|
Právě je 212 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 122808716 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Kontrasty: AUDIT
Vloženo Sobota, 10. říjen 2009 @ 20:12:19 CEST Vložil: Stepan |
poslal Farel Syndrom vyloupeného domova
Tento termín, by jste v odborných publikacích psychologie, těžko nalezli, plně však pokrývá oblast, které se žádná náboženská, ani světská organizace moc nevěnuje a už vůbec se o ní nedočtete v křesťanské literatuře, která tuto poškozenou součást sama sebe dlouhodobě a úspěšně ignoruje. Je to, jako kdyby majitel vozu ignoroval, že mu chybí půlka motoru, či lépe, pokud on sedí na svém místě a auto je v pohybu je úplně jedno jestli vozu něco chybí, či zda je možné až potřebné, aby v něm seděl ještě někdo další.
Garáž
Před týdnem mi sousedka vyprávěla, jak jim u domu vykradli garáž. Ukradli nějaké věci a vybrali z auta naftu.... Výsledkem toho byla nejen ztráta věcí, které si zloděj odnesl. Daleko horší a duši devastující je proces, který byl dobře patrný v jejím nitru. Popisovala jak se bojí na svém vlastním pozemku a ve svém vlastním domě. Zkráceně, zloděj narušil její hájemství a místo, které je pro ni posvátné. Místo kde, vychovávala své děti, chovala vnoučata, kde se svým manželem prožila většinu života, kde opatrovala své rodiče. A i když je nevěřící, tak jak j i znám je toto místo pro ni místem svatým.
Uvědomil jsem si, že se jedná o naprosto stejný fenomén, kdy člověk přijde do společenství, které má sice křesťanský název, ale z křesťanství je toho v něm velmi málo. V mnoha patetických projevech je chápáno, že se člověk vrací domů do Boží náruče. Tento domov ale skrývá mnohdy jen totalitně vedenou skupinu. Skupinu, která nejenže není domovem a člověka neposouvá na vývojovém žebříčku víry a nerozšiřuje jeho svobodu při vyniknutí jeho specifické identity, ale naopak člověka přinutí ke stagnaci, podvrhne mu jednoduchý model spasení a uzamkne v kruhu vštípených fobií typu, když odejdeš (či nebudeš-li poslouchat)budeš mít problémy a může se ti stát to nebo ono, a v konečném důsledku ho okrade i o svobodu a identitu, kterou ještě vlastní a nahradí ji náhražkami a na neposledních místech okrade člověka i časově a materiálně. Totalitní vedení v církvi je zloděj, který vstoupil na území, které Bůh vytyčil pro člověka jako naprosto svaté. Co se asi stane, když je člověk okraden na takto výsostném území, kam se dostal s úmyslem následovat Ježíše. Území kde je člověku dáno, avšak pouze dobrovolně, vpustit do svého života, kohokoli včetně Boha i ďábla. Jak vyeliminovat tuto dobrovolnost? Hlavním nástrojem tohoto totalitního zloděje je podprahové jednání. Následná manipulace a z ní vyplývající pocity ohrožení tímto prostředím je již jen důsledkem podprahové anexe.
Podprahové jednání. Jak se stát ze syna, či dcery opět služebníkem.
Jako oči služebníků k rukám pánů jejich, jako oči děvky k rukám paní její (Ž 123:2).
Hezký verš ze žalmů definující zárodky totality. Chceš-li být služebníkem pozoruj to, co tvůj pastýř dělá, ale ne, co říká. Říká totiž povětšinou zajímavé a velmi duchovní věci. To co ale dělá už se z velmi mnoha důvodů těžko podrobuje analýze a tak se většina lidí takovými věcmi nezabývá protože jim to připadá komplikvané a mnohdy nebezpečné. Cena je malá, výměna synovství za možnost být dlouhodobě až doživotně služebníkem, či posléze i otrokem.
Jak zjistit podprahové jednání – Výkladní skříň ať vždycky září
Totalitní vůdce má vždy zájem na tom, aby výkladní skříň socialismu byla stále plná zajímavých a krásných věcí. Jak pak by ne, je to jeden z hlavních agitačních argumentů. WWW stránky hýří optimismem. Kázání jsou plná tažně nepoužitelných témat a příklady z jednoho konce světa stíhají příklady z konce světa opačného. To je také jeden z nepříliš patrných projevů totality.
K do si může všimnout, že tolik pozitivních věcí může sledovat
negativní cíl jakým je proces vedoucí k odosobnění
a uvedení v podřízenost ? Málokdy je patrný zvnějšku nějaký kaz. Stejně
jako se lze do katolíků vždy velmi dobře trefit pro jejich nepřehlédnutelnou
historickou zátěž, do popisované skupiny se trefit na první pokus nelze. Vždyť
je historicky nezatížená a káže nejefektivnější a nejrychlejší cestu ke
spasení. Vše je vždy učesáno a upraveno, o vše se nějaký služebník stará, aby z vnějšku působilo akvárium upraveným dojmem.
Snad čím větší akvárium bude, tím menší bude šance zjistit, že jde o akvárium.
Zvětšovací sklo ? Nemáme.
Stejně jako za socializmu se
režim projevuje absencí některých věcí.
Na každou skrytou věc je třeba správný nástroj.
Prostředí, které vede k zpodřízení je podobné dílně, kde máte jen kladivo kleště
a pilu. Jsou ale úkony, které člověk nikdy nemůže udělat, pokud nemá nějaký
speciální nastroj. Zrovna tak není možné s prostředky, kterými disponuje totalitní skupina odhalit
totalitu. Jinak řečeno žijete-li uprostřed takové skupiny nemáte nikdy po ruce
nástroj, kterým by jste přesvědčivě zjistili, že se jedná o totalitní skupinu a
mohli z toho učinit patřičný závěr.
Následně uvedu drobný příklad jak jsem odhalil úmysly pana
vedoucího v určité věci jako příklad pro výše uvedená tvrzení, že
v daný moment člověk není schopen danou věc rozsoudit. Mohu jen uvést, že mi souvislosti došly až po
třech letech, kdy už v uváděné skupině nejsem.
Příklad zvětšovacího skla - dejte na pocity.
Pobyt mimo skupinu umožňuje opatření speciálních nástrojů. Shrnuto jinak, chcete-li zjistit je
li vaše skupina hnutá alespoň na dva měsíce ji opusťte. Bude to stejné jako
když se za socializmu podařilo někomu vycestovat a porovnat život venku
s naším a poznat to i na tom, že tam lze koupit nějaký speciální nástroj,
který socialistická provenience nikdy nebyla schopna ani vyrobit, ani opatřit.
Za velmi mnoho let v totalitní skupině s totalitním
vedením jsem nabyl dojmu, že má duchovní vůdce jakýsi odpor k tomu, žehnat
dětem lidí, kteří občas projevovali tendence, mít na věci vlastní názor. Vzhledem
k tomu, že mám tři děti, cítil jsem to vždy v daném období, kdy by
příslušelo dětem požehnat. Výkruty byly pro jiné lidi zcela nepostřehnutelné.
Nechte maličkých přistupovati ke mně, neboť jejich je království nebeské,
nehrálo v jeho úvahách hlavní roli. Málokdo však dokáže rozeznat
nepřátelské chování k dětem tak, jako jejich rodič.
Dnes mám samozřejmě na věc jiný
náhled a měl li bych sledovat výsledky onoho dávného žehnání tak spíše
s obavami, jestli se s žehnáním nedostalo k mým potomkům
něco z podivného charakteru inkriminovaného vůdce.
Rozeznání, že jde o
vůdcovo specifikum ve vztahu k disidentům může sloužit jako příklad
příhoda, kdy oddaná služebnice u
dětí nedala dítěti jiných disidentských rodičů vánoční dárek. Zcela dokonale
projektovala skrytou touhu vůdce, až se toho i on sám zalekl a rodičům se
omluvil. Naneštěstí (či naštěstí?) mě, ani rodiče zmíněného dítěte nepřesvědčil.
Podřízení pana totalitního vedoucího většinou jako zvětšovací sklo ukazují zřetelně chyby svého vůdce a to mnohdy tak
zřetelně , že je musí sám korigovat aby nebyli mnohdy papežštější než papež, či
pověstný poturčenec, který se choval hůře jak příslovečný Turek. A tak musí
vůdce stále tento jev brát v úvahu, aby neohrozil jeho mocenské postavení.
Příkladů, kdy je potřeba
použít speciální nástroj na odhalení vadného jednání v prostředí, kde nemá
co dělat je velmi mnoho. Jednou z prvních indikací je intuice, že není něco v pořádku.
Kdysi jsem ve Skryté tváři uváděl více patologických věcí a
přístupů avšak popisovaných víceméně zvenčí.
Dnes však do nich vidím podstatně dál a vidím jejich nebezpečnost. Proto
jsem také dospěl k tomu že je třeba uveřejnit je adresně a nadále o nich psát a to tak, jak si zaslouží, aby o nich bylo psáno,
protože na místech, která jsou obecně chápána lidem jako svatá,těmto lidem jejich svobodu, identitu , čas i peníze
naprosto bez ostychu kradou. Je již
dávno známé pravidlo, že z podobných společenství se neodchází jinak, než
za cenu dehonestace a lidé, kterým se podařilo odejít, sice udělali tu nejlepší
věc ve svém životě, netušili ale, že vymanění ze vštípených fóbií z podmíněné,
či smluvně kauzální víry a systémů uvažování bude dlouhodobá a bolestivá
záležitost, která mnohé nasměruje jako trosečníky k ostrovům konzumu, alternativních
citových vztahů, nevíry a ztráty smyslu
života. A proč?
Byli okradeni na
místech, které by měly být pověstné svým bezpečím a respektem k věcem
které dal Bůh jako nedotknutelnou výbavu jejich lidství, navíc umocněnou spasením skrze Ježíše Krista.
Mé zkušenosti a
poznatky se týkají převážně společenství
KCP Příbram. Pokud někomu nestačí
můj podpis s monogramem příjmení, může kontaktovat soudruha totálního
vedoucího. On mu jistě příjmení ochotně sdělí. Posledním dodatkem je jen to, že
podobná společenství jsou rozeseta po celé ČR a jsou víceméně důsledkem absence patřičného právního rámce KS, který by
vzestupu totalitních vůdců nějak bránil a zabránil. Chyba byla započata již za minulého režimu
a podmínky nově se rodící společnosti po
roce 89 už jen umožnily podobným
skupinám odtržení od KS Praha a následně jim umožnily produkovat dál totalitní křesťanství již jako
samostatně registrované organizace.
Jiné skupiny se infiltrovaly do tradičních
denominací a tvoří samostatné skupiny, či sbory, jejichž nadřízené vedení považuje za
komplikované označit je jako totalitní pro jejich labyrintní a
komplikovaný způsob identifikace a v mnoha
případech ani nic závadného neregistrují. Osobně znám KCP Příbram (a satelit), JB
Liberec (a satelity), CB Litvínov (s tvrdším režimem) a skupiny TCV
s měkčím režimem, dále pak několik satelitních skupin KS Praha.
Zprávy mám o několika sborech Z Moravy (Křesťanské sbory, KS,JB, AC)
Tím
že se v daném prostředí již nepohybuji, protože je to víceméně smutný
pohyb, jsem přesvědčen, že se jedná o daleko větší problém, než kdo dokáže
domyslet. To co uvádím je jen slabý odvar toho, co takovými skupinami hýbe, doufám ale, že to některým pomůže identifikovat nepřítele a umožní jim z těchto věcí vyjít. K tomuto kroku jsem se rozhodl poté, co obecný a neadresný popis totalitního vedení ve Skryté tváři nikam nevedl a navíc byl některými lidmi shozen jako anonymní útok aniž by se kdokoli zabýval meritem věci a sice jestli je popsané projevy je ještě možné považovat za šíření křesťanství. Přivést někoho k obrácení za účelem okradení a narušení hodnot které mu byly Bohem přisouzeny jako svaté a byly považovány za nedotknutelné je naprosto trestuhodná záležitost a skupiny které na takovém základě stojí nemají podle mého právo na existenci.
Milan G. (Farel).
Omlouvám se za případné chyby písmo pro vkládání je příliš malé a tak jsou drobnosti snadno přehlédnutelné.
|
Podobná témata
|
|
Re: AUDIT (Skóre: 1) Vložil: Farel v Neděle, 11. říjen 2009 @ 06:19:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Netuším kdo články upravuje, ale tentokrát se to tedy výrazně nepovedlo a celý článek působí na několika místech nesrozumitelně. Vložený článek byl původně rozdělen na odstavce s jednotlivými nadpisy. Třeba slovo - Garáž - bylo nadpisem pro několik vět příběhu který následoval, ve zveřejněné verzi je vše nesourodě slepeno do jednoho celku a přispívá to k nesrozumitelnosti článku, Totéž je i na několika dalších místech. Takže tímto korektorovi děkuji. Farel
|
Re: Re: AUDIT (Skóre: 1) Vložil: ssns (summasapientianihilscire@gmail.com) v Neděle, 11. říjen 2009 @ 12:20:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No ještě že jsi to vysvětlil. Působí to fakt trochu zmatečně. Čtu něco a nejednou slovo Garáž. Nevadí. Chtěl bych se na něco zeptat. Poměrně často tu popisuješ rizika či negativa charizmatických církví. Já jsem blíže poznal jen jeden sbor AC (a to jsou letniční a ne charizmatici, že?). Nebyl jsem členem, ale můj dobrý kamarád ano, takže jsem se s tím sborem stýkal. Měl-li bych mluvit o nějaké manipulaci, pak jsem ji pozoroval jen ve vztahu k desátkům, kde ti lidé byli pod tlakem a myšlenka, že by snad jednou nezaplatili, je děsila tak, že mi kolikrát přišlo, že je to pro ně vlastně totéž jako odpadnutí od Krista. Jistý tlak byl i v oblasti mluvení jazyky, kdy nemluvit jimi bylo považováno za hodně podezřelé. Pak jsem se seznámil s pár letničními/charizmatickými (sorry, to rozlišování mi není úplně zřejmé) tady, ale už ne tak podrobně. Nemohu tedy vynášet nějaké "soudy". Zajímala by mě tvoje odpověď na tyto otázky:
- Považuješ všechny charizmatické/letniční sbory za nějak víc náchylné k těm negativním jevům než v případě sborů ostatních?
- Myslíš, že ty negativní jevy jsou nějakým specifikem českého prostředí, nebo je to podobné všude ve světě?
|
]
Re: Re: Re: AUDIT (Skóre: 1) Vložil: Farel v Neděle, 11. říjen 2009 @ 14:04:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dobré otázky. Na vysvětlenou bych jen popsal jak vnímám rozdíl mezi letničními a charizmatiky. Zatímco letniční církev už je skoro tradiční záležitost ( třeba v USA je chápána jako součást koloritu celkového spektra všech možných církví a náboženských skupin ), tak charizmatici se víceméně objevili právě v době, do které odborníci na sekty a sektářské prostředí umisťují vznik tzv. Nových náboženských hnutí (NNH), které má společné znaky jak v religiózní tak politické i průmyslové oblasti. Charizmatizmus se např. projevuje schopností využít právě třeba letniční důraz na dary Ducha apod, ale i schopností vygenerovat z těchto důrazů vlastní učení a to pak využít jako náplň své činnosti. Většinu témat, která do sebe takto charizmatici absorbují by ale při bližším zkoumání bylo možno hodnotit spíše jako zaneprázdňující, než budující víru, či charakter. Jak už bylo psáno jedno z největších témat které mají je obrácení, problém je jen v tom, že energie lidí obrácených v těchto skupinách je využita na přetvoření jich samých na stádního zákonického "křesťana" projevujícího se loajálně ke svému vedení, nevlastnící vlastní názory a hrdost a vyznávající až papouškující to co právě někde ve zmíněné skupině probírají. Možná to vyznívá dost negativně, ale dvacet let v podobném prostředí mi poskytuje celkem slušný analytický materiál a naplňuje mě obavami, že místa a sbory, kde se ještě vyskytují nějaké hodnoty jako je respektování osobnosti člověka, jeho svoboda a kde není cílem jen využití jeho času a financí. Datum vzniku Nových náboženských hnutí a jeho jednotné projevy po celé kompletní religiózní ose (i u Hare Kršna) nabízí možnost, že tato hnutí pouze zneužívají hodnoty, které byly jako opravdové hodnoty chápány dávno před vznikem NNH.
1) Myslím, že jsou různé stupně zabřednutí do charizmatizmu, který chápu jako náboženství, jehož hlavní činností je využití člověka. Obrácení pak slouží jako moment který je využit k tomu aby konvertita poznal, kdo je jeho velitel a bezmezný obdiv konvertity k těm kteří - ho přece přivedli ke spasení - je pak využit duchovně, duševně, časově materiálně a to pokud možno do úplného vyčerpání zdrojů. Další osud bývalého konvertity je popisem ztráty jeho iluzí o charzmatizmu a potažmo i o křesťanství a právě Syndrom vyloupeného domova je popisem toho, k čemu v onen moment po deziluzi z charizmatizmu přichází. Jeden ze základních kamenů problému zvaný charizmatizmus je nevyvážené vedení, kde není proti samoustanovující se autoritě postaven vhodný protějšek. Případně pokud postaven a upozorní na chyby bývá vyeliminován a vše se vrací do starých kolejí. Pokud by měl být model vedení znázorněn početně tak je snaha aby nebyla vyváženost vedení tedy 1:1; ale povětšinou 1:0 pro vedoucího. Tento model totiž manipulaci a vedení silou umožňuje nejlépe.
2)Opravdu mám zato, že české prostředí jakoby umožňovalo daleko větší množství nemožností a to i ve sféře charizmatizmu a řekl bych, že dokáže vyextrahovat nějakou charizmatickou nemožnost naprosto běžně. Hezký příklad nemožností našeho malého českého prostředí byl uveden na začátku posledního Krausova pořadu Uvolněte se prosím o tom co vše jde dělat s mrtvým koněm. Pokud najdu odkaz na archiv tak ho sem pro pobavení dám. JInak si myslím, že ve světe to není zas tak o moc lepší stačilo mi nahlédnout do toho, jak viděl před koncem svého života Derek Prince.
Farel
|
]
Re: Re: AUDIT (Skóre: 1) Vložil: Farel v Středa, 14. duben 2010 @ 10:46:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Po půl roce jsem se, víceméně z důvodu vnímání kontextu a sebereflexe, podíval na svůj článek, ve kterém jsem popisoval určitý fenomén charizmatického hnutí (který jsem se snažil vysvětlit v minulém příspěvku Lu-ovi) a sice -o syndromu vykradeného domu - a s potěšením jsem zjistil, že někdo článek upravil do čitelné podoby (předtím to byl (mou vinou) jednolitý a nesrozumitelný celek). Tímto vedení grana i příslušnému adminovi děkuji Farel
|
]
|
|
Re: AUDIT (Skóre: 1) Vložil: Lu v Neděle, 11. říjen 2009 @ 14:01:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Garáž - to je přece nějaká hudební skupina.
|
|
|
Re: AUDIT podivujícího se návštěvníka (Skóre: 1) Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Neděle, 11. říjen 2009 @ 17:11:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Vidím, že jsem hodně zanedbal. Do denominací a církví jsem chodil jako mladý člověk ještě z dob studia a vše se mi zdá v pořádku. Pak jsem skončil školu a po roce odešel pracovat na Slovensko. Ztratil jsem kontakt častého navštěvování různých těles (sborů), až na luterány a baptisty tam na Slovensku. Nikde jsem nezaznamenal nějaký nevhodný jev. Pak jsem se po více letech vrátil do Čech a zase jsem nic podezřelého neviděl. A to jsme ještě několikrát navštívil shromáždění u Dana Drápala na Maninách.
Takže koukám a rozhlížím se a mám dojem, že jsem poznal za poslední léta moc málo.
Ovšem je to v izolaci, žiji spokojeně v katolické církvi a jinam chodím jen na návštěvu. Mám tam staré přátele z dob našeho společného nadšení pro ´´jednu neviditelnou církev´´, která byla vidět jen jako skupiny stejně nadšených lidí bez předsudků vůči všem a dokola, kteří v praxi žili ekumenicky ještě dříve, než se to dostalo do programu v církvích oficiálně. A nic podezřelého jsem nikdy neviděl.
Takže buď málo pozoruji, nebo mne to poznání obchází. Farele, ke vkládání s malými pískenky. Když já chci psát déle, než pár řádek, napíši si to v dokumentu Word, kde vidím písmena jak chci velká , potom překopíruji přes Control+C a vložím do okénka na GranoSalis s Control+V, tam se to smrskne na typickou velikost bez ohledu na moji velikost písma psanou v dokumentu. Můžeš použít předem tučné písmo i skloněnou italiku, ale podtržení to nerespektuje.
|
Re: Re: AUDIT podivujícího se návštěvníka (Skóre: 1) Vložil: Farel v Neděle, 11. říjen 2009 @ 19:44:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Problém není v malých či velkých písmenech, také jsem to kopíroval z Wordu. Problém je v interpunkci, tedy že buď softvér, nebo korektor srazil jednotlivé pasáže do zhutněných celků nadpis nenadpis. Nadpis se nyní v článku dá identifikovat pouze tak, že začíná velkým písmem a za názvem není tečka a hned začíná pasáž která začíná též velkým písmem, což je nepřirozené.
Jinak si myslím, že z toho že jsi by u D.D. párkrát na kázání, není možné skoro nic vyvodit. Počáteční problém je v pravidlech. KS jsou volné sdružení charizmatických sborů, které neváže mezi sebou žádná podřízenost, takže být sborem v rámci KS nikoho k ničemu nezavazuje. Může si co chce dělat, může si co chce učit. Vyloučil-li již zmíněný dominantní patron čtyři lidi za rok nikdo z hůry se nezeptal: "Proč ?" A znáte to přísloví o tom, kdo si udatně vykračuje ?(Př 30:29-31)? Jak by si udatně nevykračoval, kdo s ním bude polemizovat ? Ovce? KS mu za takovýchto podmínek nepodmínek, kdy se nemusel nikomu zpovídat umožnily udatně vyrůst, no a odtrhnout se když vás někdo zdarma pro tento rozlet zaštítí, to už pak není problém. Tím, že se choval arogantně až drze si již na pastorálkách si zajistil, že nebyl nikdo, kdo by mu šel dělat audit. Pak tu kdysi Aviaf zmínil když mi po mých připomínkách na směřování sboru zamával před očima auditem od Ruckého z Liberce (kde jsou na tom podle mého naprosto podobně, ne-li hůř), že by ho ten audit zajímal. Na to jsem mu napsal, myslím, něco v tom smyslu, že mě, onen audit, nezajímal. Podobný audit je na tom asi jak když budou komunisti dělat audit na ÚVé. Vysledkem bude několik drobných vad na kráse (hlavně té výkonové), ale jinak dobrý, SMĚLE VPŘED. Chyba je jak v absenci právního rámce, tak naivní důvěře ala blázen Vincek, že on je také křesťan a bratr bratru přece zle neučiní. Nepamatuji, nebo je velmi namáhavé si vzpomenout, kdy bych mohl o zmíněném člověku říci, že je bratr. Co vím tak bratrství vždycky nějak přebíjelo celkem kategorické navědomídání, kdo že je tu šéf. No a dle četnosti kámošů, kteří mu lezli buď onam a poté ven, se dá usoudit jak rozšířený je tento způsob chování v KS a přilehlých končinách. Pamatuji si jich napříč denominacemi celkem dost.Navíc znám i mnohé, kteří se tak chovali, aniž by dotyčného znali, takže je patrná určitá uniformnost již tak typická NNH. Určitě se zase najde nějaký hlas, co bude mít problém s mým neodpuštěním, zahořklostí a zraněními. Až se objeví byl bych rád, kdyby mi k tomuto evrgrínu odpověděl i na otázku kdo v takových končinách ještě určuje, co je křesťanství a pokud to křesťanství není, jak tomu zabránit se za ně vydávat? Howgh F.
|
]
|
|
Re: AUDIT (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 11. říjen 2009 @ 23:01:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Farel Domnívám se, že v tomto případě nikdo korekce neprováděl. V tomto jim křivdíš. Chybu jsi udělal ty. Pokud zkopíuješ text, program sice zdánlivě zobrazí i mezery a odstavce, ale ve skutečnosti je při odeslání ignoruje. Mezery a odstavce je třeba vytvořit ze zhustěného textu až na konečném formuláři v těchto stránkách. Pak bude vše v pořádku.
|
Re: Re: AUDIT (Skóre: 1) Vložil: Farel v Pondělí, 12. říjen 2009 @ 08:56:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jestli se někdo z GS cítí ukřivděn, tak se mu omlouvám. Tím, že se softvér nechová jako běžné textové editory se stává, že spoustu věcí člověk přehlédne a výsledkem je spíš paskvil než článek. Jinak je ale běžné, že když něco člověk dělá poprvé, že si mnoha věcí nevšimne. Výsledný článek na granu nemá se záměrem moc společného a člověk musí být detektiv, aby přišel na to co je jádrem zvěsti. Skrytou tvář jsem nevkládal pouze napsal a i tam je celkem dost nedostatků, které bych napsal jinak, nebo aspoň upravil. No nic, v dalším díle AUDITU už to bude lepší a než probereme všechny úlety v charizmatických totalitních skupinách, které jsou již dávno za hranou, co do přijatelnosti křesťanského charakteru už to budu umět. :-))
Farel
|
]
|
|
Re: AUDIT (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Pondělí, 12. říjen 2009 @ 11:25:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Jak už jsem tady párkrát uváděl-tohle je jedna z věcí které si zvlášť cením na katolické církvi. Z bohatého života a programu po stránce duchovní i světské si každý z nás bere jen to co sám chce a kolik chce. Nikdo nikomu nic nevnucuje ani nekontroluje. Ať už se jedná o výlety, duchovní obnovy, opékání vuřtů na faře nebo svátost Smíření s Bohem. Jako povinnost máme modlitbu 2x denně dle vlastního uvážení, v neděli mši, 1x ročně zpověď a přijímání, 2x do roka se smíme najíst jen jednou za den do sytosti (do polosyta kolikrát chceme) a každý pátek si máme odepřít maso nebo něco jiného dle vlastního uvážení. Třeba sladkosti nebo televizi. Toť vsjo a jak se k tomu stavíme je zase jen na nás. Na diktaturu či neúnosná břemena si stěžovat rozhodně nemůžeme. |
Re: Re: AUDIT (Skóre: 1) Vložil: Farel v Pondělí, 12. říjen 2009 @ 11:54:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kdybych měl k něčemu přirovnat, to co se v zmíněných společenstvích strukturálně odehrává, tak bych to hodnotil asi tak, že kdyby byl vedoucí dostatečně dlouho na vojně asi by ho tento způsob vedení už dávno opustil. Kdyby poznal funkci a osobu dévéťáka, tak by mu bylo jasné, že se takto chovat nemůže, snaha mít všechno pod kontrolou a usilování a vylepšení imige milovaného vůdce, udatně trestat sebou definované a označené zlo, to je divadelní příběh z období reálného socialismu a ne z křesťanského prostředí. Je až dojemné, jak nepřítele vidí vždycky první.
Katolické prostředí také znám již dlouho a i když mám k mnoha věcem výhrady, tak právě ta dobrovolnost je jejich naprosté plus, na hierarchii tam může doplatit spíš duchovní vůdce než ovce, což v porovnání s charizmatickým prostředím je, podle mého, spravedlivější. U charizmatiků může vůdce kopírovat své charakterové defekty do lidí naprosto beztrestně, aniž by mu kdokoli řekl: Co to děláš?
Joe F.
|
]
|
|
|
|