|
Právě je 218 návštěvník(ů) a 4 uživatel(ů) online: mikim oko cizinec ivanp
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 124689586 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
poslal Laura67 Co znamená znovuzrození ? První kdo se narodil znovu je Pán Ježíš.
Řím. 8: 29 Předem totiž určil, že se ti, o kterých od začátku věděl, budou podobat jeho Synovi,+ aby byl prvorozený+ mezi mnoha bratry
Všechny komu Bůh dal Ducha Svatého v budoucnu se narodí znovu (obdrží duchovní tělo)
|
Teologie: Jakou Athanasius a další v Niceji přijali řec. platónskou filozofii a koncepty?
|
poslal Nepřihlášený Trousí se tu jeden takový absolvent Vysoké školy života, který se snaží působit dojmem vzdělance a učence, ale přitom svými slovy prozrazuje, a aniž si to sám uvědomuje, svoji něvzdělanost a nezasvěcenost v tom, o čem píše.
Tuhle např. utrousil: "Athanasius a další v Niceji přijali řeckou platónskou filozofii a koncepty a začlenili je do svých názorů na Boha a Krista"
|
Vložil: Tomas v Čtvrtek, 26. prosinec 2024 @ 10:03:54 CET (152 čtenářů)
Více... | 2280 bytů | 2 komentáře | Skóre: 0
|
Teologie: Křesťané nevěří ve tři bohy, ale ve tři osoby jediného Boha
|
poslal Nepřihlášený Když křesťané věří, že Otec je Bůh, že Syn je Bůh a že i Duch je Bůh, neučí a nevěří, že jsou tři Bohové, ale tři osoby JEDINÉHO BOHA.
V jejich víře, ke které je přivedl jeden ze Tří, Syn, který se stal člověkem Ježíšem Kristem, a kterou si oni nevymysleli sami, je, že jsou tři osoby Boha, které sdílí PLNOST JEDNOHO JEDINÉHO BOŽSTVÍ. A tak plnost Božství má Otec, plnost Božství má i Syn a plnost Božství má i Duch. A nemůže to být jinak, protože je jen jeden jediný Bůh, ne tři Bohové.
|
Teologie: Boží Syn je původem z nebe.
|
poslal oko Je to až jistým druhem umanutosti, jak někteří lidé dokážou lpět na svých mylných závěrech o Božím Synu.
|
Teologie: Prázdnota liberální teologie.
|
poslal oko Liberální teologie může z křesťanství udělat jen další, mlhavější formu ateismu.
|
Vložil: Tomas v Neděle, 15. prosinec 2024 @ 10:51:36 CET (384 čtenářů)
Více... | 3343 bytů | 9 komentáře | Skóre: 0
|
Teologie: NONTRINITARIANISM - Netrinitářství
|
poslal rosmano
Netrinitární křesťané s ariánskými nebo semiariánskými názory tvrdí, že váha biblických důkazů podporuje subordinacionismus, naprostou podřízenost Syna Otci a Boží otcovskou nadřazenost nad Synem v každém aspektu. Uznávají vysoké postavení Syna po Boží pravici, ale učí, že Otec je ve všem ještě větší než Syn. I když uznávají, že Otec, Syn a Duch jsou nezbytní pro stvoření a spasení, tvrdí, že to samo o sobě nepotvrzuje, že jsou si všichni tři rovni nebo věční. Tvrdí také, že Bůh je v Bibli výslovně identifikován jako "jeden" a že nauka o Trojici, což slovo doslova znamená soubor tří, připisuje bytí nekonečného Boha rovnocennou trojici, která není výslovně biblická.
TRINITARIÁNSTVÍ
|
Teologie: Musí mít Bůh manželku, aby mohl mít Syna?
|
poslal Nepřihlášený Jeden zbloudilý bláhovec v marnosti své pozemské mysli namítl, že pokud je stvořený člověk coby muž a žena plodící spolu dalšího člověka obrazem Božím, musel by mít Bůh také manželku a rozmnožovat se. Ale takovýto bláhovec se dopouští hned několika omylů.
|
Teologie: Jak lze poznat jméno Trojice a jak lze do něj křtít?
|
poslal Nepřihlášený Potuluje se tu jeden bloud, který se nadýmá svým poznáním jména Trojice, a že kdo nemá poznání jako on, nemá poznání jména Trojice a nedokáže ani nemůže tím pádem křtít "ve jménu" Trojice, když nemá toto "poznání", jakým se zde onen holedbá. (A co na tom, že tento bloud ani nedokáže rozlišit spojení "ve jménu"
(en tó onomati) a "ve jméno" neboli "do jména" (eis to onoma).) Ale takový bloudí.
|
Teologie: Bůh nad sebou nemá Boha, ale Syn Otce, i když je mu roven
|
poslal Nepřihlášený Někteří bludaři se bláhově ve své tělesné a nikoliv duchovní mysli domnívají, že pokud je Ježíš Bůh, má nad sebou Boha. Ale není tomu tak: Ježíš není Bůh, který má nad sebou Boha, ale je Syn, který má nad sebou Otce, i když je mu zároveň roven. Protože přece není Otec ze Syna, ale Syn z Otce, a přitom Syn není později než Otec, ale oba jsou zároveň neboli věčně. Synovství Boží neznamená "menší Božství", ale vztah, stejně jako otcovství Boží neznamená "větší Božství", ale vztah: Otec se dává Synu, aby Syn byl, což Syn napodobuje, když se dává člověku, aby člověk byl, stejně jako se tímtéž dává Otci, aby ve své synovské dokonalosti uskutečnil lásku Otce coby Syn Otce, který činí vše, co činí Otec.
|
Teologie: Trinitární PRAVDY proti unitářským ZVLÁŠTNOSTEM
|
poslal Nepřihlášený Antitrinitární doktríny učí o víře křesťanů dost podivné zvláštnosti, např. že údajně:
- Bůh poslal samého sebe na zem, aby spasil lidstvo před svým hněvem - a přitom křesťané vědí, že Otec poslal Syna, aby spasil lidstvo ne před svým hněvem, ale ze své lásky ale před věčným zatracením a věčnou smrtí v sůdleku hříchu tvorů
|
Teologie: Trinitární ZVLÁŠTNOSTI
|
poslal rosmano
Trinitární doktríny učí dost podivné zvláštnosti, např. že:
- Bůh poslal samého sebe na zem, aby spasil lidstvo před svým hněvem - Bůh souhlasil se sebou, byl poslušný samému sobě a obětoval sebe samému sobě, aby lidstvo usmířil se sebou
|
Teologie: Ten, který SEDÍ NA TRŮNU, je přece BŮH
|
poslal Nepřihlášený Kdo to je ? O kom to Písmo mluví ? Je to z Písma jasné a jednoznačné ?
Ten, který SEDÍ NA TRŮNU, je přece Bůh. Proto je o Ježíši napsáno:
"O Synovi však: 'Tvůj trůn, Bože, je na věky věků a žezlo práva je žezlem tvého království"
Proto je jasné, že JEŽÍŠ je BŮH.
|
Teologie: Daniel 11:21-23
|
poslal Laura67 - 21Na jeho místo povstane Opovrženíhodný. Královská důstojnost mu nebude udělena, nýbrž nerušeně přitáhne a úskočně se zmocní království.
- 22Jako povodní budou před ním odplaveny a zlomeny paže protivníků , právě tak i vůdce smlouvy.
- 23S těmi, kteří se s ním spojí, bude jednat lstivě. Opovážlivě vytáhne s hrstkou pronároda
Či si myslíte o těch verších? Zda se už splnili nebo jsou před námi?
|
Vložil: Tomas v Sobota, 16. listopad 2024 @ 10:24:24 CET (233 čtenářů)
komentáře? | Skóre: 0
|
poslal rosmano Čím je křest ?
POKUD SE KŘEST VYKRESLUJE JAKO ZAČÁTEK VŠEHO, TAK TO NENÍ PRAVDIVÝ, ADEKVÁTNÍ OBRAZ ANI REALITY IZRAELECŮ, ANI DUCHOVNÍHO ŽIVOTA KŘESŤANA, KTERÝ JE ANALOGIÍ ZÁCHRANY IZRAELCŮ Z EGYPTA.
V NZ máme zapsán ap. Pavlem příklad z dějin Izraele pro nás, kteří jsme se nalézli na konci věků.
Pavel používá velmi přiléhavou analogií putování Izraelců z egyptského otroctví do země zaslíbené s našim duchovním putováním ze světa, z otroctví hříchu do svobody, do věčného života. A to včetně jednotlivých dílčích kroků či etap.
|
Teologie: Křest - shody a rozdíly - souhrn pro čtenáře?
|
poslal brusle7
OKO a CIZINEC
Otevírám v rubrice "dotazy čtenářů" článek, ve kterém bych se ráda nějak přehledně dozvěděla o rozdílech pojetí (výkladů) Křtu mezi Cizincem a Okem. Zda byste se dokázali společně domluvit a shodnout na tom, v čem je u Vás u Křtu shoda, a v čem nikoliv.
Navazuji tímto článkem na Vaše opakované diskuse na téma Křest na GS, kde ty shody a neshody jsou pro čtenáře ve velmi dlouhých textech s opakováním po mnoho let málo přehledné a předpokládám, že jim ne každý rozumí.
|
Teologie: Prorok Zachariáš
|
poslal Willy Video - Ludvík Tvrdý na velmi aktuální téma podle proroka Jeremiáše
Bůh je láska, ale se všemi jejími atributy to není jen Jan 3:16
|
Teologie: Jestliže Duch svatý je osoba...
|
poslal rosmano
Jestliže Duch svatý je osoba, jak na to přišli "moudří mužové" v roce 381 AD na koncilu v Konstantinopolu, a to ve smyslu jako 3. osoba Trojice, jak to koncipují trinitární doktríny, tedy plně Bůh, odlišný od Boha Otce, na stejné "úrovni" jako Bůh Otec, kdy se o nikom z trojice nedá říct, že je větší nebo menší než ostatní dva, apod.....
tak prosím vysvětlete
|
Teologie: Žádný církevní koncil ani synod nedosvědčuje Sola Scriptura
|
poslal Tolstoj
CIZINEC:
|
poslal rosmano
Zamýšlení a otázka pro křesťany ( pravé i nepravé i všelijaké jiné )
Proč apoštol Pavel, když promlouval na Areopagu v Aténách a vykládal v několika slovech tamějším pohanům křesťanské učení (Skutky 17, 22 - 34) o Bohu, nemluví nic o tom, že Bůh za nás zemřel, ani že Bůh sestoupil na zem, že se vtělil, vzal na sebe lidské tělo, což bývají stěžejní a základní ortodoxní informace o Bohu -
- ale mluví, že Bůh povolal člověka, muže, skrze kterého bude soudit svět, kterého k tomu určil. A všem o tom poskytl důkaz tím, že jej vzkřísil z mrtvých.
|
Teologie: Garantem kánonu Písma je Církev, ne naopak
|
poslal Tolstoj CIZINEC:
Ty spisy kolovaly jako uznávané po místních církvích už dávno předtím, než vůbec nějaká ŘKC existovala.
Samozřejmě, Gregu.
Spisy Písma svatého byly v církvi o počátku a byly v úctě a vážnosti, v
době, kdy papeži, kardinály, očistce, odpustky, zpovědi, kontemplace,
svátosti, maria a všechno to další ještě běhalo po houbách a v Efezu
byla teprve Veliká Artemis.
Už v prvním století píše Addai: "Čtěte
Zákon a proroky, evangelia, listy Pavla a Petra, skutky apoštolů... a
žádné jiné, protože v nich je Boží pravda, která vás udrží ve víře, do
které jste byli povoláni." A to píše moc dobře. To platí dodnes stejně jako tehdy.
|
|
|