Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Hanuš.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 6, článků celkem: 16830, komentáře < 7 dní: 568, komentářů celkem: 441838, adminů: 60, uživatelů: 5267  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 365 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
120844727
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Prezident vetoval antidiskriminační zákon
Vloženo Sobota, 17. květen 2008 @ 17:28:25 CEST Vložil: Bolek

Společnost poslal Nepřihlášený

Zákon považuji za zbytečný, kontraproduktivní a nekvalitní a jeho dopady za velmi problematické. Zákon neobsahuje nic, co by bylo pro české právo zásadně nové. Většinu věcí, které jsou v zákoně uvedeny, již obsahují stávající právní normy (od Ústavy České republiky či Listiny základních práv a svobod až po konkrétní zákony a speciální předpisy). Antidiskriminační legislativní opatření není třeba završovat nějakým novým „střechovým“ zákonem, který bude – podobně jako Listina základních práv a svobod – ostatním zákonům svou povahou fakticky nadřazenou právní normou.

Pokud některé naše zákony nejsou dostatečné, nebo jsou v praxi neúčinné, nebo v nich něco dílčího chybí, lze věc napravit novelizací konkrétního zákona nebo eventuálně přijetím konkrétního zákona nového.Zákaz diskriminace je obsažen v Listině základních práv a svobod, konkrétnější ustanovení pak v celé řadě mezinárodních smluv, které mají přednost před zákonem, a v zákonech. Tento zákon je – ve své podstatě – spíše jakousi naučnou antidiskriminační příručkou, shrnující obsah dalších zákonů a mající cíl především ideologický a nikoli právní. K tomu však zákony určeny nejsou. Ty jsou určeny k tomu, aby přesně stanovily práva a povinnosti, nikoli k šíření osvěty.

Není žádným tajemstvím ani ospravedlněním, že tento zákon byl navržen a schválen jako povinná implementace směrnice Komise ES. Jako argument podle mého názoru tato skutečnost není na místě. Směrnice schválené Radou (společně s Evropským parlamentem nebo samotnou Evropskou komisí) jsou politicko-právními nástroji, které vyjadřují zájem na dosažení určitých cílů Unie v jednotlivých členských státech. Jsou závazné jen co do výsledku, zatímco formy a metody realizace těchto cílů zůstávají na rozhodnutí jednotlivých členských států. Státy jsou vázány povinností opatření zavést, ale nejsou vázány stanovením formy, jak to udělat. Je na nich, jakou formou tyto směrnice transformují do svého právního řádu.

 Formu „střechového“ antidiskriminačního zákona zvolila naše vláda, nikoli Evropská unie. Česká republika nikoho nediskriminuje, a proto není nijak překvapující, že o tom tento zákon není. Zákon nicméně dává občanům nárok na rovné zacházení v soukromoprávních vztazích, což je z definice nemožné. Podstatným způsobem zasahuje do oblasti, které byly po staletí v Evropě formovány zvykovými principy a etickými zásadami. Touto právní normou se náš stát snaží „uzákonit dobré chování“ a říká nám, že k dobrému chování nás primárně musí vést zákon, a nikoli výchova v rodině, obecně přijímané a nepsané vzorce chování obvyklé v naší společnosti, přirozené vzory, zvyklosti, apod. Je to další z pokusů regulovat lidský život právem. Svou filozofií zákon popírá fakt, že je každý člověk naprosto unikátním souborem vrozených i naučených schopností, vlastností a předpokladů. Popírá, že od každého lze očekávat jinou úspěšnost, jinou pracovitost, jinou efektivitu, ale i jiný způsob chování. Zákon se snaží odstranit nerovnost, která však je přirozeným jevem. Kdykoli se rozhodujeme, rozhodujeme se na základně našich subjektivních preferencí nebo našich stejně subjektivních zkušeností.

Tento zákon chce naše rozhodování učinit objektivním, což není nic jiného, než politicky korektní utopie. Znamená narušení základního práva jednotlivců na vytváření vlastních preferencí a na svobodu volby, která je zákonem svým způsobem postavena do role výjimky. Lze proto očekávat, že tento zákon bude mít negativní dopad na právní jistoty a na mezilidské vztahy vůbec. Není jen špatný, je nebezpečný. Představa, že jakýkoli zákon přinese sociálními inženýry vytoužený stav rovnosti, je – naštěstí – falešná. Zcela nový a naší právní tradici dosud neznámý je princip přenesení důkazního břemene ze strany žalujícího na stranu žalovaného. Nové znění §133a, odst. 3 občanského soudního řádu: „Pokud žalobce uvede před soudem skutečnosti, ze kterých lze dovodit, že ze strany žalovaného došlo k přímé nebo nepřímé diskriminaci, ..., je žalovaný povinen dokázat, že nedošlo k porušení zásady rovného zacházení“, je naprosto absurdní. Je v rozporu s našimi, ale i evropskými právními principy a tradicemi a může přinášet nové křivdy a nespravedlnosti. Sporné je i posunutí odpovědnosti za provádění tohoto zákona do působnosti veřejného ochránce práv. Ten měl původně chránit občana před úřady a nyní se mu dává kompetence vstupovat i do soukromoprávních vztahů. To je radikální změna působnosti tohoto institutu.

Mimořádnost a zvláštnost tohoto zákona dokazuje i to, že Senát, ač zákon schválil, přijal k němu bezprecedentní doprovodné usnesení tohoto znění: „Senát považuje antidiskriminační zákon za nástroj implementace požadavků vyplývajících z evropského práva, za jejichž neprovedení hrozí České republice sankce. Neztotožňuje se však s charakterem normy, která umělým způsobem zasahuje do přirozeného vývoje společnosti, nerespektuje kulturní odlišnosti členských států a požadavek rovnosti ve výsledku povyšuje nad princip svobody volby. Senát žádá vládu, aby nedávala souhlas s přijetím dalších antidiskriminačních předpisů na úrovni EU.“ Tyto argumenty Senátu jen posilují mé přesvědčení, že tento zákon nemohu podepsat a musím ho Poslanecké sněmovně vrátit. Věřím, že se Poslanecká sněmovna bude těmito argumenty vážně zaobírat a že zabrání tomu, aby se náš právní řád rozrostl o tak osudově špatný zákon.

Václav Klaus
www.hrad.cz


Podobná témata

Společnost

"Prezident vetoval antidiskriminační zákon" | Přihlásit/Vytvořit účet | 11 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Prezident vetoval antidiskriminační zákon (Skóre: 1)
Vložil: rive v Sobota, 17. květen 2008 @ 21:20:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Teď si možná mnoho křesťanů říká, možná je dobře, že je na hradě Klaus.
Ještě je šance, že tento tak zásadní zákon nebude přijat.
Protože vlastně kdyby tento zákon prošel, tak církev, která má ve svých právních stanovách uzákoněné specifikum: že knězem – duchovním nemůže být homosexuálně orientovaná osoba, by se okamžitě ocitla v právním problému, a možná i v právně existenčním.

rive



Re: Prezident vetoval antidiskriminační zákon (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Neděle, 18. květen 2008 @ 16:32:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To zas jednou s panem prezidentem plně souhlasím. Ta EU se nás natrápí.



Re: Prezident vetoval antidiskriminační zákon (Skóre: 1)
Vložil: rive v Úterý, 20. květen 2008 @ 16:08:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hyperione
Já si myslím, že tvrzení, že nepřijetí ženy na funkci manažera do nějaké firmy se stalo z hlediska diskriminace,  není zase až tak jednoznačné. Není až tak průkazné, že jde o diskriminaci. Jak dokázat na čí straně je pravda, když ženu nepřijmou jako manažera do funkce. To je přece velmi obtížné. Tvrzení proti tvrzení. Slovíčkaření. Jak lze nějakými důkazy racionálně doložit, která strana má pravdu. Je to vůbec spravedlivě proveditelné. Soudit zaměstnavatele, na co při sepisování smlouvy myslel, jestli byl veden motivem přijmout nejschopnějšího pracovníka, a to může být zrovna nějaký konkrétní muž, nebo že rozhodujícím motivem nepřijetí byl fakt, že zájemkyně je žena.

Pravda je relativní. Ve společnosti bez hodnot a morálky. Takto velmi abstraktně vymezený problém diskriminace přináší novou diskriminaci a zároveň i výhody, pozitivní diskriminaci. Jakákoliv skupina s dostatečnou podporou v zákonodárném sboru, může si prosadit všechno, co se jí zlíbí, kdejaký spolek sdružující osoby s homosexuální orientací,feministek, otců, anarchistů, globalistů…

Na jedné straně je jasné, že se je třeba postavit proti diskriminaci osob nějakým způsobem utlačovaných, že je jasné, že diskriminace je něco špatného. Jenže v reálném životě to není až tak jasné, černobílé. Každý jsme nějakým způsobem v určité diskriminované skupině, každý je nějak proti tomu druhému omezen ve svých právech.

Není až tak od věci, že v určitých situacích je dobré projevovat  se diskriminačně. V rámci pravidel morálky omezit nějak práva určité skupiny, to je dávat ji najevo, co se ještě ve slušné společnosti smí, a co už není žádoucí. Mít tu možnost  zákonným způsobem dát najevo svůj nesouhlas s myšlenkami – určitou filozofií prezentovanou např. komunisty, nacisty, anarchisti, muslimy.

Znám jednu maminku, která horlila (vytvářela negativní pověst) proti tomu, že ve středisku volného času dona  Bosca jsou aktivity jen pro chlapce (právě ty, o které měla zájem její dcera), že je to diskriminace.  Nebo co takové židovské gymnázium? Co už je a co není diskriminace, kdo to bude určovat?? Jak hluboko bude zasahovat zákon do práv soukromých subjektů. Proč rušit nějakou osvědčenou tradici či individuálnost.

Muž vystudoval teologickou fakultu. Během studii mu již začalo být jasné, že je gay. Cítil se být povolaný sloužit jako kněz – měl vzdělání – byly mu blízké problémy homosexuální menšiny – byl empatický – extrovert, u lidí oblíbený. Konkrétní církevní organizace má ve svém ustanovení, že nelze, aby kazatel byl homosexuálně orientovaný. Církevní organizace asi těžko před soudem přinese nějaké hmatatelné důkazy, že kněz homosexuální orientace s dobrou pověsti a dobrými referencemi nemůže být dobrým farářem. Z hlediska antizákonu jde o diskriminaci kvůli pohlavní orientaci. Když bude církevní organizace tlačena zákonem k faktu, že bude muset odstranit tuto diskriminaci ze svých přepisů, protože je povinna dodržovat zákony České republiky, co se stane, jak to bude s věrností Kristovu evangelliu?

rive



Stránka vygenerována za: 0.25 sekundy