|
Právě je 376 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 120845396 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Teologie: VĚČNÝ ŽIVOT Z VÍRY a VĚČNÝ ŽIVOT ZE SKUTKŮ
Vloženo Sobota, 23. únor 2008 @ 09:17:02 CET Vložil: Bolek |
poslal Gregorios777
Ač se to možná někomu bude zdát divné a neznámé, je to tak - Bible káže o dvou aspektech věčného života ve třech časových fázích. Pokud je nerozlišíme, dostaneme se do velkých výkladových problémů a do vnitřního zmatku, ohledně věčné spásy. Nebudeme vědět, je-li věčná spása z pouhé víry nebo z víry, která se má projevovat skutky (čili ze skutků), či z pouhé víry, které ale přestává účinkovat, pokud od ní někdo odpadne.
Nový Zákon hovoří o třech časových dispenzacích, kterých nyní jsme nebo budeme účastni. Nyní, do příchodu Pána Ježíše žijeme v době MILOSTI, kdy se věčná spása získává z pouhé víry, bez skutků (Ef 2,8) a to ihned v okamžiku, kdy jsme zplozeni živým Božím Slovem, kdy je zplozen náš lidský duch, ve kterém se usídlí Duch svatý. Od okamžiku znovuzrození je pro nás věčná spása již vyřešenou minulostí. Je to DAR z nezasloužené milosti, daný na základě Božího předzvědění, vyvolení a předzřízení (Ef 1,4). Věčný život se v této dispenzaci získává z VÍRY (BEZ SKUTKŮ)!
Další časovou dispenzací je Království nebes na zemi, které bude zahájeno druhým příchodem Pána Ježíše Krista ve slávě a moci, kdy přijde, aby zasedl na svůj zaslíbený trůn Davidův v budoucím Jeruzalémském chrámu. Tehdy, na počátku tohoto tisíciletého Království se také všichni praví, znovuzrození věřící v Krista budou muset ukázat před Jeho soudnou stolicí, aby každý obdržel to, co působil skrze své fyzické tělo, ať dobré nebo zlé (2Kor 5,10-11).
Dobří služebníci Páně dostanou odměnu ve formě Království, jež je symbolizováno získanou královskou korunou (Zj 3,11 // Zj 2,10 //2Tim 4,8 )a královským trůnem ( Zj 3,21) a získají podíl na slávě tohoto Království (budou oslaveni - spolu s Pánem). Také jejich postavení v Království bude spravedlivě odstupňováno podle zásluh - jeden bude mít vládu nad deseti městy, jiný jen nad pěti městy.
Zlí služebníci nejen, že přijdou o svoji odměnu a o vstup do Království, ale ještě budou přísně potrestáni ohněm druhé smrti, kterým budou muset dočasně projít (Zj 2,11). Budou spaseni (nejde o věčnou spásu, ale o spásu v Království), ale jako skrze oheň. Věčný život se v Království získává ZE SKUTKŮ! Pochopitelně, že ne z našich vlastních skutků, ale ze skutků, které pro nás předem připravil Bůh, abychom v nich chodili (Ef 2,10), a ke kterým nám má inspirovat ne naše tělesnost, ale Duch svatý, který v nás žije. Jsou to skutky, které skrze nás chce činit Kristus (Ř 15,18).
Třetí časovou dispenzací je Věčnost - Nové nebe a Nová země. Zde je vše opět, jako v dispenzaci milosti - vše je zdarma a z milosti, bez skutků (ty již byly ohodnoceny v době Království). Zde, ve věčnosti nabydou všichni věřící v Krista opět rovnocenné a rovnoprávné postavení, a budou zde mít stejnou účast na Boží svatosti. Nebudou zde žádné rozdíly. Ty budou vyrovnány a smazány v době Království, které se vyznačuje spravedlností - každému podle jeho zásluh.
Blíže se zastavím u dispenzace Království nebes na zemi. Protože tato dispenzace je nyní před námi a úsilí všech pravých Kristovců, by mělo směřovat k přípravě na příchod Páně a zahájení budoucího věku Království. O věčnou spásu již nám nyní nejde. Tu zařídil, vykonal a dokonal Pán Ježíš Kristus na kříži. Je již minulostí. Je naprosto dokonalá a nelze k ní nic přidat ani z ní nic ubrat. Každý, kdo uvěřil v Krista a je znovuzrozený, tuto spásu má navěky (Gen 3,22) a nikdo ho jako ovci Pána Ježíše neyvtrhne z Jeho ruky (Jan 10,28). (Pozn. pro Demagoga: NIKDO, musíš brát doslovně a mechanicky - NIKDO=NIKDO, včetně toho věřícího).
Jediná záležitost, která je před námi nyní, je úsilí a snaha vejít do Království, líbit se svému Pánu (2Kor 5,9), tak, aby nás seznal HODNÝMI se před Něj postavit (Lk 21,36 //Lk 20,35 // Zj 3,4) a do Jeho Království vejít. Pán přichází. Dnes je spasení (v Království) blíže nás, nežli, když jsme uvěřili (Ř 13,11), proto se musíme připravovat. A právo na vstup do Království nebes na zemi je podmíněno velmi přísnými podmínkami. Do Království nevejdou věřící, kteří soustavně hřešili těmito hříchy a nečinili z nich pokání: smilstvo, modlářství, cizoložství, měkkost, homosexualita, zlodějství, utrhačství (1Kor 6,10), nečistota, chlípnost, čarování, nepřátelství, sváry, nenávisti, hněvy, dráždění, různice sekty, závisti, vraždy, hodování apod. (Ga 5,19-21), lakomství (Ef 5,5). Mnozí budou usilovat vejít, ale nebudou moci, neboť nevejdou úzkou branou (Lk 13,24). Úzká brána a úzká cesta znamená, že je tak úzká a zúžená, že je na ní pouze Pán Ježíš Kristus. Nic jiného se tam nevejde, nic jiného tudy neprojde, nic si na ní s sebou nemůžeme vzít. Projde pouze Kristus a my. Vše na této cestě je z Pána Ježíše. Je třeba opustit vše (minimálně vnitřně), abychom byli způsobilí touto úzkou branou vůbec vejít na úzkou cestu. K tomu je potřeba přijmout velké sebeomezení. Do tohoto Království je třeba se TLAČIT násilím (= s velkým úsilím - Mt 11,12). Pán Ježíš řekl, že jde, aby nám připravil místo (v Království) - Jan 14,3. A říká:"Chce-li kdo za Mnou přijíti, zapři sebe sám a vezmi kříž svůj a následuj Mne..." "Za Mnou přijíti", znamená, přijít za Ním do Království. Ti, kdo nevezmou svůj kříž a nezapřou sami sebe, však do Království za Pánem nepřijdou a jejich MÍSTO, vezme jiný (Zj 3,11). Dokonce i apoštolu Pavlovi potenciálně hrozilo, že se neosvědčí (1Kor 9,23-27), a že nebude způsobilý pro Království (Lk 9,62). Je možné se neosvědčit pro vstup do Království (2Kor 13,5). A příčinou nemusí být jen osobní hříchy, ale také přijetí falešného učení. 2Jan 7-9 říká, že věřící může ztratit odměnu (Království), pro kterou pracoval, jesliže podlehne svůdcům a falešnému učení. A Mt 24,24 říká, že vyvolené (pro Kráovství) není trvale možné svést do bludu. Ti věřící v Krista, kteří nebudou účastni Království, budou z drtivé většiny také svedeni některým z četných bludných učení. Kristovi věrní služebníci, vyvolení pro Království, však trvale svedeni být nemohou. Je mnoho povolaných (do spásy), ale málo vyvolených (pro Království). Věčný život v Království se získává skrze SKUTKY. A věřící, jejichž skutky budou shledány, že nejsou PLNÉ před Bohem, jsou nazváni mrtvými, umírajícími a budou vymazáni z Knihy života v Království, pokud neučiní pokání (Zj 3,1-5). A Mt 7,14 říká, že k tomuto životu v Království vede jen těsná brána a úzká cesta, a jen málo věřících ji nalézá. Paraelní místo k tomuto, je Lk 17,32-33, kdy Pán říká, že "kdo ztratí svoji duši, ten ji OBŽIVÍ (= přivede k ŽIVOTU -viz. "vede k ŽIVOTU" v Mt 7,14). Většina jde po široké cestě, která vede do dočasné záhuby v čase Království (Mt 7,13 // Mt 7,21-23). Ke stejnému tématu se vztahuje slovo z Mt 24,13. Kdo vytrvá až do konce v čase velkého soužení, ten bude spasen pro Království a získá věčný život (skrze skutky) v tomto budoucím věku Království. Takový spasí svoji duši (ducha již spaseného má). Proto tak Pán Ježíš vyzývá k zapření našich duší, aby mohly být zachovány (spaseny) pro Království. Pokud nebude spasena naše duše do příchodu Pána, budeme ve stavu, kdy Pána nebudeme znát (v duši) a Pán nebude znát nás (v duši), neboť naše duše nebude OBŽIVENA Jeho Duchem (viz. moudré a hloupé pannny).
Před námi je tedy ODMĚNA nebo ODPLATA v Den Pána Ježíše. Apoštolé o tom často mluví v NZ. Kol 3,23-25:"A všecko, což byste koli činili, z té duše čiňte, jako Pánu a ne lidem. Vědouce, že od Pána vzíti máte ODPLATU dědictví, neboť Pánu Kristu sloužíte. Kdož by pak nepravost páchal, ODMĚNU své nepravosti vezme. A není přijímání osob u Boha."
Dva možné přístupy k blížící se ODMĚNĚ(ODPLATĚ) zjevuje apoštol Pavel např. zde: 2Tim 4,14:"Alexandr Kotlář mnoho mi zlého způsobil, odplatiž jemu Pán podle skutků jeho." To se vztahuje k budoucímu účtování před soudnou stolicí Krista. A nejde zde o věčné zatracení Alexandra Kotláře, ale o jeho spravedlivou odplatu za jeho zlé činy (2Kor 5,10-11). Pavel mluví o soudné stolici jako o HRŮZE Páně (2Kor 5,10-11) a právě tak o tom mluví ve stejné souvislosti Žd 10,27:"HROZNÉ očekávání soudu" a Žd 10,31:"Pán souditi bude LID svůj. HROZNÉ je upadnouti v ruce Boha živého".
A naopak zde Pavel vyprošuje milosrdenství pro Onezifora v tento Den Páně:"Dejž jemu Pán nalézti milosrdenství u Pána v onen Den." (2Tim 1,18) A také:"Při prvním mém odpovídání žádný se mnou nebyl, ale všichni mne opustili. Kéž jim to není počítáno." (2Tim 4,16). Všechna tato místa mluví o odměně nebo odplatě před soudnou stolicí Kristovou, kde se bude rozhodovat o věčném životě (ze skutků) v Království nebo o trestu počas Království.
Toto učení o Království a o rozdílu mezi věčným životem z víry a věčným životem ze skutků v Království, není většině křesťanů známo. Je to způsobeno přetrvávajícím vlivem katolického pojetí spásy, které zduchovnilo fyzické tisícileté Království Krista, vyřadilo ho ze svého učení, a zná jen duchovní Kristovo Království. Důsledkem takovéhoto učení může a musí být jen jedno - smíchání učení o věčné spáse s učením o spáse v Království a zmatek ohledně rozdílu mezi vírou a skutky, mezi milostí a zákonem. Výsledek takového učení je zákonictví, hlásání věčné spásy ze skutků, pojímání věčné spásy jako ODMĚNY za skutky. Spása duše v Království je tak odsunuta do zapomnění a křesťané před sebou jako nejdůležitější vidí pouze věčnou spásu. Proto také nevidí jinou alternativu než striktní: věčná spása nebo věčné zatracení, nic mezi tím, a to jak pro nevěřící v Krista, tak pro neposlušné křesťany. Chybí jim mezičlánek spravedlivé ODMĚNY a ODPLATY, a tím toto učení dělá Boha nespravedlivého. Někteří jsou ochotni připustit, že neposlušní věřící v Krista přijdou jen o svoji odměnu a postavení v Království, ale sami již potrestáni za své zločiny nebudou. Ti mají velmi nespravedlivého boha. Je to stejný případ, jako kdyby vrah před občanským soudem přišel pouze o své zaměstnání v důsledku svého činu, ale do vězení za vraždu by nemusel. Přesně takto smýšlí ti, kteří sice věří v Království Krista na zemi, ale mají za to, že neposlušný Kristovec již nikdy nebude potrestán.
Modlím se za to, aby těm z vás, kterým to má být dáno, byl dán Duch moudrosti a zjevení, abyste v Novém Zákoně poznali Boží úžasné, spravedlivé a do sebe zapadající uspořádání. A také abyste se podle toho mohli včas zařídit. Bůh vám k tomu žehnej.
|
Podobná témata
|
|
Re: VĚČNÝ ŽIVOT Z VÍRY a VĚČNÝ ŽIVOT ZE SKUTKŮ (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Sobota, 23. únor 2008 @ 11:43:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/ | List Efezskym:
Ef 1,13 V něm i vy, když jste uslyšeli slovo pravdy, evangelium své záchrany, a když jste uvěřili, v něm jste byli zapečetěni zaslíbeným Duchem Svatým,
A jak vime z jinych mist bible, ta vira MUSI BYT ZIVA, nebot mrtva vira je NA NIC. A dale z jinych mist z Bible vime, ze od teto Milosti a od Krista muze clovek odpadnout. Ano, s Bozi Milosti se muze i vratit, je li vyvoleny. A neni li, nevrati se.
Tento vikend mi dovolena konci, uz se nebudu moci granu dale venovat v takoveto mire.
Jezis nedovoloval zlym duchum mluvit. Nedovolme zle duchy mluvit a ucit, ale davejme jejich uceni do spravnych biblickych kontextu.
|
Re: Re: VĚČNÝ ŽIVOT Z VÍRY a VĚČNÝ ŽIVOT ZE SKUTKŮ (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Sobota, 23. únor 2008 @ 21:09:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Demagogu,
žádný znovuzrozený věřící nemůže mít úplně mrtvou víru. Má-li někdo úplně mrtvou víru, pak jeho víra nikdy nebyla pravá. Byla to jen víra ďáblů. Ale je-li někdo znovuzrozený, je znovuzrozený navždy, navěky. A proto také jeho víra nemůže být nikdy úplně mrtvá. Může být sice vyschlá a umírající a Pán může takového věřícího nazvat mrtvým (všeobecně vzato), ale každý věřící má před Bohem nějaké skutky. I když nemusí být vždy PLNÉ, ale nějaké má vždy (Zj 3,1-5).
Věřící může odpadnout od Boží milosti, ale nikdy ne od Boží věčné spásy. Může ztratit spásu v Království, protože jí nebude HODEN a může být za to přísně potrestán. Ale jestliže je na jeho skutcích závislá věčná spása, tak jdeme kompletně VŠICHNI věřící do věčného zatracení, protože ze zákona (=ze skutků) nebude před Bohem ospravedlněn žádný člověk. Proto nám (věřícím), dal také Bůh VÍRU a Kristovy zásluhy skrze Jeho dílo na kříži. Protože jinak by to nešlo. Ani pohané, kteří přijdou ke spasení nebudou ospravedlněni na základě svých skutků, ale pouze na základě Božího milosrdenství.
Boží spravedlnost znamená dostat, co si zasloužíme (to dostaneme v době Království)
Boží milost znamená dostat něco, co si nezasloužíme (a ty by jsi si chtěl věčnou spásu zasloužit!) - tak jsme dostali ZDARMA věčnou spásu bez skutků, pouze skrze prvotní uvěření v Pána.
Boží milosrdenství znamená nedostat, co si zasloužíme. (takto bude Bůh jednat s pohany, kteří přijdou ke spasení, protože projevovali milosrdenství Ježíšovi - jeho bratrům. Kdyby někdo podal jen číši studené vody Ježíšovu učedníkovi, amen, neztratí svoji odměnu)
Kdo můžeš pochopit, pochop.
|
]
Re: Re: Re: VĚČNÝ ŽIVOT Z VÍRY a VĚČNÝ ŽIVOT ZE SKUTKŮ (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Pondělí, 25. únor 2008 @ 17:11:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.bohu-a.svetu.cz/ | Je li neco z víry, která se projevuje skutky (ne jak je zamerne psano "má projevovat skutky"), pak je to z viry, ne ze skutku, jak se uvodni clanek a pravy jeho autor snazi nasugerovat. Je li neco z viry, ktera se nejak projevuje, pak je to z viry, ktera se nejak projevuje a ne z jejich projevu.
Re: žádný znovuzrozený věřící nemůže mít úplně mrtvou víru. Má-li někdo úplně mrtvou víru, pak jeho víra nikdy nebyla pravá. Byla to jen víra ďáblů. Ale je-li někdo znovuzrozený, je znovuzrozený navždy, navěky. A proto také jeho víra nemůže být nikdy úplně mrtvá. Může být sice vyschlá a umírající a Pán může takového věřícího nazvat mrtvým (všeobecně vzato), ale každý věřící má před Bohem nějaké skutky. I když nemusí být vždy PLNÉ, ale nějaké má vždy (Zj 3,1-5).
Nazve li nekoho Buh "mrtvym," pak proste JE mrtvym. Buh nikdy nelze, co Buh rekne, je pravda. Je li nekdo mrtvy, pak neni umirajici, pak neni trochu mrtvy a trochu zivy, ale JE mrtvy. A mrtvy muze byt ten, kdo ma mrtvou viru. Apostol Pavel v listu galatskym jasne varuje, pise, ze i znovuzrozeny krestan, ktery prijal Duch Svateho, muze odpadnout od Milosti a od Krista.
Dalsi lez, ktere jsi uveril, spociva v tom, ze podle tebe pohane budou spaseni ze skutku. Apostol Pavel pise v listu Rimanum neco jineho:
3,9 Co tedy? Máme my židé nějakou přednost? Vůbec ne! Vždyť jsme už dříve ukázali, že všichni, židé i pohané, jsou pod mocí hříchu, 3,10 jak je psáno: 'Nikdo není spravedlivý, není ani jeden, 3,11 nikdo není rozumný, není, kdo by hledal Boha; 3,12 všichni se odchýlili, všichni propadli zvrácenosti, není, kdo by činil dobro, není ani jeden. 3,13 Hrob otevřený je jejich hrdlo, svým jazykem mluví jen lest, hadí jed skrývají ve rtech, 3,14 jejich ústa jsou samá kletba a hořkost, 3,15 jejich nohy spěchají prolévat krev, 3,16 zhouba a bída je na jejich cestách; ,17 nepoznali cestu pokoje 3,18 a úctu před Bohem nemají.'
To je Bozi Soud nad Pohany. I pohane potrebuji milost, zivou viru v Jezise Krista, nebot na zaklade skutku nikdo vecneho zivota nedosahne.
Ve Zjeveni, ktere je casti toho, co citujes, je i vers tri: 3.3 rozpomeň se tedy, jak jsi mé slovo přijal a slyšel, zachovávej je a čiň pokání. Nebudeš-li bdít, přijdu tak, jako přichází zloděj, a nebudeš vědět, v kterou hodinu na tebe přijdu.
Jenom zachovavani a cineni pokani z predchoziho mrtveho zivota je cesta k zivotu. Ale jit ji muze jen ten, kdo to pro Bozi Nezaslouzenou Milost sam pozna a uvidi. Je nezbytna Bozi Milost, abys cinil pokani (t.j. skutky, kterymi se vira projevuje.) Prave tato Milost je Onou Nezaslouzenou Milosti. Ne to, co ucis ty, t.j. nezrusitelny vecny zivot nezavisejici na mrtvosti ci zivosti viry.
A dalsi poznamka, zjeveni treti kapitola je psano pro andela cirkve, nebo li pro cirkev v danem meste jako celek, ne pro jednotlive osoby. Jestli vztahujes neco, co je psano pro andely, na cloveka, ucis neco, co Bible neuci.
Ve versi dve se pise: Probuď se a posilni to, co ještě zůstává a je už na vymření! Jednak, probuzeni a posilneni je prave skutek, kterym se projevuje vira, ke kterym nelze dojit bez Bozi Nezaslouzene Milosti, jednak to, co jeste zbyva a je na umreni, jsou prave zbytky "zivych" vericich v teto cirkvi, jak je psano ve versi 4: Přece však máš v Sardách několik osob, které svůj šat nepotřísnily; ti budou chodit se mnou v bílém rouchu, protože jsou toho hodni.
Gregu, uveril jsi lzi, ktera uci neco, co neuci Bible. Pro tve uceni se mnozi nedostanou ke Kristu, protoze si reknou: Nu co, prokazal jsem milosrdnost a Buh mi prece musi opustit. Tve uceni je nebezpecne jednak v tom, ze uci neco, co neuci Bible, jednak v tom, ze posiluje nejruznejsi ateisty, ale treba i muslimy v jejcih bludu. Ze nepotrebuji Jezise, ale vse zmaknou sami... |
]
Re: Re: Re: Re: VĚČNÝ ŽIVOT Z VÍRY a VĚČNÝ ŽIVOT ZE SKUTKŮ (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Úterý, 26. únor 2008 @ 16:10:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Demagogu,
píšeš:
///Nazve li nekoho Buh "mrtvym," pak proste JE
mrtvym. Buh nikdy nelze, co Buh rekne, je pravda. Je li nekdo mrtvy,
pak neni umirajici, pak neni trochu mrtvy a trochu zivy, ale JE mrtvy.
A mrtvy muze byt ten, kdo ma mrtvou viru.///
Zde jasně nemáš pravdu ani podle Písma: Zj 3,1-5: Pán píše o Sardinksém sboru, že je "MRTEV" (v.1) a ve verši 2. mu radí, aby utvrzoval "I JINÉ UMIRAJÍCÍ".
Zde tedy vidíš, jak je ošidné přijímat Písmo tím tvým mechanickým, robotickým způsobem. Že je třeba znát jeho smysl za pomoci Ducha svatého. Zde vidíš, že mrtvý může znamenat i umírající, tedy ne ještě zcela mrtvý. Mrtvý, tedy nemusí vždy znamenat mrtvý. A hned zde máme skvělý příklad toho, jak hluboce nesmyslné je tvé chápání Písma.
Tvé pochopení Ř 3. kapitoly je opět jen polovičaté. Nechápeš smysl čteného. Přečti si také Ř 2. kapitolu nebo Mt 25,31-46. tyto pasáže jsou Pravda, právě tak jako Ř 3. Ale podle tebe si nutně musí odporovat, protože jim nerozumíš.
Píšeš:
///nebot na zaklade skutku nikdo vecneho zivota nedosahne. ///
Ale to je přesně to, co tvrdíš, když říkáš, že víra (spasitelná) je bez skutků mrtvá. To se jinými slovy rovná výroku: Věčná spása je přece jen nakonec ze skutků. Apoštol Pavel byl tedy podle tebe bludař, když tvdil, že spása je BEZ skutků, z pouhé víry a milosti. Dá se říci, že tvé pojetí spásy je PLNĚ katolické, tedy zákonické, judaistické.
Milost je podle tebe schopnost činit SKUTKY přijatelné Bohu. To je opět jen polopravda, protože toto platí ve vztahu ke vstupu do Království, ale ne ve vztahu k nabytí věčné spásy. Protože tam platí:Kdo UVĚŘÍ (jednou), je spasen. Věčná spása je pak pro tohoto člověka minulostí, a nikoliv ODMĚNOU V BUDOUCNOSTI za slušné chování. Vždyť kdyby tomu tak bylo, pak i ty by jsi musel odejít do věčné záhuby, protože ze skutků ospravedlněn být před Bohem nemůžeš.
Toto vše můžeš tvrdit jen díky tomu, že nerozlišuješ různé aspekty a účely víry. Mechanické pojetí Písma tě udržuje v zákonických bludech.
Dále nesmyslně píšeš svoji "další poznámku":
///A dalsi poznamka, zjeveni treti kapitola je psano
pro andela cirkve, nebo li pro cirkev v danem meste jako celek, ne pro
jednotlive osoby. Jestli vztahujes neco, co je psano pro andely, na
cloveka, ucis neco, co Bible neuci.///
Opět - kdyby jsi nechápal Písmo mechanicky, tak by jsi věděl, že "andělé sedmi sborů" jsou LIDÉ. Anděl církve je věřící starší v Kristu, který zastupuje místní Církev před Bohem, reprezentuje ji a nese hlavní odpovědnost. Ale to ti asi nevysvětlím. Anděl je přece podle tebe anděl - a nikdy jinak. Já jen, že anděl také znamená "posel". Ostatně, rád bych viděl, kdyby jsi na místě apoštola Jana měl napsat a poslat list andělu sboru v Praze. Myslím, že by tě na poště hned sbalili a odvezli....
A také - chudák anděl ze Sard - když neučiní pokání, bude vymazán z Knihy života.... Všechno holt za ten sbor odnese ten anděl, sboru samotného se to ani nedotkne. Chudák anděl, má toho až nad hlavu...
Ještě k ateistům - k tomu říkám - je třeba všem kázat Evangelium Ježíše Krista. I buddhistům a dalším. To, co zde píši o druhé možnosti jejich spásy, je pouze interní záležitost, která se při kázání Evangelia vůbec nepoužívá. Je to jen interní vědomost pro členy Církve. Není to určeno ke kázání nevěřícím. Přesto o tom Bible mluví. (Ř 2.kap. // Mt 25,31-46 // Zj 2,26-27 // Zj 20,7-9 // Zj 21,24 // Zj 22,2 // Za 14,16). To jsem si nevymyslel já.
|
]
|
|
Re: VĚČNÝ ŽIVOT Z VÍRY a VĚČNÝ ŽIVOT ZE SKUTKŮ (Skóre: 1) Vložil: Willy v Sobota, 23. únor 2008 @ 16:45:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | Ahoj Gregu,
nadpis tvého článku je: VĚČNÝ ŽIVOT Z VÍRY a VĚČNÝ ŽIVOT ZE SKUTKŮ
a dále píšeš kromě jiného např. Věčný život se v Království získává ZE SKUTKŮ!
To však neodpovídá tomu, co píšeš jinde, ani tomu, co učí Bible. Věčný život je věčný a ne jistý život na 1000 let. Sám píšeš v souladu s Písmem, že účast na Království bude odměnou za dobré skutky, které Bůh předem připravil, abychom v nich chodili=žili (Ef. 2:10). Před soudnou stolicí Kristovou dostane každý, kdo před ní stane, buď odměnu = účast na Království nabo odplatu=trest - 1000 let "po škole", ale o věčný život nepřijde, protože to nejde, neboť se úzce pojí s věčnou spásou. Ano, může mu např. ublížit druhá smrt - Gehenna (Zj 2:11), ale jen dočasně. Může být dočasně vymazáno i jeho jméno z knihy života (Zj 3:5). Ale o věčný život přijít nemůže.
Obávám se, že pokud v těchto věcech někdo neměl jasno, tvůj článek mu moc nepomohl, a jeho zmatek jím odstraněn nebyl, ale spíše vzrostl.
NENÍ JEDEN VĚČNÝ ŽIVOT Z VÍRY A JINÝ VĚČNÝ ŽIVOT ZE SKUTKŮ! Je jen jeden věčný život! A odměna v Království není nějaký jiný věčný život, než ten, který už věřící měl. Odměnou vítězům je právě ta různá forma účasti na Království podle jejich díla (skutků), nikoliv jakýsi jiný věčný život v Království - viz Zj 2:7,11,17,26-28; 3:5,12,21). Jistě - způsob života vítězů v době Království bude "poněkud" lépe řečeno značně odlišný od "života" těch, kteří nezvítězili. Pokud tedy tím "tvým věčným" životem ze skutků měl být myšlen rozdílný způsob života vítězů a poražených v době Království, mělo to tak být také napsáno. Takhle to vypadá, že existují věčné životy dva, což je nesmysl.
Kristus je náš život - věčný život, a ten je jen Jeden. Ano, můžeme o Něj přijít, ale jak již bylo řečeno, pouze dočasně, kvůli tomu, že jsme Jím a skrze Něho nežili v tomto věku. Mnoho povolaných žije v tomto věku svým vlastním životem, přestože v jejich nitru žije Pán Ježíš jako jejich život, Jenž mají žít. Tito povolaní a dodejme také poražení nebudou způsobilí žít v Království, protože se to nenaučili během života v těle. Vyvolení - vítězové žijí skrze Krista jako svůj život už v tomto věku a proto budou nalezeni osvědčení a způsobilí pokračovat v žití Krista jako života i ve věku budoucím = v Královtsví. Odměnu dostanou za ovoce, které díky tomuto žití Krista Pánu přinesou. Ti, kdo přijdou před Pána s prázdnou, nejenže odměněni nebudou - nebude za co!, nýbrž budou potrestáni, jak o tom Pán na mnoha místech mluví (např. Mt 24:48-51, Mt 25:30, Lk 24:26). Tož tak.
willy |
Re: Re: VĚČNÝ ŽIVOT Z VÍRY a VĚČNÝ ŽIVOT ZE SKUTKŮ (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Sobota, 23. únor 2008 @ 21:15:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Milý Willy (nebo SV?),
velmi nedostatečně studuješ učení Watchmana Nee, kterého jsi příznivec. Doporučuji přečíst Knihu "Boží Evangelium I. a II. díl." Tam všechno W.Nee píše. A já jsem po dlouhém zkoumání a konečném pochopení uviděl, že má svatou pravdu.
Neexistují věčné životy dva. Ale existují dva aspekty věčného života. Jeden aspekt se získává skrze víru a druhý skrze skutky. Pán Ježíš v Mk 10,30 hovoří o věčném životě v budoucím věku (= Království).
|
]
Re: Re: Re: VĚČNÝ ŽIVOT Z VÍRY a VĚČNÝ ŽIVOT ZE SKUTKŮ (Skóre: 1) Vložil: Willy v Neděle, 24. únor 2008 @ 00:10:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Gregu (nebo Romane?),
mýlíš se; nestuduji učení Watchmana Nee a nejsem jeho příznivec. Knihu Boží evangelium jsem četl, ale už si moc nepamatuji, co v ní bylo. Nemusel jsem dlouho zkoumat, abych skrze Ducha poznal, že W.Nee zná Pána, má Krista a tak i Pravdu. A učení v jeho knihách není jeho, ale z Boha (Jan 7:17) - je to prostě učení Kristovo (2J 9).
Ve svém článku zmiňuješ různé Pavlovy negativní i pozitivní výroky ve vztahu k Božímu spravedlivému soudu, tj. odplatě zlým a neposlušným či odměně spravedlivých a Božím milosrdenství vůči těm, kteří prokazovali milosrdenství, jež přemáhá soud.
Ale jako bys pozapomněl na službu apoštola Jana, která ve snaze napravit to, co se v církvi "pokazilo" a obnovit církev návratem k počátku (1J 1:1-3) a k Tomu, který byl od počátku a na počátku (J 1:1). Janovo evangelium, jeho listy a kniha Zjevení jsou nejmladší knihy NZ a mají pro dnešní věřící zásadní význam. Anož bych chtěl jakýmkoliv způsobem snižovat službu apoštola Pavla, Janovi bylo dána Boží milost reagovat na úpadek církve poněkud efektivněji než Pavlovi. Cestou života, kterou jsme poznali a tou mnohem vzácnější cestou lásky (1K 12:31), která v nás dosahuje dokonalosti a zahání strach ze soudu před soudnou stolicí Kristovou (1J 4:18).
Boží láska, o níž psal Pavel v 1, Kor. 13, zjevně nedosáhla ani při Korintských, jimž bylo toto Boží slovo primárně určeno, ani při Efezských dokonalosti (Zj 2:4). Ale Pán to může a chce změnit v případě Jeho současné Církve. A k tomu právě slouží služba apoštola Jana, která napravuje a obnovuje vše zapomenuté, opomíjené a potřebné v Církvi, aby se stala důstojným a rovnocenným Pánovým protějškem - Jeho nevěstou, tvořenou Jeho vítězi, pro níž si přijde, aby ji jako to nejcennější a nejdražší "ukradl" ze země jako zloděj v noci (potají a skrytě) a pak spolu s ní přišel a veřejně s velikou slávou a mocí ustanovit své Království skrze soud vykonaný z trůnu Jeho slávy nad národy. Tož tak.
willy |
]
Re: Re: Re: Re: VĚČNÝ ŽIVOT Z VÍRY a VĚČNÝ ŽIVOT ZE SKUTKŮ (Skóre: 1) Vložil: Willy v Neděle, 24. únor 2008 @ 00:17:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | oprava: Ale jako bys pozapomněl na službu apoštola Jana, která ve snaze napravit to, co se v církvi "pokazilo" a obnovit církev, navrací věřící k počátku (1J 1:1-3) a k Tomu, který byl od počátku a na počátku (J 1:1). |
]
|
|
Re: VĚČNÝ ŽIVOT Z VÍRY a VĚČNÝ ŽIVOT ZE SKUTKŮ (Skóre: 1) Vložil: whynot (Falešný@e-mail) v Sobota, 23. únor 2008 @ 16:49:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | a co na to v ječný v pivovarskym domě :)
|
Re: Re: VĚČNÝ ŽIVOT Z VÍRY a VĚČNÝ ŽIVOT ZE SKUTKŮ (Skóre: 1) Vložil: Marobud v Sobota, 23. únor 2008 @ 22:45:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tadyto je jedinej rozumej příspěvek. V pivovarskym domě v Ječný je fajn. Ale teď tam nechodim protože je půst. Ale bacha na Gojima, protože v Ječný sídlej taky jezuiti.
Vážně nemyslím že má cenu klást víru a skutky do protikladu.
|
]
Re: Re: Re: VĚČNÝ ŽIVOT Z VÍRY a VĚČNÝ ŽIVOT ZE SKUTKŮ (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Neděle, 24. únor 2008 @ 15:17:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Milý Marobude,
Záleží kterou víru nechceš klást do protikladu. Praktickou víru, skrze kterou žijeme svatý život, do protikladu se skutky opravdu dát nemůžeme (2Kor 13,5).
Ale spasitelná víra, skrze kterou jsme uvěřili v Krista, je v protikladu ke skutkům, stejně tak, jako nebe a peklo (Ř 3,20-28).
|
]
|
|
Re: VĚČNÝ ŽIVOT Z VÍRY a VĚČNÝ ŽIVOT ZE SKUTKŮ (Skóre: 1) Vložil: Sylfaena v Sobota, 23. únor 2008 @ 18:11:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Myslim, ze Gregorisovy prispevky maji hlavu a patu. A je skoda, ze se pod timhle neobjevilo vic nazoru. Zrovna v tehle veci bych cekala vetsi zivo ze strany diskutujicich.. Pane Gregorisi, jak tohle muzete psat s takovou jistotou a klidem? jak jste k tomu dosel? |
Re: Re: VĚČNÝ ŽIVOT Z VÍRY a VĚČNÝ ŽIVOT ZE SKUTKŮ (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Sobota, 23. únor 2008 @ 21:28:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Milá Sylfaeno,
došel jsem k tomu na základě zjevení skrze učení učitele Církve, Watchmana Nee. Zejména v knize "Boží vangelium" I.a II. díl z nakladatelství Proud (www.proudknihy.cz).
Když jsem si toto učení poprvé přečetl, nádherně mi to zapadalo do učení NZ. Do té doby jsem tápal, zda je spása z víry nebo ze skutků. Na některých místech to vypadalo jako, že jen z víry a na jiných, jako že také ze skutků. Viděl jsem to původně podobně jako Demagog - že mrtvá víra bez skutků, vlastně není víra.
I po tomto prvním přečtení jsem ještě několikrát pochyboval, ale ve skutečnosti je mi ta věc čím dál tím více jasnější. Nyní již o tom nepochybuji ani v nejmenším a stále se mi to více otevírá při četbě NZ. Prostě to nemá chybu.
Jedna věc je spása lidského ducha, která je zcela zdarma a dostává se na počátku víry a druhá věc je spása duše (1Pt 1,9 // Žd 10,39 a mnoho dalších), na které se musí spolupracovat s Boží milostí (nesmí se od ní odpadnout). tato spása se dostává nebo nedostává až při druhém příchodu Páně, na počátku Království nebes na zemi.
Věčný život je jen jeden, ale počas Království může být přerušen, pokud ho nedosáhneme (1Pt 4,18// 1Tim 6,12). Ve věčnosti pak bude opět pokračovat pro všechny Boží děti.
|
]
Re: Re: Re: VĚČNÝ ŽIVOT Z VÍRY a VĚČNÝ ŽIVOT ZE SKUTKŮ (Skóre: 1) Vložil: whynot (Falešný@e-mail) v Neděle, 24. únor 2008 @ 15:53:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | btw tenhle nee, to je ten nee z ty koreo-zen-evangelikalni sekty a-la reverend moon? (i kdyz o poznani min ujety) ... tusim ze tam byli dva takovy typci nee a lee ... |
]
Re: Re: Re: Re: VĚČNÝ ŽIVOT Z VÍRY a VĚČNÝ ŽIVOT ZE SKUTKŮ (Skóre: 1) Vložil: whynot (Falešný@e-mail) v Neděle, 24. únor 2008 @ 18:20:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | to dodava tvym komentarum podstatne srozumitelnejsi rovinu, resp. lepe uchopitelnou motivaci ;)
|
]
|
|
Re: VĚČNÝ ŽIVOT Z VÍRY a VĚČNÝ ŽIVOT ZE SKUTKŮ (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Sobota, 23. únor 2008 @ 21:25:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Gríšo, ad naše poslední rozluva o smrti - v Jb 11,20 se píševo tom, že nadějí svévolníka je smrt, to by odporovalo Tvojí teorii o okamžitym posmrtnym životě aspíšpodpořilo Kazatele (necituju)
Co mně nesedí na Tvym článku (miloušce; zajímá mě to taky): 1) kastovnictví v Miléniu vs. gleischalt na věčnosti -nikde v Bibli nenacházim, že na věčnosti si budou lidi rovni, jeden bratr si myslí to samý, co Ty, ale uznává, že je to jen jeho nápad, kterej se nedá dokázat. Naopak v Písmech se často mluví o tom, že bude určitá kastalidí, co natom budou líp než ostatní, nechápu, proč by tohle mělo nastat ausgerechnet v Miléniu 2) osobně minesedí předposlední odstaveček, ke se snažíš obhájit Boží pohled na spravedlnost, jako by bylo potřeba Jej hájit.Bůh je naprosto svrchovaná osoba a může si dělat absolutně co chce, protože On je spravedlivý ze Své podstaty. eleazar
|
Re: Re: VĚČNÝ ŽIVOT Z VÍRY a VĚČNÝ ŽIVOT ZE SKUTKŮ (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Neděle, 24. únor 2008 @ 15:13:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ahoj Eleazare,
rovnost na věčnosti se dá samozřejmě dokázat mnoha různými způsoby. Všimni si např., že kdekoli se jedná o nějakou dispenzaci milosti, je zmíněn Kristus jako Beránek Boží. Ale v souvisosti s Královstvím, nikdy Beránek zmíněn není. Beránek je totiž spojen s milostí, ale Království je spojeno prvořadě se SPRAVEDLNOSTÍ. V Království dostane každý to, co si spravedlivě zaslouží, to, co skrze tělo působil, ať dobré nebo zlé.
To, co píši o rovnosti platí pouze o znovuzrozených věřících. Pak tam budou také národy, které přišly ke spasení. Ty budou v podřízeném postavení a Boží synové jim budou vládnout z titulu Boží královské rodiny. Rovnost věřících bude dána tím, že v době Království se vyrovnají všechny rozdíly mezi nimi skrze spravedlivé tresty, které budou uděleny. Tak dojde k očištění neposlušných věřících, kteří si své tresty odsedí v kriminále (Gehenně), a proto budou po jejich odpykání očištěni a bude na ně pohlíženo jako na nevinné. Na Věčnosti budou mít všechny Boží dětí rovnou účast na Boží svatosti, nejen pozičně, svým postavením v Kristu, ale i prakticky, což je Boží cíl.
Jb 11,20 hovoří o smrti, ale dále ji nepopisuje. Starý zákon z drtivé většiny mluví o fyzické smrti svévolníka. Podobenství Pána Ježíše o boháčovi a Lazarovi v Lk 16 odráží židovské starozákonní pojetí posmrtného života, a to, jak vidíme, je okamžité a vědomé.
Boží pohled na spravedlnost je třeba obhájit z toho důvodu, protože mnozí mají nespravedlivého boha, a z Boha tím pádem dělají nespravedlivého.
Existují dnes dva extrémy v protestantismu. Jeden učí, že věřící je spasen milostí a proto si po své spáse může dělat, co chce a nikdy za to nebude potrestán. Pouze dostane menší odměnu v království. Do Království však vstoupí. Co je potom pro takové Boží milost?
Druhý extrém je ten, že jiní protestanté věří v možnost zpětného zatracení poté, co byl člověk spasen. Takoví také vůbec nechápou Boží milost a znehodnocují úplně Kristovo vykonané dokonalé a dokonané dílo na kříži.
Obě tato extrémní učení vynechávají velmi podstatnou součást učení NZ - učení o Miléniu - tisíciletém Království spravedlnosti, na jehož počátku Pán Ježíš Kristus po svém druhém příchodu odplatí každému podle jeho skutků (Mt 16,24-27 //Lk 21,31-36).Toto NZ učení vyrovnává nedostatky obou výše uvedených extrémních učení.
|
]
Re: Re: Re: VĚČNÝ ŽIVOT Z VÍRY a VĚČNÝ ŽIVOT ZE SKUTKŮ (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Neděle, 24. únor 2008 @ 16:34:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Eleazare,
tím jsem chtěl říci, že dnes v době milosti se mluví o Beránkovi Božím, ve věčnosti se mluví o Beránkovi Božím - jsou to období milosti, kde je vše ZDARMA a bez skutků, skrze pouhou víru.
Když ale NZ popisuje Království, které se vyznačuje spravedlností a spravedlivou odplatou, nikdy o Kristu, jako o Beránkovi nemluví.
|
]
Re: Re: Re: VĚČNÝ ŽIVOT Z VÍRY a VĚČNÝ ŽIVOT ZE SKUTKŮ (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Neděle, 24. únor 2008 @ 18:41:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Gríšo, ad smrt 1)Jób v tom verši právě píše, že NADĚJÍ svévolníků je vydechnout duši, což podle mě znamená, že smrt pro špatnýho znamená užitek, nikoliv peklo (zhoršení kvality "života") 2)Jak bysi chápal Mt 27,53-55 kde svatý (=oddělený pro Boha!!!) vycházej z hrobů. Evidentněse s nima něco dělo, změnil se jejich úděl.
Osobně chápu Lk 16 tak, že v současnosti ne každej člověk je hned vzkříšenej buď do ráje nebo do utrpení, pouze některý vybraný jedinci, normální lidi si musej počkat na vzkříšení.
Ad "spravedlnost" - kdybysme my všichni dělali to, co rebbe Ješu zjevil, tak by se žádná takováhle debata pravděpodobně ani neudála, protože bysme nic takovýho z našeho okolí neznali, takže kdo chce, muže začít u sebe.
Ad odplata - nenašel sem nikde, že slibovaná odlata za skutky se týká Milénia. Spíš si myslim, že odplatu za skutky dostane člověk hlavně v životě vezdejšim (olam haze), ale tuhle myšlenku mam z Mk10,30, takže trochu tápu(blbnu?).
Myšlenka, že na Věčnosti (olam haba) bude jedna zgleischaltovaná nepočetná kasta kristovců a pak další kasty a varny (že si vypučuju indický termíny), už lahodí mýmu rozjitřenýmu mozku mnohem víc. Tak až se mi zase vrátí chemie do běžně depresivně-frustrovanýho stavu, tak to prostuduju i s Miléniem.
Sem rád, že nad věcma přemejšíš eleazar
|
]
|
|
|
|