pouha Milost, Dar Bozi. |
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VĚČNÁ SPÁSA NENÍ ZÁVISLÁ NA PŘIJATÉM UČENÍ (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Úterý, 19. únor 2008 @ 21:42:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Demagogu,
my lidé máme ducha. A duchem oživujícím je pouze Ježíš Kristus. My ne. Kde jsi to zase vzal? Kdybychom my byli duchem, byli bychom bez těl, jako Duch svatý. Kam na to chodíš? Ke K.Haginovi?
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VĚČNÁ SPÁSA NENÍ ZÁVISLÁ NA PŘIJATÉM UČEN (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Středa, 20. únor 2008 @ 06:27:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.bohu-a.svetu.cz/ | Nikoliv. My, krestane, nejsme telem, byt mame telo, ale jsme duchem. Neverici naopak, jsou telem, byt maji ducha. 3,5 Ježíš odpověděl: "Amen, amen, pravím tobě, nenarodí-li se kdo z vody a z Ducha, nemůže vejít do království Božího. 3,6 Co se narodilo z těla, je tělo, co se narodilo z Ducha je duch. Z Janova Evangelia.
Jsi narozen z Ducha, nebo z tela? Jsi duch, nebo telo? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VĚČNÁ SPÁSA NENÍ ZÁVISLÁ NA PŘIJATÉM (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Středa, 20. únor 2008 @ 15:26:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | L 24,39 Podívejte se na mé ruce a nohy: vždyť jsem to já. Dotkněte se mne a přesvědčte se: duch přece nemá maso a kosti, jako to vidíte na mně."
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: VĚČNÁ SPÁSA NENÍ ZÁVISLÁ NA PŘIJA (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Středa, 20. únor 2008 @ 17:10:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.bohu-a.svetu.cz/ | Ano, v predchozim prispevku jsem nepresne formuloval.
Duch nema telo, ale je v tele.
Lukas nebyl zid, ale byl Rek. Recke pojeti tela a ducha je trochu jine, nez hebrejske. Osobne se nevylucuji, ze zde ma slovo duch jiny obsah, nez jinde v Pismu. Zde se muze jednat o predstave ducha jako nehmotne posmrtni esence. |
]
|
|
Re: VĚČNÁ SPÁSA NENÍ ZÁVISLÁ NA PŘIJATÉM UČENÍ (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Úterý, 19. únor 2008 @ 12:08:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/ | Vyklad Pisma vzdy MUSI vychazet z toho, co je psano. Je li psano, ze vira bez skutku je na nic, je nemozne tvrdit, ze takovato vira muze kohokoliv spasit, komukoliv pomoci. Je li vyklad v protikladu s tim, co je psano v Pismu, nelze upravovat Pismo, ale vzdy jen vyklad. |
Re: Re: VĚČNÁ SPÁSA NENÍ ZÁVISLÁ NA PŘIJATÉM UČENÍ (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Úterý, 19. únor 2008 @ 21:46:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Demagogu,
a je-li psáno asi na 150 místech NZ, že spása je z milosti, skrze víru a zdarma bez skutků, tak je spása z milosti, skrze víru a zdarma bez skutků.
Že nerozumíš tomu jednomu místu v Jakubovi, je mi líto. Víš, co to je MILOST?
|
]
Re: Re: Re: VĚČNÁ SPÁSA NENÍ ZÁVISLÁ NA PŘIJATÉM UČENÍ (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Středa, 20. únor 2008 @ 06:09:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.bohu-a.svetu.cz/ | Apostol Jakub NERIKA, ze spasa neni z milosti skrze viru, rika, ze mrtva vira bez skutku je NA NIC, nic neprospeje, SPASIT nemuze. Stejne jako mrtve telo plavcika te z vody nevytahne. Je li vsak plavcik zivy a vytahne te z vody, je to pro tebe milost od Boha, ne zasluha za tve skutky.
Vim, co je to Milost.
|
]
|
|
777 (Skóre: 1) Vložil: nula v Středa, 20. únor 2008 @ 12:32:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | --a je-li psáno asi na 150 místech NZ, že spása je z milosti, skrze víru a zdarma bez skutků, tak je spása z milosti, skrze víru a zdarma bez skutků.Že nerozumíš tomu jednomu místu v Jakubovi, je mi líto. Víš, co to je MILOST?--
To není o tom,že by tomu místu u Jakuba nerozuměl,jen vy se snažíte stvořit kočkopsa-tedy za každou cenu spojit odlišné pohledy,vycházející z dogmatu,že když je to v Bibli tak rozpory automaticky existovat nemohou -prostě různí bibličtí autoři to viděli různě,stejně jako se teď vy hádáte co je nutné ko spáse.
Neuznáš, ty nechápavý člověče, že víra bez skutků není k ničemu? jakub 2,20
|
]
Re: Re: 777 (Skóre: 1) Vložil: nula v Středa, 20. únor 2008 @ 20:29:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Podle autora Jakuba víra bez skutků existovat může,jinak by něco takového nekritizoval
|
]
Re: Re: Re: 777 (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Čtvrtek, 21. únor 2008 @ 07:47:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.bohu-a.svetu.cz/ | Ano, jiste. Ale pise, ze takovato vira je k nicemu. Ze to neni ta vira, jakou mel Pavel na mysli.
Ga 5,6 Neboť v Kristu Ježíši nic neznamená obřízka ani neobřízka, ale víra působící skrze lásku.
Ga 5,6 Nebo v Kristu Ježíši ani obřízka nic neprospívá, ani neobřízka, ale víra skrze lásku dělající.
Ga 5,6 V Kristu Ježíši nezáleží na tom, je-li někdo obřezán či ne; rozhodující je víra, která se uplatňuje láskou.
Mej se pekne Nulo.
|
]
Věčný život skrze skutky (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 21. únor 2008 @ 09:46:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Problém je také v tom Demagogu,
že nerozlišuješ, jako NZ, věčný život zdarma z milosti, skrze pouhou víru a věčný život získávaný skrze skutky a plněním zákona, což je také rozdíl mezi spásou ducha a spásou duše, na které se musí spolupracovat s Bohem skrze skutky.
Obojí se v NZ vyskytuje. Věčný život získávaný skrze skutky je např. zde (budu o tom mít samostatný článek) Mt 19,16-18 + kontext až do konce kapitoly:
"A aj, jeden přistoupiv, řekl: Mistře dobrý, co dobrého budu ČINITI, abych měl život věčný? Ale on řekl jemu.....:Chceš-li pak vjíti do života, zachovávej přikázání..... Nezabiješ, nezcizoložíš, nepokradeš....."
Mk 10,30 to ještě více zpřesňuje, když říká, že když učedníci udělají to a to (10.kap od 15 verše do 40), "vezmou v BUDOUCÍM věku, život věčný." Budoucí věk, je věk Království Krista na zemi, o čemž mluví např. verše 10,14 // 10,23 // 10,24 // 10,37. Verš 10,26 hovoří o spáse v Království, o věčném životě v Království, což se získává skrze skutky.
A o tomtéž právě hovoří Jakub, když mluví o SKUTCÍCH.
|
]
Re: Věčný život skrze skutky (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Čtvrtek, 21. únor 2008 @ 10:02:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.bohu-a.svetu.cz/ | Nikoliv :-)
Pavel pise: Dat se vest telem znamena smrt, dat se vest Duchem je Zivot a Pokoj. Kristus v evangeliich ukazuje, kam vede cloveka Duch Svaty.
Onen bohaty mladik NEUVERIL Kristu, protoze kdyby UVERIL Kristu, jednal by podle Jeho Slova. Nemuze byt spaseny ten, kdo neveri v Krista jako ve sveho Pana a Spasitele. |
]
Re: Re: Věčný život skrze skutky (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 21. únor 2008 @ 13:49:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Demagogu,
je mi líto, ale tak jako galatští, jsi nepochopil, že věčná spása je pro věřícího ZDARMA. Nerozumíš Boží milosti ani Kristovu dílu na kříži.
Proto se tě jako Pavel Galatských zeptám: "Musel jsi něco udělat, než jsi mohl skrze víru přijmout Ducha svatého v okamžiku svého spasení? Musel jsi něco učinit, nebo jsi pouze uvěřil Slovu Evangelia?
Myslíš si, že Bůh ti dal zdarma věčnou spásu, ale dál si jí už musíš zachovávat sám?
Uvědom si, že vždy, když se mluví v NZ o potřebě dobrých skutků, tak vždy se tím má na mysli spása v Království a věčný život v Království, protože Království a věčný život v něm je ODMĚNOU věřících za jejich věrnost.
Apoštol v Pavel v listech Římanům a Galatským, či Efezským píše převážně o věčné spáse (spása ducha) z milosti, vírou, bez skutků. Avšak na jiných místech píše také o spáse a věčném životě v Království, který je ze skutků.
Apoštol Jakub píše ve své epištole pouze o spáse a věčném životě v Království (spása duše - Jak 1,21), který se získáva skrze SKUTKY. A tam také platí, že co člověk rozsívá, to bude i žíti (2Kor 5,10-11).
|
]
Re: Re: Re: Věčný život skrze skutky (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Čtvrtek, 21. únor 2008 @ 14:21:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.bohu-a.svetu.cz/ | Nikde jsem nenapsal, ze Bozi Spasa neni z Milosti, ktera se DAVA zadarmo. To je jen tva mylna interpretace mych slov. Ale bez viry v Pana Jezise nikdo spaseny nebude. I Pavel pise Galatskym, ze prijali Ducha Svateho skrze VIRU v Pana Jezise. Onen bohaty mladik evidentne Jezisi Kristu jako svemu Panu a Spasiteli neveril... |
]
]
Re: Re: Re: Re: Re: Věčný život skrze skutky (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 21. únor 2008 @ 14:41:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Demagogu,
problém bude v tom, že ten mladík se Pána Ježíše neptal na věčný život skrze víru, ale na věčný život v Království (viz. celý kontext Mk 10.kap.), a ten se získává vlastní aktivitou.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věčný život skrze skutky (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Čtvrtek, 21. únor 2008 @ 14:46:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.bohu-a.svetu.cz/ | Problem je v tom, ze jeho Pan a Spasitel mu neco rekl a on Mu neuveril... Jak muzes tvrdit, ze onen mladik veri v Krista jako svemu Panu a Spasiteli, kdyz Jezis mu neco rika a on tak neucini?
Vis, Gregu, je to zvlastni. Ty mne obvinujes, ze ucim spasu ze skutku, ale sam spasu ze skutku ucis (neverici prostitutka, jenz se v milosrdenstvi ujme sirotka.) Neni to zvlastni? |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věčný život skrze skutky (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 21. únor 2008 @ 15:04:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Demagogu,
ale Bible učí spásu ze skutků, pro nevěřící. Tady jde o to, že věčná spása ze skutků je učení, které nemá co dělat v Cíkrvi, protože příslušnící Církve nejsou věčně spaseni ze skutků, ale z víry.
Nevěřící nemají jinou šanci, než přijít na soud, kde se budou zodpovídat za své skutky. Viz. v Mt 25,31-46 se bude u neznovuzrozených národů jednat o projevování milosrdenství Ježíšovým nejmenším bratřím. Všechny soudy, budou podle skutků. Žádný soud není podle víry. protože ti, co věří, tak na takový soud, kde by se jednalo o jejich skutky v souvislosti s věčnou spásou, nepřijdou.
Přijdou pouze před soudnou stolici Krista, kde se bude jednat o jejich věčný život v budoucím věku - tedy v Království. Před touto stolicí obdrží za své skutky buď dobré (Království) nebo zlé (vnější temnota, kde bude pláč a skřípění zubů). Avšak věčný život nyní, ve věku milosti a věčný život ve věku Věčnosti (Nové nebe a Nová země), už mají dávno vyřešený.
A onen mladík, jakožto Žid očekávající Království Mesiáše, se Pána ptal právě na ten věčný život v budoucím věku Království. A ten závisí na plnění zákona Kristova, jehož hlavní páteří je zákon Mojžíšův. A Pán ježíš mu na to odpovídal. To, zda ten mladík v Pána věřil, nyní ponechme stranou. To v tuto chvíli není důležité.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věčný život skrze skutky (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Čtvrtek, 21. únor 2008 @ 15:15:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.bohu-a.svetu.cz/ | Pak oba asi cteme jinou bibli...
Vis, moc spolehas na svuj rozum, na svuj mozek. Ale Buh nesveril svou moudrost moudrym a rozumnym, ale nemluvnatum, malickym. Vice spolehej na biblicky text a mene na moudre vyklady panu Lee a Wee. Stavej na Slovu Bozi, ne na slovech lidi. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věčný život skrze skutky (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 21. únor 2008 @ 15:28:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Demagogu,
v tom případě nechápu, jak jsi došel k tomu, že "Pánovo požehnání" bude spaseno v Den Pána Ježíše... Zdá se, že jsi u toho skutečně rozum ani mozek nepoužil...
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věčný život skrze skutky (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Pátek, 22. únor 2008 @ 05:31:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.bohu-a.svetu.cz/ | Uvedl jsem to jen jako z jednu z moznosti. Na zaklade Karelsovu clnku o obsahu slovu hebrejskeho slova duch. Nepostavil jsem to jako dogma, ale jen jako moznost, coz jsem vice rozvedl v novem clanku.
Vzdy je treba vychazet z toho, co je psano. Je li psano, ze pozbyli milosti a odpadli od Krista, pak pozbyli milosti a odpadli od Krista, je li napsano, ze mrtva vira je na nic, pak je proste na nic.
Mej se pekne a vic nez na pany Wee a Lee spolehej na Pismo. |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věčný život skrze skutky (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Čtvrtek, 21. únor 2008 @ 15:17:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.bohu-a.svetu.cz/ | Re: To, zda ten mladík v Pána věřil, nyní ponechme stranou. To v tuto chvíli není důležité.
Naopak, to je klicove! Prave to tvori most mezi Pavlovymi listy a Jezisem Kristem. Nemuzes tuto skutecnost ignorovat pri biblickem vykladu! |
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Věčný život skrze skutky (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Pátek, 22. únor 2008 @ 05:28:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.bohu-a.svetu.cz/ | Je to klicove, nebot ukazuje, ze Pavel uci jedno a to same, co Jezis. Spasu z viry Pana Jezise. |
]
|
|
Re: VĚČNÁ SPÁSA NENÍ ZÁVISLÁ NA PŘIJATÉM UČENÍ (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Sobota, 24. září 2022 @ 13:41:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ano ,i přes mnohé bludy a takové různé polopravdy ,a nebo někdy i vysloveně hereze ( a to je záležitost mnoha konfesí ) ,je v různých církevních komunitách ,kde to existuje ( a existuje to ve větší či menší ,a někdy jen velmi malé míře vlastně obecně všude ...v různých církvích ) ...,tak i zde jsou lidé znovuzrození opravdově ( ve smyslu biblických slov ). Osobně jsem přesvědčen ,že i příkladně mnozí Svědkové Jehovovi ,znají osobní znovuzrození ,a i z dalších sekt ,jsou to někteří lidé . Co se týče ŘKC ,a dalších tzv lidových církví ( ve smyslu toho chápání v ČR ) , jako je příkladně CČSH ,ČCE ,pravoslavní aj , tak je to někdy složitější rozpoznat ,kdo zná osobní víru v Ježíše Krista ,kdo poznal osobní proměnu od Boha ,a věci s tím spojené ,a kdo je jen na tradiční vlně . A ještě z jiného soudku , ...jistě se to zde někde jinde rozebiralo též. Často frekventovaná otázka . Napřed odpovídám ,že každý člověk ( pokud není silneji psychicky mentálně nezpůsobilý ,nebo silně pod vlivem nějakých omamných látek ,a jiné případy ) ,má možnost hledat Boha Stvořitele ,tedy volat k němu o odpovědi . Ale tedy ta frekventovaná otázka . Co ti co neslyšeli pravé evangelium ,nebo slyšeli nějak pokroucené evangelium ,co ti co se narodili do falešných náboženských systémů ( buddhismus, hinduismus ,islám ,atd atd ) . Vím ,že nepíšu nic nového ,já sám to mám již zoodpovezeno ,ale dávám to jako k zamyšlení. |
Re: VĚČNÁ SPÁSA NENÍ ZÁVISLÁ NA PŘIJATÉM UČENÍ (Skóre: 1) Vložil: martino v Sobota, 24. září 2022 @ 16:56:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | D42, tvé komentáře jsou vážně dementní. Vše co zde píšeš, jsou jen a jen tvé náboženské sračky, a i to je noblesně řečeno. Ty jsi zjevně traumatizovaný jedinec, žijící v úzkosti, ale stále jsi nám nesdělil, z jaké jsi sekty. Určitě by nám to mohlo diskusně tě zařadit mezi náruživé idioty, dementy, pomatence a blouznivce, nebo jen člověka který rezignoval na zdravý rozum....copak nevnímáš, že svými komentáři jsi zde za blba?...Kdybys zde zveřejnil svůj názor a ten názor přehledně věrohodně a argumentačně obhájil, možná bys měl úspěch, ale to co zde trousíš je vážně na úrovni demence.. |
]
Re: VĚČNÁ SPÁSA NENÍ ZÁVISLÁ NA PŘIJATÉM UČENÍ (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Sobota, 24. září 2022 @ 22:30:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | martino
Už jsi vypil ten čaj ? |
]
Re: VĚČNÁ SPÁSA NENÍ ZÁVISLÁ NA PŘIJATÉM UČENÍ (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Sobota, 24. září 2022 @ 19:51:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | to Danny24
ty Svědky Jehovovy vynech. Nikdo, kdo má Syna Božího za archanděla, nemůže být znovuzrozený.
Svědky vůbec mezi Církev nepočítej.
Mt 25,31-46 píše o soudu Kristově nad žijícími národy (jednotlivými pohany) při Jeho druhém příchodu ve Slávě a Moci.
Budou tam i ti, co Evangelium nikdy neslyšeli. Budou tam buddhisté, hinduisté, muslimové a všichni ostatní.
Jejich soud před trůnem Velebnosti Kristovy proběhne podle MILOSRDENSTVÍ. Podle toho zda prokazovali nebo neprokazovali milosrdenství nejmenším Kristovým bratřím v době vlády Antikrista.
Ani ve SZ Bůh nikdy nezničil národy, které pomáhaly Izraeli.
V Tisíciletém Království i potom ve Věčnosti budou znovuzrození Boží synové jako královská rodina a dále tam budou národy, jako lid. Podobně jako je tomu i v pozemských královstvích.
Poslední soud mrtvých před Velikým bílým trůnem na konci Zjevení proběhne pravděpodobně podle podobného principu.
Pro pořádek - my, co patříme Kristovi nebudeme ani na jednom z těchto dvou soudů. My budeme mít rodinný soud před soudnou stolicí Kristovou - řec. béma (2Kor 5,10), který proběhne ještě před těmito dvěma soudy. Protože soud se začíná od Domu Božího.
|
]
Re: VĚČNÁ SPÁSA NENÍ ZÁVISLÁ NA PŘIJATÉM UČENÍ (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Sobota, 24. září 2022 @ 22:28:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Greg
Gregu trochu jinak . Nepsal jsem obecně že Svědci Jehovovi ,patří mezi Církev . To jistě ne . Ta jejich věrouka je naopak proti křesťanská to vím sám . Mám ale osobní zkušenost ,s lidmi ,bývalými Svědky Jehovovi ,kteří ještě v době ,kdy byli v této organizaci ,tak poznali osobní proměnu od Boha ,osobní znovuzrození, pomalu začali poznávat Ježíše Krista ,a začali získávat zcela jiný pohled na učení NZ., než znali ...,falešně....předtím ve své organizaci ,a postupně začali opouštět jejich sektu . Takto jsem to myslel . Některým to opuštění sekty šlo rychle ,jiným to trvalo déle . Sami někteří bývalí členi Svědků Jehovových ,by ti řekli své zkušenosti . U každého z nich je to jiné . |
]
Re: VĚČNÁ SPÁSA NENÍ ZÁVISLÁ NA PŘIJATÉM UČENÍ (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 25. září 2022 @ 11:30:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Danny24
to ano, to je jasné. To je ale jiná věc. |
]
|
|
|
|